Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers ir gandarīts, ka vakar valdības sēdē konceptuāli atbalstīts ministrijas izstrādātais valsts autoceļu finansēšanas modelis, kas paredz 60 % valsts budžetā iekasētā degvielas akcīzes nodokļa novirzīt autoceļu uzturēšanai. Plānots, ka ik gadu šī akcīzes nodokļa daļa tiks palielināta par 5 procentpunktiem, līdz autoceļu uzturēšanai tiks novirzīti 80% no akcīzes nodokļa par naftas produktiem.
Jaunais finansēšanas modelis ļaus nākošgad palielināt ceļu nozarei piešķirto līdzekļu apjomu līdz 124 miljoniem latu jeb par aptuveni 52 miljoniem latu.A.Šlesers uzsver, ka, pieņemot koncepciju, lielākās ieguvējas būs pašvaldības, jo tām piešķirto līdzekļu apjoms ceļu uzturēšanai līdz ar to palielināsies divkārt, līdz 37 miljoniem latu. Lauku pašvaldībās mērķdotācijas parasti ir vienīgais pašvaldību ceļu finansēšanas avots.
Satiksmes ministrs uzskata, ka stabilas un prognozējamas autoceļu finansēšanas sistēmas izveidošana budžeta programmas ietvaros ļaus nodrošināt pastāvīgi pieaugošu nozares finansējumu, tādējādi ne tikai apturot autoceļu sabrukšanu, bet arī sākot visu Latvijas autoceļu atjaunošanu.
2005.gada budžetā valsts un pašvaldību ceļu uzturēšanai un rekonstrukcijai bija piešķirti 72,3 miljoni latu (t.sk. mērķdotācijas pašvaldībām -18,7 miljoni latu), taču, pieaugot būvdarbu izmaksām, faktiskais darbu apjoms ir ievērojami samazinājies.
Ministrs ar gandarījumu atzīst, ka valdības izteiktais atbalsts autoceļu finansējuma koncepcijai nozīmē arī to, ka turpmāk autoceļu lietotāju veiktie nodokļu maksājumi daudz lielākā apjomā tiks novirzīti ceļu uzturēšanai.
varētu, lūdzu, atgādināt cik % tagad šim mērķim aiziet?