“Audi Q7 tiek testēts visskarbākajos pārbaudījumos, kadus vien autovadītājs var iedomāties,” apgalvo Martins Bernds (Martin Brand), Audi AG jauno automobiļu izturības testu nodaļas vadītājs.
Arī Franciskus van Mīls (Franciscus van Meel), tehnisko projektu vadītājs, ir pārliecināts, ka “vēl nekad neviens auto nav ticis pakļauts tik vispusīgam un smagam pārbaudījumu kompleksam”. Pirms pirmie sērijveida modeļi nakošā gada pavasarī tiks piegādāti klientiem, Audi Q7 automobiļi testa braucienos būs pārvarējuši miljoniem kilometrus.Audi Q7 testi notiek Volkswagen Group koncerniem piederošajos izmēģinajumu poligonos, aiz polāra loka –35°C, Āfrikas svelmainajos tuksnešos, uz Floridas ātrgaitas šosejām un Eiropas, Āzijas, Brazīlijas un Centrālamerikas putekļainajiem grants ceļiem, kā arī leģendārājā Nordšleifē (Nordschleife) Nirburgringas trasē Vācijā. Tāpat auto izturība tiek pārbaudīta arī uz klusiem un līkumainiem lauku ceļiem, uz autobāņiem un satiksmes pārblīvētās pilsētās. Jau vairāk nekā divus gadus maskēti Audi Q7 automobiļi ir tikuši testēti ne tikai uz autoceļiem, bet arī ekstremālos apstākļos visattālākajos zemes nostūros.
Īpaši jāpiemin Audi korozijas izpētes centra INKA (Ingolstädter Korrosions- und Alterungstest, Ingolstadt Corrosion and Ageing Test) tests, kas simulē auto 12 gadu dzīvesciklu 6 mēnešu laikā. Hidropulsācijas ierīces iedarbojas uz automobili stindzinošā aukstumā, un uzreiz pēc šī pārbaudījuma auto nonāk klimata kamerā, kur tiek imitēta spēcīga saules svelme, kam seko stundām ilga sālsūdens strūklu iedarbība. Arī dubļu un sālsūdens maisījuma pārvarēšana un akmens šķembu tests uz grants ceļa ļauj savlaicīgi atklāt rūsas iespējamās rašanās vietas.
Automobilis tiek testēts off-road trasēs ar stāvām nogāzēm un dziļa ūdens pārvarēšanas nepieciešamību, kā arī īpašās putekļu trasēs un lietus kamerās, kas spēj imitēt gan sīku smidzināšanu, gan musonu lietus periodu. Audi Q7 daļu “slīpējuma” ir ieguvis arī Nirburgringas Nordšleifes trasē, kur Audi inženieri un mehāniķi jauno SUV automobili testēja 14 nedēļas. Īpaša uzmanība tiek pievērsta visas elekronikas, ar ko aprīkots automobilis, rūpīgai pārbaudei. Netiek aizmirsts arī par interjera materiāliem un auto aprīkojumu. Augsti standarti ir izvirzīti vadītaja un pasažieru komforta nodrošināšanai dažādās situācijās.
Audi Q7 testēšanas laikā ir pabijis arī 4300 metrus augstajā Pikes Peak virsotnē (ASV), kā vārdā tika nosaukts konceptauto, kas uzskatāms par Audi Q7 pirmssākumiem. Pikes Peak konceptauto pirmizrāde bija 2003. gada Detroitas autoizstādē.
Pirmā Audi Q7 atrādīšana plašākai publikai notiks šī gada septembrī Frankfurtes autoizstādē. Klienti pirmos automobiļus saņems nākamā gada pavasarī.
Joprojām visi interesenti tiek aicināti reģistrēties Audi Q7 Globe online mājas lapā www.audi.lv/q7globe
"Floridas ātrgaitas šosejām" hihi :) max ātrums ir 120km/h. būtu labāk testējuši uz Vācijas ātrgaitas ceļiem, kur nav ātruma ierobežojuma.