Dzert vai nedzert? Braukt un «pievienoties»? 37

 
22.jūnijs 2005 0:00

Tuvojas Jāņi. Tuvojas autovadītāju "grūtās dienas", kad daudziem ir tik grūti izvēlēties - iedzert alu Līgo vakarā vai [svētkos] braukt ar mašīnu.

Patiesībā izvēlei jābūt ļoti stingrai - dzer vai brauc. Niekoties ar dažiem aliņiem nav vērts, jo nekad nespēsi aprēķināt, cik promiles būs saglabājušās no rīta. Un ceļu policista pasniegtais LION aparāts var būt beidzamais [uz ilgu laiku], ko redzēsiet, sēžot pie auto stūres.

Protams, var mēģināt izmantot iAuto atrodamo alkotestu, kurā ievadot izdzerto alkohola daudzumu, svaru un dzimumu, iespējams teorētiski aprēķināt cik tas ir promiles un pēc cik ilga laika vadītājs atkal drīkstēs braukt pie stūres. Bet ... tikai teorētiski. Citiem alkohols saglabājas ilgāk. Citi pat ar "vienu aliņu" vairs nedrīkst braukt.

Tāpēc, ja zinat, ka iedzersiet, mašīnu uzticiet kādam, kas alkoholu nelieto.

Policijas vadība jau mūs ir brīdinājusi - pārbaudes būs. Un šis ir tas laiks, kad mums jābūt iecietīgākiem, jo tieši šādas pastiprinātas pārbaudes, kas varbūt mūs nedaudz aizkavēs, var paglābt mūs un mūsu mīļos no kāda piedzēruša vadīta automobiļa.

Priecīgu līgošanu un drošu ceļu mums visiem!P.S. Neaizmirstiet, ka arī Līgo svētkos maksimālais braukšanas ātrums ir 90 km/h. Arī drošības jostu lietošana [visiem pasažieriem!] nav atcelta...

iAuto redakcija
 
Visi komentāri
 
170736. viesis 21.jūnijs 2005 17:25
0 1 Atbildēt

Atkal redaktors stāstīs kā viņš pēc jāņiem baidijies braukt, jo vakar izdzerta kaste alus, bet it kā šmigas vairs nav un nez ko uzrādīs aparāts :D

170737. viesis 21.jūnijs 2005 17:26
0 0 Atbildēt

Edzuli, būtu paklusējis - te vismaz neviens nerāda pirkstus mentiem un pēc tam raud, ka atrāvušies...

170739. viesis 21.jūnijs 2005 17:34
0 0 Atbildēt

Tās ir absolūtas muļķības, savukārt šmigā nebraukāju kā daži labi citi. PAt tekstā jau skan pārliecība, ka 'man tak viens alus nekas', varu visus 3 izdzert un braukt.

Redaktors 21.jūnijs 2005 17:38
0 0 Atbildēt

edzuli - nu,nu... un mana pārliecība ir tāda, kā rakstīts - nebrauc, ja dzer!

170741. viesis 21.jūnijs 2005 18:08
0 0 Atbildēt

Tiem kas nespēj pēc pāris aliem normāli pabraukt, tiesības vispār dot nevajadzēja.

170742. viesis 21.jūnijs 2005 18:09
0 0 Atbildēt

Un ne jau tāpēc, ka šmigā neprot braukt, bet gan, ja braukšanas prasmes tik ātri zūd, tad par tām jāsāk stipri šaubīties.

170747. viesis 21.jūnijs 2005 19:30
0 0 Atbildēt

nu bet buusim reaali.

riit mees braucam uz laukiem. liekam autinjus pljavaa...

strebjam alu... riitvakar,pariit,aizpariit,6dien... pienjemot ka 6dienas naktii ap 4 ejam guleet es tik un taa baidos ka 7dien ap 2-3 man buus promiles.. a ko dariit?! stulbaakais ir tas ka uz pohaam (tb nu peec izguleeshanaas) man nav nekaadas sliktas pashsajuutas un nav nekaadu trauceejumu auto vadiishanaa (es nejuutos dzeeris) bet es tieshaam esmu paarliecinaats ka uz shaadiem brauceejiem arii menti meegjinaas uzvaariities. :(

170748. viesis 21.jūnijs 2005 19:47
0 0 Atbildēt

jaiegadajas alkometri.

varbut kads zin kadu labu un kur to iepirkt.

nav slikti apstities vai vari piedalities satiksme vai mazliet vel japagulj.

170750. viesis 21.jūnijs 2005 19:55
0 0 Atbildēt

Viss būs kā parasti. Būs umkas kas papildinās kapsētas un būs umkas kas papildinās valsts budžetu. Un neizbēgami atradīsies ducis ar tādiem kas kunkstēs par to ka viņu, godīgu pilsoni, 5x apstādinājuši. Manispēc kaut ik pa 20km varu pūst trubā, ka tikai tas dod rezultātus un bezsmadzeņu radījumi tiek novākti no ceļa pirms ir savārītas ziepes.

Tā kā priecīgus Jāņus! :)

P.S. - A ko darīt tiem kas nedzer un piedevām vēl pa jāņiem jāstrādā? Kautkā nedemokrātiski sanāk - nevar jāņos dzērumā paampelēties ar autiņu. Tas taču ir tik kruta... ;(

170751. viesis 21.jūnijs 2005 20:05
0 0 Atbildēt

neatbalstu ja kaads shmigaa seezjas pie stuures. Uz pohaam vai "tikai" 3 alus izdzeeris. Riitdien jaaiet uz beereem. Puisim bija tikai 23 gadu. Nezinu ko ir izleemusi vai secinaajusi ekspertiize bet tas jau vairs nav svariigi bija vai nebija dzeeris. Vienkaarshi puisis vairs nav.................................................................

170756. viesis 21.jūnijs 2005 20:47
0 0 Atbildēt

Skāde. Nedzeru.

170760. viesis 21.jūnijs 2005 21:51
0 0 Atbildēt

nu ja cenas benzinam taa celsies, tad tiesam buus lej skidrumu baakaa vai veederaa, bet abos naudas nesanaaks :D

170766. viesis 21.jūnijs 2005 23:11
0 0 Atbildēt

www.abero.lv/alkometri.html

zeel cena bija tikkai vienam un ta bija paari 100 ls bet redzeeju tur veel citus iespejams leetakus kandidaatus! iesaku apskatiit!!!

170771. viesis 22.jūnijs 2005 8:11
0 0 Atbildēt

hmm, bet no taa mezha kur ir dzerts tak aaraa kautkaa jaatiek :D

atkal nevarees bezfilmaa pieriities, ehhh ;)

170773. viesis 22.jūnijs 2005 8:34
0 0 Atbildēt

Bet tā akcija ko tagad rīko "mūsu" valsts - nu piedodiet atvainojiet - lēts populisms...

Būtu vismaz atraduši cilvēkus kuri cietuši automašīnu katastrofās. A to - nesos pālī ar MOCI uz 200 - re paralizēts - nebrauciet ar mašīnu uz 100 km/h pa taisnu gludu šoseju - būs kā man. Man tas neko citu kā smaidu neizraisa.

Un vispār

2004 gadā latvijā ir miruši 32024 cilvēki

(www.csb.lv/Satr/rad/C1c.cfm?kurs3=C1c )

Ar Onkoloģiskajām slimībām miruši ~2000 cilvēku

Cik cilvēki mira avārijās? Liekas ka ap 400. Cik tas ir procentuāli?

(žēl ka bez maksas pieeejam tikai ļoti maza statistikas daļa, varētu labāk salīdzināt.)

170775. viesis 22.jūnijs 2005 9:03
0 0 Atbildēt

Ronalds_ : Tu gribi lai klipu autori piespiež kapsētā apglabātos runāt? Runā tikai tie kuri, neskatoties uz visu elli kam izgājuši cauri, ir spējuši atrast sevī spēku atklāti par to runāt. Lielākā daļa slīgst smagās depresijās vai ir pilnībā paralizēti un sabiedrībā nerādās vispār. Man šie klipi liek atcerēties tos kuru šajos klipos nav un tur ne līdz smaidam...

170777. viesis 22.jūnijs 2005 9:11
0 0 Atbildēt

Alkometri ir Molā, Baltic Data veikalā. Vairākās aptiekās ir redzēti. Tomēr tie ir spēlmantiņas un ar profiņu aparātiem nesalīdzināmi.

170779. viesis 22.jūnijs 2005 9:23
0 0 Atbildēt

To Storms.

Pilnīgi tev piekrītu. Runāt ir grūti. Bet kāpēc tika atrasti tikai motociklisti? Vai tad pēc kritiena ar moci runat ir vieglāk kā pēc autoavārijas? Es ļoti labi zinu cik bīstami braukt ar moci ir. Un tāpēc to nedaru. Pazīstu dažus kuriem braucieni beigušies ar smagām sekām. (tiesa ne tik smagām kā tajos klipos) Man jau liekas ka daudz labāk autvodītājus spētu uzrunāt tieši autovadītaji. Nevis motociklisti. Un ir pilnīgi nevietā salīdzināt bīstamību braucot ar moci uz 200 pa rīgu vai braucot ar auto uz 120 pa jūrmalas šoseju.

170785. viesis 22.jūnijs 2005 10:08
0 0 Atbildēt

Ne jau alkoholā pie stūres ir problēma. Problēma ir cilvēkos. Ja iedzertais kādam atrauj visas saites un bremzes, tad tur absolūti nav svarīgi cik izdzerts. Tāds ir bīstams. Es zinu vienu, iedzēris pie stūres es braucu 2x uzmanīgāk, pat 90 nepārsniedzu. Mani uz "varoņdarbiem" nevelk. Ir muļķīgi aizbraukt viesos pie labiem paziņām vai draugiem un dzert limpeni. Kur te zelta vidusceļš? Tie milzīgie sodi ir mazinājuši iedzērušo skaitu pie stūres? Nu nav vis. Ne jau potenciāli iespējamais sods atturēs, bet apziņa, ka noteikti iekritīsi. Bet tas otrais dzīvē nu nekādīgi nerealizējas mūsu Latvijā.

170789. viesis 22.jūnijs 2005 10:34
0 0 Atbildēt

Piekrītu Viktoram. Autoskolas instruktors arī man stāstīja, ka, ja vadi automašīnu dzērumā, tad stingri ievēro atļauto ātrumu un citus noteikumus un nekādā gadījumā necenties "zīmēties". Manuprāt, tas ir svarīgākais.

Nesākšu te polemizēt, vai braukt pie stūres var līdz 1 promilei, līdz 3 vai vienalga, cik iedzēris. Netaisos neko citiem ieteikt vai mācīt. Mana pārliecība ir, ka katram jāapsver visi riski un jānovērtē ieguvums pirms sēsties pie stūres. Gan skaidrā, gan dzērušam. Un šmiga, menti, noteikumu (ne)ievērošana, braukt prasme ir tikai daži no faktoriem, kas jāņem vērā. Teiksim, ir cilvēki, kuriem es nesēstos blakus, pat ja viņi būtu skaidrā.

170791. viesis 22.jūnijs 2005 11:31
0 0 Atbildēt

peedeejie divi ir labi teikti

lika atcereeties kaa 1x ripoju 2aja aatrumaa maajaas.

no riita sapratu, ka dzeerumaa braukt var, tikai policija traucee! :D

toreiz paveicaas, nenokjeera.

iisti gan nesapratu kapeec taa dariiju, jo tos paaris km vareeja tak ar kaajaam naakt, bet bija tik gruuti :D

lielaakaa probleema ir shumaheri

protams veel lielaaka ir dzeerushi shumaheri!

170792. viesis 22.jūnijs 2005 11:38
0 0 Atbildēt

nepiekrītu nedz viktoram, nedz cartmanam. lai vai kāds cilvēks kļūst šmigā - agresīvs, uzmanīgs vai kā citādāk, fakts paliek fakts - reakcija ir novēlota, kā arī var ne no šā ne no tā notikt kaut kādi neadekvāti manevri. pats to esmu izbaudījis uz savas ādas pie stūres, lai arī, citēšu viktoru: "Es zinu vienu, iedzēris pie stūres es braucu 2x uzmanīgāk, pat 90 nepārsniedzu."

vairāk negribu, nesēžos un nesēdīšos pie stūres pat, ja izdzerti ir tikai 3 aliņi vai maziņais uz četriem.

170793. viesis 22.jūnijs 2005 11:49
0 0 Atbildēt

Nu es tomeers sliecos piekrist viktoram, jo shaadi cilveeki kas piedzeras un nebrauc aatraak par 30 km/h ir daudzreiz mazaak bistami nekaa dzeerushi Shumji. Jaa vinji joprojaam ir ljoooti biistami gaajeejiem un tiem kas pashi regulaari lido virs 100 km/h. Par pirmajiem patieshaam ir jaadomaa, bet to otro man iisteniiba nemaz nebuutu zheel ja taadeelj nolauztu kaklu.

Bet nu katrs jau pats savas laimes kaleejs.

170795. viesis 22.jūnijs 2005 12:11
0 0 Atbildēt

Var kaads atgaadinaat - kaads bija sods, vadot auto bez tiesiibaam? Tas ir, nevis, ja tiesiibas ir atnjemtas, bet, ja vispaar nav veel ieguutas pat?

Redaktors 22.jūnijs 2005 12:12
0 0 Atbildēt

nauda + liegums iegūt tiesības

170803. viesis 22.jūnijs 2005 14:41
0 0 Atbildēt

ar policiju buutu ok, ja vini tieshaam lasiitu piestreebushos pie stuures nost no celja, bet ja nu saak piemeram--eu jums tur nr. apgaismojuma lampinja nedeg, tas jau ir cits staasts

170809. viesis 22.jūnijs 2005 15:30
0 0 Atbildēt

Viktor! Kāpēc Tev šķiet, ka " Ir muļķīgi aizbraukt viesos pie labiem paziņām vai draugiem un dzert limpeni."? Vai Tavu un draugu labo attiecību pamatā ir tikai šmiga? Vai tiešām pieaugušam vīrietim vai sievietei ir tik nepārvarāmi grūti nedzert kad ir jājāsēžās pie stūres?????! Bērnus, kam tiko palika 18 es vēl saprotu- jūra līdz ceļiem.... un pēc tam sū....i bez gala. :) Katrā ziņā, ja cilvēks ir nonācis tādā atkarībā no alkohola, ka vairs bez tā nevar iztikt, tad ir JĀĀRSTĒJAS un tikai pēc tam jāsēžas pie stūres!

170811. viesis 22.jūnijs 2005 15:53
0 0 Atbildēt

Pagajusajos janjos samaksaju sodu... Godigi ar visu kviti 5Ls par atruma parsniegsanu taisna labi parskatama Ventspils sosejas posma. 15 minutes velak uz nu jau neliela sancela knapi izvairojos zemu lidojosa "sumahera", kas man maksaja paris krumu svikas uz autina saniem. Un drikstat minet 3x vai TUR, kur visi nesaja smiga bija CP?

170812. viesis 22.jūnijs 2005 16:35
0 0 Atbildēt

JohnDoe! Es visu nedēļu strādāju kā lops. Gadās arī pieķert brīvdienas. Un tad pa ilgiem laikiem es aizbraucu ciemos. Kolosāla kompānija, dzeramie, jautrība. Un es sēžu kā lohs, jo redzi jābrauc atpakaļ. Kaut gan pie normālas zacenes 200 gr. degvīna pa vakaru uz manu braukšanas stilu nekādu iespaidu neatstās. Tieši otrādi, liks pat vairāk koncentrēties un būt uzmanīgākam. Tad pasaki, kāpēc man jāārstējas un kāpēc nedrīkst pilnvērtīgi izbaudīt vakaru un atpūtu? Tikai tāpēc ka apdzērušies elementi sitas? Viņi sitas arī skaidrā. Viņiem ir nārsta periods un nārsta laikā tēviņi kļūst akli, dzēruši vai nē. Lai tikai iegūtu mātītes labvēlību. Vēl nekādi likumi šo dabas likumu nav izmainījuši. A tu mani sūti ārstēties:(

170820. viesis 22.jūnijs 2005 21:55
0 0 Atbildēt

viktors1961: Tad nebrauc ar autiņu pie čomiem vai arī lai sieva noliek tiesības un ved tevi mājās pēc iedzeršanas. Tā pat kā to dara lielākā daļa normālu cilvēku. Kādēļ gan citi var, bet tu nevar? Varbūt tiešām ir laiks domāt par ārstēšanos?

Un sēdēt kompānijā ar minerālīša glāzi rokā nebūt nenozīmē ka esi lohs. Nevajag uzturēties tādā alkoholiķu kompānijā kas uzskata ka ja nedzer tad ir lohs.

Pie stūres dzērušam... lai Dievs tev stāv klāt un īstajā momentā reakcija nepieviļ. Un ja gadīsies "ielidot" es būšu starp tiem kas tevi lādēs... ;)

P.S. - Es 6 gadus nedzeru un varbūt neticēsi, bet itnemaz nejūtos apdalīts. Un sabiedrībā kurā apgrozos neviens to neuzskata par kautko nepareizu. Pats uzskatu ka ja cilvēks grib iedzert tad lai iet, gan jau viņš pats zinās savu mēru. Pie stūres dzērumā esmu bijis 1 reizi gadus 10 atpakaļ un otrreiz to nedarīšu - neredzu jēgu pavadīt jautru vakaru lai tā noslēgumā samaitātu garīgo un nervus gan sev gan citiem. ;)

170823. viesis 23.jūnijs 2005 12:36
0 0 Atbildēt

NJaa... tikai katram krukjim, kas gribees veikt alkotestu, likshu raxtiit papiiru, ar vienu, pieaucinaato liecinieku utt... Un dzert - principaa nedzershu. Besii mn tie mnti

Redaktors 23.jūnijs 2005 12:46
0 0 Atbildēt

Tagad papīrs nav jāraksta, bet Tu vari mutiski atteikties. Liecinieku klātbūtne arī sen nav nepieciešama. Ja vēlies kašķēties (kas nemaz nav vajadzīgs), tad dari to pēc šodienas likumiem, nevis vienkārši tāpat...

170826. viesis 23.jūnijs 2005 12:54
0 0 Atbildēt

CSDD un Zivteles fufeliigais sviests...

LV pashnaviibaas bojaa iet vairaak, no smeekeeshanas izraisiita veezha un narkotikaam arii iet vairaak cilveeku bojaa - a te uzseedushies autovadiitaajiem, kur "ak dievs" gadaa bojaa iet ap 400... so what?? Taa visa ir normaala naudas mazgaashanas akcija & viss! Besii aaraa

170827. viesis 23.jūnijs 2005 13:21
0 0 Atbildēt

to 170826 viesis =>neaizmirsti, ka pašnāvnieki, ļuļķētāji, koļītāji ut.t. apdraud TIKAI sevi un savas darbības rezultātā iet bojā TIKAI paši. Nevis apdraud visus apkārtējos, kā lidojošie šmigoņi. Tava statistika te neder.

170828. viesis 23.jūnijs 2005 14:53
0 0 Atbildēt

Starpcitu ierosinājums Redaktoram: Uz nākamajiem svētkiem uztaisīt līķu skaitītāju. Ķipa melnu krustiņu rinda. Kopš vakardienas pēcpusdienas IMHO jau kādi 4 ir.

Vienīgi to skaitītāju kādam būs jāapdeito regulāri (teiksim 1x stundā).

170831. viesis 24.jūnijs 2005 10:36
0 0 Atbildēt

to arko2 [?] 23.06.2005 13:21

Nu taa nu gluzhi nav viss... cik biezhi kriminalinformaa raada ka kaarteejais narkomaans lai dabuutu naudu atkal aplaupiijis/ievainojis/nogalinaajis kaadu nevainiigu tantinju vai sievieti/beernu ??? Taa kaa nav viss kaa tu saki ka TIKAI sevi... protams dzeerushi vadiitaaji apdraud vairaak, tur jaapiekriit tev...

170839. viesis 25.jūnijs 2005 12:03
0 0 Atbildēt

2 dienas nodzeeru, vakar braucu. Policijas parbaudes salidzinot ar pag gadu tikpat ka nekadas. Tikai 1 CP ekipaza, ta pati vietejaa. Pag gadaa gan bija sabraukusi kaa uz trakako noziedzibas perekli. Mana tusona regionaa nezinu nevienu, kas butu ticis apturets.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610/1.0 (5.52) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti