iAuto lasītāja ciemošanās Maranello pilsētiņā 36

5.jūlijs 2005 12:05

Jau sen apņēmos uzrakstīt par redzēto Maranello pilsētiņā. Ceļojuma motīvs bija gauži triviāls – lai iegūtu lētās aviobiļetes, galamērķī ir jāpavada nakts no sestdienas uz svētdienu.

Visi mūsu darbiņi beidzās piektdienā un likās, ka mūsu draugiem itāļiem varētu būt taisnība par to, ka Maranello apmeklējums varētu būt gluži jauks sestdienas „nosišanas” veids.

Tātad sestdienas rītā no viesnīcas ar taksi uz Boloņas lidostu, paņemam nomā auto pārvietošanās līdzekli un – aiziet dzīvē ! Bez kartes Maranello atrast neizdosies, un pat arī ja arsenālā ir diezgan detalizēta ziemeļitālijas karte, labāk piebraukt benzīntankā un uzprasīt: Maranello, a... ? Vietējie uzreiz saprot „par ko lietas grozās” un korekti parāda, kur būtu jābrauc.

Maranello ir gaužām neliela pilsētiņa. Tai ir viena centrālā iela, kur atrodas gan slavenā rūpnīca, gan oficiālais suvenīru veikaliņš. Lai gan nekādas norādes, izņemot to, kur furgoniem norādīts ceļš uz Ferrari noliktavu nav, atrast visu ir ļoti vienkārši – ja esat jau pie restorāna „Red planet”, tad esat pabraukuši puskilometru par tālu.

Tā kā rūpnīcā mūs neviens negaida, nolemjam apmierināties ar suvenīru iegādi. Cenas – kā jau Ferrari. Piemēram, virzulis no 2003. gada čempiona auto – 1500 EUR, virzulis ar klani no tā paša auto – jau 2500 EUR. Protams, veikals iztiek ne jau no virzuļu pārdošanas, bet gan pārdodot gluži utilitārus niekus – cepurītes, krūzītes jaciņas, lellītes utt. Man „piedūra” mazuļu kombinezoni „a’la MS”.



Ieraudzīju cenu un atslābinājos – mans bērns nestaigās apkārt kā maziņš Ferrari pilotiņš...

Noskaņas radīšanai laiku pa laikam veikalā atskan apdullinošs troksnis, apmēram tāds kā ja šis verķis grieztos uz kādiem 15.000 rpm.



Likās, ka šāda motoru ekspozīcija ir pārāk bāla tādam varenam ražotājam. Veikalā noskaidrojam, ka oficiālais muzejs ir pāris kvartālus tālāk. Starp citu, muzejs pieder nevis akciju sabiedrībai, bet Maranello pašvaldībai.

Muzejs sākas ar suvenīru veikaliņu un biļešu kasi. Nieka 12 Eur un esam iekšā.

Lai nu kam, bet Ferrari noteikti ir ko parādīt. Ekspozīcija sākas ar Enzo stūrētajiem un būvētajiem aparātiem. Respekts maksimāls. Iedomājaties apmēram 10 cm platu ratu riteni (tad laikam vēl radiālos kordus nepazina) vedam auto ar 300 km/h. Jau pirmskara sacīkšu auto varēja pietuvoties maģiskajiem 300... Tehnoloģijas arī nebija nekādas lētās – kopā ar Alfa Romeo bija uzbūvēts bolīds ar 2 R8 motoriem – viens priekšā, otrs bagāžniekā. Tiesa gan, Auto Union iemanījās uztaisīt R16 motoru (to skat. Rīgas motormuzejā), tam nebija tādi jaudas zudumi motorus sinhronizējošos reduktoros un Auto Union sagaidīja otro pasaules karu kā sacīkšu čempioni.

Un tagad iedomājieties šos nenormālos auto, bez nekādām aktīvajām un pasīvajām drošības sistēmām, pat drošības jostas tajās bleķa vannās ar motoriem nebija... Ķiveru vietā ādas micītes... Tie bija īsti vīri, kas „gāza gonkās” tajā laikā.

Protams, arī par modernajām sacīkstēm Ferrari ir, ko teikt. Es nesākšu uzskaitīt statistiku, kas ko un ar ko ir vinnējis (es to nemaz nezinu), bet domāju, ka būs patiess apgalvojums, ka Ferrari ir viens no visu laiku titulētākajiem ražotājiem.

Muzejā lielākā ekspozīcijas daļa atvēlēta M.Šūmahera periodam – izstādīti pēdējo gadu čempiona auto to motori un dažādi pie sacīkstēm piederīgi verķi.



Biju patiesi pārsteigs kad ieraudzīju pie melna, „plika” monokoka paskaidrojumu – svars: 43 kg. Monokoks sākas uzreiz aiz priekšējā antispārna un beidzas aiz pilota sēdekļa atzveltnes. Pie monokoka nepieder sānu gaisa savācēji.


Boksu aprīkojums ar degvielas uzpildes sistēmu:



Šūmahera stūrīte:



Un „visparastākā” ratatslēga:



Protams, ir ieraugāmi arī Laudas un Bergera kaujas rati.



Šajā bildē īpaša uzmanība jāpievērš ātrumu pārslēgam...



Interesanti, ka Laudas laikā F1 bija tikai mazmazītiņi V6 1,5 L motorīši, bet par to ar 2 turbīnām. Tas rezultējas uz 850 – 900 Zs jaudu. Latvju dragreisera sapnis...



Pasākums beidzās ar to, ka ar vieglajiem un jaudīgajiem motoriem veči sāka pārāk ātri braukt un F1 aizliedza turbīnas. Nu no atmosfēriskajiem V10 3l motoriem vadošie atkal „nosmeļ” ap 1000 Zs. Ferrari pie 2004. gada motora pielikuši nekonkrētu paskaidrojumu: „jauda: vairāk nekā 950 Zs” Starp citu, Laudas bolīdam pakaļējie rati ir apmēram 50 % platāki nekā F2004

Interesanti likās dažādi motoru prototipi un paraugi. Viencilindra F1 motors gāzu sadales mehānisma testēšanai, vai motors bez zobsiksnas, bet ar zobratu sadales vārpstu piedziņas sistēmu. Autobūvē nekas jauns, bet ja tas ir 400 Zs V8 Ferrari...



Kopumā motoru ekspozīcija mazliet atgādina Scania vai Volvo Truck – lieli spīdīgi V8 vai V10 motori, cits par citu jaudīgāki. Iespaidīgi.

Attēlā visu laiku populārākā Ferrari – Modena 360 spēka agregāts kopā ar ātrumkārbu:



Protams, F50 ar saviem kravas auto piekabes lukturiem:



Un ārkārtīgi askētisku salonu:



Dižgaru logo grezno superauto sānus [vai greznam mētelim visžēlīgi piešūta spoža poga?]:



Ar prātu sapratu, ka gan jau nebūs, bet tomēr klusi cerēju ieraudzīt Enzo. Protams, ka nebija izstādīs visu laiku dārgākais „sērijveida” Ferrari...

Bet toties jaunais F430 bija eksponēts visos veidos. Bremžu disks:



Patiešām SPĒKA agregāts:



Tā kā, ja Jūs šo auto redzēsiet kustībā, tad visticamāk, skatu leņķis būs apmēram šāds:



Pēc gadiem 30, varbūt tas patiešām būs mans auto. Pagaidām tikai pagozēšos tā spozmē:



Kopumā muzejs atstāj iespaidu par varenu un sportisku ražotāju. Cerēju ieraudzīt leģendāros 60 ... 70. gadu ielas auto. Tie tur gandrīz nebija pārstāvēti, tikai daži murgaini Bertones un Pinifirinas prototipi no tiem laikiem. Viss, protams, ir relatīvi. Es šo muzeju salīdzinu ar vienīgo cita ražotāja muzeju, kurā man ir gadījies būt – Alfa Romeo. Tajā bija ļoti uzskatāmi attēlota Alfas sērijveida modeļu evolūcija, Ferrari bija tikai gar vienu sienu sakārtoti mērogotie aerodinamiskie formulu modelīši.



Rindai galā pielikta F2004 ātrumkārba. Kā vēstīja paskaidrojošais uzrakstiņš, tajā slodze uz galvenā pārvada zobratu zobiem var sasniegt 620 kg/mm2. Un pirms ātrumkārbas daudzdisku sajūgs, apmēram tik liels kā 2l burciņa, tiek galā ar nenormālajām slodzēm un pārnesumu acumirklīgu pārslēgšanu ... Kad redzami tādi sasniegumi, jebkura kritika kļūst lieka, viss pārējais atbīdās otrajā plānā, pārņem vienkārši mēma sajūsma.

Maranello viesojās iAuto lasītājs Verners


 
Visi komentāri
 
171583. viesis 5.jūlijs 2005 12:13
0 0 Atbildēt

Ferrari viennozīmīgi der! Labā vietā esi bijis!

171587. viesis 5.jūlijs 2005 12:15
0 0 Atbildēt

paradiize.........

171592. viesis 5.jūlijs 2005 12:24
0 0 Atbildēt

foršs rakstiņš ar bildītēm, man ļoti patika :)

171595. viesis 5.jūlijs 2005 12:26
0 0 Atbildēt

Rakstiņš toč labs. Verners gadījumā nepublicējas kādos žurnālos? Jūtams talants... :)

171605. viesis 5.jūlijs 2005 12:44
0 0 Atbildēt

Paldies par pirmajām labajām atsauksmēm :) Viegli rakstīt ja ir "labi auto labā vietā"

Žurnālos [vēl] nepublicējos :) Laiku pa laikam uzrauju kādu sava produkta pašreklāmas rakstiņu nozares avīzītē.

Autors.

P.S. Atsauksmē citēts amserv :)

171609. viesis 5.jūlijs 2005 12:47
0 0 Atbildēt

Saistoša vieta, jaudīgi auto, interesanti bij palasīt!

171613. viesis 5.jūlijs 2005 13:11
0 0 Atbildēt

Nominacija - labakais gada raksts, kursh apmierina gandriz visus Lasitajus:) Redaktors, vai tu piekrit?

171615. viesis 5.jūlijs 2005 13:19
0 0 Atbildēt

Ferrari.. njaa, tas ir ko veerts!..

171616. viesis 5.jūlijs 2005 13:20
0 0 Atbildēt

Peedeejais iistais asinssarkanais F1 Ferrari ar V12 un 27. un 28. numuru bija 1995. gadaa. Peec tam Marlboro rozaa ar V10 un loshiem pie stuures, kas nav pat pelniijushi legjendaaros 27. un 28. numurus. Starp citu, 1.5 V6 turbo Laudas laikaa bija, bet tad vinjsh vairs nebrauca ar Ferrari.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

171620. viesis 5.jūlijs 2005 13:27
0 0 Atbildēt

piemetinu, ka jaunajām formulām neviena komanda neizpauž cik tad ir zirgu spēki, jo tiek uzskatīts kā slepena info, kuru nevar izpaust konkurentiem, tapēc ir tāds skaitlis "ap" :)

tiešām labs raksts!

didi

171622. viesis 5.jūlijs 2005 13:38
0 0 Atbildēt

njaa, mees tur bijām marta beigās, Enzo 2. stāvā bija gan, tachu nebija 430. nu jaa, iespaidi liidziigi. Starp citu, tai dienā, kad tur trāpījāmies, notika kvalifikācijas Fiorano trasē, kas ir tās pašas pilsētas malā - aizgājām, pastījāmies uz F2005, kas pa slapju trasi testējās.. njaa, pārdzīvojums uz labu laiku paliks atmiņā...

171628. viesis 5.jūlijs 2005 14:13
0 0 Atbildēt

Nu kur tas der... aizbrauc uz pilsētiņu, bet sabildē tikai kaut kādas mašīnas... ;)

Pilns internets ar mašīnām :P

171641. viesis 5.jūlijs 2005 15:23
0 0 Atbildēt

2: Brickyard. tās 3 bildītes ir secīgas. a) Formula nr. 12 ar NL uzrakstu uz sāniem; b) tā paša auto kopkits ar smieklīgo ātrumkloķīti; c) tā paša auto V veida motors ar 2 turbīnām. 100 % neapgalvoju, bet ļoti iespējams ka Tev nav taisnība.

2: 171620 viesis - tieši tā. Norāda "vairāk par 950 HP" :)

2: Kanēlis: droši vien ka expozīcija nomainīta... :[ Trasi redzēju, bet tā kā tajā vizinājās kautkādi kartingisti pat neizkāpām apstīties. Nedomāju ka F2005 laistu trasē kopā ar vēl kādu :)

2: jealousy: ir jau arī vēl dažas fotkas bez auto ;). Galu galā, ja būtu raxtijis celo.lv vai frizura.lv būtu pievienojis citas bildes.

Starp citu, vakarā aizšāvām uz Venezia. Arī bija zaibis. Kafija sv. Marka laukumā - 11 Eur... Super.

Ir arī dažas skaistas fotkas, bet raxtīt un publicēt [pagaidām] nepavelk.

Autors

171643. viesis 5.jūlijs 2005 15:27
0 0 Atbildēt

es jau tieki niekojos. neņem pie sirds ;)

171644. viesis 5.jūlijs 2005 15:38
0 0 Atbildēt

Laps raxc, thnx

171645. viesis 5.jūlijs 2005 15:46
0 0 Atbildēt

Autoram

Katrā gadījumā, ja man piedāvātu vēlreiz uz turieni braukt, tad noteikti neatteiktos!! Būtu vērts kautkā uzzināt kurā laikā tur ir plānoti testi, un plānot braucienu uz to laiku. Jo mums vienkārši riktīgi noveicās, kāpjot no busiņa ārā, pēc nakts pārbrauciena, pirmais ko Tu dzirdi pa visu pilsētu ir F1 motora skaņa....

P.S. varbūt kādam ir info par kādiem Porsche, Lambo utt muzejiem, kur dūšu piesiet??

171647. viesis 5.jūlijs 2005 16:06
0 0 Atbildēt

Kanēlim: es tur īstenībā esmu bijis divreiz - ir vairāk ko raxtīt. ;)

Alfai ir laps muzejs pie Milānas, Arese. Pa ceļam no Milano-Malpensa lidostas uz centru. Esmu bijis - patika.

Maseratti esmu garām braucis - pa vilciena logu var redzēt jaunu rūpnīcu ar dakšu uz jumta :). Kas notiek iekšā - nezinu.

Čoms nesen bija Mercedes muzejā - esot laps.

Posche var redzēt norādes no autostrādes -> Porsche werke ->. Nezinu ne1 kurš tur būtu bijis. Gan jau ar jābūt incantam...

Autors

PS tikko atcerējos - esmu bijis arī husqvarna muzejā - tas bij smieklīgs :) Moči, plītis, šujmašīnas, zāģi, plintes, zālespļāvēji - viss kopā :)

171648. viesis 5.jūlijs 2005 16:29
0 0 Atbildēt

Raxcs laps :)

offtopic, kaa tai senaa sssr anekdotee par kolchoznieka celjojumu uz pariizi ...................... i tut vozglas iz zadnjih rjadov- ''nu krasotaa'' .

171650. viesis 5.jūlijs 2005 16:58
0 0 Atbildēt

Mercedes muzejs ir patiešām labs, ir ko redzēt!

BMW muzejs bija tāds so-so, cik noprotu, tad tagad tas ir aizvērts uz rekonstrukciju, varbūt kļūs labāks.

171653. viesis 5.jūlijs 2005 18:08
0 0 Atbildēt

Autoram. Autosporta veesture ir mans hobijs, un to ljoti labi paarzinu. Lauda brauca Ferrari no 1974. liidz 1977. gadam, tajaa laikaa Ferrari izmantoja tikai 3.0 V12 dzineejus. No 1966. liidz 1988. gadam F1 noteikumi atljaava 3.0 atmosfeeriskos motorus vai 1.5 ar mehaanisko vai turbokompresoru. Pirmoreiz to saaka izmantot Renault 1977. gadaa, Ferrari sekoja 1981. gadaa. Ferrari piloti no 1981. liidz 1988. bija Villeneuve, Pironi, Tambay, Andretti, Arnoux, Alboreto, Johansson, Berger.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

171654. viesis 5.jūlijs 2005 18:11
0 0 Atbildēt

Bet ljoti iespeejams, ka muzeja eksponaatu var sakomplekteet arii taadu, kaads reaali nekad nav braucis, lai efektiivaak izskataas. Starp citu, 1976. gadaa Ferrari testeeja F1 boliidu ar dubultritenjiem gan priekshaa, gan aizmuguree.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

171655. viesis 5.jūlijs 2005 18:18
0 0 Atbildēt

Te gan ir viena lieta, ko preciizi nezinu, kad ieviesa, shkjiet, ka tas bija 1987. gads, kad F1 atmosfeerisko dzineeju tilpumu palielinaaja liidz 3.5 l, lai labaak vareetu konkureet ar turbo. No 1989. liidz 1994. gadam, kad bija vairs tikai atmosfeeriskie, tie noteikti bija 3.5 l. Peec tam peec Sennas naaves atkal samazinaaja uz 3.0.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

171657. viesis 5.jūlijs 2005 18:52
0 0 Atbildēt

Respect Brickyard. Kā jau raxtiju, iespējams ka pac esmu drusku sajaucis.

Tad precizējums: no sāniem ir Laudas vāgens a bildē ar motoru un 2 turbīnītēm - Bergera. Tie abi tur stāv blakus, tas 100 %. Smieklīgais concepts ar dubultratiem gan nebija. ;)

171660. viesis 5.jūlijs 2005 19:10
0 0 Atbildēt

Interesanti!

171672. viesis 5.jūlijs 2005 20:58
0 0 Atbildēt

Labs un interesants lasāmgabals:)

Autoram žetons:)

Bet kādu auto dabūji lai brauktu uz to muzeju, ka raksti, ka tas nebija auto, bet gan pārvietošanās līdzeklis?

171677. viesis 5.jūlijs 2005 23:01
0 0 Atbildēt

Man prieks par Tevi veciit un protams skauž arī. :-)

171678. viesis 5.jūlijs 2005 23:06
0 0 Atbildēt

par tiem F1 motoriem runājot. Laikam Renault bij pamanījies no 1.5l motora izdabūt pie 1500Zs!

171679. viesis 5.jūlijs 2005 23:08
0 0 Atbildēt

Jā, rakstiņš super. Siekala notecēja :)

171680. viesis 5.jūlijs 2005 23:09
0 0 Atbildēt

nu raksts labs... bet es te skatijos raidijumu par Lamborghini... vot tur bij ko redzeet... mute valjaa un skatijos :):) rūpnīcu un arī muzeju tur rādija...

171699. viesis 6.jūlijs 2005 9:15
0 0 Atbildēt

vw Fans: pārvietošanās līdzeklis = ford fokus turnier. :)

avis tādu dod par 40 eur/d

171727. viesis 6.jūlijs 2005 18:06
0 0 Atbildēt

Labs raksts! Bet tomēr varēji pateikt cik maksāja tie bēbīšu kombinzoni ;)

Būs laikam ar kādreiz uz turieni jāaizšauj!

Redaktors 13.jūlijs 2005 14:42
0 0 Atbildēt

Būtu labi, ja autors atsūtītu savas koordinātes.

172563. viesis 13.jūlijs 2005 18:40
0 0 Atbildēt

ermondo: 130 EUR. IMHO par dārgu

autors reizēm lasa savā kastē: biesse at inbox.lv

173033. viesis 18.jūlijs 2005 9:59
0 0 Atbildēt

Izskatas ka shis tas ir mainiijies!!!

Mees tur bija jau pirms gadiem 5!!!!

man ju arii patikaas!!!

173046. viesis 18.jūlijs 2005 10:52
0 0 Atbildēt

Raksts tiešam labs, un patīkami bija to izlasīt. Labs arī klāt pievienotais fotomateriāls - tāda sajūta, it kā pats būtu tajā muzejā viesojies. Jebkurā gadījumā, ar prieku izlasītu līdzvērtīgus rakstus par citiem AUTO muzejiem.

173086. viesis 18.jūlijs 2005 16:09
0 0 Atbildēt

verner atsaucies, man padomaa tevi reklameet... vandal at one.lv

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto.lv iepazīstas ar jauno "Subaru XV" (+ foto)

Japānas autobūves kompānija "Subaru" prezentē krosovera "XV" otrās paaudzes modeli. Tirdzniecībā tas nonāks tuvāk gada beigām un, piemēram, Vācijas tirgū maksās, sākot no 22 980 eiro. Lasīt vairāk

 

Avārija Krasta ielā - kravas furgons ietriecas mikroautobusā (+ foto) 6

Šodien Krasta ielā notikusi avārija - kravas furgons uz apgriešanās joslas ietriecies pasažieru busiņa aizmugurē. Lasīt vairāk

 

"Land Rover" drīzumā ar trīscilindru dzinējiem 9

"Land Rover" automobiļos tuvākajā nākotnē varēsim sastapt arī trīscilindru dzinējus, vēsta britu mediji. Lasīt vairāk

 

Elektriskais “Porsche” maksās 90 000 eiro 7

“Porsche” pirmais elektromobilis maksās aptuveni tikpat daudz, cik četrduvju kupeja “Panamera”, intervijā žurnālistiem atklājis vācu kompānijas izpilddirektors Olivers Blūms. Tas nozīmē, ka Vācijas tirgū cena varētu sākties no atzīmes 90 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti