Rallijs «Rīdze 05» - īsts piemērs standartniekiem (+ foto) 25

 
25.aprīlis 2005 10:24

Sestdien 23.aprīlī Valdlaučos notika standartauto rallijs "Rīdze 2005". Šoreiz rallija laiks tika iekārtots tā, lai "standartnieku" ekipāžām būtu treniņš pirms LČ II posma.

Rīts bija diezgan drēgns, bet tas netraucēja uz rallija bāzi ierasties visiem, kas bija pieteikušies. Pagājušā gada "Rīdze 2004" rallijā bija nedaudz savādāk - ieradās ne tuvu visi, kas bija pieteikušies.

Šoreiz uz ralliju bija ieradušies "viesi" no lielā rallija. Un viņi arī parādīja, kā ir jābrauc, ieņemot pirmās vietas absolūtajā vērtējumā.

Rīdze 2005 fotogalerija apskatāma šeit »»
Pēc mandātu komisijas, kā vienmēr, bija atvēlētas 10 minūtes, lai paspētu ierasties uz tehnisko komisiju. Novērojām, ka ne visi stūrmaņi bija lasījuši Nolikumu un vairāki saņēma 5Ls sodu par kavējumu uz TK. Nedaudz pārsteidza tas, ka šoreiz OK/SOS zīme nebija pievienota leģendas beigās (kā vienmēr), bet tā bija jāpērk, ja mašīnā tādas nebija. Protams, par to organizatoriem pārmest nevarēja, jo Nolikumā tas bija skaidri definēts: automobilim jābūt aprīkotam ar OK/SOS zīmi.

Tehniskā komisija bija samērā vienkārša - patiesībā tā bija dokumentu un trīs lietiņu pārbaude. Vēlāk, redzot lielos rallija ātrumus, šķita, ka tomēr TK bija jāveic uz CSDD stenda, jo risks kaut ko salauzt bija liels.

Rallija dokumentācija šajā rallijā bija ideālā līmenī - labojumi bija pavisam niecīgi. Progress bija pa visiem 100%, jo iepriekšējā "Rīdze" izcēlās ar saviem daudzajiem leģendas/stenogrammas labojumiem.

Plkst. 11:00 pirmās mašīnas starts. Vispirms bija jāveic pārbrauciens uz Iecavas pusi, kas sevī iekļāva arī iepazīšanos ar visiem trim ātrumposmiem, kas pēc tam (uz ātrumu) būs jāveic 2 reizes.. Stenogramma jau bija sagatavota, tāpēc ekipāžām bija izvēle - pārbaudīt esošo vai rakstīt savu stenogrammu. Tomēr rakstīt pa jaunu nebija "prāta darbs", jo pārbaudīt iespēju vairs nebija - katru "dopu" iepazīstoties varēja izbraukt tikai vienu reizi.



Pēc iepazīšanās sekcijas kļuva skaidrs - rallijs būs ātrs un interesants. Segums bija ciets, roteri (slāpētāji) salikti ar prātu - dažas dziļās špūres parādījās tikai tad, kad tur bija nobraukušas gandrīz visas dalībnieku mašīnas.

Katrs "dops" bija jāveic divas reizes. Tātad kopā - 6 dopi. Īpaši patīkami bija tas, ka pārbraucieni starp ātrumposmiem bija minimāli - nekādas "benzīna pārvārīšanas".

Jau pēc pirmajiem "dopiem" skatītāji ziņoja, ka vairākas mašīnas nebija noturējušās uz šiem ātrajiem un viltīgajiem ceļiem. Vairākas apgāzās uz sāniem un viens auto bija apmetis pamatīgu kūleni. Tomēr neviens dalībnieks būtiski necieta, ja neskaita šīs dažas mašīnas. Bet tā jau ir tikai tehnika...

Tiesnešu darbs bija ideāls. Maršruta karte - bez iebildumiem, kaut arī daudzas ekipāžas saņēma sodus par kavējumiem/apsteigumiem. Bet šoreiz tā bija tīra stūrmaņu problēma. Šoreiz, nebija ne pēkšņās laika kontroles, ne pēkšņās distances kontroles - visu izšķīra ātrums un meistarība ātrumposmos.

Vienīgais - nobraucot visus sešus ātrumposmus, šķita, ka rallijs vēl varētu turpināties. Gribējās braukt vēl un vēl - tik labi bija šie dopi...

Kaut arī pēc rallija rezultāti mainījās vairākas reizes, pēc Būmaņa vārdiem - tās bija tikai aritmētiskas kļūdiņas. Viss bija korekti un pat apbalvošana nebija ilgi jāgaida (kā tas mēdz gadīties).



Šajā rallijā piedalījās vairākas ekipāžas, kas pazīstamas arī no iAuto rallija kausa. Patīkami, ka dalībnieki izaug un iet uz priekšu.

Rallijā "Rīdze 2005" startēja 75 ekipāžas. Finišēja - 66. Pēc finiša parunājoties ar citiem dalībniekiem - visi, kā viens apgalvoja, ka šis rallijs ir bijis ļoti labs un varētu kandidēt par jaunu standartu amatieru rallijiem Latvijā. Ja iepriekš daudzi apgalvoja, ka "Igaunija rullē", tad tagad mēs esam stipri pietuvojušies viņu [igauņu] līmenim - rallijs bija ļoti ātrs un interesants.

Paldies rallija "Rīdze 2005" organizatoriem! Ar nepacietību gaidīsim nākošos rallijus. Ceram, ka arī pārējo ralliju organizatori būs paskatījušies, kā tas bija noorganizēts un kaut ko paņems arī sev.

Rallija "Rīdze 2005" rezultāti ir šeit »»
Šeit apskatāmi arī daži video »»

+ precīzi maršruta dokumenti
+ ātra un interesanta trase
+ labs tiesnešu darbs
- par maz "dopu"... :)

E.Biele, J.Karašnieks, iAuto
#63, Mitsubishi Colt 1.6

Kā mums (#63) pašiem veicās? Pēc iepazīšanās brauciena kļuva skaidrs - ar lēnu auto šeit nav, ko darīt. Labi, ka esam nomainījuši auto pret jaudīgāku... Tagad braucām ar Mitsubishi Colt 1.6 mazajā klasē. Tā kā auto tika iegādāts tikai 2 nedēļas iepriekš, nepietika laika to notestēt īstos "kaujas apstākļos". Rallijs "Rīdze" bija pirmā kauja, kur izmēģināt, uz ko spējīgs šis japāņu auto. Rīdze bija kā kārtīgs treniņš pirms LČ otrā posma, kas notiks pavisam drīz.



Pēc pirmā "dopa" pamanīju, ka dzinēja temperatūra sākusi pacelties virs ierastās iedaļas. Tā kā pēc pirmā uzreiz (500m) sekoja otrais dops, nācās braukt neapskatoties, kas par vainu. Otro dopu braucām stipri rezervēti, neizmantojot dzinēja augstos apgriezienus. Nobraucām otro dopu. Dzinēja temperatūra - uz sarkanās robežas. Vizuāli - nekādu bojājumu. Eļļas līmenis normā. Seko pārbrauciens, kuru braucu iespējami ātri un bez slodzes, lai atdziest dzinējs. Nekā - dzinēja temperatūra nekrīt. Klāt trešais dops. Nobraucam. Arī mierīgi. Pēc tam sākam skatīties, kas par vainu. Iecavā iebraucam "tankā" un izrādās, ka dzinējs "izpūtis" tosolu no radiatora un tas kļuvis gandrīz sauss. Arī ventilators nezin kāpēc nevēlas ieslēgties. Ielejam tosolu un lidojam uz servisa parku, kur mums būs 20 minūtes "palaist" ventilatoru piespiedu dzesēšanas režīmā. To izdarām un sacensības turpinās. Nobraucam atlikušos trīs dopus. Kaut arī braucam rezervētā režīmā, katrā dopā uzlabojam savus rezultātus par vairākām sekundēm. Motora temperatūra - it kā normāla, bet tosols vienalga tiek "spiests" ārā no radiatora. Pēc dopiem atkal varam pieliet 2 litrus šķidruma.

Sacensības ir veiksmīgi beigušās - nopelnīta 5. vieta mazajā klasē un 48. vieta absolūtajā vērtējumā.
 
Visi komentāri
 
165662. viesis 25.aprīlis 2005 11:37
0 0 Atbildēt

Interesē tikai viens - kad novāks riepas, salabos ceļus un ne tikai ceļus bet arī uzartās ceļu malas. Tie kas taisīja mākslīgos ātruma samazinātājus nav bijuši ar lielu prātu apveltīti.

Nākošreiz (ja tāda būs) salikšu betona klučus gar ceļmalām.

165663. viesis 25.aprīlis 2005 11:44
0 0 Atbildēt

nu baigais malacis Tu esi....

Redaktors 25.aprīlis 2005 11:45
0 0 Atbildēt

Iecavas ceļi tiks greiderēti šodien!

165668. viesis 25.aprīlis 2005 11:53
0 0 Atbildēt

Ja ir vēl kādas bildes vai video 65ktā numura atrakcijām, plzz dodiet ziņu uz piepz@inbox.lv :>

165674. viesis 25.aprīlis 2005 12:29
0 0 Atbildēt

pinguin - a Tu pamegjini nolikt - tas bus pedejais, ko busi kadreiz nolicis.

165676. viesis 25.aprīlis 2005 12:31
0 0 Atbildēt

PIepzz - Tu novakoji ? !!! ? Ka Tev tas izdevas ?

165679. viesis 25.aprīlis 2005 13:05
0 0 Atbildēt

Vaaks nebija, tikai saans, bez sevishkjaam sekaam:) PS1 aiz taa labaa liikuma, kur skatiitaaji kalninjaa tuseeja. A kas jautaa? :)

165704. viesis 25.aprīlis 2005 14:56
0 0 Atbildēt

165674. viesis !

A tevi palikšu zem kluča lai nedziedi par daudz!

Redaktoram! Bet vai ceļa malas arī greiderists ar grābekli apstaigās un zāli iesēs? Un domāju ka pats saproti, ka tajās vietās kur šķembu kārtai izgājis cauri līdz smiltīm ar greideri nebūs līdzēts un tagad tur vienmēr būs dubļi.

Redaktors 25.aprīlis 2005 14:59
0 0 Atbildēt

Cik zinu, nogreiderēti tiks pat tie ceļi, kas pirms rallija jau bija katastrofālā stāvoklī.

165713. viesis 25.aprīlis 2005 16:07
0 0 Atbildēt

Paldies!

165714. viesis 25.aprīlis 2005 16:09
0 0 Atbildēt

Nevajag chinksteet. Ir taads jeedziens kaa aizargjosla, un nevajag iedomaaties, ka tas klasificeejams kaa neaizskarams privaatiipashums. Pashi nevar pabraukt shaada vai taada iemesla deelj, tad arii nekas cits neatliek, kaa chinksteet un ar naidu sirdii savu iespeeju robezhaas bremzeet shaadus pasaakumus. Vai tieshaam guustat par to kaut kaadu sleeptu prieku?

165723. viesis 25.aprīlis 2005 17:18
0 0 Atbildēt

njaa, citreiz bilzhu autors vareetu ieteikt kaadam wrc fotograafam arii bildeet tikai staavoshaas mashiinas, kuras ir uz starta! Buus ljoooti interesanti skatiities.:DDDD un vispaar tas standartrallijs ir riktiigs suuds!

165724. viesis 25.aprīlis 2005 17:20
0 0 Atbildēt

zini, viesi - Tu pats esi riktīgs sūds!

Redaktors 25.aprīlis 2005 17:23
0 0 Atbildēt

Pirmās bildes fotografēju es, bet tā kā esmu pilots šajās pašās sacensībās, braucot pie stūres, fotografēt nebiju gatavs :) Atvaino viesi, ka Tev likām skatīties bildes, kas Tevi neinteresē :)

165731. viesis 25.aprīlis 2005 17:42
0 0 Atbildēt

to Redaktors: ir piedots!=)

to lapsa: kaapeec Tu mani nosauc par suudu? Tu tachu nemazmani nepaziisti. Par to, ka es izsaku savas domas, Tev nav tiesiibas mani nosaukt par suudu!

paareejiem interesentiem par zaljaa golfinja avaariju, kur dzeks pirms liikuma par daudz uzmeta un nesavaacaas, taadeejaadi apgaazhoties uz saana- video var apskatiities www.4rati.lv!

165733. viesis 25.aprīlis 2005 18:20
0 0 Atbildēt

to Redaktors: kaapeec Tev ir rezultaatos ierakstiita 205 pegija? Tu tak brauci ar Miciiti, ne?

Redaktors 25.aprīlis 2005 18:22
0 0 Atbildēt

Orgi aizmirsa pārrakstīt. Braucu ar Micuku...

165735. viesis 25.aprīlis 2005 18:32
0 0 Atbildēt

To Redaktors: sorry, vecais, ka pirmiit pa taam bildeem taa pateicu, iisteniibaa, skatoties kopaa ar video vismaz var saprast, kursh numurs ir!

Redaktors 25.aprīlis 2005 18:43
0 0 Atbildēt

nu re!

165745. viesis 25.aprīlis 2005 23:48
0 0 Atbildēt

Redaktor, cik tev maksaaja shis rallis? Nuu skaitot benziinu, riepas, daliibu, tosolu, SOS kartes 'n stuff?

165757. viesis 26.aprīlis 2005 8:54
0 0 Atbildēt

to PiepZz

Es nechinkstu chinkstēšanas pēc, nav tas gadījums kā tipa tantēm par skaļu motora trokšņi. Esmu patiešām liels rallija fans un saprotu ka gadās nobraukt no ceļa un uzart kādam kartupeļus utt. Bet tu nesaprati par ko bija mana dusma; neiet runa par nejauši izbraukātu zāli, bet gan par to, ka bija nepareizi novietotas riepas ātruma samazinātājos! Mašīnas bija speciāli novirzītas ārpus ceļa. Domāju ka arī pašiem braucējiem nebija patīkami skrāpēt vēderus. Pilnīgi būtu pieticis ja riepas būtu pus metru tuvāk ceļa viduslīnijai. Ātrums no tā nebūtu lielāks.

Tev jau pofig - aizbrauc, paskaties, papriecājies, bet man uz to būs vēl gadu jāskatās. Padomā arī no otras puses. Varu parādīt vietu no zemgales rallija kas notika kādus piecus gadus atpakaļ - tur kur bija starts (pa dubļiem) vēl tagad ir bedres!

165807. viesis 26.aprīlis 2005 11:18
0 0 Atbildēt

Piekriitu, arii man likaas diivaini nolikt tikai vienu riepu praktiski jau celja malaa, turpretim otraa pusee tiira pljava (veedera skraapeeshana ir normaala lieta, pret to nevienam iebildumu nevar buut :)) Vareeja nolikt divas riepas bet nu .. Vai nu ir tik traki .. Nav jau pljautais un koptais maurinsh pie maajas izbraukaats, a visur citur zaale ataug. Cerams piedosi .. :)

165892. viesis 27.aprīlis 2005 1:26
0 0 Atbildēt

mani vieniigais kas neapmierinaaja ka kaut kaa sanaaca braukt liikumu aptuveni 10m kad man bija jasteidzas, bet kad jasteidzas tad meedz laadeet da jeb ko.Tas taa bet kaut kaa info par pasaakumu bij kaa bij, nu jaa un lieta ka cilveeki bez probleemaam vazaajas kur citi mauc pilnaa cukaa nav iisti praatiigi.

Vajadzeetu piedomaat par to lai tantinja kas izkaapusi no autobusa neietu par trasi"bet protams par to ka tur nebuuutu veelams iet neviens vin ju neinformeeja"

Es teiktu ka organizaatori sako jo cilveekus uz trases tochna nevajag laizt.

Redaktors 27.aprīlis 2005 19:32
0 0 Atbildēt

White_Trash jautāja:

Redaktor, cik tev maksaaja shis rallis? Nuu skaitot benziinu, riepas, daliibu, tosolu, SOS kartes 'n stuff?

es atbildu:

Benzīns - 20 litri ~ 11Ls; riepas ~ braucu ar M+S, kas bija jau uz auto, dalība 45Ls, eļļa ~ 3Ls; tosols - 5,20Ls, SOS karte (kaut mājās tādas ir 100) - 0,50Ls. Papildus izdevumi: sīkas pusdienas ~1,50; dzērieni ~ 1Ls. Apmēram tā. Nekas daudz. Ja būtu vēl riepas, tad tās maksātu ~75Ls x 4.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis 2

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti