Par transporta reģistrācijas pārtraukšanu uz laiku 24

 
11.augusts 2005 16:15

Latvijas presei izplatīta atklātā vēstule, kuras autors A.Caune pārmet it kā netaisnīgu transportlīdzekļa ikgadējās nodevas iekasēšanu.

CSDD konstatēja, ka vēstules autors min skaitļus un faktus, kuri neatbilst patiesībai (piemēram, ikgadējā transportlīdzekļa nodeva, kas nomaksāta Ls 8 apmērā, vēstulē „noapaļota” uz Ls 15). Iespējams, to var skaidrot ar faktu, ka vēstulē minētās darbības neveica A.Caune, bet gan transportlīdzekļa reģistrētā īpašniece.

Tādēļ neizpratni rada tas, ka vēstules autors uzņemas atbildību par saviem apgalvojumiem, it kā pats būtu veicis šīs darbības. Neraugoties uz to, gadījums prasa plašāku skaidrojumu.

Jāatgādina, ka transportlīdzekļu ikgadējā nodeva veido valsts autoceļu un pašvaldību ceļu un ielu uzturēšanas finansiālo pamatu. To ik gadu maksā juridiskās un fiziskās personas, uz kuru vārda Latvijā reģistrēti transportlīdzekļi vai izsniegtas tranzīta numura zīmes. Nodevu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā administrē VAS “Latvijas Valsts ceļi” sastāvā izveidotā Transportlīdzekļu nodevas administrācija, bet CSDD to tikai iekasē un ieskaita valsts pamatbudžetā.

Likuma „Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu” 7.panta 4.punkts tiešām paredz atmaksāt nodevas daļu, ja reģistrāciju uz laiku pārtrauc, nododot valsts reģistrācijas numura zīmes.

Diemžēl, kad nodevas administrētāji ieviesa šo iespēju, sabiedrība nebija un vēl joprojām nav pietiekami informēta par jaunieveduma mērķi, būtību un reālajām izmaksām. Rezultātā dažiem autovadītājiem varēja rasties priekšstats, ka nodevu atmaksā par katru periodu, kad transportlīdzekli neizmanto satiksmē.

Acīmredzot, arī vēstules autors „piemirsa”, ka darbībām, kas veicamas, lai reģistrāciju uz laiku pārtrauktu, ir konkrēti izcenojumi:

Transportlīdzekļa noņemšana no uzskaites (šajā gadījumā – reģistrācijas pārtraukšana, datu fiksēšana reģistrā) 2,12

Transportlīdzekļa reģistrācijas darbība, kuras rezultātā izsniedz reģistrācijas apliecību (reģistrācijas atjaunošana pēc pārtraukuma, datu fiksēšana reģistrā) 3,23


Transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība ar hologrāfisko pretviltošanas pārklājumu (pārtraucot reģistrāciju, vecā apliecība tika „apgriezta”, lai tajā varētu veikt atzīmi) 3,82


Turklāt tie nebūt nav paredzēti, lai, kā uzskata vēstules autors, pelnītu birokrātija. Tieši šīs darbības un to fiksēšana transportlīdzekļu reģistrā ir pamats transportlīdzekļa ikgadējās nodevas atmaksai, kuru A.Caune tik ļoti kāro. Tikai tā var panākt, lai nodevas atmaksu neizkrāptu negodīgi transportlīdzekļu īpašnieki.

Transportlīdzekļa, kura pilna masa ir mazāka par 1500 kg un nodevas summa gadā – Ls 12,00, reģistrācijas pārtraukšana, nododot valsts reģistrācijas numura zīmes, uz neilgu laiku (piemēram, 6 mēnešiem) tā īpašniekam noteikti nav izdevīga, jo veicamo darbību (tabulā) kopējā cena ir Ls 9,17, bet nodevas atmaksas summa par 6 mēnešiem – tikai Ls 6,00 (par Ls 3,17 mazāk). Savukārt, piemēram, ja transportlīdzekļa pilna masa ir no 1801 kg līdz 2100 kg, un ikgadējās nodevas summa Ls 45, tad ietaupījums šādā pašā situācijā būs Ls 13,33. Īpašniekiem, kuru transportlīdzekļa ikgadējā valsts nodeva mērāma simtos latu, ietaupījums, uz laiku pārtraucot reģistrāciju, ir vēl ievērojamāks.

Likumā teikts: „ja reģistrāciju pārtrauc uz laiku, nododot valsts reģistrācijas numura zīmes, atmaksājamo nodevas summu aprēķina saskaņā ar šādu formulu: atmaksājamā summa = samaksātā nodeva gadam x 1/12 x kārtējā gadā atlikušo pilno mēnešu skaits”. Taču CSDD dati liecina, ka šo iespēju izmanto ļoti neliels Latvijas transportlīdzekļu īpašnieku skaits. Tādēļ, iespējams, jālabo likums „Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu”, un, ja tas tiks izdarīts, tad arī sabiedrībai tas būtu jāizskaidro.

Sagatavoja Juris Saukāns
 
Visi komentāri
 
175274. viesis 11.augusts 2005 16:30
0 0 Atbildēt

kam ir 8Ls gada nodeva?

175275. viesis 11.augusts 2005 16:37
0 0 Atbildēt

8 Ls nav nekam, pati mazākā nodeva ir 9 Ls (retro auto).

175276. viesis 11.augusts 2005 16:38
0 0 Atbildēt

8 + PVN

175278. viesis 11.augusts 2005 16:48
0 0 Atbildēt

Manupraat nodevu vajag apreekjinaat peec taa vai ir OCTA vai nee uz konkreeto laiku. Jo ja vinjas nav var pienjemt ka auto celju satiksmee nepiedalaas...

neieshu jau tieshaam uz 3 meeneshiem njemt nost numurziimes...

175279. viesis 11.augusts 2005 16:48
0 0 Atbildēt

lai pēc sešiem ziemas mēnešiem dabūtu atpakaļ sešus latus no 12 samaksātajiem.

kur ir runa par 15

ventura 8+pvn ir 9.44

tranporta nodeva ar pvn neapliekas

175280. viesis 11.augusts 2005 16:51
0 0 Atbildēt

varbūt kapeikpi**** to nodevu var nemaksāt uzreiz par visu gadu ???

175281. viesis 11.augusts 2005 17:06
0 0 Atbildēt

Kas ir Juris Saukāns? CSDD sētnieks?

175285. viesis 11.augusts 2005 17:24
0 0 Atbildēt

neierubīju, kāds tam sakars ar numura zīmes atdošanu ?!?!?

numuru jāatdod ja netgriezeniski noņem no uzskaites.

kad es savējo uz laiku izņēmu no aprites dēl avārijas, man tikai

nogrieza reģ. apliec. stūri un iespieda zīmogu, bet numuri tā arī palika man. protams, par pakalpojumu ir jāmaksā, tas jau ēzelim ir skaidrs. Man liekas, CSSD vai nu paši neko nerubī vai arī te kaut ko līdz galam nepasaka...

varēja tās pakalpojumu cenas nevis vienā blāķī uzrādīt, bet gan pēc risinājumiem, tb gribu to un to, tas attiecīgi maksā tik un tik.

175286. viesis 11.augusts 2005 17:31
0 0 Atbildēt

Tādā satiksmes jomā attīstītā valstī kā Vācija ir vasaras numuri, nodoklis jāmaksā tikai par vasaras sezonu. Kāpēc pie mums tā nevarētu? No maija līdz septembrim un viss būtu normāli.

175298. viesis 11.augusts 2005 18:59
0 0 Atbildēt

Ksneps: nekāds ceļa nod. nav jāmaksā, ja noņem reģistrāciju uz laiku. Tikai nevajag sajaukt ar noņemšanu no uzskaites, kas nozīmē ka auto tiek norakstīts pavisam tb for ever :)

kad piereģistrēsi atkal no jauna, izdos jaunu reģ. apliecību.

175305. viesis 11.augusts 2005 23:50
0 0 Atbildēt

Ja negrib braukt,tad nevajag pirkt auto-nekas nebūs jāmaksā.Un gaiss arī būs tīrāks-cik tad nu ar pirdienu vien varēs piesmirdināt:D

175313. viesis 12.augusts 2005 10:19
0 0 Atbildēt

Labak lai vinsh sapust pagalma nebraucot neka pa grashiem atdot? Interesanta logika

175314. viesis 12.augusts 2005 10:20
0 0 Atbildēt

Ksneps - Labāk tad arī pārdot, savādāk vajadzēs vēl maksāt par utilizāciju. ;)

175315. viesis 12.augusts 2005 10:24
0 0 Atbildēt

2 Ksnep & dekster :)

www.csdd.lv/

Kļūstot arvien atvērtākai pret klientiem un vēloties nodrošināt pakalpojumu sniegšanu arvien augstākā kvalitātē, CSDD ieviesusi jaunu pakalpojumu – uzticības tālruni. Piezvanot pa tālr. 7025757, automātiskajā atbildētājā varat atstāt ziņojumu:

• par jūsuprāt nekvalitatīvu vai nelaipnu apkalpošanu,

• par CSDD darbinieku nekorektu rīcību,

• kā arī informāciju par jebkurām nebūšanām, ar ko Jums nācies saskarties CSDD nodaļās vai kontaktējoties ar CSDD darbiniekiem.

Turklāt informāciju Jūs varat atstāt arī anonīmi.

175316. viesis 12.augusts 2005 10:26
0 0 Atbildēt

Anonimikim - Ls 8 ir nodeva visadiem cauniem dauniem, kuru autinam ir 12 lati uz gadu, bet 4 menesus shis nebrauc, un tad samaksa tikai par 8 menesiem.

175317. viesis 12.augusts 2005 10:29
0 0 Atbildēt

Ksnepam - ja velies piecus gadus nebraukt, tad nonjem no uzskairtes uz laiku. Preteja gadijuma samaksat nodevu naksies par visiem 5 aizgajushajiem gadiem. Un pilnigi nekadu lomu nespele, vai tev bija izieta apskate un bija nopirkta octa vai ne. Kurs lai to zina un parbauda - a varbut Tu visdu laiku gaazi ar autinju bez apskates, octas, tiesibam un ugunsdzeashama aparata.

175319. viesis 12.augusts 2005 10:40
0 0 Atbildēt

to Dekster:

"Juris Saukāns,

CSDD Sabiedrisko attiecību daļas speciālists"

175331. viesis 12.augusts 2005 11:59
0 0 Atbildēt

sviests jebkurā gadijumā, ar mazajām mašīnām parasti brauc tie cilvēki kuri grib ietaupīt un nebraucot ziemā to arī grib, bet pēc CSDD vārdiem tam nav jēgas.

īsāk sakot visi apkāš atšķirās tikai metodes un principi

175336. viesis 12.augusts 2005 12:24
0 0 Atbildēt

Ksnep & dekster

[Spied šeit »»]

Kļūstot arvien atvērtākai pret klientiem un vēloties nodrošināt pakalpojumu sniegšanu arvien augstākā kvalitātē, CSDD ieviesusi jaunu pakalpojumu – uzticības tālruni. Piezvanot pa tālr. 7025757, automātiskajā atbildētājā varat atstāt ziņojumu:

• par jūsuprāt nekvalitatīvu vai nelaipnu apkalpošanu,

• par CSDD darbinieku nekorektu rīcību,

• kā arī informāciju par jebkurām nebūšanām, ar ko Jums nācies saskarties CSDD nodaļās vai kontaktējoties ar CSDD darbiniekiem.

Turklāt informāciju Jūs varat atstāt arī anonīmi.

175376. viesis 12.augusts 2005 17:27
0 0 Atbildēt

Tad rodas jautaajums A. God. Saukaana kungam: KAD IEKSH CSDD EJOT IKGADEJO TA APSKATI NEVAR NOREKINTIES AR KARTI???? Vai kartes izmantosana ir patiesaam pretlikumiiga??? Ja ne tad ludzu tur uzstaadiit arii visu banku bankomaatu nevis tikai vienas bankas!!! Un ja patiesaam CSDD pieprasa tikai un vieniigi skaidraa naudaa, tad rodas nakosais jutaajums, kaapeec man netiek izsists parasts kases aparaata ceks, vai arii izrakstiita stingraas uzskaites pavadziime??? Vai likums patiesaam atljauj CSDD iekaseet naudu taadaa veida kaa vinjiem patiik??????

175378. viesis 12.augusts 2005 17:38
0 0 Atbildēt

Vai tad no taa uzticiibas taalrunja kas mainiisies??? Vai sie ieraksti tiks publiskoti? Tas buus kaarteejais manipulators prieksnieku rokaas.

175391. viesis 12.augusts 2005 18:44
0 0 Atbildēt

a uzreiz cilveekam to nevareeja izskaidrot? tagad redz izskaidrojaas un taisnojaas...

175712. viesis 17.augusts 2005 2:33
0 0 Atbildēt

kto skazet i pomozet, razre6eno li v Latvii regestracija Amglijskoh mashin ?

esli da, to s kakim rulem, levim, pravim ?

Moj e-mail - monaxamid@tvnet.lv

Budu o4enj blogodaren za otvet !

175713. viesis 17.augusts 2005 2:34
0 0 Atbildēt

Kto skazet i pomozet, razre6eno li v Latvii regestracija Anglijskih ( England, United Kingston ) mashin ?

esli da, to s kakim rulem, levim, pravim ?

Moj e-mail - monaxamid@tvnet.lv

Budu o4enj blogodaren za otvet !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti