«D5» - jaunais Volvo dīzeļdzinējs 31

19.februāris 2002 13:51

18. februārī «Mūsa Motors» rīkoja testa braucienus saviem jaunumiem - VOLVO S60 D5 un VOLVO S80 D5. Jaunums ir tas, ka VOLVO pirmo reizi prezentēja savu dīzeļdzinēju vieglajam auto - D5. Pasākuma mērķis bija pierādīt, ka Volvo dīzeļdzinēja īpašības ir ļoti līdzīgas benzīna dzinējam.

Arī iepriekš Volvo ražoja dīzeļdzinējus, bet gan tikai kravas automašīnām un motorlaivām. Tagad bija pienācis laiks salikt galvas kopā un izstrādāt pašiem savu dīzeļdzinēju. Dīzeļmotori jau kopš vairākiem gadiem piedzīvo strauju uzplaukumu – ne tikai pircēji pieprasa vairāk ar tiem aprīkotus automobiļus, arī ražotāji piedāvā aizvien modernākus un komplicētākus dīzeļus. Volvo, kā viens no šīs industrijas svarīgiem posmiem, nule laidis tirgū savu, pirmo unikālo Zviedrijā ražoto dīzeļmotoru vieglajiem automobiļiem. Negatīva attieksme pret dīzeļmotoriem kā mazjaudīgiem un nekomfortabliem, ir jau pagātne. Šodien apķērīgs pircējs izvēlas dīzeli. Mūsu pozīcijā, premium segmentā, tas dod lielas iespējas, skaidro Hanss Olovs Olssons un piebilst: Daudzās Eiropas valstīs lielo automobiļu segmentā dīzeļmotoru īpatsvars ir aptuveni 70 procenti. Veiksmīgam autoražotājam ir jāspēj neatkarīgi no citiem nodrošināt ar dzinējiem visu savu ražojumu gammu. Līdz ar pašu ražotu dīzeļmotoru laišanu tirgū, mēs pilnu kontroli pār automobiļu un to dzinēju ražošanu. Jaunais alumīnija pieccilindru dīzeļmotors D5 tiek ražots Volvo rūpnīcā Zviedrijā. Tas ir pirmais Volvo radītais dīzeļmotors, kur lietotas jaunākās tehnoloģijas, tam ir labāks griezes moments un lielāka jauda salīdzinājumā ar iepriekš Volvo vieglajos automobiļos izmantotajiem dīzeļiem. Vairāk jaudas, griezes un ekonomiskāks Jaunajam dzinējam ir par 16% vairāk jaudas un par 17% labāka grieze, ar Volvo dīzeļmotoru aprīkots automobilis ieskrienas no 0 līdz 100 km/h 9,9 sekundēs – tas ir par sekundi ātrāk, nekā spēja līdz šim Volvo automobiļos uzstādītie dīzeļmotori. Jaunais Volvo dīzeļmotors ir izgatavots no alumīnija, tādēļ daudz vieglāks (tikai 185 kg), tas sniedz papildus degvielas ekonomiju. D5 pāršķirs jaunu lappusi Volvo Cars motoru vēsturē. Modernais jaunais Common Rail dzinējs ir kompānijas pirmais pašu izstrādātais un ražotais dīzeļmotors – acīmredzams ir tas, ka «Volvo Cars» nepieciešams moderns dīzeļmotors premium segmentā. Jaunais dzinējs debitēja 2001. gada vasarā ar sportisko Volvo S60 un prestižo S80, vēlāk tas tika uzstādīts arī V70 – labākajā universālī pasaulē. Lieliska grieze Jaunais D5 motors attīsta lielāku griezi nekā daudz jaudīgākie Volvo pieccilindru benzīna dzinēji. D5 uzrāda griezi 340 Nm pie tikai 1750 apgr./min., salīdzinājumā 250 ZS jaudīgais T5 benzīna motors uzrāda 330 Nm pie 2400 apgr./min. “Mēs gribam vadītājam radīt sajūtu, ka motoram ir vairāk zirgspēku nekā patiesībā,” skaidro Larss Gustafs Hauptmans. Volvo D5 attīsta jaudu 163 Zs (120 kW) pie 4000 apgr./min., kas Volvo S60 ļauj ieskrieties no 0 līdz 100 km/h 9,5 sekundēs, bet Volvo S80 un V70 - 9,8 sekundēs. Visu šo automobiļu maksimālais ātrums ir 210 km/h. Pagaidām D5 motori tiek komplektēti ar manuālo piecpakāpju pārnesumkārbu M56, automātiskā pārnesumkārba tiks ieviesta šī gada beigās. Moderna tehnoloģija – zemāks degvielas patēriņš. Mazāks degvielas patēriņš ir viens no galvenajiem motīviem, kas liek pircējam izvēlēties automobili ar dīzeļmotoru. Ar D5 dīzeļmotoru aprīkots Volvo S60 tērē tikai 6 l/100 km, kas ir labākais rādītājs premium segmentā. Volvo S80 tērē 6,1 l/100 km un V70 6,4 l/100 km. Tas nozīmē, ka Volvo S60 ar 70 l degvielas (degvielas tvertnes tilpums) var nobraukt 1170 km. Tas ir aptuveni no Rīgas līdz Maskavai un atpakaļ … Kluss un precīzs Common Rail tehnoloģijas galvenā priekšrocība ir spēja degvielas sadegšanas procesu kontrolēt maksimāli precīzi. Tā ļauj regulēt kā un cik degvielas iesmidzināt cilindros. Tas dod lielāku jaudu, mazāku degvielas patēriņu, samazina troksni un izmešus. Tas automobiļa īpašniekam ļauj samazināt izmaksas par degvielu, dod apziņu, ka viņš nekaitē dabai un pie tam jūtas komfortabli. Common Rail tehnoloģija novērš dīzeļmotora tradicionālos trokšņus, nezinātājam reizēm pat ir grūti saklausīt atšķirību starp dīzeļmotoru un benzīna dzinēju. Testa braucieni Mums bija iespēja izmēģināt vienas un tās pašas automašīnas, kas aprīkotas gan ar benzīna dzinēju, gan ar dīzeļdzinēju D5 - Volvo S60 un Volvo S80. Testa mērķis bija pārliecināties, ka jaunais D5 dzinējs pēc saviem parametriem nemaz neatpaliek no benzīna dzinēja. Vēl tika dota iespēja izmēģināt Volvo S60 AWD ar 200 Zs dzinēju, bet par to citreiz. Kopā tika nobraukti apmēram 190 km pa Ziemeļvidzemes ceļiem. Tik tiešām varētu teikt, ka dīzelis Volvo S60 D5 nemaz neatšķīrās no Volvo S60 benzīna dzinēja. Uzrāviens bija samērā līdzīgs gan vienam gan otram dzinējam. Pat braucot ar 5 ātrumu, dzinējam pietiek jaudas samērā strauji uzņemt ātrumu. Skaņa. Dīzelim ir pierasts, ka dzinējs ir dzirdams vairāk nekā benzīna motoram. Šajā gadījumā Volvo ir izstrādājis daudz klusāku dzinēju un var droši teikt, ka ja cilvēkam nepateiktu, kas viņš brauc ar dīzeli, viņš to neuzzinātu (ja nu vienīgi pēc tā, ka tahometra skala ir īsāka). Izmēģinājām arī ātrumu - 200 km/h Volvo S80 D5 sasniedza bez problēmām. Patēriņš. Nobraucot šos 190 km - vidējais patēriņš ~ 6...6,5 litri/100 km. Jāpiezīmē, ka braukšana notika ne pašos ekonomiskākajos režīmos. Vēl gribējās pievērst uzmanību Volvo patīkamajam interjeram. Viss uz paneļa atrodas tieši tur, kur vajadzētu. Patīkama CRUISE control sistēma. Braukšana likās stabila pat pie ļoti lieliem ātrumiem. Šeit gan jāsaka Volvo S80 bija nedaudz stabilāks par S60, bet tas jau atkarīgs no izmēra S80 > S60. Automātiskās kārbas, kas ir S60 S80 benzīna versijām arī ļāva papriecāties - ātrumu pārslēgšanās nav jūtama nekādā mērā (ja neskatās uz tahometru). Resume... Brauciens ar Volvo S60 D5 ir tikpat patīkams, cik brauciens ar Volvo S60 T5 (benzīna versija). Dīzelis ir mainījies. Tas ir kļuvis tikpat straujš, stiprs un ātrs. Neaizmirsīsim - tas ir arī kluss. Reāli kluss. Ekonomisks. Bildes no testa braucieniem un pasākuma apskatiet šeit. Nobeigumā jautāju «Mūsa Motors» pārstāvim, vai VOLVO nebaidās no BMW dīzeļdzinēju konkurences? Atbilde: Volvo gan nav jābaidās... Volvo ir mazs auto ražotājs. Drīzāk jābaidās būtu BMW par to, ka Volvo varētu nedaudz paretināt BMW dīzeļu rindas, aizvietojot tās ar Volvo dīzeļiem. Volvo dīzelis atrodas ļoti līdzīgā pozīcijā ar BMW dīzeli. ar Volvo S60 D5 / S80 D5 brauca arī iAuto redaktors Elmārs Biele Fotoaparāts no CANON centra
 
31 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
12722. viesis 19.februāris 2002 15:45
3 0 Atbildēt

Nu jauki! Reds ticis līdz izmēģinājuma braucieniem! Apsveicu!

Jā! Pirtmos kucēnus gan parasti slīcina, nevis ievieto premium klases auto! Bet laiks rādīs! Interesanti cik ir vidējās apkopes izmaksas šim auto ar D5?

Un no Rīgas līdz Maskavai un atpakaļ ir tikai 1170km ? Jauki meli! :))))))))

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sadursme ar sniega tīrīšanas tehniku (+ video) 19

"Lexus 350" vadītājs nav gatavs sniega tīrītāja manevram, tādēļ piedzīvo smagu avāriju. Lasīt vairāk

 

papildināts: Jūrmalā autovadītājs uz regulējamas pārejas uzbrauca bērnam, par luksofora gaismu nav 100% informācijas (+ VIDEO) 31

Šodien (22.11.2017) Jūrmalā, Dubultos, uz regulējamas gājēju pārejas vadītājs ar "Lexus" markas spēkratu uzbraucis 13 gadus vecam (pēc nepārbaudītas informācijas) bērnam. Lasīt vairāk

 

Bremzēšana ar pārnesumiem: par un pret (+ video) 24

Bremzēšana ar pārnesumiem: TV raidījums "Zebra" eksperimentē, pārbauda šī paņēmiena efektivitāti un secina kad un vai vispār to ir vērts pielietot. Lasīt vairāk

 

Fantastika! - "Tesla" kravinieka iespaidīgais ieskrējiens uzņemts video (+ video) 5

"Tesla" kravas auto (no 2019.g.) apveltīts ar iespaidīgu dinamiku. Ja kāds šaubās, lai noskatās video! Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti