Diemžēl, absolūti droša transportlīdzekļu satiksme, ja tāda vispār pastāvēs, ir ļoti tālas nākotnes jautājums. Šobrīd braukšana pie stūres neizslēdz iespēju ikvienam nokļūt satiksmes negadījumā.
Protams, šeit ir jānospļaujas ne tikai pār kreiso plecu vien, lai tā nenotiktu, tomēr dzīve parāda, ka efektīvāks palīgs cīņai ar nelaimi ir apdrošināšanas polise, nevis māņticības rituāli.Kuriozs piemērs. OCTA nosaka transportlīdzekļa īpašnieka atbildības apdrošināšanu pret trešajai personai nodarītiem kaitējumiem. Ja sadursme notiek starp vienam īpašniekam piederošiem transportlīdzekļiem, no kuriem viens ir izraisītājs un otrs - cietušais, tad nevar būt iespējams, ka cietušajam iestājas atbildība pašam pret sevi. Tā kā atlīdzības pieprasītājs un apdrošinājuma ņēmējs ir viena un tā pati persona, tad, atbilstoši likumam, kas nosaka, ka zaudējumi ir atlīdzināmi, kas CSNg rezultātā tiek nodarīti trešajai personai, šajā gadījumā ir noraidāmi, jo trešās personas nav.
Gadījumā, ja esiet vairāku, sadursmē iesaistītu auto īpašnieks, glābšanas salmiņš ir KASKO, jeb, vislabākajā gadījumā- KASKO+OCTA. Eksistējošie likumi nosaka, ka samaksu par KASKO - brīvprātīgo transportlīdzekļu apdrošināšanu nosaka apdrošināšanas sabiedrību noteiktie tarifi, pēc kuriem aprēķina prēmijas apjomu.
Prēmijas palielināšanu un samazināšanu precizē apdrošināšanas noteikumi, ko katra apdrošināšanas sabiedrība nosaka atbilstoši apdrošināmiem riskiem pēc transportlīdzekļa, tā aprīkojuma ar drošības sistēmām, īpašnieka, lietotāja un izmantošanas apstākļiem. KASKO apdrošināšanā var apdrošināt transportlīdzekli tikai bojājumu riskam vai bojājumu un zādzības (laupīšanas) riskiem. Par bojājuma risku jaunam automobilim apdrošinātāji vidēji ir noteikuši tarifu no 2% līdz 2,5%, ja to drošina arī zādzību riskam. Tarifs par transportlīdzekļa apdrošināšanu zādzības un laupīšanas riskam vidēji ir 3% līdz 4% no tā faktiskās vērtības (ne no jauna spēkrata vērtības).
Ja transportlīdzeklis ir brīvprātīgi (KASKO) apdrošināts, tad, vadītājam izraisot ceļu satiksmes negadījumu, transportlīdzekļa īpašnieks par tā bojājumiem attiecīgā negadījumā saņem zaudējuma atlīdzību atbilstoši noslēgtā apdrošināšanas līguma noteikumiem. Ja vadītājam apdrošinātāji nosaka rupju neuzmanību, tad atlīdzība tiek atteikta. Motociklu brīvprātīgo apdrošināšanu (KASKO) klientiem savās nodaļās un filiālēs piedāvā vairākas kompānijas, arī A/g „BALTA". Vispārējs tarifs - maksa par jauna motocikla apdrošināšanu bojājumu, bojāejas un trešās personas ļaunprātīgas rīcības - zādzības riskiem ir 8% no tā jauna spēkrata vērtības, pie šādiem nosacījumiem:
Motociklam (gluži tāpat kā apdrošinātam auto) jābūt aprīkotam ar darbojošos pretaizbraukšanas drošības sistēmu. Diemžēl, šajā gadījumā pašrisks ir niecīgs-bojājumu gadījumos 1% no motocikla faktiskās vērtības, t.i.ap Ls 25 līdz Ls 100. Pašrisks bojāejas vai zādzības gadījumā 20%;- uzglabāšana naktī jānodrošina apsargātā stāvlaukumā. Apdrošina līdz 10 gadus vecus motociklus, katru gadu tarifu palielinot par 0,5%.
Pavasaris ir dabas atmodas un jauku domu lidojuma laiks. Nedrīkst ļaut garastāvokli nomākt ne sadzīviskām problēmām, ne likstām, kas radušās satiksmes negadījumos. Auto apdrošināšana ir vienīgais līdz šim izdomātais un reāli strādājošais transportlīdzekļa tiesiskais aizsardzības veids, kas auto, motocikla , vai traktora īpašnieku pasargā no nepatīkamiem starpgadījumiem pie stūres.
Aldis Bite
"...Par bojājuma risku jaunam automobilim apdrošinātāji vidēji ir noteikuši tarifu no 2% līdz 2,5%, ja to drošina arī zādzību riskam. Tarifs par transportlīdzekļa apdrošināšanu zādzības un laupīšanas riskam vidēji ir 3% līdz 4% no tā faktiskās vērtības (ne no jauna spēkrata vērtības)."
Šis citāts gan jumtu rauj nost:)))