Apdrošinātājs ir ieinteresēts sava klienta uzplaukumā 11

22.aprīlis 2005 8:39

Ir lietas, par kurām nemēdzam runāt ētisku, morālu vai drošības apsvērumu dēl. Tās pieņemam kā vajadzību. Nereti, diemžēl, tikai pēc konkrētu nepatīkamu gadījumu piedzīvošanas. Šādām delikātām lietām pieder arī rūpes par drošību.

Mūsdienu saspringtajā dzīves ritmā indivīdam sen vairs nepietiek vien ar teicienā: ”Sargi sevi pats un dievs Tevi sargās ”, apslēpto jēgu. Vai gan citādi apdrošināšanas kompānijas gūt tik pasakainu apskaužamu peļņu. Cik tas ir pamatoti? Variet nešaubīties- bez tām dzīvot būtu sarežģītāk! Tiesa, par lēnīgumu apdrošināšanas prēmiju izmaksā un privātdetektīvu nolīgšanu – apdrošināšanas kompānijas lamā visā plašajā pasaulē.Ja nevēlieties lasīt turpmāko, bet tomēr Jūsuprāt „esiet spiests” noslēgt vai pagarināt līgumu, atcerēties divas likumsakarības:

a) apdrošinātāji ir ieinteresēti apdrošināšanas gadījumu novēršanā.

b) apdrošināšana stimulē sabiedrības ekonomisko progresu.

Apdrošināšanas bizness – ir neaizstājams sabiedrības sociālās stabilitātes nodrošināšanas instruments. Speciālisti to pat uzskata par stratēģiski nozīmīgu ekonomikas nozari. Lielākās apdrošināšanas kompānijas operē ar kapitālu, kas desmitiem reižu pārsniedz daudzu valstu gada budžetu.

Apdrošināšana – tā ir iespēja pirkt finansu aizsardzību pret nelaimes gadījumiem. Jebkuras apdrošināšanas jēga – saņemt naudas kompensāciju gadījumā, ja nevēlamie notikumi tomēr ir notikuši. Apdrošināšana ļauj uzturēt stabilitāti un sasniegto dzīves līmeni. Apdrošināšanas polise nenorobežo no briesmām un riska, bet veiksmīgi pasargā no to sekām. Tiek uzskatīts, ka apdrošināšana sākās līdz ar privātīpašuma rašanos. Gadsimtiem ilgi cilvēki mēģināja pasargāt savu darbu no nejaušām briesmām. Tiklīdz cilvēce sāka „apaugt” ar īpašumu, radās raizes par tā saglabāšanu. Pilnīgi dabiska baiļu sajūta no stihijas posta un negaidītiem likteņa pagriezieniem mudināja meklēt aizsardzības veidu, kas mazinātu morālos un materiālos zaudējumus. Tā radās apdrošināšana – viena no senākām sabiebrības attiecību kategorijām. Apdrošināšana – universālais instruments, ko veidoja cilvēce sava īpašuma interešu ekonomiskai aizsardzībai. Mūsdienās, bez apdrošināšanas sistēmas nevar pastāvēt valstīs ar attīstītu tirgus ekonomiku. Bez riska apdrošināšanas nepastāv neviens darījums, nedarbojās gandrīz neviens uzņēmums. Apdrošināšanas polise ir gandrīz ikvienam cilvēkam. Liberāla apdrošināšanas tirgus vēsture mūsu valstī pastāv nedaudz vairāk kā desmit gadu. Līdz ar tirgus attiecību nostiprināšanos sabiedrībā mainās arī cilvēku domāšanas veids. Diemžēl joprojām daudziem neskaidra ir apdrošināšanas jēga

Apdrošināšanas vēsture


Primitīvākā zaudējumu atlīdzināšanas forma bija naturālā apdrošināšana. Izmantojot graudu, lopbarības un citu produktu rezerves, kas veidotas no naturālām iemaksām, tika sniegta materiālā palīdzība cietušajām saimniecībām. Līdz ar naudas-preču attiecību veidošanos naturālā apdrošināšana piekāpjas apdrošināšanai naudas formā. Šāda apdrošināšana tika pielietota tika Senajā Romā. Romas kolēģijas, ņemot iestāšanās un periodiskas iemaksas, uzņēmās pienākumus apmaksāt apbedīšanas izdevumus un bāreņu uzturēšanu, atlīdzināt izdevumus, saistītus ar kareivja pārcelšanu uz citu leģionu, sniedza materiālo palīdzību pēc dienēšanas termiņa beigām. Viduslaikos apdrošināšana eksistēja kā pilnīgi attīstīts institūts. Noformulējās tā veidi: jūras, lopu bojā eja, apdrošināšana pret ugunsnelaimēm, no krusas postījumiem, sējumiem. Paralēli īpašuma apdrošināšanai attīstījās arī personiskā apdrošināšana – pret slimībām un nelaimes gadījumiem.

Apdrošināšanas mehānisms


Apdrošināšana – ir zaudējumu atlīdzināšanas veids cietušai personai, sadalot tos daudzu personu starpā. Šo procesu organizēšanai tiek veidots mērķuzdevumu nodrošinājuma fonds. No fonda organizē cietušo personu zaudējumu atlīdzināšanu.

Solidāra riska dalīšana balstīta uz varbūtības, ka cietušo skaits būs mazāks nekā apdrošināšanas dalībnieku daudzums. Veiksmīgā proporcija-jo plašāks apdrošināšanas dalībnieku skaits, jo pieejamāka un efektīvāka būs apdrošināšana.

Apdrošināšanas klasifikācija


Apdrošināšana dalās uz obligātajā un brīvprātīgajā. Pastāv arī sīkāks dalījums: personiskā apdrošināšana, īpašuma apdrošināšana un atbildības apdrošināšana par zaudējumu trešās personas priekšā(OCTA). Obligātās apdrošināšanas gadījumā apdrošinājuma attiecības rodas likumdošanas kārtā. Šajā gadījumā obligātuma princips skar gan apdrošinātāju, gan apdrošināto. Pirmajam jāmaksā maksājumus par apdrošināto īpašumu, pēdējam – jāizmaksā atlīdzinājums visos likumā paredzētajos gadījumos. Apdrošinātāja un apdrošinātā attiecības precīzi reglamentē ar likumdošanas un normatīvu aktiem. Brīvprātīgā apdrošināšana eksistē uz brīvprātīga līguma pamata, kas noslēgts starp apdrošinātāju un apdrošināto. Brīvprātīgās, arī obligātās, apdrošināšanas kārtību Latvijā reglamentē „Likums par apdrošināšanas sabiedrībām un to uzraudzību”.Profesionāls apdrošinātājs ir materiāli ieinteresēts sava biznesa partnera uzplaukumā. Apdrošināšanas tehnoloģijas veselības aizsardzības jomā tiek uzskatītas par ražošanas aktivitātes stimulēšanas un veselīga dzīvesveida nodrošināšanas svarīgu faktoru.

Aldis Bite
 
Visi komentāri
 
165435. viesis 22.aprīlis 2005 9:22
0 0 Atbildēt

Vairāk ļauj nopelnīt arī minimālas kompensāciju izmaksas. Ja auto ražotāja pārstāvis Latvijā saka, ka auto nav jēgas atjaunot, tad apdošinātējs to noteikti noliegs!

165436. viesis 22.aprīlis 2005 9:53
0 0 Atbildēt

Ir ir ieinteresēts!

Līdz brīdim, kad iestājas apdrošināšanas gadījums!

165437. viesis 22.aprīlis 2005 9:53
0 0 Atbildēt

"Solidāra riska dalīšana balstīta uz varbūtības, ka cietušo skaits būs mazāks nekā apdrošināšanas dalībnieku daudzums. "

sheit gan preciizaak buutu teikt "izmaksaato atliidziibu apjoms buus mazaaks par apdroshinaashanas daliibnieku iemaksaato preemiju apjomu"

165439. viesis 22.aprīlis 2005 10:09
0 0 Atbildēt

Atkal A Bites kungs! Ko iisti vinjsh paarstaaveeja??

165440. viesis 22.aprīlis 2005 10:13
0 0 Atbildēt

taisnību sakot, apdrošinātājs ir otra senākā profesija pēc prostitūcijas :)

165443. viesis 22.aprīlis 2005 10:58
0 0 Atbildēt

Man uau nav nekas pret apdroshinaashanu, bet nu liela dalja apdroshinaashanas kantoru stradaa taapat kaa valsts iestaades, bez paziishanas tevi meegjinaas apjaat kaa vien varees. Nu nevar buut taa ka vienaa apdroshnaashanas kompaanija taa pasha veida polise maksaa nereti 2 x dargaak kaa citaa, pie tam nepiedaavaajot nekaadus papildpakalpojumus vai atshkjiriigu noveerteeto summu. Neticu ka pelnjas "formula" vai pat metemaatika shiim kompaanijaam atshkjiras. Taapat negirbas ticeet ka vinji savu risku necenshas sadaliit un paarapdroshinaaties taalaak.

165445. viesis 22.aprīlis 2005 11:11
0 0 Atbildēt

LR SAM

Sabiedrisko attiecību nodaļa

Pārvaldes vecākais referents

Aldis BITE

aldis.bite@sam.gov.lv

165496. viesis 22.aprīlis 2005 13:56
0 0 Atbildēt

Autoram - ja ir neapturama vēlēšanās par kaut ko rakstīt, tad vajadzētu kaut nedaudz orientēties nozares pamatterminos vai vismaz pirms raksta publicēšanas iedot tekstu pārlasīt kādam kompetentam nozares pārstāvim. Tas pats attiecas arī uz iepriekšējo "garadarbu".

165536. viesis 22.aprīlis 2005 15:27
0 0 Atbildēt

Hmm, apdrošinātājs, redz esot ieinteresēts uzplaukumā.... vai tiešām ir kāds, kurš ir ieinteresēts sava klienta bankrotā?

Dīvains raksts IMHO.

165591. viesis 22.aprīlis 2005 23:35
0 0 Atbildēt

Apdroshinaashana ir riksa paardale starp apdroshinaashans njeemeejiem... taads ir iisaakais formuleejums...

169173. viesis 1.jūnijs 2005 19:49
0 0 Atbildēt

Kads varetu beidzot paskaidrot OCTA sitemas pamatotibu. Sobrid cilvekam, kas ikdiena brauc tikai uz darbu un atpakal ar vienu auto un brivdienas ar gimeni dodas izbraukuma ar otru auto, jamaksa divkartiga OCTA, bet tris taksistiem, kas 24x7 agresivi braucot izmanto vienu masinu, ir japerk viena polise. Ka saja gadijuma ir samerojama apdrosinasanas premija un iespejamais risks? Un apdrosinasanas "vesture" - pec patreizejiem nosacijumiem jauna auto (kas attiecigi ir tehniska kartiba) ipasniekam ir jamaksa pilna summa, bet atlaides sanem tas, kurs jau brauc ar padsmitgadigu masinu, kuras tehniskais stavoklis noteikti nodrosina lielaku negadijuma risku.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 12

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Ko zog Vācijā? – 20 pieprasītāko auto modeļu un 10 marku saraksts 11

Vācu izdevums Auto-Motor-Und-Sport apkopojis 2016.gada auto zādzību statistiku un publicējis 20 garnadžu iecienītāko auto modeļu un 10 marku sarakstu. Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti