Scania 2005.gada oktobrī plāno pārtraukt veselu gadsimtu ražoto T modeli. T modelis ir kravas automašīnas ar izvirzītu motora pārsegu un pieprasījums pēc tām pēdējo 10 gadu laikā ir samazinājies.
Mūsdienās kravas auto ir nepieciešama mazāka tehniskā apkope
“Pēdējā desmitgadē ir krietni samazinājies pieprasījums pēc kravas automašīnām ar izvirzītu motora pārsegu, dodot priekšroku kravas automašīnām ar standarta kabīnēm,” skaidro “Scania Latvia” direktors un valdes loceklis Ervīns Arents. Sākotnēji lielāks pieprasījums pēc kravas automašīnām ar motora pārsegu bija tādēļ, ka automašīnu motoriem bija nepieciešama daudz biežāka tehniskā apkope. Motora pārsegs ļāva viegli un ātri piekļūt motoram.
“Mūsdienās kravas automašīnām ir nepieciešama salīdzinoši mazāka tehniskā apkope, tāpēc viegla piekļūšana motoram vairs nav tik nozīmīga. “Paceļot moderno kravas auto kabīni, var lieliski piekļūt gan dzinējam, gan citiem agregātiem,” stāsta E.Arents.
Mūsu firmas visu 12 gadu darbības laikā Latvijas tirgū pārdotās Scania kravas automašīnas ar izvirzīto motora pārsegu sastāda apmēram 1%. “Latvijas klienti automašīnas ar izvirzīto motora pārsegu izvēlas vairāk tā imidža dēļ,” komentē E.Arents. Šādas Scania automašīnas Latvijā izmanto degvielas vedēji, ceļu tīrīšanas darbos – automašīnas ar sniega lāpstu, kā arī baļķvedēji.
Vairs tikai latīņamerikāņi un gangsteru filmu varoņi izvēlas kravas auto ar motora pārsegu
Scania kopš 90.gadu sākuma bija tirgus līderis automašīnu ar izvirzīto motora pārsegu sektorā Eiropā un Latīņamerikā. Ja 70.gados šādas konfigurācijas kravas automašīnas bija 50% no Scania kravas auto produkcijas, tad 80% gados skaits saruka par aptuveni 25%, 90.gados jau līdz 20%, bet šodien tie ir tikai 2% vai 1000 vienības gadā pasaules mērogā.
Arī Latīņamerikā šādu Scania automašīnu tirgus krities par 90%.
“Domāju, ka gadsimts ir pietiekoši ilgs un nozīmīgs laiks vienas konfigurācijas automašīnas ražošanai. Katrā ziņā mēs vēl ilgi redzēsim šos auto, kaut vai kino. Kurš gan nav redzējis amerikāņu kino filmas, kur kravas auto ar motora pārsegu traucas cauri prērijām?” uzskata E.Arents.
Nu Freightliner un Peterbilt jau ASV turpinaas razhot klasiku. Amerikaa man shkjiet Scania nav tik populaara, un vispaar Scania ar garo purnu ne tuvu nestaav amerikaanjiem stiliiga, klasiska dizaina jomaa.
127.0.0.1 212.93.97.204
Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0