Īstais auto «Nakts patruļai» 34

14.jūlijs 2005 10:47

Nav nekādu šaubu par BMW markas popularitāti tās sabiedrības daļas vidū, kas aktīvi rosās pilsētas ielās tieši naktī - ātrie tumšie auto ļauj vadītājam ar kaķa spēju redzēt tumsā un zibenīgu reakciju teju vai vēja spārniem pārvietoties telpā.

Bet patiesībā viss ir nedaudz savādāk. Nostāk no apgaismotajām maģistrālēm ļaut pilnu vaļu visiem bavāriešu zirgiem ir vienkārši bīstami - var nepamanīt vēlīnu gājēju vai nelielu, bet ļoti izturīgu betona stabiņu. Bet tieši naktī tā vien gribas piespiest gāzes pedāli - auto ir maz, ceļi tukši.


IS kameras monitors uzrāda šķēršļus, kas nav redzami pat lukturu gaismā

Iztopot īpašnieku vēlmēm, BMW speciālisti ķērušies pie nakts redzamības sistēmas, ko parasti izmanto kaujas tehnikā, adaptācijas parastiem automobiļiem. Tagad autoražotāji viens par otru ātrāk cenšas "vest pie prāta" šādas sistēmas, tomēr BMW inženieriem pirmajiem izdevies radīt infrasarkano sensoru kombināciju savienojumā ar firmas tālo gaismu kontroles sistēmu High-Beam Assist.


IS starmetis no attāluma atgādina miglas lukturi

Par jaunās aktīvās drošības sistēmas BMW Night Vision pamatelementu kļuvusi infrasarkanā kamera, kas spēj radīt attēlu 300 metru attālumā. Jo spēcīgāk objekta temperatūra atšķiras no apkārtējās vides temperatūras, jo spilgtāks būs attēls monitorā.


IS kameras attēlu var palielināt

Attēlu, ko kamera uztver no IS devēja (Far Infrared, vai FIR), var noregulēt atbilstoši ceļa apstākļiem, piemēram, palielinot kartes mērogu, BMW Night Vision var izmantot kā savdabīgu binokli.

Šobrīd BMW Night Vision ir praktiski gatavs sērijveida ražošanai – pirmie eksemplāri BMW 7 Series, kas aprīkoti ar "nakts redzamību", parādīsies jau 2005. gada beigās.


Garantētais attālums - 300 m

Turklāt, no 2005. gada septembra būs piejama High-Beam Assist sistēma, kas automātiski nosaka tālo gaismu ieslēgšanas nepieciešamību. Pateicoties iebūvētam gaismas jutīgam sensoram, High-Beam Assist nosaka trasē atrodošos automobiļu skaitu un izvietojumu un, ja nepastāv iespēja kādu apžilbināt, dod komandu ieslēgt ksenona "prožektorus".

Ja nakts redzamības sistēmu attīstība būs veiksmīga, lukturus varēs mierīgi nosūtīt vēstures muzejiem.
 
Visi komentāri
 
172642. viesis 14.jūlijs 2005 10:55
0 0 Atbildēt

Vot šitas ir viens vērtīgs navarots! Nevajag pat lielos bavāriešu zirgus un nomaļus lauku ceļus lai iekultos nepatikšanās dēļ "tumšajiem spēkiem". Apdzēries velosipēdists bez atstarotājiem nakts laikā ir sevišķi bīstams objekts ikvienam autobraucējam. Ja vēl kāds autiņš nāk pretī tad ir "čau Minna...". A ar šitādu aparātu varēs tādās situācijās "po priboram" turpināt ceļu nezīlējot kafijas biezumos kas sagaida 10m priekšā.

Iespējams ka kaut ko jaucu, bet šķiet ka padzirdēju ka arī Mercedes vienu savu modeli ar šito night vision aprīkos.

172645. viesis 14.jūlijs 2005 11:00
0 0 Atbildēt

jautājums tāds - ja infrasarkanā kamera atrodas diezgan zemu priekšējā bamperī - tad cik ilgi tā stŗādās, jo samērā ātri aizķeps ar netīrumiem un kukaiņiem? par to ne rindas šajā rakstiņā. esmu noskaņots skeptiski par šitādas kameras pielietošanu, ja tai nav sava tīrītāja, kā var redzēt no F1 formulu kamerām, kurām stikliņi kustas un notīrās. var būt, ka šeit arī būs kādi tīrītāji? tad tāda kamera ir tiešām ļoti noderīga lieta.

172649. viesis 14.jūlijs 2005 11:06
0 0 Atbildēt

kā jāsaprot pēdējais teikums? :?

172659. viesis 14.jūlijs 2005 11:21
0 0 Atbildēt

peedeejais teikums - vienkaarshi stulbs, bet pati lietinja ir viena no taam retajam elektroniskajaam ieriiceem automobiljos kas patieshaam ir ljoooti nepiecieshama.

172663. viesis 14.jūlijs 2005 11:26
0 0 Atbildēt

Tikai jaauzmanaas,ka priedee neieliek,kameer elektroniski zuumosi un speeleesies ar to kraamu.:D

Un veel-jaatceras,ka arii 100% nedriikst .

172664. viesis 14.jūlijs 2005 11:26
0 0 Atbildēt

Tipa :D

.....uzticeeties un palauties.

172675. viesis 14.jūlijs 2005 11:47
0 0 Atbildēt

Iisteniibaa, Mercedes shito jau meenesi apakalj prezenteeja jaunajaa S-klasee, un dati par shito sisteemu ir jaukrietni ilgaaku laiku...Nothing new, un nekas, ar ko BMW vareetu izcelties...

172681. viesis 14.jūlijs 2005 11:52
0 0 Atbildēt

Nu cik noprotu, tad aukstus priekshmetus tas briinums vispaar neredz.

Pagaidaam veel neesmu redzeejis nevienu betona stabinju siltajaa apaksveljaa...:)

172685. viesis 14.jūlijs 2005 12:00
0 0 Atbildēt

Betona stabiņa temperatūra vienmēr atšķiras no gaisa temperatūras, pateicoties betona un gaisa īpatnējās siltumietilpības atšķirībām.

172704. viesis 14.jūlijs 2005 12:27
0 0 Atbildēt

To Cart:

Nu cik man skolaa maacija fizikas pasniedzeeja, tad manupraat, ja gaisa temperatuura nemainaas paaraak strauji, tad temperatuura ir daudzmaz vienaada gan metaala, gan koka, gan citu materiaalu prieksmetiem. Vieniigi dazhu priekshmetu labaaka siltumvadaamiiba rada iespaidu, ka shie prieksmeti ir aukstaaki par paareejiem un apkaarteejo gaisu.

172707. viesis 14.jūlijs 2005 12:31
0 0 Atbildēt

Conqueror: man piemēram parkošanās sensori arī tiek apmesti ar dubļiem, netīrumiem utt. bet tie šancē perfekti jebkurā gadījumā, tā kā man liekas, ka visam jābūt ok.

172712. viesis 14.jūlijs 2005 12:39
0 0 Atbildēt

Mashiic. Man tā liekas, ka parkošanās sensori nav atkarīgi no infrasarkanā starojuma uztveršanas, bet izmanto kaut ko citu.

172716. viesis 14.jūlijs 2005 13:00
0 0 Atbildēt

Ja lampas aizsūtīs uz vēstures muzeju, tad braukšana paliks ļoti ekstrēma, jo naktīs gājēji neredzēs mašīnas un ies kā gribēs. Būs jābūt kaut kādai revolūcijai bremžu tirgū, vai arī fizikā (novērst inerci - bremzēšanas ceļu).

172726. viesis 14.jūlijs 2005 13:46
0 0 Atbildēt

S mersim jau sen var dabuut kaa papildapriikojumu, vismaz Vaacijaa

172737. viesis 14.jūlijs 2005 14:11
0 0 Atbildēt

lovely!

172738. viesis 14.jūlijs 2005 14:16
0 0 Atbildēt

neviens jau nevienam nav aizliedzis braukt ar infrasarkanajaam "night vision googleem" :)

172754. viesis 14.jūlijs 2005 14:53
0 0 Atbildēt

172712. viesis: jubkurā gadījumā, tas kaut kas cits arī ir starojums.

172755. viesis 14.jūlijs 2005 15:19
0 0 Atbildēt

Imho, parkošanās sensori izmanto ultraskaņu - netīrumi skaņu vada (kaut arī lielu daļu absorbē, izklīdina un atstaro). Infrasarkanajam starojumam ir vajadzīga optiski brīva vide. To kameru taču var likt arī kaut kur aiz vējstikla, piemēram aiz vidējā spoguļa

172757. viesis 14.jūlijs 2005 15:24
0 0 Atbildēt

nu iauto sho lietu nav papeetiijis siikaka tik kaut kaadu reliizi ielicis, bet USA ieriice sen tika pielietota un izgaazaas ar bliikshki. Proti, taa uzraadiija arii citus "siltos elementus", piemeeram, citu auto siltaas riepas, motora parsegus utt. Tapec tai monitoraa taads juuklis vien ir, ja satiksme nav gluzi tuksha.

172758. viesis 14.jūlijs 2005 15:27
0 0 Atbildēt

Padomāju vēl drusku - no sākuma ar šādām iekārtām viss jau būs labi, taču vēlāk (pēc gadiem) atradīsies gudrinieki, kuriem liksies, ka tās kameras iespējas ir viņiem pa švaku un tad sāksies tūnings izmantojot aktīvās sistēmas (infrasarkano staru prožektorus) - tie atkal pārslogos/bojās pretīmbraucošo mašīnu nakts skatīšanās sistēmas... tad tautas kalpi varēs pieņemt kādu tik pat nestrādājošu likumu, kāds ir tagad par radaru detektoriem/antiradariem.

Redaktors 14.jūlijs 2005 15:28
0 0 Atbildēt

Protams, ka Yakuza (šis anonīmais viesis) ir gudrāks par visiem BMW inženieriem un zina vairāk :)

172770. viesis 14.jūlijs 2005 17:24
0 0 Atbildēt

Ja nemaldos vairaakus gadus atpakalj Cadillac taadu jau piedaavaaja + taa sisteema bija krutaaka ar to, ka projiceeja attelu tieshi priekshaa uz stikla nevis kaut kur centraalajaa konsolee. Beigu beigaas nevienam to nevajadzeeja. Tagad it kaa mega jaunums.

172792. viesis 14.jūlijs 2005 18:52
0 0 Atbildēt

Nav piedomaats pie taa,ka naktii luureet uz kaut kaadiem navarotiem panelii ir bistamaak,nekaa luureet uz celu.

Vot vareeja uztaisiit taadu sisteemu,ka viss,kas dziivs un"sarkans"(infrasarkans)projiceejas uz veejstikla,bet taa jau laikam zinaatniskaa fantastika...zheel.

172793. viesis 14.jūlijs 2005 18:56
0 0 Atbildēt

AAA,nu ja infrasarkanos aizvietotu ar ultraskanju(tipa,kaa "sikspaarnju radars"),tad varbuut kaut kas sanaaktu,lai gan inzenieriem jau labaak zinaams,es taads parasts ierindas brauceejinsh,kursh nakti spicee ausis un acis un skataas,lai neuzbrauktu kaadasm zombikam virsu :)

172888. viesis 15.jūlijs 2005 12:41
0 0 Atbildēt

arī ultraskaņu domājams var absorbēt, tāpat kā amerikāņu 'neredzamā' lidmašīna, kas radaru zondējošos viļņus atstaro citos virzienos tikai ne atpakaļ uz radaru... sanāk, ja būs priekšā kas plakans, gluds un novietots slīpi, tad atstarotais vilnis nenonāks pie uztvērēja, t.i. būs neredzams. Jā, un tas, ka jāskatās uz konsoli, ir stulbi. Cita lieta būtu kā jau te kāds minēja par Cadillaca variantu

172915. viesis 15.jūlijs 2005 13:40
0 0 Atbildēt

Te viens vecāks raksts no iAuto (11-sep-2002):

www.iauto.lv/article.php?sid=4373&id=30&str=

par šo tēmu.

172972. viesis 15.jūlijs 2005 23:20
0 0 Atbildēt

to mn12

Ja tu runaa par to amerikaanu lidmashiinu stealth f-118, tad nebaidies. Krievijaa jau kaadu laiku ir radari, kas to aparaatu uztver. turklaat tas f-118 jau vienreiz tika bnotriekts.

172976. viesis 16.jūlijs 2005 1:29
0 0 Atbildēt

lukturus muzejā un visiem pārejiem arī šito bribambasu lai var pamanī zemu lidojošu bē em vu

172982. viesis 16.jūlijs 2005 14:16
0 0 Atbildēt

kaut ko tik stulbi uzrakstītu vai pārtulkotu sen nebiju lasījis.

"Par jaunās aktīvās drošības sistēmas BMW Night Vision pamatelementu kļuvusi infrasarkanā kamera, kas spēj radīt attēlu 300 metru attālumā."

Kādu attēlu tad rada - kino rāda vai kā?

Un beigās - par "lukturus varēs mierīgi nosūtīt vēstures muzejiem." - un nabaga gājēji varēs tik pajust kā uzmanīgais BMW braucējs panesas garām ar 215 km/h. Un ja bieza jaka, slapja un vēsa seja, tad jāiet pa grāvi, ja?

173071. viesis 18.jūlijs 2005 13:56
0 0 Atbildēt

Sitais night vision iet uz Cadillac jaunakajiem modeliem ASV, ja nemaldos tad DTS - tas pats auto kas G. Busham broneviks. Turpmak jaunakajos Cadillac tas naks standarta ari Eiropa. Bet par head up display: tas jau ir Corvette C5 un C6, Cadillac rodsterim XLR un jaunajam 2005. limuzinam STS. Ko lai vel Jums tadu pasaka par inovacijam? Esam aizmirsusi amisus, kas biezi parspej eiropu ar visam sitada rakstura ekstraam...

173103. viesis 18.jūlijs 2005 22:27
0 0 Atbildēt

to 172972. viesis 15.07.2005 23:20:

Tu laikam domāji F-117 (Nighthawk), jo tāda F-118, cik man zināms, nav... vai arī F-18 (Hornet), taču tas galīgi nav stealth...

182652. viesis 19.oktobris 2005 9:00
0 0 Atbildēt

prikoļnā maha man ļot patik=] 1b006

188231. viesis 13.decembris 2005 8:45
0 0 Atbildēt

cik tam bembim gadi

240710. viesis 13.augusts 2007 18:59
0 0 Atbildēt

Parkošanās sensoru uzstādīšana - kvalitatīvi un lēti. Cenas sākot no 70Ls. Cenā iekļauta uzstādīšana, 4 aizmugurējie parkošanās sensori, vadības bloks un displejs.

Cenu ietekmē auto modelis, uzstādīšanas sarežģītība, klienta vēlmes.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motormuzejā ir K.Ulmaņa "Cadillac" dvīņubrālis, ko mēs par to zinām (+ video) 5

iAuto.lv pirms viena gada ir klāt brīdī, kad Motormuzeja darbinieki atklāj vienu no vērtīgākajiem eksponātiem - "Cadillac Fleetwood V8" kabrioletu, ko Ministru prezidents un Valsts prezidents no 1935. līdz 1940. gadam izmantoja saviem reprezentācijas braucieniem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas studente izgudro „lidojošo burbuļu” transportu "Renault" konkursam (+ foto) 2

"Renault" sadarbībā ar britu Svētā Martina mākslas un dizaina koledžu sarīkotajā nākotnes transporta konkursā uzvarējusi ķīniete Jučena Cai, kura piedāvājusi konceptu "The Float". Lasīt vairāk

 

"Mazda" gatavo nomaiņu "RX-7" un "RX-8" 1

Mazda inženieri strādā pie modeļa, kas Japānas autobūves kompānijas piedāvājumā nomainīs no ražošanas noņemtos "RX-7" un "RX-8". Jaunā sporta auto prototips tiks parādīts 25.oktobrī, Tokijas autoizstādes ietvaros. Lasīt vairāk

 

420 Zs; vismaz 300 km/h - Super Golf uzsāk testus (+ foto) 15

Volkswagen izvedis Nirburgringas trasē kompaktā Golf visjaudīgāko modeli, kas iegūs 420 Zs motoru no Audi RS3 un tirgū nonāks, visticamāk, jau nākamgad. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti