Trīs uzvaras četrās klasēs un triumfs valstu vērtējumā

 
15.augusts 2005 13:47

Aizvadītajā nedēļas nogalē Bauskā, Mūsas trasē notika Ziemeļeiropas autokrosa čempionāta trešais posms. Uzvaru komandu vērtējumā guva Latvijas komanda, savācot maksimālo iespējamo punktu skaitu. Pie uzvarām individuāli tika Raimonds Tiltiņš (1600 Junior), Uģis Pauriņš (2000 Super), Mārtiņš Svilis (Open) un lietuvietis Rolands Zujevs (D-1).

1600 Junior klasē izvērtās cīņa par pirmo vietu starp divkārtējo Latvijas čempionu Raimondu Tiltiņu un pērnā gada Ziemeļeiropas vicečempionu Kristapu Dambi. Fināla startā labāks bija Dambis, izvirzoties līderpozīcijā. Sekoja Tiltiņš, bet trešais brauca vēl viens Latvijas pārstāvis Andris Priedītis, turot aiz sevis Dambja un Tiltiņa sīvāko konkurentu Arkādiju Bogomolovu. Drīz Krievijas pilots piedzīvoja tehnikas problēmas un zaudēja līderiem apli. Tikmēr Tiltiņš pamanījās apdzīt Dambi un izcīnīt sezonas pirmo uzvaru. Dambis otrais, Priedītis – trešais. Ziemeļeiropas čempionāta kopvērtējumā līderis Tiltiņš (48), seko Bogomolovs (46) un Dambis (44).

2000 Super klasē galvenie favorīti bija latvieši Atis Riekstiņš un Uģis Pauriņš, kā arī lietuvietis Šarūns Gliks. Pauriņš pārliecinoši uzvarēja, aiz sevis atstājot Jāni Aleksejevu un Reini Safonovu – šīs pozīcijas viņi guva, jo otrajā vietā finišējušo Gliku diskvalificēja par apdzīšanu dzeltenā karoga zonā. Pēc vairākkārtējiem incidentiem trasē un Glika protesta tika diskvalificēts arī čempionāta līderis Atis Riekstiņš, kurš formāli guvis 11. pozīciju. Kopvērtējumā Pauriņš ir līderis (50), bet Riekstiņš (43) noslīdējis uz otro vietu. Trešais – Roms Knita (Lietuva, 38).

Open klasē ar savu klātbūtni sacīkstē pagodināja bijušais Latvijas rallijkrosa un autotreka čempions Mārtiņš Svilis. Sacīkstē viņš bija lielisks, gūstot pārliecinošu uzvaru. Tieši šis panākums – tā kā šīs klases fināls bija pēdējais brauciens – pilnībā ļāva saprast Latvijas komandas grandiozās uzvaras neizbēgamību. Svilis ir pirmais, kurš pārtraucis soma Silvo Vītanena uzvaru gājienu. Soms palika otrais, jo viņa automobilim šī nebija parocīga trase. Trešais – vācietis Uve Vāgners. Kopvērtējumā vadībā Vītanens (57), Vāgners (30), Ari Peka Pilvass (Somija), Juris Kuļikovskis (Latvija, abiem 26).

D-1 klasē finālā pārliecinoši ātrākais bija Jānis Bogdanovičs, taču drīz viņu pievīla stūres pastiprinātāja defekts un Jānis izstājās. Uzvara nonāca lietuvieša Rolanda Zujeva rīcībā, lai arī vecmeistars pēdējā apļa pēdējā līkumā ieskrēja betona apmalē. Otrais – Valds Stankūns, trešais – Lins Jakubausks, – visi lietuvieši.
Komandu vērtējumā Latvija savāca punktu maksimumu – 60. Lietuvai otrā vieta ar 43 punktiem, sekoja Somija, Vācija, Igaunija un Krievija. Kopvērtējumā – līdere Latvija (164), seko Lietuva (143), Somija (94), Krievija (46), Vācija (30) un Igaunija (12).

Visa informācija preses pārstāvjiem un skatītājiem – www.musa.lv, www.autokross.lv, http://www.laf.lv/A_KROSS.htm, kā arī jaunajā žurnālā autOKross!

15.08.2005.
Viesturs Saukāns, LAF Krosa komisijas preses sekretārs.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 2

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 

Gaidāmā sniegputeņa dēļ Rīgā ievieš "sniega biļetes" un bezmaksas sabiedrisko transportu autovadītājiem 9

Gaidot sniegputeni, Rīgā pirmdien tiek ieviestas "sniega biļetes" un autovadītāji varēs izmantot sabiedrisko transportu bez maksas, aģentūru LETA informēja Rīgas dome. Lasīt vairāk

 

Latvijas elektrisko automašīnu tirgū ienāk Ķīna; vai rietumu ražotājiem ir ko likt pretī? (+ VIDEO) 7

Pasaulē lielākā elektrisko automašīnu ražotāja Ķīna pagaidām gan mazā apmērā, bet sāk startēt arī Latvijā. Pasaulē otras lielākās ekonomikas pārstāvniecība ar šāda tipa transporta līdzekļiem pagaidām nav sevišķi liela, taču tuvāko gadu laikā tas varētu mainīties. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti