Ceļa nodeva biznesbirokrātijai 23

 
5.augusts 2005 0:03

Transportlīdzekļa ikgadējās nodevas atmaksāšana par nebraukšanu ziemas mēnešos Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izpildījumā pavasarī var izvērsties par astoņkārtīgu uzrēķinu autoīpašniekam.

Likums par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu paredz tās atmaksāšanu vairākos gadījumos, ieskaitot automašīnas reģistrācijas pārtraukšanu uz laiku, nododot valsts reģistrācijas numura zīmes. Likums, protams, nenosaka numurzīmju nodošanas un atkal saņemšanas procedūru un izmaksas, kas paliek CSDD ziņā. Vieglo automašīnu īpašniekus tas diez ko arī neinteresē, jo neies taču ķert kreņķi — oktobra beigās skrūvēt nost ciparotos bleķa gabaliņus un vest ar kādu citu braucamo uz Bauskas ielu, lai pēc sešiem ziemas mēnešiem dabūtu atpakaļ sešus latus no 12 samaksātajiem.

Tomēr ir arī cilvēki, kuri vēl aizvien brauc ar padomju laikā iegādātajiem žigulīšiem un moskvičiem, mēģinot ietaupīt katru latu. Un ja televīzijā redz pašu CSDD priekšnieku Andri Lukstiņu mudinām ziemas laikā nestūrētājus bez maksas nodot auto reģistrācijas numurus, lai ietaupītu daļu no nodevas maksas, tautā sauktas par ceļu nodokli, kāpēc gan to nedarīt? Tā pērn novembrī nosprieda arī Aleksandrs Caune. Viņu gan izbrīnīja CSDD darbinieka nevēlēšanās numurzīmes ņemt pretī un aizbildināšanās, ka par priekšnieka teikto neko neesot dzirdējis. Tomēr klienta uzstājība panāca savu. Vienīgi par numuru glabāšanu lika samaksāt 2,15 latus.

Murgs vasaras garumā
Kad pēc sešiem nebraukšanas mēnešiem A. Caune ieradās CSDD, lai saņemtu automašīnai tik nepieciešamo aprīkojumu atpakaļ, viņš atklāja, ka mašīnas tehniskajam talonam ir nogriezts stūris, to padarot par nederīgu, un numurzīmes esot iznīcinātas, tādējādi viss jāiegādājas no jauna. Turklāt esot jāsalīdzina auto šasijas numurs, sedzot CSDD darbinieka ceļa izdevumus līdz klienta mājai, kā arī jāsamaksā transporta ikgadējā nodeva 15 latu apmērā. Kopā rēķinot, pieprasītā takse par CSDD pakalpojumiem bija 51,30 latu.

«Kad paziņoju, ka par šīm cūcībām man ir liela vēlēšanās vērsties pie visiem iespējamiem masu medijiem, gods kam gods, no uzpūstajām maksām kaut kas atkrita — pēkšņi atradās vecie numuri, nevajadzēja arī vairs salīdzināt šasijas numurus, taču pārējās izmaksas Ls 27,30 apmērā palika. Bet es taču gribēju ietaupīt!» savu uzticēšanos komentē Aleksandrs Caune un izsaka neticību, ka nevienam CSDD speciālistam nav ienācis prātā vienkāršs un ērts risinājums: tie, kuri ziemā nebrauc un negrib par neko maksāt ceļu nodokli, vienkārši nodod CSDD tikai auto tehnisko talonu ar noteikumu, ka to neapgraiza, bet pavasarī to pašu atdod atpakaļ. «Varbūt CSDD ieklausīsies šajā padomā, jo tuvojas rudens,» cerīgi bilst A. Caune.

Nav gatavi spriest
Aleksandra Caunes sūdzību un ierosinājumus, kā apliecina Lietvedības daļas vadītāja Zenobija Delvere, ir saņēmusi arī Satiksmes ministrija. Taču ministrijas darbinieki, ieskaitot Autosatiksmes departamenta direktoru Māri Pēkali, šo faktu atsakās komentēt, iekams savas iekšējās izmeklēšanas rezultātus nebūs devusi CSDD. Departamenta direktors tomēr bilst, ka notikums ir «cilvēcīgi neloģisks». «Kad būs izanalizēti fakti un tiesiskie akti, tad nepieciešamības gadījumā ministrija rosinās grozījumus vai nu likumā, vai noteikumos,» apgalvo Māris Pēkalis.

Satiksmes drošībnieki paliek prātojam
Paša CSDD priekšnieka Andra Lukstiņa atmiņu pārbaudīt RB neizdevās, jo, kā apgalvo viņu no preses sargājošie darbinieki, tai skaitā Jānis Aizpors un Juris Saukāns: «Tas nav priekšnieka līmeņa jautājums — vai viņš televīzijā teicis tā vai citādi. Kas to vairs var atcerēties! Turklāt izraut no konteksta un samontēt var visu ko. Konkrēta raidījuma ieraksta jums taču nav?"

Līdz laikraksta salikšanas brīdim RB nesaņēma arī pašu sabiedrisko attiecību speciālistu sagatavotu un priekšniecības akceptētu komentāru A. Caunes vēstulei.

Telefonsarunā ar CSDD pārstāvi Juri Saukānu tomēr izdevās uzzināt: «Savulaik, kad šāda norma tika iestrādāta likumā, bija nopietns jautājums, kurš no saviem līdzekļiem meklēs resursus šo numurzīmju uzglabāšanai. Ja to dara, tad šim pakalpojumam jābūt kādai cenai. Mums par automašīnas reģistrācijas pārtraukšanu un reģistrēšanu tādi izcenojumi ir likumā paredzēti, un visi šoferi tos zina. Nevienam no pusmiljona, kuri katru gadu veic šīs darbības, nav nekādu iebildumu. Visi tāpat arī zina, ka transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība pie reģistrācijas pārtraukšanas tiek anulēta. Turklāt, ja Latvijā pensionāri masveidā nodos numurus tikai tāpēc, ka negrib braukt ziemā un maksāt, tad mums būtu jāuzceļ atsevišķa māja to glabāšanai.«

Acīmredzot Satiksmes ministrijai tomēr būs iemesls ierosināt ko loģiskāku, jo nav saprotams, kālab likuma par transportlīdzekļa ikgadējo nodevu 7. panta 4. punktā ir rakstīts par kaut kādām mistiskām nodevu atmaksām. Labāk jau uzreiz pateikt, kā ir — jo biežāk pārtrauksiet automašīnas reģistrāciju, jo vairāk pelnīs CSDD.

Zināšanai
No likuma «Par transportlīdzekļa ikgadējo nodevu»

Nodevu par vieglajiem automobiļiem, autobusiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 1500 kg maksā 12 latu apmērā.

No likuma Pārejas noteikumiem

Līdz 2007. gada 1. janvārim nodeva par vieglajiem automobiļiem, autobusiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 12 000 kg, kas vecāki par 20 gadiem (skaitot no izgatavošanas gada vai pirmās reģistrācijas datuma) un kas Latvijā reģistrēti līdz 2004. gada 30. aprīlim, ir 9 lati.
Avots: www.csdd.lv


Silvija Veckalne, «Rīgas Balss»
www.rb.lv
 
Visi komentāri
 
174608. viesis 5.augusts 2005 0:07
0 0 Atbildēt

SIA CSDD.

174612. viesis 5.augusts 2005 8:13
0 0 Atbildēt

idinju banda

tas jau sen bija skaidrs, ka labaak ar liikumu tai iestaadei, taapat kaa visiem citiem birokraatu puuzhnjiem.

liidziigi ar dakteriem, aiziesi paarbaudiit redzi un dabuusi opereet aizkungja dziedzeri

174613. viesis 5.augusts 2005 8:56
0 0 Atbildēt

mmjā.. cilvēkam, kurš cerēja ietaupīt sešus latus, saņemot šādu "rēķinu" un attieksmi noteikti bija šoks... :(

174614. viesis 5.augusts 2005 9:12
0 0 Atbildēt

KLUKSTI pie sienas!!!

174616. viesis 5.augusts 2005 9:43
0 0 Atbildēt

Es te jau apollo raxtiiju... :

Kopsh kura laika CSDD administree TL ikgadeejo nodevu? Cik man zinaams, nodevu var atmaksaat Lavijas valsts celji...

A pie CSDD var nonjemt no uzskaites (tie ir tie 2 ls ar kapeikaam) un tad arii nogriezh tehniskajai pasei stuuri. Peec tam, liekot atpakalj uzskaitee, jaagatavo jauna teh. pase parastajaa kartiibaa, samaksaajot paari par 6 latiem! Taapat ari numurus - ja atdevi prom, tad atjauno! Cik tur vinji maxaaja - zem 20 latiem?

Kraviniekiem noteikti ir izdeviigi njemt no uzskaites uz diikstaaves meeneshiem vai gadiem, jo tur nodevas ir simtos. Bet vieglajiem.., nu nezinu, jaabuut pilniigam lunim, bojaatu teh. pasi un izniicinaatu numurus dazhu meeneshu deelj...

Taa nav?

Taads iespaids, ka Autore raxtiijusi zvaigznees skatiidamaas, nevis, kaa zhurnaalistam oieklaajas - uzzinot "iesaldeeshanas" kaartiibu. Kaut kaa nesmuki...

174617. viesis 5.augusts 2005 9:43
0 0 Atbildēt

mjaa:D:D:D un nebuutu paarbaudiijis redzi, buutu jua zaarkaa ar visu izcilo dziedzeri!

174618. viesis 5.augusts 2005 9:58
0 0 Atbildēt

To bizenaajs:laikam būsi iekšu dakteris-priecajies ka kolēģis piespēlē biznesiņu.

174620. viesis 5.augusts 2005 10:06
0 0 Atbildēt

:D

174621. viesis 5.augusts 2005 10:27
0 0 Atbildēt

man radās iedeja, vai žurnāliste nevarētu izkartot vienu lietu, ja es aizbraucu komandejumā no Latvijas firmas uz 5 mēnešiem man neaprēķina iedzīvotāja nodokli??? Jo es taču nēsmu valstī par ko tad man jāmaksā. Un v

174622. viesis 5.augusts 2005 10:27
0 0 Atbildēt

man radās iedeja, vai žurnāliste nevarētu izkartot vienu lietu, ja es aizbraucu komandejumā no Latvijas firmas uz 5 mēnešiem man neaprēķina iedzīvotāja nodokli??? Jo es taču nēsmu valstī par ko tad man jāmaksā. Un vēl lai atmaksas kārtība būtu tāda aizeju uz kasi un man atdod ;o)

174623. viesis 5.augusts 2005 10:36
0 0 Atbildēt

tad jau vēl papildus: vai žurnāliste nevarētu izkārtot vēl vienu lietu

kad būs apkures sezona -neesmu mājās - pa to laiku neaprēķina apkuri utt

174632. viesis 5.augusts 2005 11:02
0 0 Atbildēt

Anoniimie viesi vareeja nesmirdeet, jo vispaar shaadu ideju pasvieda lukstinja kungs televiizijas eeteraa.

Varbuut es to pasakot ne par ko nenestu atbildiibu, bet Lukstinjsh tomeer skaitaas kaut kaada amatpersona.

174633. viesis 5.augusts 2005 11:03
0 0 Atbildēt

komandeejumaa uz 5 meeneshiem?!

taa jau ir trimda un par to neapreekjina nodokli :P

174634. viesis 5.augusts 2005 11:06
0 0 Atbildēt

174621., 174622., 174623.

Ienakuma nodoklis - registrejies arzemes un nebus jamaksa ienakuma nodoklis.

Apkure - ne jau par tavu sildisanu jamaksa, bet par dzivokla.

Visa jezga ir no ta, ka kads prieksniekelis grib pazimeties TV un saruna visu ko un par saviem vardiem vinam nav jaatbild.

174639. viesis 5.augusts 2005 11:25
0 0 Atbildēt

Šajā sakarībā arī bija idejas par OCTA, ka visiem būs obligāti jāņem uz gadu un tad nelietošanas mēnešus AAS atmaksās atpakaļ - murgs!

174646. viesis 5.augusts 2005 13:18
0 0 Atbildēt

"Līdz 2007. gada 1. janvārim nodeva ... līdz 12 000 kg, kas vecāki par 20 gadiem ir 9 lati."

LUUK TAS JAU IR MARASMS.... jo vecaks auto jo mazak celju bojaa??? idiotisms...es ar savu 1900kg maksaju 5x vairak...un asvaltu bojaju 5x mazaak...Lukstinj...tev kalkulatoru un fizikas gramatu uzdavinat???

174648. viesis 5.augusts 2005 13:28
0 0 Atbildēt

Kamaz, Belaz, Gaz, Zil utt...shie un citi vesturiskie auto pec maniem aprekiniem asvaltu nebojaa, pat uzlabo ....kaa arii piesaistaa turistus!!!

Lukstinja-Sprukstina kungs

174652. viesis 5.augusts 2005 13:46
0 0 Atbildēt

Domāju, ka nekur pasaulē nodokļu būšanās, dažadu atlaižu politika nav izplatīta. Ja cilvēks ir auto īpašnieks, tad viņam reali jārēķinās ar likumā paredzētajām nodokļu summām, un nav ko daudz gaunerēties. Man pašam ir divi auto, no kuriem parasti izmantots tiek viens. Nodokļos par abiem maksāju 90 ls. Tātad vidēji iznāk, ka viens no maniem auto vismaz pusgadu tiek neizmantots. Bet lai tāpēc kaut ko štukotu ietaupīt uz autonodoķļu rēķina - tāda domiņa galvē vēl nav ienākusi. Esmu dzirdējis gadījumus, kad pat samērā pabiezi ierēdņi, kuri komandējumos pavada ilgus mēnešus, ir interesējušies par nodokļu atlaidēm. Nu, gauneri - savādāk nepateiksi.

174653. viesis 5.augusts 2005 13:49
0 0 Atbildēt

runajot par ceļa nodokli , man ir viens cits globals jautajums... kada velna pec man CEĻA nodoklis jamaksa sporta mašinai ( auto ar sporta pasi), ka man normali pa celju ar vinju vairs braukt neljauj...?

Nakamos ar ko saskaros ar sportinieku braucot uz Zemaitijas ralli, ka auto loga nav TA, bet LIT muitniece neko nezin , ka sporta auto vairs TA uzlimes nedos ( jo redz citiem esot, kas agrak gaja) un vinja SP nesaprot rakstit, ka auto ir pielaide celju satiksmei...

Tas ir velviens spilgts piemers, ka nesaprotamus ierobezojumus utt valsts viri radit mak, bet ar sekam jacinas mums

174669. viesis 5.augusts 2005 16:49
0 0 Atbildēt

Apbrīnojami, ko tik cilvēki nedara!

Šito ziņu jau drīzāk varētu likt pie kādiem kurioziem.

174676. viesis 5.augusts 2005 18:12
0 0 Atbildēt

Lietuvā, piemēram nav ceļa nodoklis un apskate 1 reizi 2gados. Toties ceļi labāki un degviela nav dārgāka.Ceļa nodoklis ir pie degvielas kad brauc tad maksā.

174688. viesis 6.augusts 2005 15:06
0 0 Atbildēt

Latvija rullzzz :)

174892. viesis 9.augusts 2005 11:08
0 0 Atbildēt

"Rīgas Balsij" nopietni jāpadomā par to, vai par šādām tēmām būtu jāraksta žurnālistei, kurai pašai nekad nav gadījies auto stūri rokā turēt ;-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti