Ko darīt, lai uzlabotu situāciju uz ceļiem? 42

 
1.jūnijs 2005 10:43

CSDD: Vai vēlme samazināt 500 bojā gājušos uz Latvijas ceļiem ir šaušana pa zvirbuļiem ar lielgabalu?

Ņemot vērā neapmierinošo situāciju ceļu satiksmes drošības jomā valstī, Iekšlietu, Satiksmes ministrijas, CSDD un Valsts policija ir izstrādājusi virkni priekšlikumu situācijas uzlabošanai. Diemžēl atsevišķas atbildīgās amatpersonas to uzskata par šaušanu ar lielgabalu uz zvirbuļiem, apgalvojot, ka nav veikta pietiekama situācijas izpēte.

Likumprojektu autori šādu komentāru uzskata par pilnībā nepamatotu un neargumentētu. Situācijas analīze notiek nepārtraukti un tieši tādēļ jau 2004.gada septembrī, kad likumprojekts tika nodots izvērtēšanai ministrijām, katram priekšlikumam bija sagatavoti argumenti un statistikas dati tā pamatojumam. Turklāt ar statistikas datiem ikviens interesents var iepazīties CSDD Interneta lapā www.csdd.lv.

Arī normatīvo aktu opozicionāru arguments, ka transportlīdzekļu aizturēšana vai konfiskācija ir cilvēktiesību pārkāpums, ir vienpusējs un pretējs Eiropas vispārpieņemtajai praksei, kur automobilis tiek uzskatīts par paaugstinātas bīstamības avotu un, izraisot negadījumu, tiek piemērotas bargākas likuma normas. Vai cilvēkiem, kuri iet bojā vai tiek ievainoti negadījumos, kurus izraisa vadītāji bez tiesībām un reibumā, nav cilvēktiesību? Vai viņiem nav tiesību būt veseliem un dzīviem? Tad kādēļ tiem, kuri pārkāpj likumu ir cilvēktiesības, bet godīgam pilsonim šinī valstī tādu nav?

Bez tam jāuzsver, ka spēkā esošās normas, kas paredz citu personu īpašumu konfiskāciju, līdz šim jau daudzus gadus ir piemērotas un tiesā nav apstrīdētas.

Kā viens no bīstamākajiem pārkāpumiem ir transportlīdzekļa vadīšana alkohola vai narkotisko vielu reibumā. Tā 10 mēnešos, kopš darbojas Pārkāpumu uzskaites sistēma, par šo pārkāpumu ir aizturēti 8885 transportlīdzekļu vadītāji, tajā skaitā 642 „jaunie vadītāji” (ar vadīšanas stāžu līdz 2 gadiem) un kas ir visbriesmīgākais 3309 vadītāji bez vadīšanas tiesībām (37,24%). Vai šie skaitļi nav pietiekami uzskatāmi, lai saprastu, ka nepieciešams veikt izmaiņas likumdošanā, lai šādi vadītāji neturpinātu braukt pa ceļiem un apdraudēt ikvienu no mums? 2004.gadā ceļu satiksmes negadījumos, kuros vismaz viens no vadītājiem bijis reibumā ir gājuši bojā 113, bet ievainoti 940 cilvēki. Ja ņemam vērā, ka viens bojā gājušais valstij izmaksā ap Ls 250 000, tad 113 bojā gājušie vien radījuši Ls 28 miljonus zaudējumu.
Kopumā 10 mēnešos pārkāpumus ir izdarījuši 135 712 cilvēki, kas ir 18,6% no kopējā aktīvo vadītāju skaita. Pārkāpumu skaits ir lielāks 191 197, jo ir cilvēki, kas izdarījuši vairākus pārkāpumus. Rekordists ir vadītājs ar 24 pārkāpumiem.

Pēc bīstamības ne mazāk smags pārkāpums ir transportlīdzekļa vadīšana bez vadīšanas tiesībām (7202 gadījumi), vai transportlīdzekļa lietošana vadīšanas tiesību aizlieguma laikā (1214 gadījumi).

Tātad būtībā vadītāji, kuri nevar un nedrīkst vadīt transportlīdzekli to dara bez problēmām un turpina darīt, jo valsts nav spējīga viņus apturēt.

Vēl svarīgs faktors ir soda neizbēgamība. Ne jau bargi sodi (kaut gan bez tiem arī neiztikt) uzlabos situāciju, bet gan apziņa, ja autovadītājs pārkāps noteikumus, sods būs neizbēgams. Diemžēl pašreiz prakse rāda pretējo.

Pašlaik ir tādi 57 rekordisti, kas nav samaksājuši naudas sodus vairāk kā Ls 1000. Absolūtais līderis ir 1980.gadā dzimušais autovadītājs, kurš sodos jau sakrājis Ls 4130 (protams, braucot bez vadītāja tiesībām), otrā vietā ir 1970.g. dzimušais ar Ls 3660 arī bez tiesībām un arī trešais ir 1977.g. dzimušais bez tiesībām ar Ls 2470.

Šiem 57 rekordistiem valstij nenomaksātā sodu summa sastāda Ls 83 480. Un galvenais - viņi turpina braukt.

Izvērtējot šo situāciju Iekšlietu, Satiksmes ministrijas, CSDD un Valsts policija ir izstrādājusi virkni priekšlikumu, kas varētu situāciju uzlabot:

1) jāpalielina sodi par transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā.
Priekšlikums ir palielināt sodu par braukšanu alkohola reibumā (lielāki naudas sodi un garāki termiņi tiesību atņemšanai), kā arī ieviest piespiedu darbu. Par šo pārkāpumu paredzēts aizturēt transportlīdzekli līdz brīdim kamēr tiek izpildīts pieņemtais lēmums.

2) jāpalielina sodi par braukšanu alkohola reibumā bez tiesībām. Vairāk kā 30% gadījumu braukšana alkohola reibumā notiek bez vadīšanas tiesībām.
Priekšlikums paredzēt transportlīdzekļa konfiskāciju, kā arī Ls 500 lielu naudas sodu.

3) jāpalielina sodi par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, jo esošie sodi ir neadekvāti pārkāpuma bīstamībai. Šis ir viens no visbiežāk konstatētajiem pārkāpumiem, kas arī ļoti daudzos gadījumos ir negadījumu iemesls.
Priekšlikums dubultot naudas sodus.

4) jāpalielina sodus par braukšanu bez atbilstošas vadīšanas tiesību kategorijas un par braukšanu bez vadīšanas tiesībām.
Priekšlikums noteikt attiecīgi Ls 100, Ls 200 un atkārtotības gadījumā Ls 400 lielus naudas sodus, kā arī aizturēt transportlīdzekli līdz brīdim kamēr tiek izpildīts pieņemtais lēmums.

5) jāparedz par atsevišķiem pārkāpumiem tiesības aizturēt transportlīdzekli līdz brīdim kamēr tiek izpildīts pieņemtais lēmums.

 
Visi komentāri
 
169022. viesis 1.jūnijs 2005 10:46
0 0 Atbildēt

Es iesaku nedarīt neko. Jo tāpat jau neko labu mūsu valdība nav spējīga izdarīt. Kas sitīsies, tie sitīsies.

169026. viesis 1.jūnijs 2005 10:52
0 0 Atbildēt

Cipari tik lieli smuki un apalji, ka domaajams, tikai deputaati varees shos sodus nomaksaat :)

169030. viesis 1.jūnijs 2005 10:57
0 0 Atbildēt

atdziistos... mans noveerojums ir taads, ka gandriiz vienmeer, kad esmu sataisiijis suu.dus uz celja taadeelj, ka esmu meegjinaajis izvairiities no bedreem, lielaam bedreem, CAURUMIEM celja segumaa, neapdomiigi manevreejot... bet paldies Dievam, viss vienmeer ir beidzies Labi.

169033. viesis 1.jūnijs 2005 11:01
0 0 Atbildēt

"viens bojā gājušais valstij izmaksā ap Ls 250 000"

!? no kura aanusa shaadi cipari izdirsti?

cilveeki tik ilgi nedziivo, lai tik daudz izmaksaatu.

ja tas bojaagaajushaus pelna virs 1000LVL tad veel kautkaa varbuut

P.S. lielaaks sods ir vieniigais, vislabaakais, super fantastiskaakais risinaajums. aprobezhotie idinji!!!

169035. viesis 1.jūnijs 2005 11:02
0 0 Atbildēt

Ja ņemam vērā, ka viens bojā gājušais valstij izmaksā ap Ls 250 000, tad 113 bojā gājušie vien radījuši Ls 28 miljonus zaudējumu.

Manas smadzenes pa stulbu lai shito uztvertu ...

169036. viesis 1.jūnijs 2005 11:03
0 0 Atbildēt

Piekrītu visam, izņemot ātruma sodus!!! Tie sodi par ātruma pārsniegšanu jau ir pārāk drakoniski un nepamatoti !!!

169043. viesis 1.jūnijs 2005 11:10
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests ir nepārtrauktā kladzināšana par ātruma pārsniegšanas briesmīgo postu. Vispirms lai sakārto sistēmu, kā regulēt to atļauto ātrumu un tad bļaustās.

169046. viesis 1.jūnijs 2005 11:14
0 0 Atbildēt

sen bija laiks! jo ātrāk pieņems, jo labāk! un sākumam iekasēt jau piespriestās soda naudas! ne viens vien policijas auto sanāks, ar ko patrulēt un nodrošināt kārtību uz ceļiem!

169049. viesis 1.jūnijs 2005 11:24
0 0 Atbildēt

Es jūtu, ka arī varētu mierīgi būt deputāts, kas tādas lietas lemj....hmm.... kaut kas iet greizi, nepatīk - značit jāpalielina sodi :D super! vienīgais, kam varētu piekrist ir tie piespieddarbi, vismaz dažiem mudakiem likt atkritumus pavākt nāktu pa labu :)

169051. viesis 1.jūnijs 2005 11:29
0 0 Atbildēt

stulbums par to aatrumu... jo kjer jau tos, kas paarkaapj par 15-30km/h... principaa lielaaka peljna no riitiem un vakaros.. bet tas, ka paakjis var mieriigi pa savu ciemu vilkt ar 180 ir ok... tur CP nav bijis un paraadaas tikai tad, kad tas kekss jau ierakstijies kokaa vai kaiminja maajas sienaa... kaut ko taadu es redzeeju pag. ned nogalee... braucu caur mazpilseetu un briinos kur palikushi visi gonshkjikii.... un peec tam kluva skaidrs - aatraakais brauceejs meegjinaajis panjem 90 graadu lenjki ar 120... nu klaat cp... un pilseetaa miers ... vismaz tajaa dienaa... bet peec divaam dienaam ir atkal ierastaa kaartiiba - visi tuuneetie zhigulji un kadeti ir ierindaa... izbraukt pa mazpilseetas ielu ar vismaz ar 80 ir katra pienaakums..

bet... ir tomeer veerojams progress cp darbiiba.. sanaak braukaat pa visaadiem LR nostuuriem.. esmu aptureets arii pilnigi nekadnekurzemee tikai paarbaudiit vai nesmu dzeeris.. un dezhuuree arii palaikam jaunaas vietaas, kur shkjiet pat senjotaaji neaptur..

169053. viesis 1.jūnijs 2005 11:38
0 0 Atbildēt

Es domā, ka pēc sodu palielināšanas sūdi būs vēl lielāki - zilītis nevis apstāsies un mēģinās kautko izkļančīt, bet spiedīs grīdā un mizās prom.

169060. viesis 1.jūnijs 2005 12:02
0 0 Atbildēt

Protams...

Sodīsim sodīsim.... Un vēlreiz sodīsim....

Par to ātruma bīstamību ir stipri pāspīlēts. Plus vēl debīli un nepamatoti ātruma ierobežojumi. Arpus pilsētām daudzās vietās var braukt ātrāk par 90 km/h. Bez nekādas bīstamības. Piem jelgavas šoseja. Plata, gluda, un tikai 90 atļauts.... Sviests.

(agrāk vismaz 100 zīmes bija saliktas...)

Kur ir statisktika pa to ka 110 -120 uz šosejas ir bīstami? Kur? Tie daži gadījumi, kad dzigiti ir nolidojuši no taisnas štrāses - Tur ātrums krietni virs 120 ir bijis. Apdzīšanas - tas ir atsevišķs stāsts. Un braukšana neņemot vērā ceļa stāvokli arī. Un agresīva braukšana arī.

Bet mani nevar sodīt, ja es pa "taisno ērgļu šoseju" ziemā tēlošu rallistu un braukšu sānslīdēs uz 90.

Bet var sodīt ja es pa jūrmalas šoseju braukšu uz 120. Kur loģika?????

169065. viesis 1.jūnijs 2005 12:27
0 0 Atbildēt

Ronalds_

Šitais jautājums ir malts un pārmalts. Katram tavam argumentam ir 10 pretargumentu un otrādi.

Es pievienojos uzskatam, ka ātruma ierobežojumi ir puslīdz adekvāti - jo braukšanas kultūra ir pārāk zema.

Par bīstamību tu varēsi spriest, kad būsi pavecāks onkulis ar zināmu pieredzes bagāžu :D Pagaidām tavi teksti ir tikai no pirksta izzīsta teorija.

169068. viesis 1.jūnijs 2005 12:34
0 0 Atbildēt

Qued, es ar piekriitu, ka aatruma ierobezjojumi ir ok, jo celji daudzviet ir reaals drankjis un naktiis pa tiem veel vazaajaas visaadi neredzamie 3,14dari :) tik vien kaa man nepatiik tas, ka ir vietas, kur it kaa remontee celju, jau salikts gluds asfalts, celju viirinji nestraadaa, bet ziimes palikushaas 50km/h :( un taadaas vietaas ar diemzjeel piepelnaas CP :(

169073. viesis 1.jūnijs 2005 12:44
0 0 Atbildēt

To Qued

Par onkulīsu pieredzi un visu pārējo labāk nerunāsim ... Labi?

Daži pa Rīgas un ne tikai pa Rīgas ielām pārvietojas tā ka...... Gan man, gan manam paziņam tādi pieredzējuši onkulīši ar lielu braukšanas stāžu samīcīja mašinas... Un samīcīja uz sausa, taisna ceļa. Tā ka ne jau onkulīsiem jāprasa.

Ja ātruma ierobežojumi ir adekvāti - tad paskaidro man situāciju ar ergļu celu vs. Jūrmalas/jelgavas šoseju..... Normāla tā situācija ir pēc tavām domām?

Ja kāda vadītāja domas ir +/- objektīvas, tad tikai to kuru maizes darbs ir braukt ar mašinu. Kuri dienā nobrauc vismaz dažus simtus Km. Un visi profi ar kuriem esmu runājis pārkāpj atļauto ātrumu vismaz +10, ja ne vairāk!!!!! (bet nevienam neienāk prātā doma pa lauku ceļu nesties uz atļautajiem 90)

169074. viesis 1.jūnijs 2005 12:44
0 0 Atbildēt

Viss jau ir normaali, tikai kaada hrena peec ir tik populistiski jaaskandina par vienu - pavisam nieciigu - darbinju ko viena shtrunta partija tagad biida. Vai no taa ka sodi kljuus bargaaki tiem kas n-tuukstoshus nav nomaksaajushi buus gruutaak dziive ??? Kaut kaa neticu. Ja nu vieniigi tiesa/tiesu izpildiitaaji un/vai CP regulari ierodas pie ziliisha maajas, un kameer sods nav nomaksaats savaac/konfiscee jebkuru braucamu tehniku.

manupraat vieniigais uz ko iedarbojas shie "drakoniskie" sodi, ir tie kuri jau pashriez minimaali paarkaapj noteikumus. Ja meerkjis ir "sabaiedeet" tiesho sho vadiitaaju kategoriju, tad OK, taa turpinaat. Bet biezajiem un pofigistiem IMO shitais LJA-lja pie vienas vietas. veeljovairaak ka par neizbeegamiibu gan runaa, bet neesmu manijis ka kaac kaut ko arii dariitu.

Tiesa policija beidzot (liekas kopsh Seglinja laikiem) ir pamanaama ielaas.

169075. viesis 1.jūnijs 2005 12:50
0 0 Atbildēt

Jā - ceļi daudzviet ir slikti.

Un kur tad problēma ir tajās vietās braukt lēnāk?

Bet kāpēc tur kur ceļa segums un pārējie apstākļi to atļauj nevar braukt ātrāk? (ko daudzi arī dara)

Un naktī arī ar 90 km/h ir bīstami braukt ja kas!!! (jo pat tālie - nerunāsim nemaz par tuvajiem, neapgaismo visu bremzēšanas ceļu)

169091. viesis 1.jūnijs 2005 13:42
0 0 Atbildēt

>rt_ES1228 [?] 01.06.2005 11:01

>"viens bojā gājušais valstij izmaksā ap Ls 250 000"

> ! ? no kura aanusa shaadi cipari izdirsti?

Nu, parēķini - vecāku pabalsti pēc tavas piedzimšanas, visādas valsts apmaksātas medicīnas figņas, 12 gadus tu ej skolā, tev ir bezmaksas izglītība, taču visu šo laiku maksā algas skolotājiem, skolas ēkas amortizācija, un tā tālāk. Lielas summas pa gadiem savācas oi-oi-oi :)

Un tad brauc atsaldēts ērglis pie stūres un nobrauc vienu eksemplāru vai pats nositas - bet nauda tad ieguldīta ir.

[Tagad tikai nesāc lekt uz ecēšām par to, ka valsts jau tev neko nav devusi, ka izglītības ministrs visu nodzēris un tā tālāk, tā bija atbilde uz jautājumu, kur savācas tā summa]

169095. viesis 1.jūnijs 2005 14:01
0 0 Atbildēt

toties, ja nositas atsaldēts īblis, kurš potenciāli vēl 3-4 varētu nosist, tad valstij ir ieguvums :)

169097. viesis 1.jūnijs 2005 14:06
0 0 Atbildēt

169091. viesis 01.06.2005 13:42

bet, ja nobrauc pensionaaru kursh jau ir visu 4x atpelniijis nodokljos un tagad valstij atkal jaamaxaa vinjam! :D

taas izmaxas ko tu piemineeji nesastaada pat 10% no 250000

atceries ka no tiem pabalstiem kas izmaksaati 50% aiziet atpakalj visdazhaadaakajos nodokljos, tai skaitaa pirktie pamperi ar 18% PVN

169104. viesis 1.jūnijs 2005 14:37
0 0 Atbildēt

>rt_ES1228 [?] 01.06.2005 14:06

>169091. viesis 01.06.2005 13:42

>taas izmaxas ko tu piemineeji nesastaada pat 10% no 250000

Vienkāršosim aprēķinu ;) Tātad saskaitām LR valsts budžetu (~3,5 miljardi gadā) + tavas pašvaldības budžetu (piemēram, Rīgas pilsētas budžets, kas arī nav mazs) + no ārpuses piesaistītie naudas līdzekļi un ārvalstu palīdzība, u.c. Tālāk izdalām visu "uz galviņām", un tā par katru nodzīvoto gadu. Domāju, ka summa varētu pavilkt uz augstāk minēto.

> atceries ka no tiem pabalstiem kas izmaksaati 50% aiziet atpakalj visdazhaadaakajos nodokljos

Protams, tie nodokļi jau arī veido to budžetu :D

169131. viesis 1.jūnijs 2005 15:22
0 0 Atbildēt

Par ātrumu. Atbildiet, kas Jūs mudina ikdienas visos gadījumos vienmēr un tikai (un pasarg Dievs, ja kāds vēl paskrējis garām) braukt ātrāk par tiem 90 - 100. Interesanti būtu dzirdēt motivāciju. Citādi no malas izskatās, ka autiņš lielai daļai braucēju ir kļuvis par falla turpinājums - tikai šoreiz nevis kuram lielāks, bet kuram ātrāks un veiklāks. Godavārds, no malas raugoties izskatās smieklīgi kā vieni un tie paši autiņi grupiņās pa 3-6 katru dienu joņo viens otru apsteigdami. Gandrīz jādomā, ka liela daļa tikko sēdušie pie sava pirmā braucamrīka vai arī pirmo reizi iegādājušies pavisam jaunu autiņu un nu ir jāizrādās.

Vadoties no savas pieredzes, ceru, ka tās ir augšanas grūtības, kas katram jāpārslimo (vēlams pēc iespējas ātrāk) un nevajadzēs vakcinēties (lasi- nokļūt avārijā).

Paša pieredze: lietots VOLVO" skrēju ar vid. 120, lietots SKORPIS tas pats, jauns SUBARU bieži virs 130, jauns modelis jauns SUBARU 90 - 100 -vēroju apkārtni un jūtos apmierināts un nekur tāpēc nesmu nokavējis un priecājos par vid. bendzīna patēriņu (nav taču bieži jāmaina braukšanas ritms un jābremzējas). Baudu iegūstu ceļu posmos kur vajadzīgas iemaņas nevis pedālis grīdā. Viss.

169133. viesis 1.jūnijs 2005 15:41
0 0 Atbildēt

ko īsti nozīmē frāze:

"Ja ņemam vērā, ka viens bojā gājušais valstij izmaksā ap Ls 250 000,..."

tipa, ko nozīmē: "ja ņemam?" vai tas nozīmē apgalvojumu, ka tas ir fakts vai tas ir tikai tā, tipa pieņemam ka ir tik un tik... :)

169137. viesis 1.jūnijs 2005 16:04
0 0 Atbildēt

"Par ātrumu. Atbildiet, kas Jūs mudina ikdienas visos gadījumos vienmēr un tikai (un pasarg Dievs, ja kāds vēl paskrējis garām) braukt ātrāk par tiem 90 - 100."

Kā šo saprast? Es nebraucu vienmēr virs 100 km/h, bet tikai posmos kur to var darīt droši - neapdraudot ne sevi ne citus.

Nopietna problēma ir apdzīšana. Gandrīz katru dienu sanak sastapties ar mudakiem kuri apdzen līkumos, pret kalnu utt...

Aukstas kājas man paliek kad tāds nāk purns/purnā....

Cik reizes esmu metis pa bremzēm lai kamikadzes spētu tikt atpakaļ savā joslā..... Bet apdzinējs gan jau ka domā - redz cik es kruts - kā labi apdzinu, paspēju iekārtoties.... Varbūt mūsu valdība gudrā spēs izdomāt kādu metodi, lai ar šo tiešām bīstamo pārkāpumu cīnīties? Kā lai pret tādiem cīnās? Ar kuru vietu domā krutie apdzinēji?

Vēl problēma ir totāla distances neievērošana. Ja braucot uz 120 redzu ka man viens sēž astē dažu metru attālumā..... Ja man būs jabremzē gandrīz 100% garantija ka viņš man ietesīsies pakaļā.... Es tiešām nesaprotu kāds labums ir no distances neievērošanas? Ko tas dod?

169147. viesis 1.jūnijs 2005 16:39
0 0 Atbildēt

Khmm, bet Rolands_ ka tu domaa, ja jau tu esi tas pratiigais, tad kaapec jau laikus nesamazini aatrumu kad ieraugi shaadu neadekvaatu apdziishanas manevru. Es kad taadus ieraugu jau laikus nometu aatrumu - lai nebuutu jaadabuu aukstas kaajas.

Patiikami tas protams nav, bet no otras puses nekur jau nau teikc, kas tas kas lido pretii ir makanais "eerglis" njizkogo poljota. Cilveekiem dazhreiz meedz gadiities gljuki ar redzi vai uzmaniibas noveershanu. Stulbi bet fakc, un tad meedz gadiities kaa ar tiem diviem aazjiem uz tilta.

169148. viesis 1.jūnijs 2005 16:40
0 0 Atbildēt

OOPs sorry tas bija domaats Ronalds_(am).

169149. viesis 1.jūnijs 2005 16:46
0 0 Atbildēt

ar to distanci es ari ilgi nevareju saprast,kam tik tuvu braukt,ja gribi braukt atrak tad apdzen un brauc,kadas problemas??nesen tikai sapratu ka tas skaitas tipa kruti,ja kads brauc mazak neka metra attaluma ipasi ja atrums ir lielaks par 100km/h tad zini aiz tevis brauc mega drajvers.:) tikai nemegini samazinat atrumu jo vins (mega drajvers) to diez vai pamanis.

169153. viesis 1.jūnijs 2005 17:01
0 0 Atbildēt

To Wala

Ja celš ir pārredzams, tad parasti problēmas ar apdzīšanu nerodas.

Jaukākie efekti ir novēroti piemēram līkumos, braucot kalnā, utt, utjp. Parasti jau ceļš ir abos virzienos nepārredzams vai ne?

169167. viesis 1.jūnijs 2005 18:11
0 0 Atbildēt

vispār jau atrisināt var ļoti vienkārši - turpinam neremontēt ceļus vispār un pēc gadiem 7 ātrāk kā 25-30 km /h pabraukt nevarēs

169168. viesis 1.jūnijs 2005 18:16
0 0 Atbildēt

mēs visi zinām kāda ir situācija uz ceļiem - pilns ar veciem moskvičiem, traktoriem, pussalūzušiem smagajiem, sarūsējušiem 20 gadīgiem autiņiem, bedres, nesavilktas strīpas, neredzami gājēji, grīļīgi riteņbraucēji, idioti, kas griežas apkārt uz Jūrmalas šosejas pāri zālei, debili saliktas zīmes, piedžerušies tīņi kas mēģina pārbaudīt kā iet viņa 20 gadigā lamata u.t.t.

Brīnums ka šādos ceļa apstākļos ir tik maz avāriju.

Un kāds grib teikt, ka te var palielināt braukšanas ātrumu ?

169169. viesis 1.jūnijs 2005 18:52
0 0 Atbildēt

nu tos tirlīņis, kas taisās palielināt sodus par ātrumu ir jāšauj nost bez tiesas un izmeklēšanas, tāpat kā tos, kas vispirms nespēj iekasēt 80 štukas, bet grasās palielināt sodus maksātājiem....

manuprāt dzērājiem un narkašiem autiņus izreiz nost bez jebkādām razborkām.jāliek sods (piemēram 500ls) un kad sods samaksāts, tad autīņu var dabūt atpakaļ. ja 10 dienu laikā sods nav nomaksāts, tad sūta cedeli mašīnas īpašniekam ar piedāvājumu izpirkt savu megarulzu. ja 30 dienu laikā nev izpirkts, tad atsavina un pārdod izsolē...

a pirms palielināt ātrumsodus - ir nopietni jāizvētrē zīmju izvietojums...

169191. viesis 2.jūnijs 2005 7:46
0 0 Atbildēt

to BHARDS Par ātrumu. Atbildiet, kas Jūs mudina ikdienas visos gadījumos vienmēr un tikai (un pasarg Dievs, ja kāds vēl paskrējis garām) braukt ātrāk par tiem 90 - 100

akjaa braucu ar vecaaku autinu kaa 20 gadi!!! 84gada passat!!! tici vai nee bet ja pa soseju to pasu riga jelgava braucu ar 120 100 vietaa teereeju mazaak benziinu!!! man patyiik taupiit un retaak liet benziinu!!!!!!!! luuk viens iemesls!!! vaio tad citiem taa nav??

169192. viesis 2.jūnijs 2005 7:49
0 0 Atbildēt

169191. viesis tb es

169193. viesis 2.jūnijs 2005 8:16
0 0 Atbildēt

Pirmais, pilnībā pievienojos.

169196. viesis 2.jūnijs 2005 9:21
0 0 Atbildēt

to:169191. viesis

Ziemā iznāca braukt pa apledojušu, nekaisītu šoseju maršrutā Jelgava - Iecava - Valle - Nereta - Aknīste turp atpakaļ. Biežāk 75 -80 nekā 90 - 100. Vid. patēriņš nokrita līdz 6,2, bet ja uz 100 - 6,5 - 7,0. Tad kāpēc, Jūsuprāt, uz 120 būtu mazāk nekā 90 - 100?

169205. viesis 2.jūnijs 2005 10:25
0 0 Atbildēt

Mani pilniibaa apmierina ideja par sodu palielinaashanu un bardzinaashanu! - bet vienu punktu vinji tur vareeja iestraadaat gan : Par sezhanos pie stures ja ir atnjemtas autovadiitaja tiesiibas, sods vairs ne naudas izteiksmee bet reaalas redeles saakot ar pus gadu lidz diviem gadiem! un preemija tam kas nostuchii kaiminju!

P.S. variet mani nekritizeet! tik un taa savas domas netaisos mainiit! un lidot ar 140 lai paspeetu uz darbu????? guleet vajaga mazaak! Nu ir jaabut galvai uz pleciem un jaasaplaano sava diena taa lai nav jaaparkaapj noteikumi!

169220. viesis 2.jūnijs 2005 11:04
0 0 Atbildēt

Par (1), (2) & (4) - atkārtotu pārkāpumu gadījumā jāparedz kriminālatbildība.

Par (3) - sods būtu jāpiemēro atbilstoši ienākumu līmenim (kā civilizētās valstīs). Tā kā ienākumu līmeni mēs nevaram noskaidrot (jo neesam civilizēta valsts), tad sodu nosakam no pārkāpēja vadītā auto vērtības. :-D

169255. viesis 2.jūnijs 2005 13:32
0 0 Atbildēt

to BHARDS!!! biju domaajis jauku vasaras dienu!!!! pa ledu ir cita situaacija kaapeec braucu lenaak skaidrot laikam nevajag!!!

protmas ja nebraucu vispaar benziins arii netereejas vispaar!!! protams ja ielieku 5 robu un cukinos ar kaadiem 40kmh tad teeree vispaar mega maz turpmaak taa arii brauxu jo leetaak buus :D izklausiijaas saadi!!! doma cita atlauts ir piem 90kmh bet man ir leetaak 120kmh nu tie 20 km neko buutisku nemaina!!!! jeb maina??? man neee!!!!! un es tacu arii nelidoju taa ka citus neredzu!!! man arii nepatiik gaidiit - teereet laiku tur ko to vareetu nedariit!!! veel piem. 3 naktii no centra uz vecmilgraavi!!! ganiibu dambii smuki dzeltani luxofori mirgo man jaabrauc 50km taalak viestura prospekts tas pats tikkai bez luxofora!!! neredzu jeegu braukt leenaak tur pat ar 100 naktii var braukt nekas slikt nenotiks un ja nu kaads gaajeeejs neredz 1 masiinu uz tuxa cela tad sorry...!!! saprotama lieta ir pa dienu bliiva satixmee!!! neatbalstu ieskriesanos liidz 100 pa iisu posmu tad bremzeet un atkal skriet!! tas videejo aatrumu nepalielina!!! bet videejo avareesanu gan!!!

169279. viesis 2.jūnijs 2005 15:29
0 0 Atbildēt

Diivaina taa situaacija uz muusu celjiem un sodu sisteemaa...

Manupraat lietas ir jaasauc savos iistajos vaardos:D:

Ja likums ir, tad tas peec manas saprashanas buutu jaaieveero bez atkaapeem, bet paarkaapeeji jaaizshauj. Tomeer sabiedriiba (mani ieskaitot) ir pieradinaata pie iespeejas, nomaksaajot savdabiigu nodokli valstij vai CPistam personiigi, likumu neieveerot daleeji vai pilniigi. Manaa skatiijumaa striids ir par to, cik lielu summu cilveeki ir gatavi maksaat par iespeeju paarkaapt noteikumus un lemjoshie orgaani meegina nobalanseet uz smalkaas robezas, lai tikai cilveeki nesaaktu ieveerot noteikumus un amatpersonam neaiziet gar degunu paarkaapeeju iemaksaataa naudinja.

Manupraat sodus var celt liidz neiedomaajamam apmeeram, bet vienalga vienmeer atradiisies paarkaapeeji, kuri nodariis kaiteejumu, kas kaada aciis buus paaraak liels. Pret to nav iespeejams ciiniities svaadaak kaa izshaujot taadus kaa mani un man liidziigos!:)

169280. viesis 2.jūnijs 2005 15:30
0 0 Atbildēt

To: gachoman

OK. Profesionāla pieeja.

Bet es jau faktiski gribēju par ko citu.

Saproti, 10 gadus katru darba dienu braucu vienā un tajā pašā maršrutā apm. vienā un tajā pašā laikā. Intensitāte pieaugusi neskaitāmas reizes, bet braucēji ...... Tāda sajūta, kā kad govis pavasarī izlaiž ganībās. Cilvēki nesaprot, ka stipri apšaubāmi tie ieguvumi no ātrumsacīkstes 40 km distancē uz publiska ceļa PIK stundā. Atzīstos, esmu šad tad pakļāvies šim nemotivētajam azartam. Bet pagājušogad, dzenot no dīlera uz mājām jauno autiņu nekādas vaļības, saprotams, neatļāvos (pie jebkura autiņa jāpierod, jāaizbrauc klusākā vietā un jāpamēģina ekstremālākus gājienus kā uzvedas utt.). Un pietika ar šo vienu mierīga brauciena pusstundu, lai aizdomātos par braukšanas stilu.

Nu nafig jāsaspringst un kaut kur jādrāžas. Rekomendēju katram reizi pamēģināt braukt ar pašcieņu noteikumu robežās (nu labi +10km) un domāju , ka PATIESI UZJAUTRINĀSIETIES PAR APKĀRT NOTEIKOŠAJIEM “PARAUGDEMONSTRĒJUMIEM”, (un ja vēl aizdomājas par ieguvumiem no ekonomiskas braukšanas, bremžu klučiem un tml.)

169813. viesis 9.jūnijs 2005 16:13
0 0 Atbildēt

Varbuut kaadus celjus vareetu paarmainjas peec palabo ??

179313. viesis 18.septembris 2005 17:36
0 0 Atbildēt

vai neliekas,,ka šoferu kursos pāris mēnešu garumā,NESPĒJ SAGATAVOT normālus autovadītājus?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti