Kaujas «Maserati MC12» - atgriešanās GT 17

29.aprīlis 2005 11:56

Pagājušā gada beigās nelielais, bet pasaulē pazīstamais itāļu superauto ražotājs, kompānija Maserati, satrauca konkurentus un potenciālos klientus ar sava jaunā superauto Maserati MC12 izziņošanu. Agresīvais jaunulis nekavējoties parādīja uz ko spējīgs - kompānijas pārstāvji paziņojuši, ka МС12 līdzvērtīgi cīnīsies FIA GT čepmionāta līderiem.



Lai piedalītos šajā cīņā, jāsagatavo ne mazāk par 25 auto, pēc konstrukcijas identiskiem sacīkšu auto. Lūk, Maserati arī sagatavoja šos 25 auto, bet pircējus, protams, gaidīšana rindā uz tiesībām samaksāt par šo ekskluzīvo auto 800 000 eiro nepavisam neatbaidīja. Nesen pirmie eksemplāri tika piegādāti to īpašniekiem, tātad kļuvuši pieejami arī žurnālistiem.


Jāatzīmē, ka uz nesen parādījušos Ferrari Enzo, Mercedes-Benz SLR McLaren, Lamborghini Murcielago, Saleen S7 un Porsche Carrera GT fona jaunais Maserati ne nieka nezaudē. Pilnībā izgatavotā no kompozītmateriāliem, virsbūvē jau "ģenētiski ir ieprogrammēts" sacīkšu gars.


Ātrākais no visiem Maserati apvieno sevī gan vecās labās pagātnes iezīmes, gan agresīvu pieteikumu nākotnes uzvarai - sacīkšu auto jau sen nav bijuši tik masīvi antispārni un monumentālas priekšējās un aizmugurues pārkares.


Firmas logo lepni ieņēmis vietu uz radiatora restes: firma Maserati atgriežas Gran Turismo pasaulē un cenšas atbilstoši skaļi par to paziņot visiem, ko vien satiek. Turklāt Maserati inženieriem izdevies unikāls interjers - nezinātājam ir praktiski neiespējami uzminēt, ka Ferrari Enzo un Maserati MC12 ir kopīga virsbūve.



Sadarbība ar "padzīvojušo senjoru" nākusi Maserati par labu - uz šo brīdi vispilnīgākais virsbūves tips. Līdztekus vieglumam un izturībai, "karbons" lieliski pasargā no trieciena: tai pat laikā kad tērauds vai alumīnijs liecas, polimērs saspiežas, saglabājot savu formu un tādējādi uztver piecas reizes vairāk enerģijas.


Atšķirībā no uzsvērti askētiskā Enzo, МС12 netrūkst greznības - salona noformējumā izmantota āda, alumīnijs un īpašs audums BrighTex, kas ienācis no modes pasaules. Kā jau pienākas superauto, instrumentu panelī goda vieta ierādīta tahometram.


Pēc gaišzilās starta pogas nospiešanas četras milzīgās izplūdes sistēmas caurules iemurrājas zemā frekvencē - ir pamodies 6 litru V12 kaujas zirgs. Jaudas virsotnes turbomonstrs sasniedz pie augstiem apgriezieniem - pie 7 500 apgriezieniem minūtē darbā tiek laisti 630 Zs, bet griezes momenta virsotne ir 650 Nm - pie 5 500 apgriezieniem.

Ferrari Enzo

Dinamiskie rādītāji pagaidām nav zināmi, bet ņemot vērā, ka МС12 ir vieglāks par Enzo par 45 kg, bet par 20 Zs "vājāks", gaidāms, ka ieskrējiens varētu būt abiem vienāds - 3,5-3,8 sekundes līdz simtam un maksimālais ātrums - ap 350 k/h.

Mercedes-Benz SLR McLaren

Bolīds aprīkots ar monumentālajām Brembo bremzēm ar sešiem suportiem priekšā un četriem - azimugurē. Atradusies vieta arī elektronikai - bremžu spēka sadales sistēma darbojas pārī ar ABS. Vieglmetāla diski apauti ar Pirelli P Zero Corsa izmēra 245/35R-19 riepām priekšā un 345/35R-19 – aizmugurē.

Lamborghini Murcielago

25 pirmās partijas auto jau pārdoti, vēl 25 tiks radīti šajā gadā, bet neviens nešaubās, ka 800 000 dolāru vērtā rotaļlieta viegli atradīs pircējus.

Saleen S7

Pateicoties šim auto Maserati varēs atgriezties GT trasēs pēc tik ilgas prombūtnes. Jau šogad superauto cīnīsies American Le Mans Series, kur nav spēris kāju jau 48 gadus! Tā kā MC12 šogad reāli pretendē un pjedestāla augstāko pakāpienu FIA GT čempionātā.

Porsche Carrera GT
 
Visi komentāri
 
166221. viesis 29.aprīlis 2005 14:42
0 0 Atbildēt

Kādi seši vai četri suporti?! Nu jā - ir tur četri (vai seši) bremžu cilindri uz ripuli, bet suports ir viens. Vai ne? ;-))

Bet auto izskatās 'garšīgs'... Redzēs, kā soxies reālās gonkās!

Incanti, Bugatti savu jauno monstru arī uztaisīs GT versijā?

166228. viesis 29.aprīlis 2005 15:21
0 0 Atbildēt

Šitais Maserati ir pārtaisīts Enzo (ne jau tikai virsbūve). Tā kā viņš sanāca vieglāks un progresīvāks par donoru, Ferrari bija spiesti samazināt motora jaudu, lai šitais aparāts nepārspētu Enzo.

A vispār visi šitie kāri jau 2004.gadā piedalījās FIA GT čempī (izņemot Maserati). Nesaprotu, kāpēc viņi tieši tagad tiek pasniegti kā jaunumi.

166229. viesis 29.aprīlis 2005 15:24
0 0 Atbildēt

nu - Tu pats pateici - ne jau viņi, bet gan Maserati

166241. viesis 29.aprīlis 2005 15:59
0 0 Atbildēt

Nus no turbo tur nav ne smakas aizvāciet to kļūdu.

Tad vēl nekāds īpaši askētisks tas Enzo nav, šitais i krietni askētiskāks.

Opciju auto nav pilnīgi nekādu pieejama tikai viena komplketācija. :)

166242. viesis 29.aprīlis 2005 16:01
0 0 Atbildēt

tas spaarns aizmuguree vienkaarshi anaals.

166244. viesis 29.aprīlis 2005 16:11
0 0 Atbildēt

Iauto uzradies īstu murgu rakstītājs

166245. viesis 29.aprīlis 2005 16:13
0 0 Atbildēt

laikam n0 delfiem - tur, savukārt, netiek rakstīts vairs nekas :)

166265. viesis 29.aprīlis 2005 23:24
0 0 Atbildēt

Rakstītājs šausmīgs, bet Maserati - labs :)

Akmeņi rakstītāja dārziņā: ja 6L V12 turbomotors attīstītu tikai nieka 630 ZS, tad tā konstruktoriem būtu jāiet kārties... Atmosfēriskajam, toties, būtu pieņemami :) Pie tam - kurš tad mūsdienās turbomotoru pielaistu pie, teiksmi, American Le Mans? Un lai autors pastāsta, kā tie 6 Brembo supporti uz ratu būtu jāizvieto, lai tiem pietiktu vietas? Varbūt viņš ir dzirdējis kaut ko par bremžu cilindirem - tie mēdz būt katrā supportā vairāki... Arī vārds "karbons", lai cik dīvaini tas neliktos, ir pasakām latviski - oglekļa šķiedra. :) Arī "radiatora resti" nekur bildēs nemanu - Maserati kronis piestiprināts auto priekšā - vēl varētu teikt "pie bampera", "starp gaisa savācējiem" vai kā tamlīdzīgi... Un Ezo nav kopīga virsbūve ar MC12! Tiem ir kopīga šasija.

Un, protams, visādi stila ziedi, kā piemēram fakts, ka "jaudas virsotnes motors sasniedz pie augstiem apgriezieniem" :) Interesanti, kuram parastam vai sporta auto tās "virsotnes" būs "pie zemiem apgriezieniem"? :) Vai arī interesantais teiciens, ka "kaujas zirgs" ... "iemurrājas" - man gan līdz šim likās, ka zirgi bubina (ja "zemā frekvencē") vai zviedz...

Un galu galā - varēja jau arī par pārnesumkārbu kaut ko te bilst, citādi tā dīvaini, ka par salona tapsējumu sarakstīts visos smalkumos, bet par vienu no galvenajiem un izšķirošajiem agregātiem - nekā. Tāda sajūta, ka te tas pats "rakstnieks" jeb drīzāk tulkotājs uzdarbojas, kas kādreiz iekš www.streetrace.lv vienreizējos rakstiņus par tehniskām lietām rakstīja (absolūts tehniskais kretīnisms vai arī nespēja latviski formulēt savu "dziļo" domu) :)

166267. viesis 29.aprīlis 2005 23:49
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka daļai tautas ir svarīgi tikai nolikt visu līdz ar zemi. Īpaši nav saprotami dažu pazīstamu personāžu komentāri - labāk ieskaties savā dārziņā, kur mājo tikai zīmoli un veiktspējas... Vienkāršam (normālam) cilvēkam šeit viss ir skaidrs arī no šī teksta. Gribat profesionālus iespaidus? Brauciet uz Ženēvu vai kādu citu autošovu! Ir arī cilvēki, kam riebjas nežēlīgi sausie un 100% latviski korektie teksti.

kāds lasītājs

166271. viesis 30.aprīlis 2005 1:51
0 0 Atbildēt

Augsti godātais Kāds Lasītāj!

Ļoti priecājos, ka Tu esi "vienkāršs (normāls) cilvēks" :) Kādreiz bērnībā, kad biju mazs puika, pagalmā satiku kādu citu puiku, kam bija ārkārtīgi netīras rokas. Un viņš pie tam vēl līda sveicināties - par katru cenu gribēja sarokoties un izskatījās ļoti izbrīnīts, ka nesaņēma manu atsaucību šajā procesā. Kad bildu, ka viņam ir ļoti netīras rokas, tāpēc arī nevēlos izbaudīt viņa rokas spiedienu, viņš izmeta šādu frāzi: "... Nu, ko tu! Es - darba cilvēks ..." Vai tik Tu, dārgo Kāds Lasītāj, nebiji tas pirmsskolas vecuma "darba cilvēks", no kura tagad ir izaudzis "vienkāršais (normālais) cilvēks"? Gan jau es ar savām pieticīgajām zināšanām par automašīnām un tehniskām lietām vispār, un, droši vien, arī Tu - gan jau mēs sapratīsim, kas rakstā bija domāts, taču esmu ļoti nosodošs pret pieeju, ka publiskajā telpā (kāda ir iauto portāls) kāds vēršas pie tūkstošu auditorijas ar absolūti neprofesionālu (gan no tehniskā, gan valodnieciskā un žurnālistikas viedokļa) rakstu, kas tīņu garāžas sarunu līmenī apspriež kādu auto pasaules jaunumu. Ja grib piekopt slenga stilu vai bezstilu, tad labāk ir uztaisīt jaunu diskusiju še pat - forumā, nevis publicēt rakstu. Labāk, dārgo Kāds Lasītāj, palasi populārzinātniskas grāmatas vai, teiksim, angļu autožurnālus - tur teksti ir gan tehniski korekti, gan arī literāri baudāmi, bet nepavisam ne sausi un neinteresanti. Un, ja tā padomā, īstenībā lielākā atbildības daļa, kaut vai par šo konkrēto rakstu, gulstas uz redaktora / korektora pleciem - tāpēc jau jebkurā (papīra vai elektroniskā) masu informācijas līdzeklī ir nepieciešams šis amats - lai būtu kāds(i) kompetents(i) cilvēks(i), kas neļautu melnrakstam tā visbriesmīgākajā formā iziet tautās.

Patīkamu lasīšanu vēlot,

RX-7

P.S. Nezin kādēļ man rodas aizdoma, ka cienītais Kāds Lasītājs ir drīzāk Šī Raksta Rakstītājs vai vismaz www.streetrace.lv varenais jau iepriekšminētais skribents :) Interesanti arī, kāpēc Kāda Lasītāja vārdu lielgabals ir notēmēts tieši uz mani, ja pašlaik šī raksta komentāros vairāk par 50% viedokļu satur kritiku par raksta kvalitāti? :) Domāju, ka šī statistika tomēr liecina par to, ka kaut kas nav kārtībā ar rakstu - nevarētu taču būt, ka 6 no 9 komentētājiem šeit ir "sarežģīti (nenormāli) cilvēki"...

166277. viesis 30.aprīlis 2005 14:37
0 0 Atbildēt

Diemžēl žurnālistika kā žanrs ir uz izmiršanas robežas. To var teikt ne tikai par šito saitu, bet arī par citiem. Kvalitāte jau sen vairs nerullē.

166283. viesis 30.aprīlis 2005 22:20
0 0 Atbildēt

musu celjiem nepiemerots auto

166316. viesis 2.maijs 2005 8:57
0 0 Atbildēt

To RX-7

Tieshaam ar interesi izlasiiju visus Juusu komentaarus sakaraa ar sho rakstu, un ienaaca praataa doma, taa vietaa, lai te sarakstiitu 2as A4 lapas ar burtiem, kuru saturs maigi izsakoties norok autoru, pats vareeji savaa stilaa uzrakstiit rakstu par sho auto. Vai ir iespeejams Juusu kaada darba izlasiishana webaa?

Ar cienju - neregjistreets iAuto lasiitaajs

166338. viesis 2.maijs 2005 10:23
0 0 Atbildēt

:) :) :) :) :)

Tas nozīmētu arī to, ka gadījumā, ja es kritizētu valdības darbu, bedrainos ceļus, kādu no trakonama pamukušu maniakālu slepkavu, vai da jebko, man būtu labāk, teiksim, pašam jāielaužas valdības ēkā un jāpadzen no turienes tie, kas tur strādā, un jāturpina viņu darbs pašam? Vai arī būtu jāiet pašam bedres lāpīt vai tam pasākumam naudu dot? Varbūt pat pašam būtu jāsāk ķarstīt noziedznieki, kas apdraud sabiedrību...???

Superīga pieeja :)

Ja mani kāds būtu pieņēmis iauto par redaktoru vai rakstnieku, pilnīgi droši te varētu izlasīt manus rakstus :) un tie būtu kudi kvalitatīvāki :) Tā kā man ir cita profesija un strādāju citu darbu, izsaku savu viedokli par tā rakstnieka veikumu, kas uzdarbojas šeit. Kad gāju skolā, tad arī pidalījos visādos jauno literātu konkursos un balvas pelnīju :) Tagd strādāju to, kas man iet pie sirds vairāk...

166356. viesis 2.maijs 2005 11:25
0 0 Atbildēt

Atbalstu RX-7, man arii nepatiik lasiit muljkiibas. Citaak peec tam kaads kuram shis varbuut ir muuzja pirmais lasaam gabals par auto uz visu muuzju iegaumees tieshi shis mulkjiibas un peec tam ne par ko nebuus paarliecinaams, par to ka ir salasiijais, atvainojiet, bet lazju.

Un veel ja neinteresee auto, vai arii interese tikai garaam ejot, var buut autoram jaapameklee zhanrs kursh vinju aizrauj no sirds.

166363. viesis 2.maijs 2005 11:51
0 0 Atbildēt

STarp citu lieliities jaunu shim verkjim nav ar ko jo GT klasee vinsh ielien tikai ljooti knapi. Peec visiem parametriem vinjam pienaaktos but vienaa klasee ar prototipiem kaa Audi umtl., kura visticamaak shis auto buutu ljooooti nekonkureetspeejiigs. Taa ka iipashi ar to dijoties nebutu pamata, pat ja ar sho auto tiks guutas uzvaras.

166418. viesis 2.maijs 2005 21:57
0 0 Atbildēt

lai nu tur kā arī būtu ar atbilstību GT klasei, bet vakar viņi paņēma visas 3 vietas

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 4

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 

Policija: Jaunu fotoradaru un netrafarēto auto iegāde palīdzējusi mazināt avārijās bojā gājušo skaitu 21

Šogad samazinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits, ko var skaidrot arī ar papildus fotoradaru un netrafarēto automašīnu iegādi, žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) pārstāvis Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 

Pētījums liecina, ka "Dīzeļgeitas" auto Eiropā ik gadu vainojami 5000 nāves gadījumu 23

"Dīzeļgeitas" automašīnu kaitīgie izmeši ik gadu Eiropā varētu būt vainojami 5000 cilvēku nāvē, kas zaudējuši dzīvību gaisa piesārņojuma dēļ, teikts pirmdien žurnālā "Environmental Research Letters" publicētajā pētījumā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti