Mīti un realitāte. Pieņēmumu gūstā 32

12.aprīlis 2005 14:00

Daudzas lietas darām pēc inerces,.... tādēļ, kā tā ir pieņemts, tāpēc, ka tā dara citi. Neuzdrošināmies pirmie veikt ko oriģinālu, lai neizlektu no pūļa, lai citi, pasarg’ Dievs, tikai nedomātu ko sliktu.

Pat savas domas veidojam saskaņā ar stereotipiem. Automobilistu vidū jau ilgāku laiku valda pieņēmums, ka eksistē stingra apdrošinātāju un autoservisu kliķe, kas to vien dara kā nemitīgi māna klientus, nepareizi novērtē automobiļiem izdarīto skādi un ilgstoši velk garumā remontus. Tas it kā esot tādēļ, ka OCTA polise esot nesamērīgi dārga, savukārt OCTA īpašniekiem pēc negadījuma nākas gaidīt mēnešiem ekspertu ierašanos, jo OCTA neesot pilnvērtīga auto apdrošināšanas polise.

Teiktajā ir daudz absurda, un, lai lauztu iesīkstējušos stereotipus, dažas apdrošināšanas kompānijas piedāvā iegādāties OCTA un KASKO polises vienā kompānijā, saņemot klientus vienmēr interesējošās atlaides. Praksē redzams, ka apdrošināšanas tirgus asas konkurences dēļ kļuvis ievērojami elastīgāks, jo, piemēram, KASKO polišu cenas kopš pērnā gada samazinājušās par apmēram 10%. Lielākoties tas ir atkarīgs no tā, ka pēdējā laikā ir samazinājies jauno automašīnu zādzību skaits. Ja arī turpmāk būs vērojama šī tendence, cenas varētu samazināties vēl.

Lēmums pazemināt vai paaugstināt KASKO polišu cenas atkarīgs no tā, cik rentabls ir šis pakalpojums. Rentabilitāti nenosaka vien automašīnu zādzības, bet arī, piemēram, tas, cik daudz mašīnu tiek sasists un pēc tam remontēts.

Autoserviss - stereotipi un patiesība!

Autoserviss, tāpat kā jebkura instance, kas sniedz pakalpojumus klientiem, saskaras gan ar apmeklētāju apmierinātību, gan gluži pretēji- ar klientu negatīvajām emocijām. Dzirdēts par faktiem, kad klientam, atdzenot auto uz darbnīcu, mehāniķis remonta izmaksu novērtēšanas brīdī nosauc vienu cenu, bet vēlāk, saņemot saremontētu auto, summa ir n- kārtīgi palielinājusies. Mēdiji ziņo par precedentiem, kad klientam, kas nevēlas maksāt prasīto, tiek aizturēta automašīna, bet tās īpašnieks spiests konfliktu risināt ar policijas starpniecību.

Gadījumi nav izdomāti- tā ir autoservisu ikdiena. Komentēt daudzus pieņēmumus un atspēkot stereotipus lūgts populāra Rīgas autoservisa "Ripo 2" direktors Māris Luste:

Mīti, kas klīst starp autobraucējiem

1) Autoservisā sasitam un, saskaņā ar apdrošināšanas līgumu, atjaunotam auto noteikti kaut ko nomainīs pret sliktāku, apmainīs detaļu, kuras remonts nav nepieciešams, rēķinam pieskaitīs darbus, kuri īstenībā nav veikti!

Māris Luste: Domāju , ka apgalvojumam šībrīža sīvās konkurences apstākļos nav ne mazākā pamata. Minētais piemērs bija aktuāls padomijā populāras autoservisu sistēmas monopola laikā. Auto remontā, tapāt kā jebkurā ar klientu apkalpošanu saistītā biznesā perfekti darbojās vecum vecā patiesība, ka apmierināts klients priekā dalās ar diviem, maksimāli, trim cilvēkiem, bet neapmierināts cilvēks savu sāpi izstāsta vismaz desmit citiem. Rezultātā, tiek zaudēti ikvienam autoservisam nepieciešamie klienti.

2) Kā autoservisi nodrošinās pret šādām iespējām?

Konkrētas receptes nav! Tradicionālā atbilde skan- strādā maksimāli kvalitatīvi, taču šāda atbilde ir aptuvena! Lielajos servisos šādu gadījumu izskatīšana ir servisa vadītāja, maiņas vecākā vai meistara kompetencē. Šis cilvēks izvērtē konkrēto gadījumu un dialogā ar klientu cenšas rast kompromisu, kas apmierinātu abas puses. Uzdrošinos apgalvot, ka apdrošināšanas kompānijas visai rūpīgi izvēlas savus partnerus- auto servisus, jo šajā gadījumā tieši apdrošinātāji "pasūta mūziku". Nav noslēpums, ka tieši sadarbība ar apdrošināšanas kompānijām daudziem autoservisiem sniedz iespēju izdzīvot asas konkurences apstākļos. Neviens autoserviss nevēlas zaudēt garantētu peļņu.

2.1.) Kā klients var pārliecināties, ka netiek krāpts?

Parasti - ikvienā servisā klientam tiek atdota nolietotā rezerves daļa. Izvērtējot tās stāvokli auto īpašnieks kompetences robežās var pārliecināties par detaļas nolietojumu.

3) Autoservisi cenas nosaka " pēc deguniem"- atkarībā no klienta naudas maka biezuma!

-Tas ir nekompetents apgalvojums. Šobrīd auto īpašnieki ir labi informēti par visām pakalpojumu cenām. Konkurence tirgū ir tik sīva, ka parasti, autoservisss ir gatavs cenu nolaist, pazemināt nevis turēt nemainīgi augstu! Nav noslēpums, ka izveidojot jaunu autoservisu, viens no pirmajiem darbiem ir apzināt konkurentu cenas , lai izveidotu savu konkurētspējīgu cenrādi!

4) Kāpēc cenas mainās?

-Tam ir loģisks pamatojums, jo rezerves daļu piegāde ir saistīta ar transporta pakalpojumiem, tātad, pieaugot degvielas cenai loģiski, ka pieaugs arī rezerves daļas cena! Klienti diezgan viegli var gūt ieskatu par vidējo tirgus cenu autoservisa pakalpojumiem, piezvanot uz dažiem brīvi izvēlētiem autoservisu tālruņa numuriem!

5) Kā garantijas(detaļām, darbam) ietekmē cenu?

Garantija rezerves daļām un darbam paaugstina rezerves daļu un pakalpojuma izmaksas, jo nepieciešams papildus nodarbināt (algot ) cilvēkus, kas izskata reklamācijas, novērš / apmaina brāķi, sazinās ar rezerves daļu ražotāja pārstāvjiem utt.

Lai garantija darbotos, klientam jāievēro rezerves daļas un automobiļa ekspluatācijas noteikumi. Pilnīgi loģiski, ka netiks izskatīta brāķētu ielas amortizatoru vai standarta lodbalstu nomaiņa, ja auto kopumā ir piedalījies sporta sacensības. Šim nolūkam tiek izgatavotas sporta auto rezerves daļas, kas ir homoloģētas un speciāli pielāgotas autosportam.

6) Nereti ir dzirdētas runas, ka lietderīgi ir "spēlēt teātri" - tēlot trūcīgu klientu, tad izmaksas esot jūtami zemākas!

-:Tas ir absurds, ja kāds autoserviss vēl uz šādām ēsmām ķeras. Automobilis pats ir klienta finansiālo iespēju spogulis.

7) Klientu visbiežāk izmantotās autoservisu kontroles metodes.

Parasti Konflikti norisinās pēc sekojošas shēmas. Sākotnēji autoserviss izvirza apgalvojumu, bet vēlāk uzstādītā "diagnoze"- risinājumu. Nereti klients šim pirmajam apgalvojumam pieķeras kā slīcējs salmiņam, ja sākotnēji servisa meistara nosauktā cena radikāli - vairākkārtīgi atšķiras no - diagnozes jeb rēķina par veikto remontu. Patiesībā, šajā gadījumā- attieksme pret klientu un konflikta iespēja ir tieši atkarīga no servisa meistara kompetences, no viņa spējas diagnosticēt automobiļa defektu.

8) Iespējamā strīda gadījumā, klients parasti savāc draugus, paziņas vai vislabākājā gadījumā, veic neatkarīgu ekspertīzi kādā citā autoservisā.

- Atzīstot, ka arī servisos klibo personāla profesionalitāte, jāatzīst kā arī klienti, nereti dara visu iespējamo, lai sarežģītu auto defekta atrašanu, jo:

-auto ierodoties servisā, problēma netiek atspoguļota nepatiesi vai tiek atspoguļota neprecīzi,

- klienta savākto draugu un paziņu konsīlijs ir neprofesionāli auto atslēdzenieki, kuru verdikts nav pieņemams kā absolūtā patiesība!

- reizēm grēko arī neatkarīgie eksperti - profesionāļi, kas dod spriedumu, neredzot auto. Tas ne vienmēr ir pareizais ceļš, lai sasniegtu patieso mērķi un uzstādītu precīzu diagnozi defektam.

9) Nereti praksē novērojami gadījumi, kad klients diagnosticēt problēmu automobilim dodas uz vienu autoservisu, bet novērst to brauc uz nākamo darbnīcu.

Bieži salīdzinot abu servisu diagnozes var atrast pamanāmas atšķirības. Ne velti - liela daļa patiesības ir sieviešu žurnālu radītajā mūslaiku folklorā:"Šuvēja, apdrošinātājs, automehāniķis, ginekologs un zobārsts bez personīga iemesla nav jāmaina!"

Prakse rāda, ka diagnozes nesaskaņu gadījumā automobilis bieži tiek uzticēts servisam, kurš klientam emocionāli licies ticamāks, vai kurš prasmīgāk nomelnojis konkurentus.

Nobeigumā der apskatīt populāra interneta portāla pētījumu: "Kāds pēc klienta domām izskatās autoserviss- klienta mašīnas bojātājs un iznīcinātājs?"

a)ar vienu un to pašu problēmu nākas autoservisu apmeklēt vairākkārt,

b) vienu bojājumu salabo, pēc kāda laika parādās cits,

c)autoservisā neko nepaskaidro visiem saprotamā, populārā valodā, bārsta terminus. Tas nozīmē, ka paši neko nesaprot, precīzi nezin kas par vainu un kādi soļi veicami defekta novēršanai.

d)dara kaut ko mistisku, tad paprasa samaksu un finālā paziņo, ka viņu kompetencē nav novērst konkrēto problēmu.

-d) punkts liecina , par klaju klienta ignorēšanu un profesionalitātes trūkumu. Par laimi šādu autoservisu strauji kļūst mazāk. Daudz pamanāmāks ir modernu auto darbnīcu īpatsvars, kur strādā visaugstākās raudzes profesionāļi.

Aldis Bite

 
Visi komentāri
 
164256. viesis 12.aprīlis 2005 14:12
0 0 Atbildēt

Latvija automobilis NAV finansialo iespeju spogulis !!!

Parasti civilizetas valstis lautinji perk auto kurus var ne tiaki nopirkt bet ari veikt pienacigu to apkopi labos servisos.

kas nemaz tik leti nav.

Vajadzetu padomat kadel vinji taja pasha Vacija vai shveice sho auto pardod? Ne jau visiem vienkarshi apnik auto krasa vai gribas jaunaku modeli...

164260. viesis 12.aprīlis 2005 14:18
0 0 Atbildēt

Tukshas atmazkas. Tie miiti patieshaam lielaakoties vien ir taisniiba, sauc tos kaa gribi.

164262. viesis 12.aprīlis 2005 14:19
0 0 Atbildēt

Manuprāt šie teikumi konfilktē :)

3. ...Autoservisi cenas nosaka " pēc deguniem", atkarībā no klienta naudas maka biezuma! - Tas ir nekompetents apgalvojums...

6. ...Automobilis pats ir klienta finansiālo iespēju spogulis.

164273. viesis 12.aprīlis 2005 14:43
0 0 Atbildēt

Ko tad ripo-2 ir tagad nogaazis?

A nuka atziistaas,kuram nav labi peec kasko sajaa servisaa salabota masiina?

164277. viesis 12.aprīlis 2005 14:54
0 0 Atbildēt

He nu no mana skatu punkta buutu ta ja esmu paarliecinaats ka vechi ir sataisiijushi suudus vispirms brauktu pie vinjiem skaidroties un panaakt lai savu liikrociibu izlabo. Bet ja par to nevari buut paarliecinaats, un pac ne suu nejeedz no taa visa tad nezinu izeju. Man arii bija taa ka likas serviia suudus ievaariijushi, peec atsaishu mainjas un savirzes reguleeshanas

mashinu pa bedreem un uz slidena celja nejauki neesaaja. Pabraucu kaadas 2 nedeeljas ar taadu un vain izliida pati - amortinsh beidzaas. Samainiju abus pakaljgalaa un tagad nav nekaadu pretenziju pret savirzi ( mashinu vairs nemeetaa.

164287. viesis 12.aprīlis 2005 15:07
0 0 Atbildēt

Kāds ir raksta mērķis?

164288. viesis 12.aprīlis 2005 15:09
0 0 Atbildēt

man patīk servisi, kuros var skatīties līdzi, ko meistars dara un stāsta kas jāmaina, kāpēc jāmaina, kas notiks ja nemainīs - kaut vai ja es neko nesaprotu un turpat ir arī servisa administrators(galvenais) kurš arī izstāsta cik tas viss maksā un piedāvā izvēles iespējas.

biju šādā servī pirms aptuveni gada un biju ļoti apmierināts, apmierināja gan cena gan paveiktais darbs,

vienu tādu es varu minēt -> M-MOTORS serviss

164289. viesis 12.aprīlis 2005 15:11
0 0 Atbildēt

cēls :D

164290. viesis 12.aprīlis 2005 15:12
0 0 Atbildēt

Mana prakse nav bijis gadijuma, kad avarijas rezultata, ja ir OCTA un cilveks nav vainigs, auto ipasnieks nebutu uzvarijies.

164292. viesis 12.aprīlis 2005 15:14
0 0 Atbildēt

kas suņam asti cels, ja ne pac...

164299. viesis 12.aprīlis 2005 15:31
0 0 Atbildēt

Šādas tādas pārdomas par atsevišķiem punktiem...

1. Nu nu, tikai kā gan šī sīvā konkurence un apmierinātie klienti attiecas uz apdrošināšanas remontiem?

2. Kā autoservisi „nodrošinās pret iespējām” ka autoservisi krāpj klientus? – nu smalks jautājums padevies, jeb es kaut ko nesaprotu...

2.1. Auto īpašnieka „kompetences robežas” – ekskluzīvs formulējums, kas diezgan atklāti deklarē: ja vien pats neesi automehāniķis, tiksi „apauts” tā vai tā.

3. Skat.6.p. „...Automobilis pats ir klienta finansiālo iespēju spogulis...”, tā, ka pēc deguniem, kungi, pēc deguniem (gan auto, bet tik un tā – pēc deguniem).

4. Autoīpašnieks, protams, var zvanīt, zaļš palikdams, bet servisu tik un tā izvēlas apdrošinātājs, ne tā?

5. Īsāk sakot – ja gribi, lai tavā auto ieliek tiešām kvalitatīvu detaļu, būs vien jāsamaksā par „garantiju”

6. Secinājums: par teātri jāsāk domāt jau pie auto iegādes:):)

7. Un kur te būtu minēta kāda „kontroles metode”???

8. „...klienti dara visu iespējamo, lai sarežģītu auto defekta atrašanu...” – nu varen „skaisti” vārdi, kas uzskatāmi demonstrē RIPO-2 attieksmi pret klientiem.

Pirmkārt, klients NAV automehāniķis un problēmu viņš „atspoguļo” tā, kā nu prot un, ja vien servisā strādā profesionāli atslēdznieki (nevis atslēdzEnieki, kā Lustes kunga gadījumā), viņu pienākums ir ne vien klausīties klientā, bet arī apskatīt pašu auto un konstatēt REĀLO problēmu (hmm, varbūt Ripo-2 jau sasnieguši jaunas virsotnes un auto remontē pa telefonu?)

Otrkārt, ja lieta nonākusi līdz „konsīlija” un ekspertu iesaistīšanai, tas nozīmē vien to, ka konkrētajā servisā strādā nejēdzīgi meistari (vadītāji, maiņas priekšnieki, utt), kuri nav spējīgi normāli komunicēt ar klientu un savlaicīgi panākt vienošanos par darāmajiem darbiem un to izmaksām.

164303. viesis 12.aprīlis 2005 15:46
0 0 Atbildēt

Esmu dzirdeeji9s no servisa mehaanikja mutes ka jamais savu autinju tik uzturot kaartiibaa paartiekot no citu autinju detaljaam - tipa pasakot ka vot shitas jaamaina, klientam iemaina pret jauno un dabuu pikji, a iisteniibaa mainaamajai daljai nav ne vainas un shis jamo uzliek savam autinjam....

Esmu redzeejis vairaakos servisos kaa notiek noteikshana peec deguna, atbrauc taads shviitinjsh uz servi tipa kaut kas grab, kaut kas tur veel ... un jamajam piestaada tur reekjinu bezmazvai par chetru amju nomainju, aboli bukses nu taa rihtig ko jamais nomaksaa un brauc laimiigs, a pieejot tam sarakstam taa n ormaali un pasham visu izskatot peekshnji izraadaas ka vainas ir sarukushas triiskaartiigi un jaamaina tikai taas leetaakaas daljas... man pasham ar diagnostikaam taa ir bijis, peec paaris reizeem noliku jamos pie vietas un tad jau ar diagnozeem un citaam lietaam bija normaali...

Par kvalitaati ar ir jaaskataas nereti servisos deelj lielaa auto daudzuma taa pieklibo jo auto ir daudz visus riktiig nedabuu apskriet un tad paraadaas niepievilkti uzgriezhnji, nepreciizas savirzes utt

Vobshem rezumee taads: kameer buus aitas tikmeer buus cirpeeji... Un mees jau esam taada tautinja kas visu maak pa daargo nopirkt....

164309. viesis 12.aprīlis 2005 15:56
0 0 Atbildēt

Konkrēts gadījums. A4 pa pakaļ ievel viens, kuram OCTA BTA. BTA velk garumā, vārdu sakot cashu nemaksā un sūta uz savu servisu tur Sporta ielas galā. Skaidrs, ka es tieku nostādīts situācijā, kurā nav izvēles. Tas viņu servis apsolīto pāris dienu vietā čikājas 2 nedēļas, kad ierodos pakaļ mašīnai bremžu uguņi nav pievienoti, viena detaļa bagāžnieka ielšpusē nav nokrāsota. OK paiet 48h viss novērsts, bet pēc mēneša bampers sāk tirināties un tajā krutajā servisā tevi neviens vairs nepazīst, jo esi parakstījis papīru, ka pretenziju nav, kaut gan kā tu vari zināk, kas zem tā bampera apakšā. Un sakiet, kur šeit ir kāds mīts? Un tā ir parastā shēma OCTA gadījumā. Ar kasko šķiet ka ir bišku labāk!

164311. viesis 12.aprīlis 2005 16:00
0 0 Atbildēt

Te tas pats viesis 164309. viesis. Redaktor, Tu pats tam tici, ko esi saintervējis??? Varbūt attieksme pret tevi servisos nav gluži objektīva, ņemot vērā tavu ieņemamo stāvokli?

Redaktors 12.aprīlis 2005 16:01
0 0 Atbildēt

Es neesmu autors! Autors ir Aldis Bite. Bet ja man paprasītu domas par RIPO2..., ai, labāk nejautājiet...

164313. viesis 12.aprīlis 2005 16:03
0 0 Atbildēt

Axūnais raksts, gandrīz vai gudrāks par to, kas vēstija, ka OCTA cenas ir par zemu un apdir... , piedodiet, apdrošinātājiem jamie ir jāsubsidē no citiem apdir... , piedodiet apdrošināšanas veidiem :)

164314. viesis 12.aprīlis 2005 16:05
0 0 Atbildēt

Tā nu tas ir. Ja meistars, vai kas nu kurā servisā kontaktējas ar klientu, nespēj normāli komunicēt ar klientu tad klients ar aprobežotu kompetenci ir auns?

Kā vispār var nonākt līdz situācijai ka klients saņemot rēķinu konstatē ka tas ir lielāks nekā tika plānots diagnosticējot problēmu? Protams ka meistars ar rentgenu autiņu necaurskata pirms remontēšanas un mainot vienu detaļu var izrādīties ka vēl kāda detaļa ir bojāta un ir nomaināma. Šinī situācijā atkarībā no papildus izmaksu lieluma meistaram ir jāsazinās ar klientu un jāizstāsta klientam situācija un bez klienta piekrišanas papildus remontus nekādus neveikt. Ārī man ir bijis ka no servisa zvana un saka ka veicot remontu ir atklājusies vēl kāda vaina un būtu nepieciešams papildus ieguldīt tik un tik naudiņas un kādas ir mana autiņa izredzes tālāka ekspluatācijas gaitā ja šis papildus remonts netiks veikts. Un tad jau ES - klients pieņemu lēmumu veikt papildus remontu vai nē uzņemoties atbildību par autiņa tālāko teh. stāvokli ja konkrēto papildus remontu atteikšu. Un nav man bijis pārsteigumu saņemot rēķinu.

Remontējos 2 servisos - vienā pa lielajām kaitēm, otrajā pa sīkumiem - visādas gumijas ļeckas piekarei etc regulāri štrunti. Abu šo servisu meistari mani obligāti informēs par remontu izmaksu palielināšanos PIRMS veikt attiecīgos, neplānotos, darbus. Ja kaut viens no viņiem man sagādās pārsteigumu es citreiz nopietni padomāšu vai turp atkal braukt.

Par OCTA gadījumiem gan neko nezinu, tfu-tfu-tfu nau nācies ar to saskarties.

164315. viesis 12.aprīlis 2005 16:05
0 0 Atbildēt

Viedi vārdi Redaktor, paldies par atklātu objektivitāti. Ja tev servisā (da jebkurā) nav pazīstami meistari, tad esio drošs, ka tiksi nemanāmi apjāts!

164324. viesis 12.aprīlis 2005 16:51
0 0 Atbildēt

www.iauto.lv/article.php?sid=6836

sheit var iepaziities ar reaalu gadiijumu kad klienta domas nesakriit ar servisa domaam, jo tiek pieprasita samaksa par to kas nav dariits.

164326. viesis 12.aprīlis 2005 17:05
0 0 Atbildēt

Atbalstu viedokli, ka šodienas apstākļos, nezināmā servisā, ir lielas izredzes - ka klients tiks apkāsts. Protams, klienti sākotnēji izpētīs klienta maksātspēju, un ja tā būs OK, tad ar 25% neplānoto izmaksu pārmāksu jārēķinās reali. Īpaši jau gadījumos, kad remonta laikā tiek mainītas daudz sīkas detaļas. Bet, šodienas autoservisu ideoloģija jau būtiski neatšķiras no padomjlaiku priekšrakstiem. Peļņa tāpat ir noteicošais faktors, klienta intereses ir pakārtots jautājums. Vāczemē servisa veči savus pakalpojumus vēl mākslīgi katalizē uz TUV kritērijiem. Ja klients piem. dārdzibas dēļ atsakās no servisa noteiktiem remontdarbiem, serviss var par to ziņot TA kantoriem un apdrošināšanas sabiedrībām - tur tie kantori klientu kāš jau kopējiem spēkiem. Tāpēc jau friči ne pa velti jau savlaicīgi atvadās no mūsu skatījumā vēl IDEALIEM auto. Tā arī tie stipri pajaunie dārgie bembji un merši ar pilošiem karteriem un grabošiem šarniriem un stabilizatoriem atceļo pie mums. Piem. manam BMW e-34, ar kuru braucu jau piekto gadu, līdzi bija TA-TUV akts, ka pil eļļa no kloķenes saļņika...friču skatījumā BRIESMĪGI dārgs defekts. Bet auto TA iziet tur nevarēja. Latvju meistari gan precizēja, ka vaina ir TIKAI kartera vāka blīvē. Un viss - auto bez īpašām problemām man kalpo jau piekto vasaru.

Savus auto jau ilggadēji remontēju TIKAI zināmos servisos - Ford Mondeo Dorfmana servisā Antonijas 21, bet bembi , Tēriņu ielā pie Gunta. Pret servismeistariem par viņu padarīto darbu un cenām - līdz šim iebildumu nav bijis.

164329. viesis 12.aprīlis 2005 17:31
0 0 Atbildēt

Katram auto īpašniekam ir jāatrod savs meistars , vai sevisa stacija . Reti ir gadījumi kad svešu klientu apkalpos ātri un labi jo "labie" servisi ir noslogoti . Viena rekomendācija . Ik gadu gan pavasarī gan rudenī daudzas servisa stacijas izsludina bezmaksas vai par ļoti simbolisku samaksu diagnostikas , izmantojiet tās un jūs būsiet aptuvenā lietas kursā kas notiek ar jūsu braucamo . Gandrīz neviena detaļa vai mezgls nenokaujas uzreiz pēkšni , process parasti ir ilgstošs un nereti skaļš , tāpat pie diagnostikas parasti izstāsta ko tas maksā , tā kā jūs varat rēķināties ar zināmiem izdevumiem . Remontējiet auto pie sava jau pārbaudīta meistara / servisa . Ja esat tikko ticis pie spēkrata un gribat atrast savu sevisu , izvēlieties kādu brīvi vai paziņu ,draugu ieteiktu un mēģiniet tur novērst kādu mazu kaiti , ja rezultāts jūs apmierina pēc laika atgriezieties atkal ar kādu nelielu remontiņu ,un ja atkal esat apmierināts ,varat uzskatīt šo servisu par savu , jo parasti sīkdarbus veic nelabprāt un ir vis zemākā kvalitāte, jo attiecīgi zema peļņa . Un atcerieties vēl vienu patiesību , ja jūsu draugs Juris ir sajūsmā par servisu zzz , tas nenozīmē ka jums būs tā pat , jo priekšā ir cilvēks un jums var nepasēt ,un naidīgas attiecības labu rezultātu nedos .

164330. viesis 12.aprīlis 2005 17:41
0 0 Atbildēt

Mjaa. Skarbi cilveekiem iet... :(

Pats gan nekad neko servisos neesmu remonteejis, nav arii tadas domas praataa naakushas... Faktiskie 20 gadi mehanikja staazha lauj jebkuru autinju paarlasiit pasham bez lieka chakara un laika nosishanas pa servisiem. Labi arii ka ir arii radioinzheniera kvalifikaacija, kas lauj visu autinju elektroniku palabot ja rodas tadas veelmes:)

Bet ko es daritu, ja pats to visu neprastu, nezinu...

164339. viesis 12.aprīlis 2005 18:38
0 0 Atbildēt

Nezinu kaa interveetais deguns vel jo proojam velk savu biznesu! - Pirms N. gadiem biju ljoti apmierinaats RIPO-2 klients un pa nelaimi uz turieni aizvilku kaudzi pazinjas :( Storija vienkaarsha - jamaina bija stuures stienis, un vel visaadas fignjas! summa apm,300Ls - panjemu autinju bet tas uz celja neturas, riepas kauc, visaas malaas klab? - Braucu atpakalj - prasu kas pa fignju! vechi atnaak apskataas - saka gan jau piestraadasies! :( - nu ko braucu un domaaju nu nevar taa but! - izkapju no autinja paeju gabalu nost 8( - viens ritenis uz sauli otrs uz meenesi!!!!!! - nu ko braucu atpakalj un prau vai gadijumaa jus neesat aizmirsuhi man saveersumu uztaisiit! - Kaa mani gaanija, kaa mani lamaaja, - paarbaudija, jaa saversums nav uztaisiits! - un ko jus domaajiet - panjema autinjam saveersumu sataisija un pikji paprasija! - protams ka es vinjiem to pikji nedevu! - Ilgi lamaajaamies un mainijaamies ar laipniibaam, Taa arii vinji neatzina ka taa ir vinju kljuuda! Un braucu es maajas - un gruuti ap sirdi bija, jo kaadreiz bija labs serviss - un nevis atvainoties bet pashu pa idiotu uztaisiit!

Skumjaakais bija ka visi kam es to servisu ieteicu pectam mani velreiz aplaimoja ar :(

Takaa ja peekshnji tas buus vieniigais auto seriss kas palicis uz planeetas - ieshu kaajaam!

164340. viesis 12.aprīlis 2005 18:47
0 0 Atbildēt

bla, bal bal... skaisti parunājāmies!

164344. viesis 12.aprīlis 2005 20:44
0 0 Atbildēt

kuiņa tas viss ir, ja vien varētu nedrošināties, kuj apdrosinātos

un pokuj octa vai kasko, tik un tā sataisa "pa lēto", bet iegruzī pēc pilnas tāmes.

interesanti cik pēc tam autoservisi "atskaita" tam apdroš...ēju degunam, kas izvēlēkies viņus par remontkantori.

džekam spērna galu, haubi un buferi nokrāsoja gandrīz par 1000ls. no bufera krāsa nolupa jau otrajā mazgāšanas reizē un aizbraucot uz to pašu servisu kā parastam neapdrošinātāju klientam, šie šausminājās kurš lohs esot šito taisījis...

apdrošināšana ir bizness, tieši tāds pats kā visi citi, mērķis ir PELNĪT

un manuprāt šitas rakts ir tāpēc, ka kāds apdrošinātājs ir ATTEICIES no ripo-X pakalpojumiem......

164354. viesis 12.aprīlis 2005 23:23
0 0 Atbildēt

"Šobrīd auto īpašnieki ir labi informēti par visām pakalpojumu cenām."

Shis man ljoti patiik! Neko vinji nav informeeti un ir pilns ar neziniishiem. Un mazajos servisos notiek klientu chakareeshana uz pilnu klapi - pats par to paarliecinaajies esmu un arii no pazinjaam, kas tur straadaa, to esmu dzirdeejis. Un izraadaas arii lielajos, kaa pats paarliecinaajos, notiek cilveeku chakareeshana.

Piemeers. Aizbraucu uz "Autofavoriitu" Ventspilii, lai veiktu amortizatoru diagnostiku. Pajautaju, cik maksaa. Atbild 2,50ls. Uztaisa diagnostiku, kad pienaak makaashanas reize, izvelku krediitkarti. Un ko es konstateeju?!! Pakalpojuma cena uzreiz ir 2.0ls, nevis kaa man dzheks teica ieprieksh - 2.50ls. Kur tad palika tie mistiskie 50 santiimi, ko Bites kungs? Tie laikam ziedojumi truuciigajiem :D

164357. viesis 12.aprīlis 2005 23:48
0 0 Atbildēt

Aa, un veel es iesaku nevis zvaniities kaa durikam rinkjii pa lielajiem servisiem un jautaat cik maksaa, bet sadrauceeties ar kaadu godiigu detalju tirgotaaju. Tikai taa var uzzinat iistaas detalju cenas un arii dabuut pa normaalu ciparu. Visos lielajos cenas ir nejeegaa saskruuveetas. Es, piemeram, peerku bukses no viena "rullejoshaa paardeveeja". :) Un varu pateikt tikai to, ka es par vinjaam maksaaju gandriiz 2X mazaak, nekaa vinjas maksaa kautkaada tur grosauto vai favoriitaa, pietam " rullejoshais paardevejs" veel nopelna, nejau par pashizmaksu tas viss notiek. tad iedomaajieties, kaads ir uzcenojums! Un firma taapati - FEBI.

164485. viesis 13.aprīlis 2005 11:28
0 0 Atbildēt

Es savu autiņu pārzinu ļoti labi, taču servisā tēloju pilnīgu luni aļa "benzīns ar' vēl jālej iekšā?", tad uzreiz var redzēt vai servisonka karina makaronus vai normālis paskaidro kas un kā.

164492. viesis 13.aprīlis 2005 11:37
0 0 Atbildēt

KASKO cenu kritums, protams, priecē. Kombinēt to ar OCTA ir saprātīgi - tad atlaide ir loģiska, jo, manuprāt, ir apdrošināšanas gadījumi, kur atlīdzības sedzas.

Zādzību skaita it kā samazināšanās arī ir nedroša tendence, kas var vienā pagriezties otrā virzienā tirgus konjunktūras dēļ. Tā ka, ja mašīnai vēl nav gluži sirms vecums, KASKO ir lieta no kuras negribētos atteikties. ARZ

164777. viesis 14.aprīlis 2005 11:24
0 0 Atbildēt

nu nezinu, man skiet, ka servisi klust ar katru menesi dargaki tapat vien - bez pardesmit latiem vispar no servisa izbraukt vairs nevar! a kur pamatojums? tiesam jarekina vai servisiem klustot dargakiem kasko nesak atmaksaties?

164780. viesis 14.aprīlis 2005 11:35
0 0 Atbildēt

skujina

davaj apdrošini visu, adrošionātājiem arī est gribas un lohi(klienti) viņiem ir vajadzīgi

kur parādās izdevīgums kaskoapdrošināt 10 gadīgu opeli šoferim, kuram pēdējo 10 gadu laikā nav bijušas avārijas?

maksā viņs moš 1000ls, bet kasko cena gadā būs 100.

165079. viesis 18.aprīlis 2005 16:34
0 0 Atbildēt

servisu cenas tik tiesam liek matiem celties stavus gaisa. un lai nestasta, ka klientus tur necakare. tad lai labak maksa apdrosinatajs. tapec ari sogad beidzot panemu KASKO. neskatoties, uz to ka autins paliek vecaks, KASKO man maksa letak, ka piedavaja pirms tris gadiem gadiem.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 9

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 

Policija: Jaunu fotoradaru un netrafarēto auto iegāde palīdzējusi mazināt avārijās bojā gājušo skaitu 21

Šogad samazinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits, ko var skaidrot arī ar papildus fotoradaru un netrafarēto automašīnu iegādi, žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) pārstāvis Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti