Autošosejas sezonas sākums Biķerniekos 3

 
6.maijs 2005 8:53

Ar autošosejas sacensībām Rīgā, Biķernieku kompleksajā sporta bāzē, šīs nedēļas nogalē, sāksies NEZ (North European Zone) čempionats autošosejā. Binders balvas izcīņa būs arī Baltijas un Latvijas čempionāta posmi.

Ja pagājušā gadā autošosejas seri;alam, kurā piedalījās Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Krievijas sportisti bija Kausa izcīņas statuss, tad šogad tas jau ir čempionāta statuss. Tāpat kā pagājušā gadā šosejas pirmais posms notiks Rīgā. Salīdzinot ar pagājušo gadu ir notikušas izmaiņas tehniskajos noteikumos, atkal parādījušās jaunas automašīnas, klases un sportisti. To visu līdzjutēji varēs vērot Biķerniekos 7., un 8. maijā. Sacensības notiks 6 automašīnu klasēs un iespējams, ka redzēsim pat vairāk kā 50 automašīnas trasē. Tas ir tas līmenis kāds bija arī pagājušā gadā un uz ko cer arī šogad.

Latvijas līdzjutējiem interesantākā varētu būt Schenker B2000 klase, kurā jau pagājušā gadā bija interesantas cīņas. Sezonas starplaikā sportisti strādājuši lai varētu palielināt savu konkurētspēju. Baltijas 2004. gada čempions Ģirts Krūzmanis startēs ar jaunu Honda automašīnu. Arnis Jurševskis ticis pie jauna dzinēja un to liks Opel Astra OPC automašīnā. 2004. gada Latvijas čempions Jānis Horeliks gan startēs ar jau padzīvojušo Honda Integra, bet daži mašīnas mezgli būs uzlaboti. Pēc gada pārtraukuma šosejā atgriezies Jānis Ankravs. Tāpat gaidāmi igauņi un lietuvieši. Pieteikumus startiem šajā klasē atsūtījuši pagaidām 5 braucēji.

Interesi izraisīs Super 2000 klase, kuras noteikumi ir līdzīgi  WTCC (World Touring Car Championship) noteikumiem, kas nozīmē, ka ar šādām automašīnām var startēt arī Eiropas valstu sacensībās. Šādas klase ir arī Somijā un cerams, ka arī mēs varēsim redzēt šos somu braucējus.  Šī klase Baltijā ir tikai šogad, lai sportistiem no Schenker B2000 klases rosinātu pievērsties tieši Super 2000, jo tā ir perspektīvāka. Šīs klases mašīnas ir modernākas, ātrākas, bet arī dārgākas, kas ir viens no iemesliem kāpēc vēl šogad tajā nebrauks daudz sportistu. Bet igauņi Indreks Seps un Aivis Ohtla jau šogad tajā brauks attiecīgi ar VW Golf IV un Honda Accord mašīnām. Tā kā pagaidām šajā klasē nav daudz braucēju, tad šīs klases braucēji brauks kopā ar brīvās – Baltic GT klases braucējiem. Šajā klasē Latvijas līdzjutēju lielākās cerības saistās ar Rolandu Dūdu. Cerams, ka viņa BMW 320 būs izturīgāks nekā iepriekšējos gados un Dūda varēs sekmīgāk konkurēt ar ārvalstu braucējiem. Te jau pieteikumus atsūtījuši 12 braucēji, arī somi un igauņi. Binder balvas izcīņā šajā klasē brauks arī Arvis Zārbergs un Gints Laivenieks, kuru mašīnas ir sagatavotas Honda Chalenge seriāla sacīkstēm.
Viena no interesantākajām cīņām varētu būt Formula Baltic klasē, jo jau pieteikušies 12 braucēji, no Lietuvas, Igaunijas un Somijas, kuri visi ir spēkos līdzvērtīgi. Diemžēl vismaz pirmajā posmā neredzēsim nevienu Latvijas braucēju.

Super 1600 klasē pagaidām pieteikušies 6 braucēji, bet iespējams ka būs vēl.

Šīgada jaunums ir Nacionālā klase. Tajā varēs startēt braucēji gan ar iepriekšējo gadu VW Golf, Toyota Yaris un BMW kausa mašīnām. Šī klase ir izveidota, lai braucēji varētu startēt ar mazākām izmaksām. Bet drošības prasības šīm automašīnām atbilst LAF noteikumiem. Šīs klases braucējiem notiks X Sports kausa izcīņa, kas norisināsies 5 posmos – 2 reizes kopā ar NEZ čempionāta posmu, 2 reizes kopā ar motošosejas braucējiem un 1 sacīkstes Biķerniekos īsajā trasē.

LAF autošosejas komisijas loceklis Dins Bergans-Berģis : “Izskatās , ka šogad varētu būt interesanta sezona. Lai gan vairākiem sportistiem neizdevās piesaistīt finansējumu, lai iegādātos jaunākas automašīnas, domāju ka sezona varētu būt interesanta. Galvenais, ka neesam atkrituši atpakaļ, bet spēruši kādu solīti uz priekšu. Tas lielā mērā peteicoties tam, ka šosejas atbalstītāji ir apmierināti ar mūsu darbu un palīdz mums arī šogad. Gribu atzīmēt Schenker un Binder, jo viņi tieši palīdz lai sacensības notiktu Rīgā. Manuprāt uz sezonas sākumu vēl nevarēs redzēt īsto spēku samēru, bet tas tikai saasinās intrigu. Tā kā visi laipni aicināti svētdien uz sacensībām,lai vērotu šosejas sezonas atklāšanu.”

Sestdien sacensību dalībniekiem būs treņiņi un kvalifikācija, bet svētdien 12.00 jau pirmais starts.

Ieejas biļetes maksās 2,00 Ls.

Informāciju par autošosejas sacensībām un rezultātiem var atrast Interneta portālos www.laf.lv, www.f1.lv

Dainis Burkovskis
LAF autošosejas komisijas preses sekretārs

 
Visi komentāri
 
166895. viesis 6.maijs 2005 13:02
0 0 Atbildēt

Nju tad buus jaiet skatiit taa gonka!!!!

Izskataas ka vareetu buut karsti!!!

166924. viesis 6.maijs 2005 15:23
0 0 Atbildēt

Ieteikums lapas veidotājiem!Varbūt iespējams iepriekš publicēt dalībnieku sarakstu.Tā kā tas izdarīts rallija inform.Nebaidieties nospiest!Interesentiem to vajag!Vairāk publicitātes,citādi rodas iespaids ka notiek pagrīdes pasākums.Lai dzīvo autošoseja! :))

166950. viesis 7.maijs 2005 15:45
0 0 Atbildēt

Nu spriezjot peec informaacijas truukuma, taa jau arii i :-) Rallijs uber alles!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti