«FR-V» - īsts ģimenes auto Hondas stilā 9

23.aprīlis 2005 0:00

Kad Latviju apciemoja pirmās īstās pavasara dienas, "Bensons Auto" piešķīra iAuto redakcijai uz nedēļas nogali jauno „Honda FR-V”.



Nelielas formalitātes un manās rokās nonāk FR-V atslēgas ar piezīmi – „auto atrodas pretīm salona durvīm”. Ejam meklēt. Kaut arī nebiju gatavojis mājasdarbu, iepazīstoties ar FR-V ārējo izskatu, to pamanīju uzreiz.

No ārpuses - kārtīgs minivens. Patiesībā – ģimenes auto. Bet atverot durvis, pirmajā brīdī parādījās neliels šoks. „Vecie laiki” atgriežas? Priekšējā sēdekļu rindā iespraucies vēl arī trešais sēdeklis – pa vidu starp ierastajiem. Kāpēc vecie laiki? Tāpēc, ka uzreiz atmiņā nāca vecās Volga un Pobeda, kuriem priekšā bija kārtīgs dīvāns – sasēsties varēja pat četri, ja ļoti vajadzēja...



Veram vaļā, kāpjam iekšā. Kaut arī mulsina šis centrālais (liekais) sēdeklis, izskatās, ka vadītājs nebūs īpaši apdalīts – vietas ir pietiekami. Nākamās divas lietas – pārnesumu kārbas svira atrodas uz centrālās konsoles, pa labi no stūres (loģiski). No pirmā acu uzmetiena man tā iepatīkas. Rodas pārliecība, ka tā strādās ļoti korekti. (Tikai pirmajos kilometros pieķēru sevi pie tā, ka meklēju pārnesumu sviru tur, kur parasti – pie grīdas.)

Kad saņēmu atslēgas, man teica „lai atlaistu roķeni, tā nedaudz jāpavelk uz augšu...” Hmm, kur ir tā roķene (rokasbremze)? Pēc kāda laiciņa ieraugu arī to – zem konsoles, blakus labajam celim. Jā – vecie laiki tiešām atgriežas, jo tāda tipa novietojuma rokasbremzes tika uzstādītas Volgām. Viss jaunais ir labi aizmirsts vecais. Bet ne viss...



Kā mācīts, atlaižu „roķeni” un mēģinu izmanevrēt no „Bensons auto” stāvlaukuma. Kaut arī FR-V neizceļas ar sīkiem logiem, tomēr aizmuguri tā īsti pārredzēt palīdz tikai sānu spoguļi. Un kā vēl palīdz! Tie ir pietiekami lieli un pārskatāmi. Vēlāk atklāju vēl kādu patīkamu „sīkumu”: nospiežot pogu virs spoguļu regulēšanas taustiņiem, spoguļi ātri pieglaužas mašīnai.

Esam uz ielas, jau pirmie krustojumi liek noprast, ka šis auto ir arī pietiekami dinamisks. Apskatoties, kas tad īsti ir nonācis manās rokās, viss kļūst skaidrs. Tas ir Honda i-VTEC divu litru dzinējs, kurā paslēpušies 150 zirdziņi. Ieklausoties dzinēja dziesmā, nāk atmiņā dinamiskā Honda Accord, kuru vērtējām kādu laiku iepriekš. Kaut Honda FR-V skaitās (un ir arī) ģimenes automobilis, motora dinamiskums spēj dot vadītājam pamatīgu baudas porciju. Dzinējs ir jaudīgs gan pie maziem, gan pie lieliem apgriezieniem. Un ja pastiepjam tālāk, parādās istā Hondas dziesma.



Honda FR-V ir būvēts uz Honda CR-V pagarinātas platformas. Auto garums – nepilni 4,3 metri. Pateicoties priekšējā rindā izvietotiem trim sēdekļiem, auto ietilpība ir palielinājusies līdz sešiem cilvēkiem. Acīmredzot Honda speciālisti ir novērtējuši pieprasījumu pēc šādiem ģimenes automobiļiem. Liela ietilpība un (samērā) mazi gabarīti. Tas mūsu pilsētas apstākļos kļūst aizvien svarīgāk.

Lai varētu labāk saprast mašīnu, cik nu vienā nedēļas nogalē tas ir iespējams, nolemjam paņemt klāt vēl pasažierus un izbraukt kādu garāku gabaliņu – līdz „vēju pilsētai” Liepājai.



Paskatoties uz Honda FR-V no sāniem, šķiet saskatāmas atpazīstamas līnijas – tāds varētu izskatīties kāds no vācu automobiļiem, piemēram BMW. Tomēr pats mašīnas priekšgals noliek visu pa vietām – mieru, tikai mieru – tā ir Honda! Un nevis parasta Honda, bet ietilpīgs un ērts ģimenes auto.



Tātad – mašīnā braucam četri. Sākumā izmēģinām klasisko variantu: divi priekšā, divi aizmugurē. Vidējais priekšējās rindas sēdeklis tiek saliekts un no tā izveidojas galdiņa un elkoņu balsta krustojums. Arī aizmugurējais vidējais sēdeklis ir nedaudz transformējams – pabīdāms atpakaļ. Kāpēc, to paskaidrošu vēlāk. Visiem ir pietiekami daudz vietas un šķiet, auto paredzēts tieši četriem cilvēkiem. Pie nolaistas vidējā sēdekļa muguras ir nedaudz grūtāk lietot rokasbremzi, bet pie tā jau arī var pierast.



Kad esam izmēģinājuši versiju „2+2”, nolemjam pamainīt konfigurāciju uz „3+1”. Tad nākas nedaudz padomāt. Ja priekšējā rindā visi trīs sēdekļi atrodas vienā rindā, pa vidu sēdošais ar saviem pleciem „baksta” pārējos. Tomēr izrādās, ka no šīs situācijas ir izeja – ne tikai aizmugurējais, bet arī priekšējais vidējais sēdeklis ir pabīdāms atpakaļ. Tad pleci nesaskaras un pat trijiem ir pietiekami ērti. Protams, šādā kombinācijā neērts kļūst centrā novietotais glāžu turētājs, jo tas atrodas ļoti zemu – pie vidējā pasažiera kājām.

Ja kādam šķitīs, ka trīs cilvēki priekšējā rindā ir neiespējams fakts, paskaidrošu, ka Honda FR-V grīda ir pilnīgi līdzena – tai nav centrālā tuneļa. Pārsēžamies atpakaļ: 2+2. Ik pa laikam aptaujāju aizmugurē sēdošos, vai ir pietiekami ērti. Pretenzijas nesaņemu. Pat stipri atbīdot priekšējos sēdekļus, aizmugurē vietas ir pietiekami. Nu varbūt tikai aizmugurējo sēdekļu muguras varētu būt nedaudz augstākas, bet to izmēram noteikti ir kāds izskaidrojums.



Vislabāk izmantot trīs priekšējos sēdekļus var ģimene ar bērnu. To var nosēdināt vecākiem pa vidu un vecāki vienmēr zinās, ko dara bērns. Mašīnas sēdekļi ir ļoti viegli transformējami un jau dažu sekunžu laikā to var pārvērst par ģimenes-kravas automašīnu. To mums šoreiz nevajag.

Ceļš ved caur Jelgavu uz Liepāju. Tas nav no tiem līdzenākajiem ceļiem. Pat ne ļoti. Tomēr tas dod iespēju saprast, kā FR-V uzvedas uz dažādiem segumiem. Un izrādās, ka viļņains vai vienkārši nelīdzens ceļš FR-V nav nekāda problēma. Inženieri ir izvēlējušies samērā mīkstu piekares regulējumu – ģimenes auto nesagādās problēmas tās vadītājam. Auto stūre ir ļoti paklausīga un informatīva. Arī pie ātrumiem, kas nedaudz pārsniedz Latvijas CSN normas, mašīna ir vadāma un prognozējama.



Tā kā ir jau pavasaris, mašīnas VSA stabilizācijas sistēmu pārbaudīt neizdodas, tomēr, spriežot pēc Krievijas kolēģu rakstītā, tā darbojas labi, bet nedaudz apjūk uz seguma ar izteikti mainīgu slīdamību, piemēram – asfalts, kas pārsegts ar ledus pleķīšiem. Tad derot uzmanīties, jo VSA varot apjukt. Tomēr ne viss ir patīkams, ko varam saņemt uz Latvijas ceļiem... Tās īstās, pamatīgās bedres Hondas samērā mīkstā piekare negrib uzņemt. Lielās bedres apbrauciet!

Pie katra manevra FR-V atgādina: esmu Honda! Un pietiekami „nikna” Honda. Apdzīšanas var notikt bez īpaša sasprindzinājuma – Honda noteikti paspēs. Sešu pakāpju pārnesumu kārba strādā ļoti precīzi un ir patiesa bauda pārslēgt pārnesumus - gluži kā labs spēļu džoistiks. Kaut arī mašīnai ir ģimenes auto cienīgs smaguma centrs, nekāda diskomforta braucot ātri nav.



Braukšanas laikā nākas uzmest aci arī mērinstrumentu panelim. Gribas taču redzēt, ar kādu ātrumu braucam... Kā jau Hondai ierasts, šeit viss ir „viegli lasāms” un uztverams. Savukārt uz stūres rata atrodas svarīgākās pogas – kruīzkontrole un audio vadība. Zem spidometra atrodas arī samērā vienkāršs trip kompjūters, kurā var apskatīt vissvarīgākos datus – nobraukto attālumu, vidējo patēriņu, attālumu, ko vēl varēs nobraukt ar bākā atlikušo degvielu.



Honda FR-V priekšējais panelis izskatās pat ļoti labi - radio, sešu disku mainītājs, kā arī salona temperatūras kontrole atrodas tieši pa vidu.

Kopumā ar šo Honda FR-V tika nobraukts gandrīz 1000 kilometru – gan brauciens uz Liepāju, gan arī pa pilsētu. Vidējais patēriņš uz trip kompjūtera – 8,2 litri / 100 km – pat mazāk, kā sola ražotāji (8,4). Kaut arī sākumā iekārtoties pie stūres likās neērti, beigās viss bija „okey”. Arī visi pasažieri bija apmierināti – vietas pieticis visiem. Kaut arī visi kopā nebijām vienas ģimenes pārstāvji, varu apgalvot, ka Honda FR-V ir īsts ģimenes auto.

Man pašam īpaši nepatīk automātiskās pārnesumu kārbas to neprognozējamības un iespējamā lēnīguma dēļ, tomēr FR-V „automātu” vajadzētu. Bet... vismaz pagaidām negaidiet! 1,7 litru versija pieejama ar 5-pakāpju, bet 2,0 litru – ar 6-pakāpju.

Lai garantētu pasažieru drošību, priekšā atrodas divi drošības spilveni (airbag), pie tam labajā pusē – lielāks, lai aizsargātu arī vidū sēdošo pasažieri. Tāpat mašīna aprīkota ar sānu „aizkariem”.

Honda FR-V bāzes aprīkojums ir ļoti bagātīgs. Materiālu kvalitāte – laba. Ir ar ko pārsteigt savus konkurentus. Auto ir interesants un neparasts. Pie normālas (5-vietīgas) mašīnas gabarītiem, FR-V piedāvā sešas vietas. Un pie tam – brauc kā īsta Honda.

Kaut arī Latvijas ceļos bieži redzami tieši miniveni, Honda FR-V izceļas. Tas varētu būt arī mans ģimenes auto.

+ 6 pasažieru vietas
+ gaitas īpašības, dinamika
+ ļoti korekta pārnesumu kārba
+ ērts, pārdomāts salons
+ plašas salona transformēšanas iespējas
- VSA darbība uz sarežģīta seguma
- „automāta” iztrūkums

Paldies Hondas dīlerim Bensons Auto par nedēļas nogali ar Honda FR-V.

Tehniskā informācija ir šeit »»

E.Biele, iAuto

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
165633. viesis 25.aprīlis 2005 9:41
1 0 Atbildēt

Kur tad visi komentāri palikuši?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Video ieskats "Latvijas Gada auto 2018" jaunāko auto testa braucienā (+ video)

Tradicionāli septembra un oktobra mijā notiek konkursa “Latvijas Gada auto” Rudens testa brauciens, kura ietvaros žūrija un mediju pārstāvji vienlaicīgi izmēģina jaunākos konkursam pieteiktos automobiļus. Lasīt vairāk

 

Nav sliktākas markas pasaulē - klients publiski sadedzina “BMW” 7.sēriju (+ video; foto) 17

Sadedzināt, sadauzīt un iznīcināt - BMW niknākais ienaidnieks jau atkal rīko akciju, šoreiz pielaižot uguni 7.sērijas sedanam. Lasīt vairāk

 

Ko zog Vācijā? – 20 pieprasītāko auto modeļu un 10 marku saraksts 11

Vācu izdevums Auto-Motor-Und-Sport apkopojis 2016.gada auto zādzību statistiku un publicējis 20 garnadžu iecienītāko auto modeļu un 10 marku sarakstu. Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti