Vadītāji! Cienīsim sevi un tramvajus! (+ foto) 55

 
15.jūnijs 2005 8:35

Šodien vēlētos padiskutēt par tēmu "Tramvajs - kā satiksmes dalībnieks". Vakar Imantā, Dammes un Slokas ielu krustojumā bija redzama situācija, kur kravas automobīlis tika burtiski tramvaja "caurbraukts".



Kravas automobīlis virzījās pa Dammes ielu Slokas ielas virzienā un acīmredzot nav izpildījis prasību "Dot ceļu", kas maksāja dārgi gan kravas automobīlim, gan arī tramvajam.



Bieži rodas jautājums: "Kad tramvajam ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļiem?" Jautājums dotajā brīdī ir aktuāls, ņemot vērā pēdējā laikā notikušos smagos satiksmes negadījumus,kuros ir iesaistīti tramvaji.

Viena autovadītāju kategorija saka,ka ceļu tramvajam ir jādod vienmēr, otra-tikai tad, kad to prasa CSN.



Pirmkārt, atcerēsimies, kāpēc tramvajam noteikumos ir minētas zināmas privilēģijas attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļiem? Tramvaja masa, apstāšanās ceļa garums un manevrēšanas spējas ir tas, kas pieprasa šo privilēģiju, kā papildus garantu satiksmes drošībai!

Otrkārt, tramvaja privilēģijas var iedalīt, kā privilēģijas 1) krustojumā un 2) ārpus krustojuma. Tātad, ja runājam par tramvaja priekšroku krustojumā, tad jāatzīmē CSN punkti : Nr.141 "Ja SATIKSMES REGULĒTĀJA vai LUKSOFORA signāli atļauj braukt vienlaikus tramvajam un bezsliežu transportlīdzekļiem, priekšroka ir tramvajam neatkarīgi no tā braukšanas virziena"
Nr.148 "VIENĀDAS NOZĪMES CEĻU KRUSTOJUMĀ (nevis vienādas nozīmes ceļš) tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļiem".
Nr.150 "Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā,BEZSLIEŽU TRANSPORTLĪDZEKĻU (tramvajs nedod ceļu) vadītājiem, jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa vienādas nozīmes ceļu pretējā virzienā taisni vai nogriežas pa labi. Šie noteikumi savstarpēji jāievēro arī tramvaja vadītājiem".



Kā redzams, [satiksmes] noteikumos nav atrunāta situācija, kam ir priekšroka, ja ,piemēram, mēs ar tramvaju atrodamies uz vienādas nozīmes ceļa-nevienādas nozīmes krustojumā (piemēram, abi atrodamies uz galvenā ceļa), tikai mēs turpinam braukt taisni, bet tramvajs (tajā pat virzienā) atrodoties mums kriesajā pusē griež pa labi!!! Trajektorijas krustojas un BUMS!?!

Šāds krustojums, kā piemērs, ir uz Maskavas ielas pie autoostas. Taču, ārpus krustojuma CSN Nr. 82 "Ārpus krustojumiem, kur tramvaja sliežu ceļa klātne šķērso bezsliežu transportlīdzekļu brauktuvi, tramvajam ir priekšroka"



Domāju, ka šīs lietas attiecīgajām amatpersonām būtu jāsaved kārtībā, lai katru situāciju varētu risināt saskaņā ar likumu, nevis ar emocijām! Konkrētajā gadījumā kravas auto vienkārši "nedeva ceļu", tramvaja bildēs nav, jo tā klātbūtni es nokavēju.

Starp citu, esiet uzmanīgi, jo šajā vietā Slokas iela ir divvirziena ceļš ar divām divvirziena brauktuvēm, kuras norobežo sadalošā josla ar tramvaja sliežu klātni uz tās!

Teksts: MG222, iAuto lasītājs
Foto: Mārtiņš, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
170152. viesis 15.jūnijs 2005 8:48
0 0 Atbildēt

viss jau itkaa buutu ok, tikai es neko nesapratu :D:D:D

170153. viesis 15.jūnijs 2005 8:49
0 0 Atbildēt

... Konkrētajā gadījumā kravas auto vienkārši "nedeva ceļu", [/b]tramvaja bildēs nav,[/b] jo tā klātbūtni es nokavēju.

Tad kas tad ir tjaas bildees??? trolejbuss vai???

170154. viesis 15.jūnijs 2005 8:53
0 0 Atbildēt

Pirms gada redzeju kaa tur žiguliits ar opi pie stures bija pastumdiits pa sliedeem ...... žigulis pija pamatiigi apmiiciits....

170155. viesis 15.jūnijs 2005 8:53
0 0 Atbildēt

kautkaads saraustiits texts, nezinu kas ar to gribeets pateikt. Tur situaacija ir vienkaarsha. To sliezju paarbrauktuvi regulee ziimes. Tobish tur skaidri un gaishi noraadiits dodiet celju. Pac tur blakus maajaa nodziivoju 3 gadus un ar to ka kaads tur nav devis celju vajadzeeja saskarties biezji. Var jau arii gadiities ka smagais uzbrauca uz sliedeem kad veel tramvajs nebija izbraucis no pieturas, bet pa Dammes ielu brauca auto, liidz ar to bija spiests apstaaties. Bet kas raxturiigs tieshi tramvaju vadiitaajiem tad vinji shajaa posmaa dara biezji vien ko citu nevis skataas uz priekshu. Ir redzeets kaa vinji lasa graamatas, meklee kautko aiz muguras atstaatajaa somaa utt.uttjp. Viss var gadiities.

170156. viesis 15.jūnijs 2005 8:54
0 0 Atbildēt

MG222 rakstija: ....noteikumos nav atrunāta situācija, kam ir priekšroka, ja ,piemēram, mēs ar tramvaju atrodamies uz vienādas nozīmes ceļa-nevienādas nozīmes krustojumā

Bet kāds sakars ar safotografēto situāciju

170157. viesis 15.jūnijs 2005 8:55
0 0 Atbildēt

"piemēram, abi atrodamies uz galvenā ceļa"

Ja abi transpota līdzekļi atrodas uz galvenā ceļa, stājas spēkā tās pašas prasības kā tad, ja abi transpotlīdzekļi atrastos vienādas nozīmes krustojumā. Tātad tramvajam priekšroka. Liekas ka tā bija notiekts noteikumos.

Bet vēl par tramvajiem. Lēzenais, ar kokiem bagātais krustojums ar tramvaja sliedēm pie meža kapiem. Tur kur nesen arī tramvajs nonesa smago. Krustojums ir nepārredzams. Vai tiešam grūti tur uzlikt automātisko luksaforu, kurš tramvajam tuvojoties sarkano ieslēdz. Nē nu latvijā šāda projekta izmaksas būtu desmitiem tūkstošu LS mērāmas. Kaut gan luksofors = melna kaste, 3 spuldezes, 3 krāsaini stikli un vienkārša vadības elektornika.

PS. Arī šis raksts iekš FireFox briesmīgi izskatās. Lapas noslēguma daļa uzbraukusi uz teksta.

170158. viesis 15.jūnijs 2005 8:56
0 0 Atbildēt

es no viniem vienmēr uzmanos - reiz knapi izšmaucu pie Uzvaras pieminekļa, krustojumā, kur 10tramvajs nogriežas uz Torņkalnu. Es braucu pa galveno ceļu no Āgenskalnna, a viņš braucot pretī griezās nost no galvenā ceļa un i nedomāja apstāties. Tad jau laikam arī tādā situācijā viņš ir svarīgāks..

Nez

170161. viesis 15.jūnijs 2005 9:11
0 0 Atbildēt

Ronald - nospied F5 un nekas nekur nebrauc

170163. viesis 15.jūnijs 2005 9:15
0 0 Atbildēt

Thegirl tu esi lose!

Tajā vietā ir pilnīgi skaidrs, ka tramvajam priekšroka. Ja tramvajs brauc no torņakalna, tad priekšroka ir tev

170164. viesis 15.jūnijs 2005 9:23
0 0 Atbildēt

MG sāk nodarboties mazliet ar demagoģiju ,jo noteikumos gan tas saprotami atrunāts.

Tad jautājums, kā MG māca saviem kursantiem.

Lūdzu dod skaidrojumu, pamāci mūs pareizi.

170167. viesis 15.jūnijs 2005 9:46
0 0 Atbildēt

Shajos gadiijumos es pieturos pie domas kas lielaaks un smagaaks par mani tas jaapalaizh...

ar domu: Degunradzim ir slikta redze, bet pie vinja pashmasas tā nav viņa problēma :)

170174. viesis 15.jūnijs 2005 10:17
0 0 Atbildēt

Raksts prasa CSDD specu komentāru manuprāt

170176. viesis 15.jūnijs 2005 10:23
0 0 Atbildēt

To Roi [?] 15.06.2005 08:49

Teksts: MG222, iAuto lasītājs

Foto: Mārtiņš, iAuto lasītājs

170177. viesis 15.jūnijs 2005 10:23
1 0 Atbildēt

Ko tur CSDD speciem komentēt- šeit taču skaidri ir redzams kurš ir vainīgais-protams, ka smagais.Bet pēc daudzajiem komentiem šeit var redzēt, kurš tiesības ir pircis, kurš nolicis CSDD!

170178. viesis 15.jūnijs 2005 10:30
0 0 Atbildēt

Tramvaju vadiitaaji ljoti biezhi izriikojas cuuciski un pat nepiebremzee, ja arii uz sliedeem staav mashiina. Iespeejams smagais apstaajies uz sliedeem lai dotu ceļu citaam mashiinaam un tramvajs vienkaarshi vinju ignoreejis.

Pasham regulaari naakas apgriezties braukshanai preeejaa virzienaa pretim statolaim uz Juurmalas un Dzirciema ielas krustouma. Un ljoti biezhi naakas laist garaam garas mashiinu rindas apstajoties uz tramvaja sliedeem, briidi kad tramvajs nav pat redzams. Savukaart tramvaja vadiitaji, lai gan no 200m redz ka uz sliedeem staav mashiina pat nedomaa bremzeet un pilnaa gaitaa vaalee virsuu. Pasham vismaz divas reizes ir bijusi situaacija, ka izglaabj tas, ka kaads beidzot palaizh, jo tramvajs par taadu siikumu kaa mashina uz sliedeem absoluuti neraizeejas.

Stulbi tikai, ka vainiigs avaarijas gadiijumaa ir a/m vadiitajs, jo nedeva celju. Savukaart kretiins, kursh labi paarskataamaa celja posmaa 200m ir nesies virsuu staavoshai mashiinai, nekaadu sodu nesanjem.

170179. viesis 15.jūnijs 2005 10:36
0 0 Atbildēt

170178. viesis (IeM)-Jūsu koments ir absolūti nekorekts-tramvaju vadītāji nav nekādi kamikadzes un nevienam virsū speciāli nebrauc, izņemot gadijumus, kad tuvredzīgie šoferi paši palien apakšā.Bet tad tā jau ir viņu pašu problēma, jo ņemam uz masu.Un runājot par to Jūsu minēto apgriešanās vietu, kā tad ir rakstīts CSN?iebraukt krustojumā var tikai tad, kad tajā vai tulīt aiz tā nav izveidojies sastrēgums, kas piespiestu jūs apstāties uz sliedēm!Lūk, kad ievērosiet šo punktu, tad arī nebūs domstarpību!

170180. viesis 15.jūnijs 2005 10:41
0 0 Atbildēt

Man nav džips un es neciešu ķenguru sitamos, taču kāda velna pēc aizliedz ķenguru sitamo, bet tajā pašā laikā tramvajiem joprojām nenovāc tos nolādētos sakabes stieņus priekšā un aizmugurē. Ne jau katru dienu viņus pārkabina, savukārt avārijas mašīnas tramvajus velk piekabinot pie bufera speciālu sakabes dzelzi. Ja šitais stienis trāpa pa vieglā durvīm, vienalga kurš ir vainīgs, neglābs nekādi durvju stieņi, uzšķerdīs, ka nemetās. Un tad nu iestāsti līķa radiem, ka viņš pareizi darīja, ka piesprādzējās.

170183. viesis 15.jūnijs 2005 10:50
0 0 Atbildēt

tramvajus depo stumda abos virzienos un kabināt sanāk ļoti bieži

170188. viesis 15.jūnijs 2005 11:07
0 0 Atbildēt

Sakabe tramvaja prieksha pilda ne tikai sakabes funkcijas. Ta nelauj gejejiem apiet vagonu, pat pie bampera turadamiem (tramvajs ir jaapiet no priekshpuses) un lauj vaditajam vismaz redzet to gajeju. kad prieksha sakebes nebija, nelaimes gadijumi notika visai biezhi, jo vazhonis nespej redzet kas vinam tur pie bampera notiek.

170190. viesis 15.jūnijs 2005 11:20
0 0 Atbildēt

Tajā krustojuma un tuvākajos šādos krustojumos vajadzētu sāk ar krūmu un koku apgriešanu-jo vasarā tur ir tik sazaļojis ka vispār neko neredz kur un kā kas brauc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

170191. viesis 15.jūnijs 2005 11:34
0 0 Atbildēt

Nu tad ar tramvajiem kautkas nav kaartiibaa, ja pat taa vadiitaajs nevar redzeet, kas notiek vinja degungalaa.

Sen jau shitaas konzervbundzhas vaidzeeja nomainiit pret normaaliem sab. transporta ieriiceem. Paldies tam Kungam, ka vairs nav ar taam klaburkasteem jaapaarvietojas - ziemaa vispaar vaaks :(

170192. viesis 15.jūnijs 2005 11:42
0 0 Atbildēt

kā var būt abi galvenie ceļi..absurds!

170196. viesis 15.jūnijs 2005 11:54
0 0 Atbildēt

170191. viesis - nodefinē lūdzu, kas ir normāls sab. transports? Korķī stāvošs autobuss vai trolejbuss?

Rīgā vispār normāla sab. transporta nav pēc definīcijas, jo tas ir metro, kurš mums nav draugs (c) Jumprava

170197. viesis 15.jūnijs 2005 11:59
0 0 Atbildēt

Ksneps ja nezini kas sēž pie tramvaja stūres, tad nerunā. Uzmanīgāk ar izteicieniem, lūdzu!

170202. viesis 15.jūnijs 2005 12:18
0 0 Atbildēt

Taka, runa neiet par to cik aatri vai leenu es ar to paarvietojos, bet par to bunjdzhu kaa taadu - "interjers", graboshi, klaboshie blekji, "eertie" seezhamie, "apkure" ziemaa utt. - atceroties to grabazhu, zosaada uzmetas.

170203. viesis 15.jūnijs 2005 12:24
0 0 Atbildēt

eeee...shito trambuli redzeju ap 22:00 velkam uz depo...es veel padomaju kadam monstram jabut, lai taa izardiitu tramvaja priekshu!!! :)

170209. viesis 15.jūnijs 2005 12:50
0 0 Atbildēt

to THeGirl

... tur tramvajam, kas nāk no centra, ir priekšroka. Tiem tramvajiem, kas nāk no Torņakalna, gan ir jāstājas...

170210. viesis 15.jūnijs 2005 13:01
0 0 Atbildēt

ta peec CSN tie troliki brauc vai nebrauc bet me piekriit ka jamos labaak palaist. taac Pusakls degunradzis vien ir :))

170222. viesis 15.jūnijs 2005 14:17
0 0 Atbildēt

ну, вы, ребята даете! Это ж как надо было нестись на трамвае. чтоб такое с грузовиком учудить! Респект. елки-палки!!!

170227. viesis 15.jūnijs 2005 14:48
0 0 Atbildēt

Kā redzams, [satiksmes] noteikumos nav atrunāta situācija... bla bla blaa.

Ir atrunāta. Jāmāk lasīt. Tātad punkti -> 82. 84. 141. 142. 148. un visbeidzot 281.4. Un nekas nau teikts ka uz tramvaju neattiektos zīme Dodiet ceļu!!!!!!!!

170247. viesis 15.jūnijs 2005 17:58
0 0 Atbildēt

uupis [?] 15.06.2005 14:48

Kur te TRAMVAJAM ir zīme dodiet ceļu?Vot kur?Tas pirmkārt, otrkārt, TRAMVAJAM BRAUCOT PA IZDALĪTU JOSLU VIENMĒR IR PRIEKŠROKA, IBIO, stulbie mašīnu vadītāji, točna puse ir nopirkusi tiesības, ja šitik stulbi komentē!:(

170264. viesis 15.jūnijs 2005 22:07
0 0 Atbildēt

TTP pamata vispar strada psihdispansera kontingents, ko vien ir verta blonda blozga pie tramvaja klokiem, kura uz max uzgriezusi Latvijas radio II, nebalsi mauj lidzi shlageriem paraleli spaidot zvanapogu - regulari taisa cirku uz 6 marshruta... vai nenosakama dzimuma radijums, kursh nepartraukti aizkauta balsi lamajas uz pasazhieriem, autobraucejiem un gajejiem...

Subjekti ar psiho problemam TTP strada sakot no konduktoriem un beidzot ar vinu kustibas dienesta hroniskajiem alkoholikiem...

170271. viesis 15.jūnijs 2005 23:30
0 0 Atbildēt

Viesi 170164 pl. 09:23 sakārto savas domas un pamato savus izteikumus ar spēcīgiem argumentiem,jo pagaidām no Tavas puses tā tikai ir GRĀBSTĪŠANĀS! Vērā ņemami argumenti ir CSN un citi normatīvie akti! Veiksmi noteikumu studēšanā :)

170272. viesis 15.jūnijs 2005 23:57
0 0 Atbildēt

Trumulim. Kopa Rigas Satiksme ir ap 110 vaditaju brivas darba vietas un ap 60 konduktoru vakances. Ja gribi lai tur stradatu cilveki bez psih. problemam, vari staies tur darbina. 160 Ls menesi apmierinas? Jauki. TTP adrese ir Brivibas iela, 191. Un lai Tev veicas! ka tikai vazhonim maksas ap 500 Ls, tur stradas tikai visapzinigakie. Iekam tas nav, nav pat uz ko ceret...

170274. viesis 16.jūnijs 2005 0:19
0 0 Atbildēt

500Ls par paaris pogu spaidiishanu un liishanu krustojumaa "zem sarkanaa", tajaa pashaa laikaa tirkshjinot zvanu... u must be kidding me :):):)

170275. viesis 16.jūnijs 2005 0:21
0 0 Atbildēt

170247. viesis, trambulim jaadod priekshroka pie uzvaras piemineklja taisot labo pagriezienu centra virzienaa.

170308. viesis 16.jūnijs 2005 9:45
0 0 Atbildēt

Nr.148 "VIENĀDAS NOZĪMES CEĻU KRUSTOJUMĀ tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļiem". Tas nozīmē, ka ja tramvajs un bezsliežu transportlīdzeklis krustojumā atrodas uz galvenā ceļa, tad abi atrodas uz vienādas nozīmes ceļa. Un ja abi šie transportlīdzekļi atrodas uz mazāksvarīga ceļa, tad abi ir uz vienādas nozīmes ceļa. Dotajā situācijā tramvajam ir priekšroka.

170321. viesis 16.jūnijs 2005 10:47
0 0 Atbildēt

170308 tas par ko Tu runa ir neregulejams nevienadas nozimes krustojums,ta ka 148 punktins diemzel neder,meklejam taalaak..

170326. viesis 16.jūnijs 2005 11:10
0 0 Atbildēt

Nu, ja pieņem, ka smagais tur stāvēja, bet tramvaja vadītājs meklēja kaut ko somā aiz muguras... Diez vai tramvajam var konstatēt "bremzēšanas pēdas" .

170331. viesis 16.jūnijs 2005 11:32
0 0 Atbildēt

Sorry, bet tas, ka tramvaju vadītājiem ir mazas algas nav arguments.

Tā jau nu ir TTP (vai kas nu tur tagad) problēma, bet tas nenozīmē, ka drīkst pieņemt darbā cilvēkus, kas apdraud pasažieru un citu transporta dalībnieku dzīvības...

170334. viesis 16.jūnijs 2005 11:42
0 0 Atbildēt

Ko jūs vieglo lūzeri te apliekat tramvaju vadītājus-šeit taču ir skaidrāks par skaidru, kas ir vainīgs CSN!Smagajam BIJA jāpalaiž trambulis un viss.A bet pēc jūsu komentiem sanāk, ka drīz arī vilcienam būs jābremzē un jālaiž vieglie čaiņiki, tā laikam jūs gribat, loši tādi.Točna, kā viens jau rakstija, puse te ir ar pirktām tiesībām!

170339. viesis 16.jūnijs 2005 12:11
0 0 Atbildēt

Grūti pilnībā pievienoties MG222.

No vienas puses, CSN patiešām VISU nereglamentē tā, lai NEVIENAM nebūtu jautājumu. Ļoti daudz situācijas nav 100% izskaidrotas. Pie tam, vēl var būt atšķirīgie viedokļi par vienu un to pašu punktu.

No citas puses, CSN ir iestrādāts viens brīnumpunkts, kas atrisina konfliktsituācijas gadījumos, kad transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas. Šis punkts protams, nedod atbildes uz vairākiem citiem svarīgiem jautājumiem, piem., konflikti sakarā ar apst. un stāvēšanas nosacījumiem, ceļa zīmēm, nogriešanos pa kreisi, sodīšanu utt. Šis CSN 91.punkts ("Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.") skaidri un gaiši nosaka "labās rokas principu" visos neskaidros gadījumos.

170343. viesis 16.jūnijs 2005 12:18
0 0 Atbildēt

viesim 170331. Vaditaja apliecibas tramvajvazhonim izdod nevis TTP, bet CSDD. Ja cilvekam ir ar CSDD rokam tika pasniegtas tiesibas, tad ielu dzelcela kantorim nav tiesibas nepienemt vazhoni darba. Ta nu luk ir. Pretenzijas par tiesibas ipashniekiem ir jaadrese iestadei, kuras virsmitne atrodas Miera iela, 25.

170350. viesis 16.jūnijs 2005 12:41
0 0 Atbildēt

Pilnigi piekritu T.P. alukotaja situacijaa darbojas 91. satiksmes noteikumu punkts. Ja mes ar tramvaju atrodamies uz galvenaa cela un muusu trajektorijas krustojas,tad tikai "labas rokas likums". L?dz ar to,ja mes braucam abi pa galveno celu viena virziena un tramvajs atrodas mums kreisaja puse,kurs velas krustojuma nogriezties pa labi,bet mes braucam taisni,tad saskana ar so 91. punktu mums prieksroka! Prieks par to,ka vismaz viens komentetajs (T.P.) ir uztveeris to,ko veeleejos pateikt sajaa rakstinja. Sis ir tas gadijums,kad tramvajam jauzmanaas no bezsliezu transportlidzekliem! Ar cienu, MG 222!

170353. viesis 16.jūnijs 2005 12:51
0 0 Atbildēt

Ehh, tiesību pircēji.

Vienīgais, ar ko tramvajs atšķiras no citiem satiksmes dalībniekiem, ir tas, ka uz viņu neattiecas "labās rokas" likums. Viss!

Uz viņu attiecas gan zīme "Galvenais ceļš", gan luksofori (pat vairāk, kā uz citiem), gan citi noteikumi.

Kas attiecas uz sliedēm, man ir visas tiesības savā virzienā pa tām braukt, ja virs tām nav ķieģelis. Un, ja uz sliedem ir sastrēgums, tramvaja vadītājs var sev jaut aiz apkakes kluci ielikt un noraut zvanu vispār, bet es tur drīkstu stāvēt un stāvēšu. Tāpat kā krustojumā nogriežoties pa kreisi, kur tas ir atļauts no tramvvaja sliedēm, es mierīgi uzbraucu uz tām, ieslēdzu kreiso pagriezienu un gaidu, kad būs iespēja pabeigt manevru. Un tas ir saskaņā ar CSN, kurus dažiem obligāti būtu jāpalasa.

170362. viesis 16.jūnijs 2005 13:49
0 0 Atbildēt

Vai tiešām dažiem labiem ir tik grūti vismaz reizi mūžā paņemt un izlasīt CSN???

Lasam CSN 7nodaļu 82.punktu. (www.csdd.lv/documents/nor...mi/mk/csn.pdf)

-ārpus krustojumiem, kur tramvaja sliežu ceļa klātne šķērso bezsliežu transportlīdzekļu brauktuvi, tramvajam IR priekšroka.

Lasam tālāk 8 nodaļa-

Ja braukšana joslās ceļu satiksmē ir intensīva, apsteidzot vai apbraucot ir atļauts braukt pa tramvaja sliežu ceļu klātni, kura atrodas pa kreisi vienā līmenī ar brauktuvi.Šajā gadijumā NEDĪKST traucēt tramvaja braukšanu!

170368. viesis 16.jūnijs 2005 14:21
0 0 Atbildēt

To Cartman_626

Pilnīgi piekrītu un iesaku uz Barona ielas ap pulksten 17.00 -18.00 pārmaiņas pēc nepārtraukti griezties pa kreisi, lai pabesās tie trambuļi :)

170383. viesis 16.jūnijs 2005 15:21
0 0 Atbildēt

Stāsta turpinājums:

Smago mašīnu apmēram 3 stundas vāca nost no sliedēm. Izmantoja pat vairākus ceļamkrānus. Tur tramvaja vadi pamatīgi traucēja. Un tad, kad viss bija novākts, tajā pašā krustojumā salikās divas vieglās mašīnas. Vietējiem iedzīvotājiem notikumiem bagāta ši diena.

170389. viesis 16.jūnijs 2005 16:06
0 0 Atbildēt

Pie mums jau tie trambaji salīdzinoši lēni brauc - štangas traucē. Savulaik bija iespēja Prāgā - kursos, padzīvot kādu mēnesi. Tad no Prāgas nomales ar skaistu nosaukumu "Leninova" braucu katru dienu ar tramvaju. Nu, jāaka,ka turienes džimbulisti varētu sacensties ar mūsu "zemajiem lidotājiem" - faktiski bez stingras turēšanās braukt nebija iespējams, jebkurā brīdī varēja izlidot no krēsla. Protams, pika stundās vadītāji nekādus jokus taisīt nevarēja, bet kad vagoni bija aizpildīti tikai sēdvietu līmenī - 80-90km/h bija standartātrums. Vienreiz gan redzēju, kā viens vagons bija līkumā izlidojis no sliedēm - tikai pēc dzelžu krāsām varēja noteikt, ka tā ir bijusi vecā tatra. Savulaik (80-tajos) tā cietušā trambuļa bilde bija publicēta arī čehu autožurnālā Svet Motoru. Izrādās, ka tur bijis arī smagais, no kura pāri bija palicis tikai - rāmis.... Kā saka, labi, ka pie mums vēl tik smagi notikumi nav bijuši.

170402. viesis 16.jūnijs 2005 19:05
0 0 Atbildēt

To: Cartman_626 16.06.2005 12:51

Nepieciešams savstarpēji piemērot šādus punktus:

82. Ārpus krustojumiem, kur tramvaja sliežu ceļa klātne šķērso bezsliežu transportlīdzekļu brauktuvi, tramvajam ir priekšroka.

91. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.

141. Ja satiksmes regulētāja vai luksofora signāli atļauj braukt vienlaikus tramvajam un bezsliežu transportlīdzekļiem, priekšroka ir tramvajam neatkarīgi no tā braukšanas virziena.

148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

170488. viesis 17.jūnijs 2005 22:31
0 0 Atbildēt

AUTOVADĪTĀJS

Situācija bija ļoti elementāra - saule spīd, tramvajs dzeltens..un te nu ir rezultāts.Pēc manām ziņām tramvaja vadītāja mani redzēja pēdējā momentā, jo kārtoja privātās lietas, bet ieraugot pat nebremzēja,..kas būs, tas būs. Nu kas būs...tiesa būs.Starpcitu..tramvaja vadītājai tiesības ir no šā gada marta mēneša un viņai šī ir 4 avārija.Tad rodas jautājums...cik apmācīti ir sabiedriskā transporta vadītāji (viņi labi apzinās ka viņiem priekšroka, tikai aizmirst vienu...likumdošana nav tik sakārtota, lai viņiem būtu 100% taisnība)

170493. viesis 18.jūnijs 2005 0:06
0 0 Atbildēt

Autovaditajam

Var but ari spid saule, varbut Berline parsvara visi tramvaji dzeltenie, bet tramvajs gaja ar ieslegliem lukturiem. Par apmacibam jau rakstiju, iesudzat tiesa CSDD, jo tiesibas izdot nevis TTP bet CSDD.

Kas attiecas par avarijam, avarijas bija vinas vainas del, vai citu transportlidzeklu vaditaju vainas del?

Un beugas, tramvajs pabrauca pec sadursmes ap 10 metru, tas nozime, ka pie atruma ap 50 km/h vadija saka bremzet apmeram jau 35 metrus prms sadursmes vietas, jo bremzeshanas celsh tramvajam pie tada atruma ir ap 40-50 metru (atkariba no pasazhieru daudzuuma). Lidz ar to, Jusu versija par nebremzashanu nekur neder...

170531. viesis 19.jūnijs 2005 12:14
0 0 Atbildēt

noteikumus tomēr reizēm varētu palasīt,bet es labāk mēģinu dot ceļu tam'dzelzs zirgam'.tas mans personigais skatiens uz to,lai gadijuma nesanak sabučoties ar to pašu tramvaju!!

170542. viesis 19.jūnijs 2005 18:05
0 0 Atbildēt

autovadītajs visticamāk tiks atzīts par vainīgu un viņam nāksies vēl segt tiesas izdevumus....

vadītājs pēc kārtējās pārsūdzēšanas (augstākajā tiesā) varēs pats par to pārliecināties.

ja jau viš pat paspēja pamanīt, ka tramvaja vadītāja nebremzēja, tātad redzēja tramvaju un apzināti līda tam apakšā...

170550. viesis 19.jūnijs 2005 22:53
0 0 Atbildēt

To Pirmais .

Interesanti gan, kurš tad vēl tur būtu vainīgs, ja ne kravas auto šoferis?!TAJĀ krustojumā tramvajam ir galvenais.Un basta.Nav ko līst uz sliedēm.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti