Par velosipēdu vietu Rīgas transporta sistēmā 34

 
27.maijs 2005 11:08

27. maijā, plkst. 14.30 Rīgas domes prezidija zālē notiek diskusija par velosipēdu vietu Rīgas transporta sistēmā. No Rīgas pašvaldības puses diskusijā piedalīsies Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Birks (TB/LNNK), Izglītības, jaunatnes lietu un sporta komitejas priekšsēdētāja Baiba Brigmane (JL) un Rīgas pilsētas izpilddirektors Ēriks Škapars (JL).

Diskusija tiek rīkota pēc “Hawaii Express” topošā Draugu kluba ierosinājuma un velosipēdistus pārstāvēs Dainis Dambenieks, kas pēdējā laikā ir organizējis vairākas velosipēdu draugu akcijas. “Hawaii Express” ir aktīvās atpūtas preču vairum un mazumtirgotājs, kas piedalījies vairāku jaunatnes sporta organizāciju atbalstā, kā arī regulāri atbalsta ar aktīvo atpūtu un velosipēdiem saistītus pasākumus.

Diskusijas laikā tiks runāts par velosipēdu kā alternatīvu transporta līdzekli. Iecerēts, ka velosipēdu draugi dalīsies savās izjūtās par to, kā viņi jūtas satiksmes plūsmā, spriedīs par velostāvvietu, velojoslu un veloceliņu izbūvi.
 
Visi komentāri
 
168460. viesis 27.maijs 2005 11:32
0 0 Atbildēt

jo vairaak brauks ar vellapeediem,jo mazaak auto buus uz ielaam!!!

ka vinjus!!! jaadomaa ir stipri aatraak un jaadara ir VEEL AATRAAK!

un vella peedam ir ljoti liela vieta satiksmee un tiesiibas!

168465. viesis 27.maijs 2005 11:57
0 0 Atbildēt

Ja sakārtos infrastruktūru velosipēdiem tad viss būs OK. Tad velosipēdi netraucēs autiņiem un otrādi. Vēl jo vairāk - būs vērā ņemama atslodze transporta kustībā, jo pie sakārtotas infrastruktūras ļoti daudzi sāks izmantot velosipēdus ļai ikdienā pārvietotos uz darbu vai veikaliem. Iespējams ka arī es pēc 2 gadu pārtraukuma pārsēdīšos atpakaļ uz velo, tikai šoreiz jau ar divgadīgu (vai cik nu viņam uz to brīdi būs vecums) sīko uz bagažnieka. Patreiz kategoriski atsakos pakļaut riskam savu sīko un pārvietojos ar auto.

168468. viesis 27.maijs 2005 12:08
0 0 Atbildēt

Magistrs: A kas tad to gaisu bojā ja ne mēs paši - autobraucēji? ;) Un starpcitu autiņos esot, stāvot sastrēgumos mēs to pašu "Rīgas kokteili" vien elpojam. Tā kā cik garš tik plats. 8)

168470. viesis 27.maijs 2005 12:12
0 0 Atbildēt

tik minoties izskrienot no satreeguma aatraak tiekam pie relatiivi svaigaaka gaisa:) gribu teikt ka ar auto saelpojies-censored-vairaak:(

168472. viesis 27.maijs 2005 12:15
0 0 Atbildēt

Magistrs: Yep. Tikai mēs to elpojam ilgāku laiku nekā velobraucējs. Un velobraucējam veselība labāka lai labāk pārdzīvotu smogu. :)

168476. viesis 27.maijs 2005 12:28
0 0 Atbildēt

Ghgh, maģist, varētu padomāt ka ir dikti daudzi, kas tāpat neelpo to Rīgas gaisu 24/7 ;) Un aiztaisot autiņam logus, iekšā paliek tas pats 'labas' ielu gaiss. Vai arī tev balonā speciālais veselīgas sporta gaiss tiek vadāts līdzi? ;-) lol

168477. viesis 27.maijs 2005 12:31
0 0 Atbildēt

Ka tik, pankūka, sāktu kko arī darīt šai jomā, nevis tikai ļerxtētu! :-/

Bet tāda nu tā Rīgas dialektika ir - vispirms dažus gadu ļerxt, tad - gadu projektē, pēc tam gadu būvē, & pēc gada aizmirst, ka katru gadu tie celiņi (un stāvvietas, & ko tur vēl visu nesabūvēs) ir jāuztur kārtībā... :-) Un vēl mūsu jaukā praxe, ka vismaz 30% no atvēlētās naudiņas ir jāsadala lēmuma pieņēmējiem... :-D

Tikai - pls., iesākumā neaizraujieties ar tām velojoslām. Sāxim ar celiņiem uz platākajiem trotuāriem, tad - pēc 2-3 gadiem, kad tauta tiešām sāx pārvietoties ar lisapēdiem - varēs domāt par joslu veidošanu arī uz brauktuvēm.

Vēl tik gribētu ierosināt - celiņu izbūvi daļēji finansēt no papildus nodokļa, ko uzlikt pārdotajiem velosipēdiem. Teixim, 3% uz katru lisapēdu, & summa aiziet specfondā... :-) A to atkal samazinās ciparu ceļu remontiem... :-(

168479. viesis 27.maijs 2005 12:42
0 0 Atbildēt

Magists savu alusveederu vienkaarshi uz vellapeedas nevar uzvelt...zheel cilveeka...

168485. viesis 27.maijs 2005 13:45
0 0 Atbildēt

Labāk būtu nopietni ķērušies pie šīs problēmas un ne tikai runājuši, bet arī kaut ko jēdzīgu būtu darījuši lai atslogotu pilsētu. Ne tikai velosipēdi, bet arī skuteri, motocikli, mazgabarīta automašīnas, visās normālās pasaules lielpilsētās tas jau tiek risināts. Pieņemsim, ar ceļu satiksmes noteikumiem un pašvaldību aktivitātēm rosinot cilvēkus pārsēsties uz augstākminētajiem transportlīdzekļiem ar dažādu "atlaižu" palīdzību. Pieņemsim, atļaujot motociklus parkot uz trotuāriem paralēli brauktuves malai un neiekasējot maksu par pašvaldību stāvvietām Es, piemēram, nesaprotu, kādēļ pie mums tas ir aizliegts. Skuters taču ir gandrīz tik pat liels cik motocikls, bet skuteru drīkst novietot uz ietves, savukārt motociklu nē. Bet mums taču ir dauņu karaļvalsts, kur ierēdņi domā par velns viņu sazin ko, nevis par reālu transporta problēmu risināšanu.

168486. viesis 27.maijs 2005 13:48
0 0 Atbildēt

vai tad ierēdņi arī domā?

168489. viesis 27.maijs 2005 14:03
0 0 Atbildēt

vo vo man ar liekas ka iereednji ar galvu nedraudzeejas :(

168490. viesis 27.maijs 2005 14:07
0 0 Atbildēt

Ceru ka šodien vismaz daži ierēdņi pierādīs pretējo - ka ir arī kāds kurš domā ar galvu. :)

168494. viesis 27.maijs 2005 14:40
0 0 Atbildēt

Magistr- tik tad ilgi Tu sedeesi autinjaa, kuraa neienaak svaigs gaiss?:) Ja veel paris cilveeku, gaiss beidzas aatri un kondiska ilgi nelidizees...

168495. viesis 27.maijs 2005 14:44
0 0 Atbildēt

Magistrs vienkārši NEMĀK braukt ar velosipēdu, tapēc tagad te cepās! :) Un vēl viņam ļoti ar savu superduper kondišku gribas lielīties! :) Pāvs, ibio!

168496. viesis 27.maijs 2005 14:56
0 0 Atbildēt

Vakar vien divas reizes maniiju velosipeedistus pashnaavniekus kuri ripinaajaas pa vienvirziena ielu pret spalvu pa videejo joslu. Laikam shiem taada protesta akcija. Jeb adrenaliinu kjer. Buutu patraapiijies kaads shumahers paalii vot i kirdikt.

168497. viesis 27.maijs 2005 15:52
0 0 Atbildēt

a kas tur slikts braukt pret "spalvu" pa vienvirziena joslu?? Velo jau daudz vietas neaizņem. Ieraugi velo - pavācies drusku malā ar savu būri un ok

168498. viesis 27.maijs 2005 15:53
0 0 Atbildēt

Man paziņa Zviedrijā ar velosipēdu pabrauca pret spalvu pa vienvirziena ielu un saskrējās līkumā ar Volvo. Volvo lupatās veļuks arī, bet pašam tikai puni un nobrāzumi. Nu labi Volvo nebija lupatās, bet stikls ārā kapots un jumts samīcīts utt.

168499. viesis 27.maijs 2005 15:59
0 0 Atbildēt

Ko tas kondiška līdz? Tāds ātras iedarbības ledusskapis vien ir.

168500. viesis 27.maijs 2005 16:00
0 0 Atbildēt

velo ir laps, es pac lietoju.

a Dome drošivien stāstīs par ubermegaprojektu celiņam no Dreiliņiem uz Getliņiem par 8 milj. latu. :(

168502. viesis 27.maijs 2005 16:23
0 0 Atbildēt

Nu nē, kāpēc autiņam jāvācās nost, ja pretī pret spalvu nāk vellis? Vellis lai arī vācās!

Un tik tagad nepukstiet, grūti vai kā... Pašam man ļoti patīk ar velli pret spalvu braukt par ceļa kreiso pusi vālēt, jo, atšķirībā no pareizā virziena, ir tāda bēda kā uz aizmuguri daudz sūdīgāka redzamība. Vellis arī ir tikpat plats, cik gājējs, un, manuprāt, pa šosejām noteikti ir jābrauc pa kreiso pusi kopā ar gājējiem. Starp velli un gājēju ir tikai 15 km/h starpība, bet mašīnas brauc vismaz 80 km/h ātrāk. Nekāda iekļaušanās plūsmā pilnīgi noteikti nesanāk un vellists vismaz redz, ja kāds žūpa brauc pretī un tūlīt trieks nost - var pavākties grāvī.

168503. viesis 27.maijs 2005 16:31
0 0 Atbildēt

ir bijusji paaris gadiijumi,un taadi liidziigi pa sezonu ir vairaaki kad labaak buutu braucis ar velli pa kreiso...dazju teiksim iipatnju deelj!...taadu ka bieti buutu devis,tik nokjert neesmu vareejis.. :(

bet normaalam mineejam shii starpiiba ir vismaz 25 km/h,jeb daudzos celja posmos normaali ieminaas ap 27-32km/h,bet njemot veeraa krustojumus utt videejais sanaak 19,8 - 22,2 km/h.taa ka jaabrauc vien pa labo,bet auto vadiitaajiem un vello brauceejiem jaabuut savstarpeeji korektiem...

168504. viesis 27.maijs 2005 16:46
0 0 Atbildēt

Nu... Vispirms jau velobraucējiem pašiem nevajag aizmirst ka viņi ir satiksmes dalībnieki un noteikumi attiecas arī uz viņiem. Ja brauc "pret spalvu" tad vismaz tā lai citiem netraucē - novācies malā ja kāds brauc. Galugalā kurš ir mazāks tramvajs, auto vai velosipēdists?

Otra lieta - arī autovadītājiem reizēm ir vērts atcerēties ka velosipēdisti arī ir satiksmes dalībnieki un arī viņiem ir savas tiesības atrasties uz ielas.

168505. viesis 27.maijs 2005 17:01
0 0 Atbildēt

Nav viņiem tiesību atrasties uz ielas (brauktuves, I mean), ja blakus ir TUKŠA, turklāt plata un ērta ietve. Nesaprotu plānprātiņus, kas minas pa Brīvībeni posmā Jugla-Šmerlis pa brauktuvi!!!

168507. viesis 27.maijs 2005 17:20
0 0 Atbildēt

foibbe kaut ko esi saostiijusies? jaunus likumus izpiipeeji?

eerta vinja ir pensionaariem un triisriteniem! un man ir tiesiibas braukt pa normaalu celju! es tur driikstu braukt ja netrauceeju kaajaam gaajeejus,tas noziimee ka normaali man ir jaabrauc pa celju!!!

168509. viesis 27.maijs 2005 17:33
0 0 Atbildēt

gribētu redzēt foibbe, kas uz 25km/h atvelk ar velli pa to bruģi (asfalta segums tur tikai izskatās - pabraukt pa turieni nevar) Būtu incants skats. Man sava dibena žēl tā braukt :)

168511. viesis 27.maijs 2005 17:36
0 0 Atbildēt

Foibee nevēleis pavizināties ar vellapēdu pa Brīvības ielas trotuāru, varu sastādīt kompāniju?

168513. viesis 27.maijs 2005 18:07
0 0 Atbildēt

Nav jau jābūt faķīram, lai saprastu, ka Rīgā gaisa kvalitāte pēdējo gadu laikā vismaz 2x samazinājusies. Kamēr Rīgas domnieki audzēs riepas, kamēr viņiem būs ekskluzīva autostāvvieta pie domes, bet nevienas iespējas piebraukt ar velosipēdu, tikmēr nekas nemainīsies. Paši jau šos ievēlējām tak.

168516. viesis 27.maijs 2005 19:49
0 0 Atbildēt

Fobbie - teu CSN grāmatiņu uzdāvināt vai pats nopirksi? ;)

168517. viesis 27.maijs 2005 20:04
0 0 Atbildēt

Fobbie, pa brauktuvi ir ertaak, un arii peec noteikumiem ir OK, jo nau jaaleekaa augsaa lejaa no trotuaara krustojumos, krustaa autovadiitaaji Tevi labaak redz, ja Tu esi uz brauktuves, nevis baigaa koksaa paraadies no trotuaara, turklaat ietves parasti ir diezgan sudiigas, baigi dauza pakalju

168518. viesis 27.maijs 2005 20:17
0 0 Atbildēt

tieshi taa - ir vietas kur es arii izveelos braukt pa ietvi (piem krastene dažās vietās). Bet par to braukšanu - ir ok - manis peec nekaadus celinjus nevajag - esmu iemaaciijies 'izdziivot' ar felli riigaa, bet lielaakaa saape ir taa, ka nav iisti kur to felli atstaat ... var jau izteereet 50 - 60 Ls kaut kaadai trosei vai kjeedei ar ko piesleegt felli pie kaut kaada nekustinaama objekta, bet tikai normaali buutu, ka risks ka tev nopizdjiis felli buutu tikai 5 %, nevis 95 % kaa tas ir tagad ...

so - saku veelreiz - nah celinjus - vispirms vajag kaut kaadaa veidaa apsargaajamas un kontroleejamas stojankas feljljiem!!!

168559. viesis 30.maijs 2005 1:38
0 0 Atbildēt

Lai cik skumīgi tas nebūtu, velo nekad pie mums nebūs nopietns alternatīvs pārvietošanās līdzeklis - dēļ klimata. Un tādēļ man kā arī riteņbraucējam ir divējadas domas galvā. No vienas puses būtu forši , ja būtu visi tie celiņi un cita infrastruktūra tiktu iekārtota. No otras puses, tie ir ne pārāk lietderīgi izlietoti līdzekļi, jo noslogojums ir labi ja 4-5 mēneši gadā, un tad arī ne katru dienu. Tad jau labāk pa to naudu pārasfaltēt katastrofālās bedres, piedāvat pārdomātu informatīvo kampaņu gan autobrucējiem gan velosipēdistiem, kādu laiku cītīgi padrāzt, gan vienus gan otrus lai ie'dzītu respektu vienam pret otru. Nujā, nobrauktuves no/uz ietvēm gan vajadzētu ierīkot VISUR.

168568. viesis 30.maijs 2005 9:18
0 0 Atbildēt

foibbe [?] 27.05.2005 17:01

nu *******s blondīne :) :D :D :D

168569. viesis 30.maijs 2005 9:19
0 0 Atbildēt

oj, domāc bija b. ļ. ins, blondīne :)

un tādai vēl ir tiesības... bbbrrr.... ceru ka drīz nebūs :)

168638. viesis 30.maijs 2005 17:00
0 0 Atbildēt

To sleepnis:

tu paskaties kaadaa liimenii vello infrastruktuura ir klimata zinjaa liidziigaas valstiis - Daanijaa, Niidernalde un tad kaut ko muldeet par klimatu... Ar velosipeedu var braukt visu gadu un pat ja iesleedz saudzeejoshos rezhiimu gan sev gan vello - kaadus 8 meeneshus - no apriilja liidz oktobrim.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti