Nedēļas nogalē, ar autošosejas sacensībām Rīgā, Biķernieku kompleksajā sporta bāzē sākās NEZ (North European Zone) čempionats autošosejā.
Binders balvas izcīņa bija arī Baltijas un Latvijas čempionāta posmi. Ja pagājušā gadā autošosejas seriālam, kurā piedalījās Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Krievijas sportisti bija Kausa izcīņas statuss, tad šogad tas jau ir čempionāta statuss. Tāpat kā pagājušā gadā šosejas sezonas atklāšana notika Rīgā. Salīdzinot ar pagājušo gadu ir notikušas izmaiņas tehniskajos noteikumos, atkal parādījušās jaunas automašīnas, klases un sportisti. Sacensības notika 6 automašīnu klasēs un kopā svētdien uz starta stājās vairāk kā 40 dalībnieku. Jāsaka, ka pagājušā gada līmenis ir noturēts, vienīgi solis uz priekšu ir sperts kvalitātes ziņā, jo tik ātras mašīnas Biķernieku trase sen nebija redzējusi.Latvijas līdzjutējiem interesantākā bija Schenker B2000 klase, kurā jau pagājušā gadā bija interesantas cīņas. Sezonas starplaikā sportisti strādājuši lai varētu palielināt savu konkurētspēju. Baltijas 2004. gada čempions Ģirts Krūzmanis (Bensonu sporta klubs) startēja ļoti pārliecinoši un izcīnīja uzvaras abos braucienos.
Tādejādi Binders balva tika pelnīti. 2004. gada Latvijas čempions Jānis Horeliks (JH Motorsports) gan startēja ar jau padzīvojušo Honda Integra, bet daži mašīnas mezgli bija uzlaboti. Horeliks finišēja otrais abos braucienos un viņam posmā otrā vieta. Sīva cīņa bija par trešo vietu. Pirmajā braucienā daudziem par pārsteigumu trešais bija Juris Sprūde (Spice RT), kuru vairāk gan esam pieraduši redzēt rallija trasēs. Diemžēl otrajā braucienā, sīvā cīņā viņš zaudēja Margusam Pihlakam, kurš 2 braucienu summā bija trešais. Pēc gada pārtraukuma šosejā atgriezies Jānis Ankravs. Pirmajā braucienā viņš desmitais, bet otrajā izstājās avārijas dēļ. Vairāki Schenker B2000 klases braucēji vēl nebija paspējuši sagatavot automašīnas uz pirmo posmu, viņu vidū arī AMB braucējs Arnis Jurševskis, daži igauņi un lietuvieši. Tā kā, domājams, ka uz nākamo posmu arī šajā klasē cīņas varētu būt sīvākas.
Ģirts Krūzmanis : “Nu uzvarēju diezgan pārliecinoši. Ļoti labi bija pastrādājusi mehāniķu komanda, kas perfekti noregulēja mašīnu. Tā kā īpašu problēmu nebija. Pats braucu vēl ar rezervi, jo galvenais bija sasniegt finišu un uzvarēt.”
Jānis Horeliks : “Izdevās nobraukt otrajam arī diezgan pārliecinoši. Tas man pat bija nedaudz parsteigums. Bet sezona tik sākās un vēl jau nāks klāt konkurenti un domāju, ka tik viegli nebūs. Mašīnai liels izmaiņas nav veiktas, nedaudz uzlaboti daži mezgli. Tā kā brauk’’su tik labi cik būs iespējams izspiesty no šīs mašīnas.”
Interesi izraisīja Super 2000 klase, kuras noteikumi ir līdzīgi WTCC (World Touring Car Championship) noteikumiem, kas nozīmē, ka ar šādām automašīnām var startēt arī Eiropas valstu sacensībās. Šādas klase ir arī Somijā un cerams, ka arī mēs varēsim redzēt šos somu braucējus. Diemžēl šoreiz somi vēl līdz Latvijai netika. Šī klase Baltijā ir tikai šogad, lai sportistiem no Schenker B2000 klases rosinātu pievērsties tieši Super 2000, jo tā ir perspektīvāka. Šīs klases mašīnas ir modernākas, ātrākas, bet arī dārgākas, kas ir viens no iemesliem kāpēc vēl šogad tajā nebrauc vēl daudz sportistu. Rīgā startēja tikai igauņi Indreks Seps un Aivis Ohtla attiecīgi ar VW Golf IV un Honda Accord mašīnām. Ohtla Ar jauno mašīnu jau pirmajā braucienā piedzīvoja avāriju, līdz ar to uzvarētājs Seps.Tā kā pagaidām šajā klasē nav daudz braucēju, tad šīs klases braucēji brauca kopā ar brīvās – Baltic GT klases braucējiem. Šajā klasē Latvijas līdzjutēju lielākās cerības saistījās ar Rolandu Dūdu, Taču viņš svētdien uz starta neizgāja, lai gan kvalifikācija spēcīgajā konkurencē bija cerīga. Ar uzvarām abos braucienos Binder balvu izcīnīja Karlins Salle ar Ford Escort Cosworth, otrais lietuvietis Mindaugas Dainauskas (Chrysler Stratus) , trešais arī lietuvietis Alfreds Kudla ar Porsche. Binder balvas izcīņā šajā klasē brauca arī Arvis Zārbergs un Gints Laivenieks, kuru mašīnas ir sagatavotas Honda Chalenge seriāla sacīkstēm. Tas viņiem bija labs treniņš sīvajā konkurencē seriāla sacīkstēm, kuras nākamnedēļ sāksies Somijā. Laivenieks GT baltic klasē bija piektais, taču Zārbergs avarēja otrajā braucienā un viņam 9. vieta. Vienpadsmitajā vietā Vadims Vihņēvičs, aiz viņa Artūrs Zantmans.
Formula Baltic klasē bija pieteikušies 12 braucēji, no Lietuvas, Igaunijas un Somijas, kuri visi ir spēkos līdzvērtīgi. Diemžēl vismaz pirmajā posmā neredzējām nevienu Latvijas braucēju. Pirmajā braucienā uzvarēja igaunis Erko valbaums, tācu viņš avarēja otrajā. 2 braucienu summā Biner balvu ieguva soms Tepo Suvanto, otrais igaunis Tomass Kallasmā, bet trešais otrā brauciena uzvarētājs Jegors Popovs no Igaunijas.
Super 1600 klasē divu braucienu summā pirmais lietuvietis Mindaugs Neliubisis, otrais igaunis Madis Kasamets, trešais lietuvietis Pauļus Macevičus.
Šīgada jaunums ir Nacionālā klase. Tajā var startēt braucēji gan ar iepriekšējo gadu VW Golf un BMW kausa mašīnām. Šī klase ir izveidota, lai braucēji varētu startēt ar mazākām izmaksām. Bet drošības prasības šīm automašīnām atbilst LAF noteikumiem. Šīs klases braucējiem notika X Sports kausa izcīņas pirmais posms. Izcīnot otro vietu un uzvarot otrajā braucienā pirmais 2 braucienu summā bija Edgars Vītols, Otrajā vietā Vadims Vihņēvičs, kurš uzvarēja pirmajā braucienā, trešais Jānis Kārkliņš. Šī seriāla sacensības vēl norisināsies posmos – vienu reizi kopā ar NEZ čempionāta posmu, divas reizes kopā ar motošosejas braucējiem un 1 sacīkstes Biķerniekos īsajā trasē.
Nākošās NEZ čempionāta autošosejas sacensības būs 21., 22. Maijā Lietuvas galvaspilsētā Viļņā.
Informāciju par autošosejas sacensībām un rezultātiem var atrast Interneta portālos www.laf.lv, www.f1.lv, www.autososeja.tk
normala gonka boija!!!
Tikai laiks vareja buut siltaaks!!!