«Honda Civic» - jauns 1.8 i–VTEC dzinējs 2

12.jūlijs 2005 8:50

Jaunais Honda Civic modelis, kas septembrī tiks prezentēts Frankfurtes autosalonā, būs aprīkots ar jaunu 1.8 i-VTEC dzinēju, kas ir gan ekonomiskāks, gan jaudīgāks par tagadējo 1,6 litru dzinēju.

Inteliģentā VTEC sistēma ļauj koordinēt dzinēja vārstu darbību, lai sasniegtu maksimālu darba efektivitāti mašīnas iedarbināšanas brīdī un paātrinājuma laikā, tā nodrošinot jaudīgu un līdzenu dzinēja darbību. Pateicoties šai sistēmai, 1.8 i-VTEC dzinēja jaudas rādītāji ir ekvivalenti divlitru motoram, bet degvielas ekonomija ir augstāka nekā šābrīža Honda Civic 1.6 l dzinējam.



Savukārt DBW (Drive By Wire) sistēma nodrošina precīzu droseļvārsta darbību, kamēr tiek mainīts vārstu atvēršanas laiks, līdz ar to dzinēja darbība ir līdzena, bez svārstībām.
Pie jaunievedumiem jāpieskaita mainīga garuma ieplūdes kolektorus, kas rada optimālu inerces efektu, papildus uzlabojot ieplūdes efektivitāti, un eļļas sprauslas plūsmu, kas vēsina virzuļus, līdz ar to samazinot motora trokšņa līmeni.

1.8 i-VTEC dzinējs sasniedz 140 ZS (103 kW) lielu jaudu, tā maksimālais griezes moments ir 147 Nm (17,7 kgm). Lai nodrošinātu zemāku izmešu līmeni, izmantots divu līmeņu katalizators, kas novietots uzreiz aiz kolektora, kā arī īpaši precīza gaisa un degvielas attiecības kontrole.

Honda Civic allaž izmantotas jaunas tehnoloģijas – 1974. gadā šai modelī pasaule pirmoreiz ieraudzīja CVCC dzinēju, kas tai laikā bija revolucionārs jaudas agregāts, kurā bez katalizatora palīdzības tika nozīmīgi samazināts kaitīgo izmešu līmenis. Oriģinālais VTEC dzinējs ar vārstu vadības sistēmu, kas ļauj gan ekonomēt degvielu, gan uzrādīt labus jaudas parametrus, Civic modelī tika ieviests 1989. gadā.



Honda Motor Co. izveidojusi arī īpašu Honda Hybrid System, kurā iekļauti trīspakāpju inteliģentie Honda i-VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) dzinēji apvienojumā ar Honda IMA (Integrated Motor Assist) sistēmu. Ar Honda Hybrid System tiks aprīkoti jaunie Civic Hybrid modeļi, kas nāks klajā 2006. gadā.
Honda Hybrid System dzinējs būs benzīna un elektrodzinēja hibrīds. Benzīna dzinēja tilpums būs 1.4 l, bet elektrodzinējs var tikt izmantots gan kā ģenerators, gan kā patstāvīgs dzinējs. Spēka agregātu kopējā jauda sasniegs 115 ZS.
 
Visi komentāri
 
172125. viesis 12.jūlijs 2005 8:59
0 0 Atbildēt

"1.8 i-VTEC dzinējs sasniedz 140 ZS lielu jaudu, tā maksimālais griezes moments ir 147 Nm" - nekaadi iipashi labie parametri tie nav. Tam pasham TjipaR ir 200Zs un 195Nm, vecam (~15gadi)labam Opel Kadett GSI 16V - 150Zs un 198Nm.

Man domaat visus labos nodomus sap*s zaljie ar savaam eko normaam kuru deelj jaalieto visi shie katalizatori, kas chakaree normaalu izpluudi un tur arii tie kumelinji pazuud.

172207. viesis 12.jūlijs 2005 16:22
0 0 Atbildēt

njaaa... nonjemsim nost 2kaarsho katalizatoru, droshi vien buus kaadi 10zs klaat.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 69 900 eiro - jaunais BMW X5 sasniedz Latviju (+ VIDEO) 18

Jaunās ceturtās paaudzes BMW X5 ieradies Latvijā un jau nopērkams pie BMW dīlera. Cena ir no 69 900 eiro par bāzes versiju. Lasīt vairāk

 

Simtgades birojs aicina iedzīvotājus šodien galvaspilsētā nebraukt ar privātajiem auto

Sakarā ar Latvijas valsts proklamēšanas 100.gadadienai veltīto pasākumu programmu un lielo iedzīvotāju interesi, simtgades birojs aicina cilvēkus Rīgā savu privāto transportlīdzekļu vietā izmantot bezmaksas sabiedrisko transportu, aģentūru LETA informēja Latvijas valsts simtgades biroja sabiedrisko attiecību speciāliste Linda Pastare. Lasīt vairāk

 

Superātrās virsskaņas lidmašīnas atgriezīsies (+ VIDEO) 7

Kopš nebūtībā aizgājis Concorde projekts, cilvēces sapnis par superātrajām lidmašīnām uz kādu brīdi bija piemirsies. Tagad tas atgriežas un nu jau vairākas kompānijas strādā pie modeļiem, kas var attīstīt ātrumu 2333 km/h un vairāk. Lasīt vairāk

 

Apaļa nulle - Nissan NP300 Hardbody izgāžas drošības testos (+ VIDEO)

Nissan NP300 Hardbody pikapu var uzskatīt par vienu no nedrošākajiem transportlīdzekļiem pasaulē. Tas noskaidrojies GlobalNCAP drošības pārbaudēs, kur Dienvidāfrikas tirgum ražotais pikaps saņēmis apaļu nulli. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti