Daudzas lietas darām pēc inerces,.... tādēļ, kā tā ir pieņemts, tāpēc, ka tā dara citi. Neuzdrošināmies pirmie veikt ko oriģinālu, lai neizlektu no pūļa, lai citi, pasarg’ Dievs, tikai nedomātu ko sliktu.
Pat savas domas veidojam saskaņā ar stereotipiem. Automobilistu vidū jau ilgāku laiku valda pieņēmums, ka eksistē stingra apdrošinātāju un autoservisu kliķe, kas to vien dara kā nemitīgi māna klientus, nepareizi novērtē automobiļiem izdarīto skādi un ilgstoši velk garumā remontus. Tas it kā esot tādēļ, ka OCTA polise esot nesamērīgi dārga, savukārt OCTA īpašniekiem pēc negadījuma nākas gaidīt mēnešiem ekspertu ierašanos, jo OCTA neesot pilnvērtīga auto apdrošināšanas polise.
Teiktajā ir daudz absurda, un, lai lauztu iesīkstējušos stereotipus, dažas apdrošināšanas kompānijas piedāvā iegādāties OCTA un KASKO polises vienā kompānijā, saņemot klientus vienmēr interesējošās atlaides. Praksē redzams, ka apdrošināšanas tirgus asas konkurences dēļ kļuvis ievērojami elastīgāks, jo, piemēram, KASKO polišu cenas kopš pērnā gada samazinājušās par apmēram 10%. Lielākoties tas ir atkarīgs no tā, ka pēdējā laikā ir samazinājies jauno automašīnu zādzību skaits. Ja arī turpmāk būs vērojama šī tendence, cenas varētu samazināties vēl.
Lēmums pazemināt vai paaugstināt KASKO polišu cenas atkarīgs no tā, cik rentabls ir šis pakalpojums. Rentabilitāti nenosaka vien automašīnu zādzības, bet arī, piemēram, tas, cik daudz mašīnu tiek sasists un pēc tam remontēts.
Autoserviss - stereotipi un patiesība!
Autoserviss, tāpat kā jebkura instance, kas sniedz pakalpojumus klientiem, saskaras gan ar apmeklētāju apmierinātību, gan gluži pretēji- ar klientu negatīvajām emocijām. Dzirdēts par faktiem, kad klientam, atdzenot auto uz darbnīcu, mehāniķis remonta izmaksu novērtēšanas brīdī nosauc vienu cenu, bet vēlāk, saņemot saremontētu auto, summa ir n- kārtīgi palielinājusies. Mēdiji ziņo par precedentiem, kad klientam, kas nevēlas maksāt prasīto, tiek aizturēta automašīna, bet tās īpašnieks spiests konfliktu risināt ar policijas starpniecību.
Gadījumi nav izdomāti- tā ir autoservisu ikdiena. Komentēt daudzus pieņēmumus un atspēkot stereotipus lūgts populāra Rīgas autoservisa "Ripo 2" direktors Māris Luste:
Mīti, kas klīst starp autobraucējiem
1) Autoservisā sasitam un, saskaņā ar apdrošināšanas līgumu, atjaunotam auto noteikti kaut ko nomainīs pret sliktāku, apmainīs detaļu, kuras remonts nav nepieciešams, rēķinam pieskaitīs darbus, kuri īstenībā nav veikti!
Māris Luste: Domāju , ka apgalvojumam šībrīža sīvās konkurences apstākļos nav ne mazākā pamata. Minētais piemērs bija aktuāls padomijā populāras autoservisu sistēmas monopola laikā. Auto remontā, tapāt kā jebkurā ar klientu apkalpošanu saistītā biznesā perfekti darbojās vecum vecā patiesība, ka apmierināts klients priekā dalās ar diviem, maksimāli, trim cilvēkiem, bet neapmierināts cilvēks savu sāpi izstāsta vismaz desmit citiem. Rezultātā, tiek zaudēti ikvienam autoservisam nepieciešamie klienti.
2) Kā autoservisi nodrošinās pret šādām iespējām?
Konkrētas receptes nav! Tradicionālā atbilde skan- strādā maksimāli kvalitatīvi, taču šāda atbilde ir aptuvena! Lielajos servisos šādu gadījumu izskatīšana ir servisa vadītāja, maiņas vecākā vai meistara kompetencē. Šis cilvēks izvērtē konkrēto gadījumu un dialogā ar klientu cenšas rast kompromisu, kas apmierinātu abas puses. Uzdrošinos apgalvot, ka apdrošināšanas kompānijas visai rūpīgi izvēlas savus partnerus- auto servisus, jo šajā gadījumā tieši apdrošinātāji "pasūta mūziku". Nav noslēpums, ka tieši sadarbība ar apdrošināšanas kompānijām daudziem autoservisiem sniedz iespēju izdzīvot asas konkurences apstākļos. Neviens autoserviss nevēlas zaudēt garantētu peļņu.
2.1.) Kā klients var pārliecināties, ka netiek krāpts?
Parasti - ikvienā servisā klientam tiek atdota nolietotā rezerves daļa. Izvērtējot tās stāvokli auto īpašnieks kompetences robežās var pārliecināties par detaļas nolietojumu.
3) Autoservisi cenas nosaka " pēc deguniem"- atkarībā no klienta naudas maka biezuma!
-Tas ir nekompetents apgalvojums. Šobrīd auto īpašnieki ir labi informēti par visām pakalpojumu cenām. Konkurence tirgū ir tik sīva, ka parasti, autoservisss ir gatavs cenu nolaist, pazemināt nevis turēt nemainīgi augstu! Nav noslēpums, ka izveidojot jaunu autoservisu, viens no pirmajiem darbiem ir apzināt konkurentu cenas , lai izveidotu savu konkurētspējīgu cenrādi!
4) Kāpēc cenas mainās?
-Tam ir loģisks pamatojums, jo rezerves daļu piegāde ir saistīta ar transporta pakalpojumiem, tātad, pieaugot degvielas cenai loģiski, ka pieaugs arī rezerves daļas cena! Klienti diezgan viegli var gūt ieskatu par vidējo tirgus cenu autoservisa pakalpojumiem, piezvanot uz dažiem brīvi izvēlētiem autoservisu tālruņa numuriem!
5) Kā garantijas(detaļām, darbam) ietekmē cenu?
Garantija rezerves daļām un darbam paaugstina rezerves daļu un pakalpojuma izmaksas, jo nepieciešams papildus nodarbināt (algot ) cilvēkus, kas izskata reklamācijas, novērš / apmaina brāķi, sazinās ar rezerves daļu ražotāja pārstāvjiem utt.
Lai garantija darbotos, klientam jāievēro rezerves daļas un automobiļa ekspluatācijas noteikumi. Pilnīgi loģiski, ka netiks izskatīta brāķētu ielas amortizatoru vai standarta lodbalstu nomaiņa, ja auto kopumā ir piedalījies sporta sacensības. Šim nolūkam tiek izgatavotas sporta auto rezerves daļas, kas ir homoloģētas un speciāli pielāgotas autosportam.
6) Nereti ir dzirdētas runas, ka lietderīgi ir "spēlēt teātri" - tēlot trūcīgu klientu, tad izmaksas esot jūtami zemākas!
-:Tas ir absurds, ja kāds autoserviss vēl uz šādām ēsmām ķeras. Automobilis pats ir klienta finansiālo iespēju spogulis.
7) Klientu visbiežāk izmantotās autoservisu kontroles metodes.
Parasti Konflikti norisinās pēc sekojošas shēmas. Sākotnēji autoserviss izvirza apgalvojumu, bet vēlāk uzstādītā "diagnoze"- risinājumu. Nereti klients šim pirmajam apgalvojumam pieķeras kā slīcējs salmiņam, ja sākotnēji servisa meistara nosauktā cena radikāli - vairākkārtīgi atšķiras no - diagnozes jeb rēķina par veikto remontu. Patiesībā, šajā gadījumā- attieksme pret klientu un konflikta iespēja ir tieši atkarīga no servisa meistara kompetences, no viņa spējas diagnosticēt automobiļa defektu.
8) Iespējamā strīda gadījumā, klients parasti savāc draugus, paziņas vai vislabākājā gadījumā, veic neatkarīgu ekspertīzi kādā citā autoservisā.
- Atzīstot, ka arī servisos klibo personāla profesionalitāte, jāatzīst kā arī klienti, nereti dara visu iespējamo, lai sarežģītu auto defekta atrašanu, jo:
-auto ierodoties servisā, problēma netiek atspoguļota nepatiesi vai tiek atspoguļota neprecīzi,
- klienta savākto draugu un paziņu konsīlijs ir neprofesionāli auto atslēdzenieki, kuru verdikts nav pieņemams kā absolūtā patiesība!
- reizēm grēko arī neatkarīgie eksperti - profesionāļi, kas dod spriedumu, neredzot auto. Tas ne vienmēr ir pareizais ceļš, lai sasniegtu patieso mērķi un uzstādītu precīzu diagnozi defektam.
9) Nereti praksē novērojami gadījumi, kad klients diagnosticēt problēmu automobilim dodas uz vienu autoservisu, bet novērst to brauc uz nākamo darbnīcu.
Bieži salīdzinot abu servisu diagnozes var atrast pamanāmas atšķirības. Ne velti - liela daļa patiesības ir sieviešu žurnālu radītajā mūslaiku folklorā:"Šuvēja, apdrošinātājs, automehāniķis, ginekologs un zobārsts bez personīga iemesla nav jāmaina!"
Prakse rāda, ka diagnozes nesaskaņu gadījumā automobilis bieži tiek uzticēts servisam, kurš klientam emocionāli licies ticamāks, vai kurš prasmīgāk nomelnojis konkurentus.
Nobeigumā der apskatīt populāra interneta portāla pētījumu: "Kāds pēc klienta domām izskatās autoserviss- klienta mašīnas bojātājs un iznīcinātājs?"
a)ar vienu un to pašu problēmu nākas autoservisu apmeklēt vairākkārt,
b) vienu bojājumu salabo, pēc kāda laika parādās cits,
c)autoservisā neko nepaskaidro visiem saprotamā, populārā valodā, bārsta terminus. Tas nozīmē, ka paši neko nesaprot, precīzi nezin kas par vainu un kādi soļi veicami defekta novēršanai.
d)dara kaut ko mistisku, tad paprasa samaksu un finālā paziņo, ka viņu kompetencē nav novērst konkrēto problēmu.
-d) punkts liecina , par klaju klienta ignorēšanu un profesionalitātes trūkumu. Par laimi šādu autoservisu strauji kļūst mazāk. Daudz pamanāmāks ir modernu auto darbnīcu īpatsvars, kur strādā visaugstākās raudzes profesionāļi.
Aldis Bite
Latvija automobilis NAV finansialo iespeju spogulis !!!
Parasti civilizetas valstis lautinji perk auto kurus var ne tiaki nopirkt bet ari veikt pienacigu to apkopi labos servisos.
kas nemaz tik leti nav.
Vajadzetu padomat kadel vinji taja pasha Vacija vai shveice sho auto pardod? Ne jau visiem vienkarshi apnik auto krasa vai gribas jaunaku modeli...