«Atbalsti autosportu!» atzīmē 5 gadu jubileju

 
16.maijs 2005 14:50

14. maijā jau piekto reizi norisinājās kartinga sacīkstes "Atbalsti autosportu!", kurās piedalījās 25 sabiedrībā pazīstami cilvēki. ‘’Atbalsti autosportu’!’’ mērķis – veicināt autosporta un kartinga attīstību Latvijā.

Izvēle par labu kartingam nav nejauša. Ar to var braukt jebkurā vecumā un minimālas iemaņas apgūt dažu minūšu laikā. Tomēr ar kartingu parasti sākas autosporta zvaigžņu kāpiens pa karjeras kāpnēm. Kā ik gadu, daži "Atbalsti autosportu!" dalībnieki paši varēja pārliecināties, ka kartinga novaldīšana M&Co kartingu hallē nemaz nav tik vienkārša kā izskatās no malas.


Anderss Gabrielsons pasniedz 1000 EUR naudas balvu Rihardam Eriņam

Šogad sacensības notika zem lozunga "Latvija  - kartinga lielvalsts!" Tieši entuziasti no Latvijas savulaik lika pamatus kartingam PSRS, un pirmais vieglais braucamrīks tika uzbūvēts Rīgas Jauno tehniķu stacijā 1961. gadā izmantojot attēlus no amerikāņu žurnāla Popular Mechanics. Drīz pēc tam sekoja milzīgs kartinga popularitātes vilnis, kurā latviešu kartingisti vienmēr atradās pirmajās vietās. Diemžēl patlaban no 15 kartinga trasēm Latvijā saglabājušās tikai dažas. „Atbalsti autosportu!” mērķis ir atjaunot plašu aizraušanos ar šo demokrātisko un interesanto sporta veidu, kas nākotnē varētu palīdzēt kādam talantīgam latvietim izlauzties līdz pasaules autosporta virsotnēm. Ar šādu nolūku nodibināta sabiedriskās organizācijas "Atbalsti autosportu!" balva, kas paredzēta jauno autosportistu stimulēšanai. 1000 eiro naudas prēmija tika pasniegta 13 gadus vecajam Rihardam Eriņam, kurš ar kartingu brauc kopš 9 gadu vecuma un pagājušā gadā izcīnīja 2. vietu Latvijas čempionātā „Raket” klasē.



Siemens Zvaigžņu brauciena uzvarētāji – Edgars Štelmahers, Māris Saukāns un Andis Sīlis ( no kreisās )

Tā kā vairums dalībnieku "Atbalsti autosportu!" aicinājumam atsaucās ne pirmo reizi, cīņa trasē solījās būt īpaši spraiga. Papildus spriedzi izraisīja īpašā goda viesa no Zviedrijas Andersa Gabrielsona piedalīšanās sacīkstēs. A. Gabrielsons 1994. gadā kļuva par pasaules vicečempionu kartingā sev priekšā palaižot tikai nākamo F1 pilotu Jarno Trulli. Pagājušajā gadā Gabrielsons ar britu sacīkšu automobili Radical uzstādīja pirmo oficiāli Biķernieku ātrumapļa rekordu, un patlaban viņš nodarbojas ar Radical klases autosacīkšu popularizēšanu Skandināvijā, turklāt joprojām pats piedalās sacensībās.

Ņemot vērā iespaidīgo Gabrielsona panākumu sarakstu, nav brīnums, ka "Atbalsti autosportu!" sacīkšu sākumā zviedrs uzrādīja arī labāko apļa laiku (22,74 sek), attiecīgi izvirzot savu komandu vadībā. Tomēr sacensību gaitā vicečempiona uzrādīto laiku pārspēja Leons Jakrins (22,69 sek), jo cīņa par vietām uz pjedestāla izvērtās visai principiāla. "Atbalsti autosportu" dalībnieki startēja piecās komandās pa pieciem cilvēkiem katrā, un ikvienam bija jānobrauc trasē 10 minūtes.  Pēc tam kartingā sēdās nākamais komandas dalībnieks, un rezultātā uzvarēja tā komanda, kas noteiktā laikā veikusi visvairāk apļu. Sacensību iznākumu diezgan neparedzamu padarīja dažādā braucēju sagatavotība kā arī vairākas kļūdas. Galu galā uzvaru izcīnīja komanda kurā izlozes kārtībā bija apvienojušies Gints Škodovs, Andris Kļaviņš, Irīna Pīgozne, Rolands Gulbis un Māris Saukāns, kurš uzvarēja arī ‘’Siemens’’ zvaigžņu braucienā.

Kartinga sacīkstes „Atbalsti autosportu!” 2005. gada rezultāti

1.    vieta
Gints  Škodovs, „Latvijas Pasts” ģenerāldirektors;
Andris Kļaviņš, Latvijas kuģu īpašnieku asociācijas prezidents;
Irīna Pīgozne, „Hanza Līzings” direktore;
Rolands Gulbis, „Latvijas Balzāms” ģenerāldirektors
Māris Saukāns, „RBS Skals” valdes priekšsēdētājs, Dakāras rallijreidu dalībnieks.

2.    vieta
Edgars Skulte, „DDB Latvija” direktors;
Jānis Deinats, fotogrāfs;
Andis Sīlis, arhitekts;
Edgars Pīgoznis, „Finvest” īpašnieks;
Elmārs Tannis, sabiedriskās ēdināšanas speciālists.

3.    vieta
Leons Jakrins, „Vincents” direktors;
Ingrīda Blūma, „Hansabanka” valdes priekšsēdētāja;
Renārs Kaupers, mūziķis;
Aigars Nords, „DDB Porter Novelli” direktors;
Normunds Avotiņš, autožurnālists.

4.    vieta
Dainars Dambergs, LAF prezidents;
Niks Gothams, mūziķis;
Kārlis Miķelsons, „Latvenergo” prezidents;
Edgars Štelmahers, „Lauma” izpilddirektors;
Eva Sietiņsone, „Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja.

5.    vieta
Anderss Gabrielsons, autosportists;
Juris Šleiers, žurnāla „Klubs” galvenais direktors;
Kristaps Ģelzis, mākslinieks;
Ainars Uzkalns, „Saimnieks Serviss” direktors;
Māris Mančinskis, „Hansabanka” valdes loceklis.

"Siemens" Zvaigžņu brauciena rezultāti
1.    vieta – Māris Saukāns, “RBS Skals” valdes priekšsēdētājs
2.    vieta – Edgars Štelmahers, “Lauma” izpilddirektors
3.    vieta – Andis Sīlis, arhitekts
4.    vieta – Kristaps Ģelzis, mākslinieks
5.    vieta – Ingrīda Blūma, “Hansabanka” valdes priekšsēdētāja

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti