4.jūnijā Valdlaučos notika rallijs "Saime 2005". Kā solīts, arī iAuto ekipāža piedalījās. Tāpēc pastāstīšu, kā tad tur bija...
Jau uzreiz piebildīšu, ka šis rallijs sākotnēji tika domāts kā izklaides pasākuma un rallija krustojums. Tomēr iznāca nedaudz citādāk.Uz to ieradāmies ar krietni dūmojošo Mitsubishi Colt, kam jau bija paredzēta dzinēja izjaukšana - uzreiz pēc rallija.
Reģistrācija, dalībnieku dokumentu pārbaude, rallija dokumentu izsniegšana. Gandrīz viss kā parasti. Ja neskaita to, ka tehniskās komisijas vietā ekipāžām ar parakstu vajadzēja apstiprināt, ka auto ir tehniskā kārtībā.
Rallija programmā - 2 režīma braucieni, 2 sinhronās regularitātes un 2 veiklības braucieni pa Iecavas (PSRS armijas) karabāzi.
Dalībnieku sapulce. Starts. Pirmais bija režīma brauciens. Vidējais ātrums, kas jāuztur - 43,96 km/h. Distance ~ 7 km. Pirmie 6,5 kilometri jābrauc pa normālu grants segumu, bet tad ceļš ieveda mežā. Līdz šai vietai bijām uzturējuši ideālu ātrumu, bet meža ceļš ar 43,96 km/h bez auto "laušanas" nebija īsti izbraucams. Un uzreiz pēc meža celiņa - finišs. 21 sekundes nobīde. Nu labi - cerot, ka arī pārējiem caurlidot šo meža taciņu ideālajā laikā nebūs iespējams, braucam tālāk. Nākamais pārbaudījums - sinhronā braukšana. Dalībniekiem vajadzēja iekļauties 10 sekunžu koridorā un otrajā reizē atkārtot šādu pašu rezultātu. Celiņš ir samērā šaurs un tas piedod braucienam pamatīgu adrenalīna devu. Šķiet, nokavējām 1 vai 2 sekundes. Esam apmierināti. Trešais pārbaudījums - apmēram 600 metru veiklības brauciens pa netīru asfaltu. Tā kā mūsu Coltam uzmontētas mīkstas grants (rallija) riepas, šeit "nepsihojam" un rezultāts attiecīgs (viduvējs) - 58 sekundes.
Tālāk - pārbrauciens un vēl viens režīma brauciens. Maršruta veidotājs nav salicis "starporientierus", lai dalībniekiem nerastos odometra kļūdas. Par laimi, braucam pēc GPS un nekļūdamies. Līdz nākamajam RS tiekam savā laikā. Kā izrādās, lielākā daļa dalībnieku ir kļūdījusies un saņem (ļoti) lielus sodus uz LK. Režīma brauciens. Šoreiz uzraujamies uz "veco joku ar autobusa pieturu". ...igrekā pa labi, pēc 40 metriem pa kreisi un nākamais orientieris - T krustā pa labi tikai pēc 580 metriem. Hmm. Šķiet, leģendā iztrūkst viens orientieris! Tā kā braucam ar pirmo starta numuru, pēdu pa priekšu nav, apjūkam. Šķiet, nevar būt? Kur jābrauc tālāk? Kamēr stūrmanis mēģina saprast šo ideju, braucu tālāk, bet kā izrādās - pa nepareizo ceļu. Velkam atpakaļ... Mēģinam braukt pa otru Y ceļu - izrādās tas ir pareizais. Kaut arī vidējais ātrums šeit paredzēts tikai 42,06km/h, spidometra bultiņa iegriežas tur, kur stūre to nosedz >100km/h zonā... Rezultāts vairāk kā 3 minūšu kavējums finišā. Nu neko - paši jau arī esam veidojuši šādus galvas lauzīšanas uzdevumus. (Pēdējā laikā gan pastāvēja vienošanās, ka leģendai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai...) Saprotam, ka mūsu cīņa par pirmajām vietām ir beigusies...
Vēlreiz sinhronais brauciens. 1 sekundes atšķirība no iepriekšējā rezultāta. Normāli. Arī otrā veiklības brauciena rezultāts ļoti līdzīgs ar pirmo. Atlicis tikai pēdējais pārbrauciens uz Valdlaučiem. Arī šeit ir problēma ar 8,80km orientieri - pirms tam nav starporientieru. Atkal izglābj GPS rādījums. Pirms pašas bāzes dalībniekus sagaida vecs joks, kas pārbauda dalībnieku modrību. Daudzi pašauj garām pareizajam krustojumam un pie tiesnešiem ierodas ... no otras puses.
Šķiet, sacensība ir beigusies, jāgaida tik rezultāti. Aprunājoties ar citiem dalībniekiem, konstatējam, ka mūsu 220 sekunžu kavējums ir sīkums, salīdzinot ar viņu dēļ nomaldīšanās sapelnītajiem sodiem uz LK. Kamēr tiek aprēķināti rezultāti, dalībniekiem tiek piedāvāts šašliks un dzērieni.
Dalībnieki sāk iebilst par kilometru rādījumu, kur visi apmaldījušies. Sacensību autors dodas pārbaudīt. Nē - tur viss ir ok. Sodi anulēti netikšot. Tad kāds dalībnieks oficiāli pieprasa anulēt sodus. Protests netiek apmierināts. Tad citam dalībniekam rodas vēl viena problēma - tiesnesis it kā nav kontrolkartē ierakstījis laiku, kādu vajadzēja ekipāžai. Liels troksnis. Visam pa vidu arī mēs iesniedzam protestu par rezultātiem. Pēc LAF Kodeksa, dalībnieks, kas uz LK ir nokavējis vairāk par 15 minūtēm, jāizslēdz no sacensībām. Mums paliktu krietni mazāk konkurentu. Pat vēl trakāk - "stipri" apmaldījušies bija puse dalībnieku :) Saprotot, ka mūsu protests pilnībā izgāzīs sacensību, nolemjam to atsaukt.
Pēc karstām diskusijām notiek apbalvošana. Mēs - septītie. Protams, šis nebija Latvijas Čempionāts vai kāda kausa izcīņa. Tas bija izklaides brauciens. Tāpēc līdz asinīm cīnīties par rezultātiem, kā tas notiek LČ, nebija vērts. Samierinamies ar tādu rezultātu, kāds ir. Protams, prātā paturam, ka rezultāti varēja būs pavisam citi.
Neskatoties ne uz ko, saprotam, kāds darbs ieguldīts, lai "izklaidētu" 17 (tieši tik maz dalībnieku bija atbraukuši), sakām paldies Jurim Aperānam un visai komandai par saturīgi pavadītu sestdienu. Lai vai kāds bija sacensību rezultāts, tas sniedza papildus pieredzi, kura var noderēt cīnoties pa īstam - Latvijas Čempionātā.
Arī tiem, kas bija pamēģinājuši ralliju pirmo reizi, noteikti radās priekšstats par to, kas ir standartauto rallijs. Ne tikai braukšanas ziņā, bet arī par to, kas nereti notiek pēc sacensībām (protesti utt.).
Ne jau dēļ balvām mēs piedalāmies. Un ceru, ka daudzi mums piekritīs.
+ labs ieskats rallija principu apgūšanā (iesācējiem)
+ papildus treniņš, pieredzes papildināšana
+ laba izklaide, bez īpašas mašīnas laušanas
- vietām nekorekta leģenda (vienādas nozīmes krustojumi tomēr būtu jāuzrāda)
P.S. Arī mēs paši organizējam rallijus (iAuto rallija kausu) un esam pieredzējuši dažādas nesaskaņas. Ceram, ka dēļ "Saime 2005" organizatori neatmetīs ralliju organizēšanai ar roku. Veca patiesība: nekļūdās tikai tie, kas neko nedara! Vēlreiz paldies organizatoriem par ieguldīto darbu!
Nākamais standartauto rallijs notiks:
18. jūnijs līdz 19. jūnijs, Valdlauči, izstāžu komplekss “Rāmava“, Latvijas Republikas čempionāta 3. posms standarta automašīnu rallijā “Ķekava 05“. Rallija “Ķekava 05” rezultāti tiek ieskaitīti LR 2005.gada standartauto rallija čempionāta grupu un komandu ieskaitē.
#1, iAuto
E.Biele / J.Karašnieks
Dažas bildes:
www.wasx.net/gallery/thumbnails.php?album=40