Svētdien, 7. augustā Biķernieku autotrasē notiks priekšpēdējais „X-sports” kausa posms autošosejā. Intriga par uzvaru kopvērtējumā vēl nav zudusi un cīņas par uzvaru vēl tikai sekos.
Sacīkstēs Biķernieku autoaplī bez ierastās nacionālās klases startēs ari igauņu Formula Estonia, kur startē igauņu autošosejas amatieri ar vecajiem Formula Estonia spēkratiem. Šīm formulām, tāpat kā nacionālajai klasei būs divi braucieni, katrā būs jāveic 10 apļi, kas sastāda kopējo sacīkšu distanci 36, 62km.Nacionālās klases kopvērtējuma rezultāti ir diezgan blīvi, kas sola saspringtu un neatlaidīgu cīņu trasē. Mazliet atrāvies no sekotājiem ir līderis Vadims Vihņēvičs, kuram nepaveicās pēdējā posmā, izstājoties vienā braucienā tehnisku iemeslu dēļ. Tomēr vēl vairāk nepaveicās viņa sīvākajam konkurentam Edgaram Vītolam, kuram mašīna „nobira” jau pirmssacīkšu treniņos. Edgars tagad no otrās vietas atkritis uz 4. vietu. Otrajā vietā izvirzījies Vadima komandas biedrs – Artūrs Zantmans. Sešus punktus aizmugurē ir Jānis Kārkliņš. Tomēr, jāatzīst, ka sacīkšu uzvarētāju ir ļoti grūti prognozēt, jo visos trīs iepriekšējos posmos ir uzvarējusi trīs dažādi dalībnieki. Iepriekšējā posmā pilnīgi negaidīti uzvarēja jaunais Armands Keišs, kuram šis panākums ļāva pacelties uz sesto vietu. Tikpat negaidīti otrais trešajā posmā bija Kārlis Ņikiforovs, kuram tā bija pirmā autošosejas sacīkste viņa mūžā. Tāpat arī ilgus gadus Baltijas autošosejas čempionātu cīņās rūdījumu guvušais Atis Veismanis ir spējīgs braukt pietiekami ātri. Sacīkstēs, bez jau startējušajiem 16 dalībniekiem, gaidāmi arī jauni debitanti.
„X-sports” kausā katrā braucienā ir vērojama cīņa par katru punktu un dalībnieki veic biežas apdzīšanas, kā arī iepriekšējā posmā pirmajā braucienā pirmās vietas ieguvējs 20 apļu distancē Biķernieku mazajā aplī nenoķēra pēdējo vietu par apli, kas tāds ir reti vērojams, kaut vai Baltijas čempionāta posmos.
Atgādināšu, ka „X-sports” kauss jeb nacionālā klase ir projekts, kurā ar maksimāli mazām izmaksām jebkuram ir iespēja piedalīties īstās autošosejas sacīkstēs. Mašīnām ir jābūt tikai drošības aprīkojumam un tai jāatbilst tehniskajiem noteikumiem, kuri ir ļoti pietuvināti mašīnas standarta versijai. Sīkāka informācija par tehniskajiem noteikumiem atrodama www.laf.lv šosejas komisijas sadaļā.
Sacensību sākums plkst. 13.40. Ieejas maksa tribīnēs bez maksas.
Sacensību dienaskārtība:
13:40 starts – 1.brauciens Formula Estonia, 10 apļi
14:20 starts – 1.brauciens Nacionālā klase, 10 apļi
15:00 starts – 1.brauciens Formula Estonia, 10 apļi
15:40 starts – 2.brauciens Nacionālā klase, 10 apļi
16:30 apbalvošana
Kopvērtējums pēc 3. posma
1. (1*) Vadims Viņhēvičs 114 p. (BMW 320)
2. (2) Artūrs Zantmans 98 p. (BMW 320)
3. (4) Jānis Kārkliņš 92 p. (BMW 320)
4. (8) Edgars Vītols 85 p. (VW Golf I)
5. (3) Mārtiņš Knipšis 42 p. (BMW 320)
6. (12) Armands Keišs 41 p. (VW Golf I)
7/8. (14) Jānis Siliņš 38 p. (VW Golf I)
7/8. (10) Arvīds Rumbēns 38 p. (VW Golf I)
9. (17) Kārlis Ņikiforovs 30 p. (VW Golf I)
10. (5) Raimonds Cabulis 28 p. (BMW 320)
11. (15) Normunds Šubeckis 24 p. (VW Golf II)
12. (11) Andrejs Gubarevs 21 p. (VW Golf II)
13/14. (19) Mairis Virsis 16 p. (Toyota Yaris)
13/14. (6) Raimonds Martinsons 16 p. (BMW 320)
15. (7) Atis Veismanis 15 p. (VW Golf II)
16. (9) Andris Misjūns 3 p. (VW Golf I)
* - starta numurs
Trešais posms daudziem kas bija atnākuši likās pat labāks par dažām formulas sacensībām. :)) Noteikti iesaku atnākt un pārliecināties uz starta varētu iziet pat vairāk par 15 maīnām - garš aplis būs baigās cīņjas :))))