Latvijā lielākais jauno auto skaita pieaugums ES 8

 
13.aprīlis 2005 13:40

Šā gada pirmajā ceturksnī Eiropā kopumā reģistrētas 3 986 749 jaunas automašīnas, kas ir par 3,3% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, kad fiksētas 4 121 799 automašīnas, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) ziņojums.

Latvijā jauno automašīnu skaita pieaugums bijis straujākais 23 Eiropas Savienības (ES) valstīs. Kopumā Latvijā reģistrētas 2918 jaunas vieglās automašīnas jeb par 25% vairāk nekā 2004.gada attiecīgajā laika periodā.

Otrs straujākais pieaugums, salīdzinot ar pagājušo gadu, šā gada pirmajā ceturksnī bijis Dānijā - šajā valstī reģistrētas 31 259 jaunas automašīnas jeb par 22,4% vairāk.

Savukārt kopumā ES šogad vērojams jaunu auto skaita samazinājums. Šā gada trīs mēnešos ES dalībvalstīs, neskaitot Kipru un Maltu, fiksētas 3 901 512 automašīnas, kas ir par 3,2% mazāk nekā pērn.

Tā saucamajās vecajās ES valstīs reģistrēts samazinājums 2,4% apmērā. Kopumā pieaugums bijis astoņās dalībvalstīs, bet samazinājums - 15 valstīs. Lielākais kritums - 33% apmērā - reģistrēts Polijā.

Ziņojumā iekļauti dati par visām ES dalībvalstīm, izņemot Kipru un Maltu, kur rezultāti vēl nav apkopoti, kā arī par Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīm - Šveici, Norvēģiju un Islandi.

No visām ziņojumā minētajām valstīm straujākais jauno automašīnu skaita pieaugums šogad ir Islandē, kur reģistrēti 3572 auto jeb par 47,2% vairāk.

Lai gan pēc procentuālā pieauguma trīs mēnešos Latvija ES ieņem pirmo vietu, tomēr pēc reģistrēto automašīnu skaita Latvija ieņem priekšpēdējo vietu no visām valstīm, par kurām apkopota informācija, apsteidzot vienīgi Lietuvu, kur tika reģistrētas 2384 jaunas automašīnas.

Lietuvā šogad jauno auto skaits pieaudzis par 14%, bet Igaunijā - par 6,8%.

Kā liecina ACEA dati, februārī kopumā Eiropā reģistrētas 1 709 616 automašīnas, kas ir par 4,7% mazāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī.

Francija ir vienīgā no pieciem galvenajiem automobiļu tirgiem, kur martā bija vērojama jaunu automašīnu reģistrācijas palielināšanās - par 2,5%, savukārt pārējās valstīs tika piedzīvots samazinājums - Itālijā par 8,6%, Lielbritānijā par 5,1%, Spānijā par 3,6%, bet Vācijā par 0,4%.


LETA
 
Visi komentāri
 
164548. viesis 13.aprīlis 2005 13:59
0 0 Atbildēt

Virsraksts ir vienkārši ģeniāls !!!

164554. viesis 13.aprīlis 2005 14:07
0 0 Atbildēt

Atkal salti meli .

164577. viesis 13.aprīlis 2005 14:46
0 0 Atbildēt

mazi meli, lieli meli un statistika. Kaad jeega no taadiem cipariem ??? Nu labi procentuaalais pieauguma saliidzinaajums ir sameera noziimiigs raadiitaajs, kaut arii ne visai korekts. Visjeedziigaakais cipars (saliidzinaashanai starp valstiim) buutu jauno auto regjistraacija uz 1000 galvinjaam vai tamliidziigi. Tas nebuutu taa ka pieaugums % lielaakais bet saliidzinoshi auto paardots gandriiz vismazaak no visaam valstiim.

Bet nu protams razjotaajiem jau vajag to cik vispaar ir paardots, lai uzreiz skaidrs vai ir veerts ar shiem kjeepaaties, vai arii jamie ne velna nespeej nopirkt.

164585. viesis 13.aprīlis 2005 14:59
0 0 Atbildēt

Latvju bāleliņi ar vid. darba algu valstī ap 200 ls "uz rokas" gan īstenie auto pircēji !? Mana ģimene ar 1000 ls ieņēmumiem /algas/ mēnesī, šobrīd pat nevaram atļauties sapņot par JAUNA auto iegādi. Domāju, ka pagaidām pie mums tie galvenie auto pircēji ir dažādi firmači un nebūt tie godīgākie uzņēmēji.

164614. viesis 13.aprīlis 2005 15:43
0 0 Atbildēt

Atliek viens no 2 vai nu IkVi ir liela gjimene (daudz beernu un/ vai nestradajoshi/pensijaa esoshi cilveeki) vai arii maajoklja/dziivoklja krediits.

164615. viesis 13.aprīlis 2005 15:43
0 0 Atbildēt

Ja ņem vērā, ka daļa no autiņiem ar shēmām dodas atpakaļ uz veco Eiropu, ietaupot uz PVN rēķina normālu kāpostu, kā likums shēma darbojas uz dārgajiem autiņiem... Tātad loģiski spriežot % izaugsme tikai pieaugs jaunajās ES dalībvalstīs..

164627. viesis 13.aprīlis 2005 16:33
0 0 Atbildēt

Jo vairāk cilvēku sprāgst badā jo vairāk jaunus auto kāds var atļauties. Domāju ka te būtu pamats padomāt par jauna biznesa likuma (līdzīgi kā fizikas likumi) izstrādāšanu kas varētu saukties 'Naudas nezūdamības teorija'.

164632. viesis 13.aprīlis 2005 16:48
0 0 Atbildēt

IkdienasViesi, mes arii it kaa pelnaam gandriz tikpat... Tachu tikai tagad peerkam autinju, i to- 10-15 gadus vecu pa kaadiem 1000-1500 Ls, ne vairaak, jo nekadi nesanak jauns... Briinos, kaa tie ar 500 Ls aldzinjaam jem dziivokli, autinjus uz krediita?!

Un tas veel ar noteikumu, ka autinju apkopju pats un braucu tikai uz laukiem... Nesaprotu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO)

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 1

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti