Šodien vēlētos padiskutēt par tēmu "Tramvajs - kā satiksmes dalībnieks". Vakar Imantā, Dammes un Slokas ielu krustojumā bija redzama situācija, kur kravas automobīlis tika burtiski tramvaja "caurbraukts".
Kravas automobīlis virzījās pa Dammes ielu Slokas ielas virzienā un acīmredzot nav izpildījis prasību "Dot ceļu", kas maksāja dārgi gan kravas automobīlim, gan arī tramvajam.
Bieži rodas jautājums: "Kad tramvajam ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļiem?" Jautājums dotajā brīdī ir aktuāls, ņemot vērā pēdējā laikā notikušos smagos satiksmes negadījumus,kuros ir iesaistīti tramvaji.
Viena autovadītāju kategorija saka,ka ceļu tramvajam ir jādod vienmēr, otra-tikai tad, kad to prasa CSN.
Pirmkārt, atcerēsimies, kāpēc tramvajam noteikumos ir minētas zināmas privilēģijas attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļiem? Tramvaja masa, apstāšanās ceļa garums un manevrēšanas spējas ir tas, kas pieprasa šo privilēģiju, kā papildus garantu satiksmes drošībai!
Otrkārt, tramvaja privilēģijas var iedalīt, kā privilēģijas 1) krustojumā un 2) ārpus krustojuma. Tātad, ja runājam par tramvaja priekšroku krustojumā, tad jāatzīmē CSN punkti : Nr.141 "Ja SATIKSMES REGULĒTĀJA vai LUKSOFORA signāli atļauj braukt vienlaikus tramvajam un bezsliežu transportlīdzekļiem, priekšroka ir tramvajam neatkarīgi no tā braukšanas virziena"
Nr.148 "VIENĀDAS NOZĪMES CEĻU KRUSTOJUMĀ (nevis vienādas nozīmes ceļš) tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļiem".
Nr.150 "Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā,BEZSLIEŽU TRANSPORTLĪDZEKĻU (tramvajs nedod ceļu) vadītājiem, jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa vienādas nozīmes ceļu pretējā virzienā taisni vai nogriežas pa labi. Šie noteikumi savstarpēji jāievēro arī tramvaja vadītājiem".
Kā redzams, [satiksmes] noteikumos nav atrunāta situācija, kam ir priekšroka, ja ,piemēram, mēs ar tramvaju atrodamies uz vienādas nozīmes ceļa-nevienādas nozīmes krustojumā (piemēram, abi atrodamies uz galvenā ceļa), tikai mēs turpinam braukt taisni, bet tramvajs (tajā pat virzienā) atrodoties mums kriesajā pusē griež pa labi!!! Trajektorijas krustojas un BUMS!?!
Šāds krustojums, kā piemērs, ir uz Maskavas ielas pie autoostas. Taču, ārpus krustojuma CSN Nr. 82 "Ārpus krustojumiem, kur tramvaja sliežu ceļa klātne šķērso bezsliežu transportlīdzekļu brauktuvi, tramvajam ir priekšroka"
Domāju, ka šīs lietas attiecīgajām amatpersonām būtu jāsaved kārtībā, lai katru situāciju varētu risināt saskaņā ar likumu, nevis ar emocijām! Konkrētajā gadījumā kravas auto vienkārši "nedeva ceļu", tramvaja bildēs nav, jo tā klātbūtni es nokavēju.
Starp citu, esiet uzmanīgi, jo šajā vietā Slokas iela ir divvirziena ceļš ar divām divvirziena brauktuvēm, kuras norobežo sadalošā josla ar tramvaja sliežu klātni uz tās!
Teksts: MG222, iAuto lasītājs
Foto: Mārtiņš, iAuto lasītājs
Ko tur CSDD speciem komentēt- šeit taču skaidri ir redzams kurš ir vainīgais-protams, ka smagais.Bet pēc daudzajiem komentiem šeit var redzēt, kurš tiesības ir pircis, kurš nolicis CSDD!