Autotreka LČ pirmajā posmā triumfē Rihards Eigims 1

 
3.maijs 2005 8:57

Svētdien, 1. martā, ar sacīkstēm Daugavpilī sākās Latvijas meistarsacīkstes autotrekā. Neskatoties uz Jēkabpils autosportistu līdzjutēju pārsvaru tribīnēs, trasē šoreiz labāki izrādījās Daugavpils pārstāvji.

Uzvarētāja liktenis izšķīrās tikai pārbraucienā, kad Rihards Eigims apsteidza pērnā gada vicečempionu Sergeju Blažēviču.



Diemžēl vairāki sportisti uz pirmo LČ posmu nebija ieradušies vai arī startēja ne ar pašu labāko tehniku. Posmu neapmeklēja Kaspars Skruzmans un Valdis Miezītis, kuri vēl nav paspējuši sagatavot tehniku, bet pērnā gada Latvijas čempiona Alda Kasparoviča dēla Kristapa automašīnai neilgi pirms starta atteica pārnesumkārba, tādēļ Kasparoviča jaunākā debija autotrekā tika atlikta līdz nākamajām sacīkstēm. Viens no spēcīgākajiem Latvijas trekistiem Sergejs Blažēvičs startēja ar aizlienētu auto, jo viņa mašīnu Lietuvas mehāniķi vēl nebija paspējuši sagatavot. Tāpat lietuvieši laikā nepiegādāja dzinēju arī Vladimira Ribņikova VW Golf, kā dēļ viņš visu sacīksti bija spiests aizvadīt, ar komandas biedru Valēriju Šidlovski dalot Opel Kadett automašīnu. Leonards Tenis sacīkšu laikā atradās ārvalstīs, bet Kaspars Ģirģens uz starta izgāja nevis ar savu “kaujas” VW Golf, bet gan ar VW Polo, kuru par konkurētspējīgu nu nekādi nenosauksi.

Neskatoties uz visām likstām, sacīkste bija ļoti interesanta un pēdējie četri braucieni bija patiess saldais ēdiens skatītājiem. B finālā, kas bija cīņa par 5. līdz 8. vietu, satikās trīs jēkabpilieši un viens daugavpilietis – attiecīgi Vilnis Buholcs, Aldis Kasparovičs un Kaspars Ģirģens pret Valēriju Šidlovski. Savukārt A finālā par 1. līdz 4. vietu cīkstējās trīs Daugavpils un viens Jēkabpils sportists – Sergejs Blažēvičs, Vladimirs Ribņikovs un Rihards Eigims pret Aigaru Nitišu.

Jau pirmais B fināls bija liktenīgs Valērijam Šidlovskim un viņa Opel Kadett. Automobilis pēc avārijas palika bez riteņa un sacīkstes bija galā gan viņam, gan ar šo auto braucošajam A fināla dalībniekam Vladmiram Ribņikovam. Tādējādi cīņu par piekto vietu savā starpā izspēlēja divi Latvijas čempioni – pērnā gada zelta medaļnieks Aldis Kasparovičs un Latvijas pirmais autotreka čempions (tas notika 1999. gadā) Vilnis Buholcs. Finālbraucienos, dāvājot skatītājiem atraktīvu un kontaktcīņām bagātu dueli, pa vienai pirmajai un vienai otrajai vietai izcīnīja katrs no šiem braucējiem. Bet tā kā priekšbraucienos labāk bija veicies Buholcam, viņam pienācās piektā pozīcija, savukārt Aldis Kasparovičs sacīksti pabeidza sestajā vietā.

Tā kā Vladimirs Ribņikovs uz finālu bija palicis bez auto, cīņu par uzvaru savā starpā izspēlēja Rihards Eigims, Aigars Nitišs un Sergejs Blažēvičs. Eigima un Nitiša pusē bija pārākums auto sagatavotībā, savukārt Sergejs visu sacīksti bija aizvadījis bez nevienas kļūdas un mašīnas nepietiekamo jaudu kompensēja ar lielisku braukšanas stilu, perfekti aizstāvot savu pozīciju.

Pirmajā finālbraucienā no starta vadībā izrāvās Rihards Eigims un stabili šo pozīciju noturēja līdz finišam. Cīņā par otro vietu Blažēvičs prasmīgi aizstāvējās no Nitiša uzbrukumiem. Priekšpēdējā aplī Nitišs mēģināja uzbrukt un uz neilgu laiku viņš arī pabija otrajā pozīcijā. Diemžēl Aigara mašīnai pēc kontrakta ar Sergeja braucamo salūza piekare un viņš jau līkuma izejā bija spiests pozīciju atdot – braucienā Blažēvičs otrais, Nitišs trešais. Šāds izkārtojums nozīmēja, ka bija jānotiek kam fantastiskam, lai par sacīkšu uzvarētāju kļūtu Aigars Nitišs – otrajā finālā viņam bija jāuzvar, bet Blažēvičam un Eigimam abiem jāizstājas. Aigars savu uzdevumu izpildīja un svinēja pārliecinošu uzvaru. Savukārt Blažēvičs atkal ļoti meistarīgi aiz sevis noturēja Eigimu un pēc abiem finālbraucieniem šiem daugavpiliešiem bija vienāds punktu skaits.

Tādējādi sacīkstes liktenis izšķīrās pārbraucienā, kur pretī stājās Rihards Eigims un Sergejs Blažēvičs. No izdevīgākās treka iekšmalas startēja Sergejs, taču jau pirmajā līkumā pēc sadursmes palika trases malā, ļaujot triumfēt Rihardam.

“Esmu ļoti laimīgs par sacīkstes iznākumu. Cīņa bija smaga. Vēlētos pateikt lielu paldies mehāniķiem un visiem faniem tribīnēs. Ja pērn no sešām sacīkstēm līdz finišam aizbraucu tikai divās, tad uz šo gadu mehāniķi ir pastrādājuši daudz pamatīgāk un automobilis ir kļuvis izturīgāks. Vai auto ir ātrāks nekā pērn? Diez vai. Krietni uzticamāks gan,” pēc finiša sacīja laimīgais uzvarētājs.

Nākamais Latvijas čempionāta posms paredzēts 29. maijā Daugavsalas trekā Jēkabpilī. Tiem 14 dalībniekiem, kuri piedalījās pirmajā posmā, klāt varētu nākt vēl trīs sportisti un Jēkabpils un divi no Daugavpils. Arī baltkrievs Aleksejs Kobjaks, kuram sacensības Daugavpilī beidzās jau pēc pirmā līkuma, ir apņēmības pilns atgriezties Latvijas meistarsacīkstēs un startēt jau nākamajā posmā Jēkabpilī.

LČ autotrekā 1. posma rezultāti.
1. Rihards Eigims (Daugavpils, Renault Clio) 8 p.priekšbraucienos+4 p.finālbraucienos
2. Sergejs Blažēvičs (Daugavpils, VW Golf, Optimus Racing Team) 8+4
3. Aigars Nitišs (Jēkabpils, VW Golf, SKN Motorsports) 7+4
4. Vladimirs Ribņikovs (Daugavpils, Opel Kadett, Spīdveja Centrs) 8+0
5. Vilnis Buholcs (Jēkabpils, VW Golf, SKN Motorsports) 7+5
6. Aldis Kasparovičs (Jēkabpils, VW Golf, Optimus Racing Team) 4+5
7. Kaspars Ģirģens (Jēkabpils, VW Polo) 6+2
8. Valērijs Šidlovskis (Daugavpils, Opel Kadett, Spīdveja Centrs) 7+0.

Latvijas Automobiļu federācijas treka komisijas preses sekretārs Mārtiņš Dzenītis.
 
Visi komentāri
 
166686. viesis 4.maijs 2005 22:30
0 0 Atbildēt

taatad pirmajaa martaa gan, ja? :) a mosh maijaa tomeer?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti