Nedēļas nogalē Lietuvā, Viļņā notika NEZ (North European Zone) autošosejas čempionata otrais posms. Sacensības notika Viļņas pilsetas ielās izveidota trasē, lidz ar to braukšanas apstākļi bija savādāki nekā klasiskajās šosejas trasēs.
Latvijas līdzjutējiem interesantākās cīņas saistās ar Schenker B2000 klase. Baltijas 2004. gada čempions Ģirts Krūzmanis (Bensons Honda Racing) Viļņā startēja ar Opel Astra, nevis ar pēdējos gados ierasto Honda Civic automašīnu. Krūzmanis izcīnīja uzvaru pirmajā braucienā, taču pēc tam viņa brauciena rezultātu anulēja par tehnisko noteikumu pārkāpumu. Tika iesniegta apelācija, līdz ar to šis jautājums tiks izlemts vēlāk. Kopvērtējumā Krūzmanim 6. vieta Viļņas posmā. 2004. gada Latvijas čempions Jānis Horeliks (JH Motorsports) pēc Rīgas posma uzlaboja padzīvojušās Honda Integra, dzinēju un bija apņēmības pilns turpināt cīņu par godalgām Schenker B2000 klasē. Tas viņam arī izdevās jo Horeliks pēc posma rezultātiem bija labākais no Latvijas braucējiem. Viņam otrā vieta posmā aiz igauņa Margusa Pihlaka. Uzvara Pihlakam tika galvenokārt tāda iemesla dēļ, ka viņš startēja kā paredzēts, bet pārējie braucēji nebija paspējuši izbraukt uz starta un sacīksti sāka no boksu celiņa…..Binder balvas pārsteiguma autors Juris Sprūde (Spice RT) koncentrējies uz Latvijas čempionātu un Lietuvā nestartēja. Pēc avarijas Rīgas posmā savu rezultatu uzlaboja Jānis Ankravs - viņam posmā 5. vieta. Diemžēl Viļņā nestartēja Arnis Jurševskis (AMB), jo mašīnas izmēģinājumos Rīgā pirms izbraukšanas uz Lietuvu atklājās tehniska vaina, ko nevarēja novērst….Jānis Horeliks : “Ar rezultātu varu būt apmierināts, jo pirms Lietuvas posma tika izjaukts motors, nomainītas dažas detaļas, bet tomēr auto negāja tik labi kā vēlētos. Bet braucu iespēju robežās un 2. vieta otro posmu pēc kārtas ar manām šībrīža iespējām ir labs rezultāts. Otrā brauciena starts gan bija amizants…. Nebija ierakstīts izbraukšanas laiks uz startu kopējā grafikā un tad nu mēs lielākā braucēju daļa startējām no boksiem….. Tas varbūt man maksāja uzvaru posmā…..”
Super 2000 klase, kuras noteikumi ir līdzīgi WTCC (World Touring Car Championship) noteikumiem, kas nozīmē, ka ar šādām automašīnām var startēt arī Eiropas valstu sacensībās. Šīs klases mašīnas ir modernākas, ātrākas, bet arī dārgākas, kas ir viens no iemesliem kāpēc vēl šogad tajā nebrauc vēl daudz sportistu. Rīgā startēja tikai igauņi Indreks Seps un Aivis Ohtla attiecīgi ar VW Golf IV un Honda Accord mašīnām. Viļņā vieņiem piebiedroojās vēl 2 Igaunijas braucēji, kuri pērn brauca Schenker B2000 klasē – brāļi Merisāri. Otrajā braucienā notika sadursme starp Ohtlas Honda un Sepa VW Golf, kā rezultātā abi braucēji ietriecās betona nožogojumos, ļoti pamatīgi sadauzot mašīnas……. Bet par uzvarētāju šajā klasē tika atzīts Aivis Ohtla.
Baltic GT klasē arī bija jauni dalībnieki – abi ar VW Golf V - lietuvietis Roberts Kupčikas un Igaunijas braucēja Laneta Tuuli. Uzvarēja Kudla ar Porsche otrais Mindaugs Dainausks ar Chrysler Stratus, bet trešais Marius Miļevskis ar VW Golf IV.
Formula Baltic klasē galvenā cīņa bija starp Lietuvas, Igaunijas un Somijas braucējiem, kuri visi ir spēkos līdzvērtīgi. Uzvarēja igaunis Raivo Tams, otrais soms Teppo Suvanto , trešais igaunis Tomass Kalasmā.
Super 1600 klasē trešo vietu izcīnīja vienīgais Latvijas pārstāvis Atis Veismanis. Uzvarēja igaunis Raimo Kulli, otrais lietuvietis Dovilas Ciutele.
Informāciju par autošosejas sacensībām un rezultātiem var atrast Interneta portālos www.laf.lv, www.f1.lv, www.autososeja.tk
Dainis Burkovskis
LAF autošosejas komisijas preses sekretārs
Uzvara Pihlakam tika galvenokārt tāda iemesla dēļ, ka viņš startēja kā paredzēts, bet pārējie braucēji nebija paspējuši izbraukt uz starta un sacīksti sāka no boksu celiņa…..
Varbuut Bikjerniekiem buutu jaapamaacas no leishiem, un starts jaadod tad kad tas ir paredzeets, un nevis tad kad visi dizhie sportsmeni ir izdomaajushi ka nu vinju vaagjis ir gatavs startam. Tad varbuut arii machi notiktu kaa mineets programmaa, nevis ar stundas un vairaak kaveeshanos, kas protams "vairo" skatiitaaju intresi.