Ventspilnieks Igors Skoks sestdien, 23. jūlijā Latvijas čempionāta 5. posma sacensībās apvidus karuseļrallijā bija ātrākais visos trīs braucienos un šogad izcīnīja jau trešo uzvaru pēc kārtas.
Čempionāta kopvērtējuma līderis Jānis Āzis ieņēma otro vietu, bet trešais Vietalvas slēpošanas kompleksā „Mailes” izveidotajā trasē bija liepājnieks Guntars Laugalis.
Ierastā cīņa starp OSCar un Mitsubishi šoreiz izpalika, jo no pirmajiem sacensību apļiem ar Ogres servisa centrā būvētajiem prototipiem startējošie Igors Skoks un Jānis Āzis bija jūtami ātrāki nekā Jānis Naglis ar RE Autoklubs sagatavoto T1 grupas Mitsubishi Pajero. Pirmā brauciena summā Nagli apsteidza pat komandas biedrs Jānis Auziņš ar N1 grupas Pajero.
Līderu duelis turpretim izvērtās ļoti spraigs – pēc 40 minūšu brauciena un veiktiem 12 apļiem (ap 45 km) Igora Skoka iegūtais handikaps bija mazāks nekā pussekunde. Smilšainos pakalnos izvietotā trase izrādījās smaga un nesaudzīga pret tehniku, toties skatītājus priecēja lēcieni tramplīnos. Par lielākajiem publikas izklaidētājiem kļuva J. Naglis, kā arī baltkrievu pilots Sergejs Škeļs un jelgavnieks Ivans Bergmanis.
Trešajā aplī vienā no pagriezieniem apgāzās čempionāta debitanta Andreja Pohomova vadītais auto, taču spēja turpināt braucienu.
Mazliet negaidīti ātrs izrādījās Ivans Bergmanis, kurš ieņēma 5. vietu un apsteidza gan savus sāncensi N1 grupā Guntaru Laugali, gan čempionāta viesi Sergeju Škeļu ar T1 grupas Bowler.
Otrais brauciens norisinājās pēc līdzīga scenārija: abi OSCar sacentās par uzvaru, bet pārējie dalīja atlikušās vietas. Par garlaicību sūdzēties iemesla tomēr nebija, jo „dalīšana” izvērtās intriģējoša. Otrajā aplī kļūdījās un uz jumta savu auto noguldīja Ivans Bergmanis. „Centos turēties līkuma iekšpusē, jo ārmalā bija ļoti irdena smilts, bet aizķēru trases valni,” sacīja I. Bergmanis, „Viss notika ļoti zibenīgi.”
Vienā no nākamajiem apļiem kļūdījās arī Jānis Naglis: viņa auto tika sagriezts, ar ārmalas riteni atsitās pret lielu akmeni un uzmeta efektīgu pirueti. Mašīna atradās bīstamā vietā pašā trases vidū, un skatītāji to ātri noguldīja uz riteņiem, un Nagļa ekipāža turpināja braucienu. Savukārt Jāņa Auziņa automobilim „izbeidzās” sajūgs, bet Sergeja Škeļa Bowler salūza aizmugures tilta reduktors.
Tikmēr līderu divcīņā Igoram Skokam bija izdevies atrauties no Jāņa Āža, un viņš pirms brauciena laika iztecēšanas spēja iebraukt 12. aplī, bet oponents nē. Par spīti kūlenim Jānim Naglim izdevās būt trešajam ātrākajam trasē, lai gan saskaņā ar karuseļralliju Nolikumu pēc skatītāju palīdzības viņam nebija tiesību turpināt braucienu. Par apli mazāk izdevās veikt Guntaram Laugalim un Arnim Punkam, kuri attiecīgi sasniedza ceturto un piekto labāko laiku.
Trešais brauciens izvērtās par tādu kā formalitāšu kārtošanu, jo Ivans Bergmanis vairs nekādi nevarēja apsteigt Guntaru Laugali, un arī T1 grupā uzvarētāju rezultātus vairs varēja iespaidot tikai auto tehniskas kļūmes. Nekas tamlīdzīgs nenotika, un arī trešo braucienu uzvarēja Skoks, aiz sevis atstādams Āzi un Nagli.
Pēc finiša Arņa Punkas ekipāža iesniedza protestu, un J. Nagļa rezultāts 2. braucienā tika anulēts un T1 grupā par trešās vietas ieguvēju kļuva Arnis Punka. N1 grupā uzvarēja Guntars Laugalis, aiz sevis atstājot Ivanu Bergmani un Jāni Auziņu, bet N grupas divcīņā beigu beigās pārāks bija Ilmārs Kuzmanis.
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs
Ainārs Zariņš
Eu, kas tad resnajam pīrādziņam Motem noticis, nekādas infas, varbūt pārdzēries kvasu?