Latvijā mācīs autovadītājus braukt droši 21

9.jūnijs 2005 12:24

Sadarbībā ar Swedish Active Driving drošas braukšanas speciālistiem, nodibināta Drošas braukšanas skola – iespēja jau tiesības ieguvušiem un pieredzējušiem braucējiem gūt papildus zināšanas, kas būtiski mazina iespējas piedzīvot kritiskas situācijas uz ceļa.

Drošas braukšanas skolas dibināšanas mērķis ir samazināt satiksmes negadījumu skaitu un ar tiem saistītos riskus. Eiropas prakse liecina, ka drošas braukšanas apmācība ir būtisks faktors kompleksas ceļu satiksmes drošības veidošanā. Ieviešot šo modeli arī Latvijā, iespējams uzlabot jau ilgstoši kritisko satiksmes drošības situāciju.

dbs1.jpgAivars Jurgels, Drošas braukšanas skolas direktors: „Latvijā ir daudz uzņēmumu ar lieliem autoparkiem, līdz ar to ceļu satiksmes drošība ir arī nozīmīgs uzņēmējdarbības risks. Savukārt prasmīgs autovadītājs ir būtiskākais faktors šī riska mazināšanai. To, ka DBS pakalpojumi ir nepieciešami, apliecina uzņēmumu interese jau skolas veidošanas laikā - tas liecina gan par biznesa risku izpratni, gan par sociālo atbildību savu darbinieku priekšā.
Esmu priecīgs, ka par DBS apmācību direktoru ir piekritis būt Artūrs Priednieks – pieredzējis autosportists, kā arī vairāku drošas braukšanas skolu Eiropā absolvents. ”

Jan Lindqvist, Swedish Active Driving eksperts: „Viens no iemesliem kāpēc Rietumvalstīs ceļu drošības situācija ir labāka, ir tieši braucēju iemaņas un kultūra. Drošas braukšanas skolas ir ļoti populāras jau vairākus gadu desmitus. Parasti mani skolnieki ir firmu darbinieki, kuri darbā daudz brauc ar mašīnu, bet nav guvuši specializētu šoferu izglītību. Arvien vairāk apmācības iziet arī ģimenes cilvēki, kuri vēlas lai to „vērtīgākā krava” būtu drošībā.”

dbs2.jpgArtūrs Priednieks, Drošas braukšanas skolas apmācību direktors: „Pat pieredzējuši šoferi bieži ir pārsteigti uzzinot, cik elementāras kļūdas viņi pieļauj. Mēs apmācam sākot no iesēšanās auto un darbībām standartsituācijās, līdz pat praktiskiem treniņiem kritiskās situācijās. Tomēr mēs nemācīsim sportiskus trikus vai pārgalvīgus manevrus – mūsu prioritāte ir drošas braukšanas principi.
Cilvēkiem piemīt neapzinātā nekompetence – viņi bieži nenojauš par kļūdām ko pieļauj. Mūsu uzdevums ir panākt lai drošas braukšanas skolas beidzēji būtu zinoši un atbildīgi satiksmes dalībnieki.”

Paredzēts, ka pirmās apmācības notiks jau jūlijā. Šobrīd notiek sarunas par kursu norises vietu, iespējams, ka tā būs Biķernieku kompleksa sporta bāze.

Sadarbībā ar Zviedrijas speciālistiem izstrādātajā mācību programmā iekļauts teorētiskais kurss, kā arī praktiskās nodarbības pie Ford Focus automašīnu stūres. Programma izstrādāta, lai nepieciešamās zināšanas varētu apgūt īsā laikā. Nodarbības vadīs Latvijas labākie drošas braukšanas instruktori, kas īpaši šim nolūkam apguvuši prasmes ārzemēs.

 
Visi komentāri
 
169788. viesis 9.jūnijs 2005 12:36
0 0 Atbildēt

Sadarbībā ar Zviedrijas speciālistiem izstrādātajā mācību programmā iekļauts teorētiskais kurss, kā arī praktiskās nodarbības......

---------------------------

buļļa kaka!!!

Ko Zviedri zin par braukšanu LV, viņu pieredzei te ir beigtas mušas vērtība!

Vai viņi mācīs:

slalomu starp ielu bedrēm

izvairīšanos no dzērušiem gājējiem

bremzējošu mikriņu apdzīšanu

''sadzīvošanu'' ar riteņbraucējiem

u.t.t.....

a?:)

169792. viesis 9.jūnijs 2005 12:54
0 0 Atbildēt

Rietumeiropā brauc drošāk :).

Zīme 50:

pie viņiem visi brauc 45

pie mums 65

Problema atrisinata.

169793. viesis 9.jūnijs 2005 12:56
0 0 Atbildēt

nokaveejushi - jau sen maaca. delfos piem raksts,ka kaarteejais "shuumakers" iebraucis diikjii un nosliicis. taatad veelviens izmaaciits...vairaak neraadiis briinumus uz koplietoshanas celjiem :D

169795. viesis 9.jūnijs 2005 13:13
0 0 Atbildēt

man arī nav skaidrs ko tie zviedru duriki grib te mācīt ???

droša braukšana viņu izpratnē varētu būt flegmatiska vilkšanās.

vienkārši vajag ievērot vispārzināmos nosacījumus, tb, VIENMĒR pārliecināties spogulī ka josla brīva, neapdzīt līkumos, pret kalnu utt. utt, tad arī būs droša braukšana.

nekas jauns nav jāizgudro.

169798. viesis 9.jūnijs 2005 13:28
0 0 Atbildēt

Mani vairāk vilinātu iespēja "paslidināties" pa speciāli izveidotu laukumu :) Teoriju var izlasīt Sobieslava Zasadas grāmatā "drošs ātrums", a praksi uz koplietošanas ceļiem neizmēģināsi...

Liekas, kāda no mūsu autoskolām ko līdzīgu piedāvā leišos - varbūt kāds kaut ko vairāk zin par šo tēmu?

169800. viesis 9.jūnijs 2005 13:59
0 0 Atbildēt

Beidzot bus drosas brauksanas skola, ka apliecinajums tam, ka lidzsinejas skolas un ari CSSD eksaminacija nodrosina "nedrosas brauksanas" apmacibu.

169801. viesis 9.jūnijs 2005 14:15
0 0 Atbildēt

cenas?

169803. viesis 9.jūnijs 2005 14:47
0 0 Atbildēt

neviens nevienu negrib macit,vienkarsi zviedri grib naudu.cena bus tada ka maz neliksies.

169808. viesis 9.jūnijs 2005 14:55
0 0 Atbildēt

Cena liekas bija mazliet zem 200 Ls par hmm, vai nu (Hmm...)8 vai 16 stundu apmaaciibu kursu. Bija kaut kur buklets ko panjemu Auto izstaadee. Principa jau tasa naudas nebuutu zheel, bet vai tas ko iemaaciis atmaksaasies nezinu.

Vieniigais par ko paarliecinaajos, ka atmaksaajas ir kartingu braukshana + veel ja ir laba mashinas gabaritu izjuuta. Citaak jau buutu iepraviijis vismaz vienam Volvikjim saanus.

169818. viesis 9.jūnijs 2005 16:57
0 0 Atbildēt

to Amigoz. cik zinu tad tad tas kas tiks mācīts, tieši saskarsies ar tevis pieminētajiem punktiem- uzlabos tavas iemaņas, lai šādās situācijās tu varētu pareizi noreaģēt un nomanevrēt...

169819. viesis 9.jūnijs 2005 17:07
0 0 Atbildēt

WALA kā tev kartingi atmaksājas?

169822. viesis 9.jūnijs 2005 17:36
0 0 Atbildēt

edgars

Drošu braukšanu nevar iemācīties slēgtā trasē , šeit reāli kā mācību vāģiem ir jābrauc pa pilsētu un visgudrajam instruktoram jāfiksē visas glupības ko izdara viedais profesionālis , kurš nolēmis uzlabot savas braukšanas prasmes . Slēgtā trasē iemāca bremzēt attiecībā pret plasmasas konusu , saregulēt beņķi , pareizi turēt stūri un to grozīt . Pie kam Priednieka kungs liekas jau līdz šim šo arodu piekopa , līdzīgi kā to dara Caunes kng meistarklase . Ar cerību gaidu ka absolventi būs tie kas dos pozitīvu piemēru , kā jāpārvietojas mūsu trakajā Rīgas satiksmē .

169823. viesis 9.jūnijs 2005 18:41
0 0 Atbildēt

Taa arii atmaksaajas ka reakcija ir labaaka !!!

WALA

169832. viesis 9.jūnijs 2005 23:35
0 0 Atbildēt

cik tas, bljatj, maksaas? :):):)

169844. viesis 10.jūnijs 2005 8:54
0 0 Atbildēt

Čaiņiks

Bikjeru sporta bāze- tas jauki, bet cik man zināms, tad droša braukšana (tieši Zviedrijas, Vācijas, Lielbritānijas valstīs) pamatā saistās ar ceļa situāciju izpratni, kura klibo principā 90% autovadītāju. Tamdēļ tā ir problēma arī firmām, kurām menedžeri braukā pa visu Latviju, dauza jaunos auto, attiecīgi apdrošinātāji ceļ likmes utt. Bikjeri ir sterila vide, kurā var apstāstīt vadīšanas pamatelementus, kas arī ir nepieciešams, bet to varētu saukt par "nelielu ievadu", diemzēl.

169856. viesis 10.jūnijs 2005 10:35
0 0 Atbildēt

Diez cik šāds pasākums varētu izmaksāt? Laikam ka cena būs mērāma ar 4 ciparu skaitli. Cerams, ka guvums no tā būs neatsverams!

169894. viesis 10.jūnijs 2005 17:18
0 0 Atbildēt

pēc neoficiālām ziņām pasāciens maxā līdz Ls 300

169896. viesis 10.jūnijs 2005 17:26
0 0 Atbildēt

Te skaidri saskatāma mūsu sabiedrība.

1.Es māku visu ko vel man var iemācīt 200 lopi zem kapota un pedālim divas pozicijas gāze līdz galam vai bremze.

2.Cilvēki, kas to saprot,ka tā ir vajadzīga lieta tikai laika un naudas jautājums.

3.Tie kas nesaprot neko tikai gvelž visādas muļķības un uz mashīas aizmugures uzraksts mans IQ = 0.

4.Tie kas ir kaut ko tādu pameģinājuši.

Jā man ir bijusi iespēja to izmēģināt . Esmu ļoti apmierināts, es arī domāju ka māku visu. Nevela, nemācēju. Grūti bija lauzt daudzus normla cilvēka refleksus jaspiež it kā bremze bet tev liek izspiest sajūgu? Iegūtās iemaņas ir palīdzējušas kad pie 80km /h sākās akvaplanēšana. Kā redzat esmu dzīvs un dzelži ari palika veseli. It kā sīkums, bet manā autiņā aptieciņa uz pakaļējā loga nestāv kā to dara diezgan daudz autovadītāju. Atbilde vienkārša - Fizika pie ekstremālas bremzēšanas vai sadursmes tevi paglabs drošības jostas lai neizmērētu savu feisu pa priekšējo stiklu, bet lidojoša plastmasas kaste no aizmugures tavu pakausi ielauzīs noteikti.

Jā protams, ka var izlasīt gudras grāmatas, bet tas ir tas pats kas bučoties gāzmaskā. Vajadzīga prakse. Ieteiktu sākumā pamēģināt un tad izteikt savus viedokļus. Jā tā varētu būt padārga lieta tā nekur nav pa velti. Vācijā pa vienu dienu samaksāju ap 200 EUR.

170007. viesis 13.jūnijs 2005 16:22
0 0 Atbildēt

Es reiz runāju ar Kurzemes rallija skolas direktoru. Viņš teica ka parastās mācības pie viņiem maksā 70 LS,bet tādas kas vajadzīgs lai varētu braukt īstajā rallijā maksā 140 LS par vienu dienu!!!

170041. viesis 13.jūnijs 2005 23:32
0 0 Atbildēt

Nu tad lūk, gudrie politiķi, gribat drošību uz ceļiem, tad ziniet, kur ir jāiegulda nauda! Un nevis deviņas ādas jāplēš un jāņem nost tiesības, bet jāmāca braukt droši. CSDD exis tiešām ir tikai pedāļu spaidīšanas prasmes pārbaude.

170056. viesis 14.jūnijs 2005 10:24
0 0 Atbildēt

neiespejami

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 7

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 

Policija: Jaunu fotoradaru un netrafarēto auto iegāde palīdzējusi mazināt avārijās bojā gājušo skaitu 21

Šogad samazinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits, ko var skaidrot arī ar papildus fotoradaru un netrafarēto automašīnu iegādi, žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) pārstāvis Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti