Latvijā lielākais jauno auto skaita pieaugums ES 8

13.aprīlis 2005 13:40

Šā gada pirmajā ceturksnī Eiropā kopumā reģistrētas 3 986 749 jaunas automašīnas, kas ir par 3,3% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, kad fiksētas 4 121 799 automašīnas, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) ziņojums.

Latvijā jauno automašīnu skaita pieaugums bijis straujākais 23 Eiropas Savienības (ES) valstīs. Kopumā Latvijā reģistrētas 2918 jaunas vieglās automašīnas jeb par 25% vairāk nekā 2004.gada attiecīgajā laika periodā.

Otrs straujākais pieaugums, salīdzinot ar pagājušo gadu, šā gada pirmajā ceturksnī bijis Dānijā - šajā valstī reģistrētas 31 259 jaunas automašīnas jeb par 22,4% vairāk.

Savukārt kopumā ES šogad vērojams jaunu auto skaita samazinājums. Šā gada trīs mēnešos ES dalībvalstīs, neskaitot Kipru un Maltu, fiksētas 3 901 512 automašīnas, kas ir par 3,2% mazāk nekā pērn.

Tā saucamajās vecajās ES valstīs reģistrēts samazinājums 2,4% apmērā. Kopumā pieaugums bijis astoņās dalībvalstīs, bet samazinājums - 15 valstīs. Lielākais kritums - 33% apmērā - reģistrēts Polijā.

Ziņojumā iekļauti dati par visām ES dalībvalstīm, izņemot Kipru un Maltu, kur rezultāti vēl nav apkopoti, kā arī par Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīm - Šveici, Norvēģiju un Islandi.

No visām ziņojumā minētajām valstīm straujākais jauno automašīnu skaita pieaugums šogad ir Islandē, kur reģistrēti 3572 auto jeb par 47,2% vairāk.

Lai gan pēc procentuālā pieauguma trīs mēnešos Latvija ES ieņem pirmo vietu, tomēr pēc reģistrēto automašīnu skaita Latvija ieņem priekšpēdējo vietu no visām valstīm, par kurām apkopota informācija, apsteidzot vienīgi Lietuvu, kur tika reģistrētas 2384 jaunas automašīnas.

Lietuvā šogad jauno auto skaits pieaudzis par 14%, bet Igaunijā - par 6,8%.

Kā liecina ACEA dati, februārī kopumā Eiropā reģistrētas 1 709 616 automašīnas, kas ir par 4,7% mazāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī.

Francija ir vienīgā no pieciem galvenajiem automobiļu tirgiem, kur martā bija vērojama jaunu automašīnu reģistrācijas palielināšanās - par 2,5%, savukārt pārējās valstīs tika piedzīvots samazinājums - Itālijā par 8,6%, Lielbritānijā par 5,1%, Spānijā par 3,6%, bet Vācijā par 0,4%.


LETA
 
Visi komentāri
 
164548. viesis 13.aprīlis 2005 13:59
0 0 Atbildēt

Virsraksts ir vienkārši ģeniāls !!!

164554. viesis 13.aprīlis 2005 14:07
0 0 Atbildēt

Atkal salti meli .

164577. viesis 13.aprīlis 2005 14:46
0 0 Atbildēt

mazi meli, lieli meli un statistika. Kaad jeega no taadiem cipariem ??? Nu labi procentuaalais pieauguma saliidzinaajums ir sameera noziimiigs raadiitaajs, kaut arii ne visai korekts. Visjeedziigaakais cipars (saliidzinaashanai starp valstiim) buutu jauno auto regjistraacija uz 1000 galvinjaam vai tamliidziigi. Tas nebuutu taa ka pieaugums % lielaakais bet saliidzinoshi auto paardots gandriiz vismazaak no visaam valstiim.

Bet nu protams razjotaajiem jau vajag to cik vispaar ir paardots, lai uzreiz skaidrs vai ir veerts ar shiem kjeepaaties, vai arii jamie ne velna nespeej nopirkt.

164585. viesis 13.aprīlis 2005 14:59
0 0 Atbildēt

Latvju bāleliņi ar vid. darba algu valstī ap 200 ls "uz rokas" gan īstenie auto pircēji !? Mana ģimene ar 1000 ls ieņēmumiem /algas/ mēnesī, šobrīd pat nevaram atļauties sapņot par JAUNA auto iegādi. Domāju, ka pagaidām pie mums tie galvenie auto pircēji ir dažādi firmači un nebūt tie godīgākie uzņēmēji.

164614. viesis 13.aprīlis 2005 15:43
0 0 Atbildēt

Atliek viens no 2 vai nu IkVi ir liela gjimene (daudz beernu un/ vai nestradajoshi/pensijaa esoshi cilveeki) vai arii maajoklja/dziivoklja krediits.

164615. viesis 13.aprīlis 2005 15:43
0 0 Atbildēt

Ja ņem vērā, ka daļa no autiņiem ar shēmām dodas atpakaļ uz veco Eiropu, ietaupot uz PVN rēķina normālu kāpostu, kā likums shēma darbojas uz dārgajiem autiņiem... Tātad loģiski spriežot % izaugsme tikai pieaugs jaunajās ES dalībvalstīs..

164627. viesis 13.aprīlis 2005 16:33
0 0 Atbildēt

Jo vairāk cilvēku sprāgst badā jo vairāk jaunus auto kāds var atļauties. Domāju ka te būtu pamats padomāt par jauna biznesa likuma (līdzīgi kā fizikas likumi) izstrādāšanu kas varētu saukties 'Naudas nezūdamības teorija'.

164632. viesis 13.aprīlis 2005 16:48
0 0 Atbildēt

IkdienasViesi, mes arii it kaa pelnaam gandriz tikpat... Tachu tikai tagad peerkam autinju, i to- 10-15 gadus vecu pa kaadiem 1000-1500 Ls, ne vairaak, jo nekadi nesanak jauns... Briinos, kaa tie ar 500 Ls aldzinjaam jem dziivokli, autinjus uz krediita?!

Un tas veel ar noteikumu, ka autinju apkopju pats un braucu tikai uz laukiem... Nesaprotu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 10

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Ko zog Vācijā? – 20 pieprasītāko auto modeļu un 10 marku saraksts 10

Vācu izdevums Auto-Motor-Und-Sport apkopojis 2016.gada auto zādzību statistiku un publicējis 20 garnadžu iecienītāko auto modeļu un 10 marku sarakstu. Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti