CSDD Rīgas nodaļa pārsteidz igauņu juristus 26

 
26.augusts 2005 0:17

Šonedēļ pēc Latvijas Juristu biedrības (LJB) uzaicinājuma Latvijā uzturējās 30 Igaunijas juristu biedrības (IJB) biedru delegācija.

Viens no vizītes mērķiem bija iepazīšanās ar Latvijas publiskajiem reģistriem un datu bāzēm, tādēļ būtiska vizītes programmas sastāvdaļa bija VAS „CSDD” Rīgas nodaļas apmeklējums. Tās priekšnieks Andrejs Valters Igaunijas viesus iepazīstināja ar transportlīdzekļu reģistrācijas un transportlīdzekļu vadītāju kvalifikācijas principiem, kā arī citām CSDD darbības niansēm.

LJB prezidents Aivars Borovkovs bija šīs vizītes iniciators, un sarunā ar CSDD sabiedrisko attiecību daļas speciālistu Juris Saukānu pauda, ka igauņi laiku pa laikam brauc pie mums „ieelpot koleģiālo gaisu”, bet šī ir lielākā Igaunijas juristu delegācija, kāda apmeklējusi Latviju kopš LJB dibināšanas 1988.gadā. Pēc A.Borovkova teiktā, igauņu delegācija bija sajūsmā gan par laipno uzņemšanu, gan vizītes darba programmu.

„Es zināju, ka mums ir ar ko lepoties un šādu iespēju garām nelaidu. Ja teikšu, ka Igauņu juristi bija pārsteigti, iepazīstoties ar CSDD darbību, tad tas būs maigi teikts – viņi bija šokēti, redzot, cik ātri un precīzi šī sistēma darbojas,” pastāstīja Aivars Borovkovs. „Redzot, ka transportlīdzekļa vadītājai jaunā apliecība tiek izgatavota un izsniegta 15 minūšu laikā, mūsu kolēģi nespēja noticēt acīmredzamajam. Igaunijā līdzīga procedūra būtu prasījusi (pēc viņu teiktā) – dienas desmit.

Tāpat pārsteigums igauņu kolēģiem bija arī mūsu transportlīdzekļu vadītāja apliecības, kuru tehnoloģija paredz otra fotoattēla izvietošanu – viena no juristēm īsti igauniskā humora izjūtā pat apvaicājās, vai otrs foto ir skats no mugurpuses. Taču, ja runājam nopietni, tad Latvija tiešām var lepoties ar augstā līmenī organizētu publiskojamo reģistru darbību, un Igaunijai šajā jomā no mums ir iespēja mācīties, īpaši pārsteidza igauņus mūsu publisko reģistru un datu bāžu savietojamība un darbība online režīmā. Par dažādo iespēju izmantošanu igauņu kolēģiem pastāstīja arī Valsts Policijas Ceļu policijas priekšnieka vietnieks Viktors Vanags.

Tika nolemts, ka abu valstu Juristu biedrības varētu organizēt tieslietu ministru un juristu tikšanos, un šī pasākuma ietvaros īstenot Latvijas publisko reģistru darbības prezentāciju.”

Tiesu namu aģentūrā SIA „Lursoft IT” valdes priekšsēdētājs Ainars Brūvelis demonstrēja iespējas jurista ikdienas darbā izmantot publiskajos reģistros (Uzņēmumu un Komercreģistrā, ķīlu reģistrā, CSDD, tiesu portālā) esošās ziņas.

IJB delegācija tikās arī ar LR Tieslietu ministri Solvitu Āboltiņu. Igauņu kolēģi izteica atzinību par dažādu resoru juristu lietišķo sadarbību un darba organizāciju. Saruna skāra gan juridisko izglītību, gan justīcijas budžeta veidošanu, gan Latvijas Satversmes tiesas darbu (Igaunijā konstitucionālās tiesas nav).

Arī CSDD Rīgas nodaļas priekšnieks Andrejs Valters atzina, ka interese no igauņu puses bija neviltota: „Viens no būtiskākajiem jautājumiem, kurš interesēja ciemiņus, bija, vai CSDD ir pašfinansēšanās vai budžeta organizācija. Par to, ka CSDD budžets veidojas no maksām par sniegtajiem pakalpojumiem, igauņi pauda atzinību, jo, pēc viņu domām, tieši tas ir galvenais faktors, kā sekmēt šāda tipa valsts struktūru un pakalpojumu institūciju darbību saskaņā ar tirgus likumiem un sekmīgu attīstību.”

Jāpiezīmē, ka Igaunijas juristu biedrību šajā vizītē pārstāvēja profesionāļi, daudzi no kuriem ir ieņēmuši un pašlaik ieņem ievērības cienīgus amatus Igaunijas valsts un biznesa struktūrās.

Juris Saukāns,
CSDD Sabiedrisko attiecību daļas speciālists
 
Visi komentāri
 
176763. viesis 26.augusts 2005 0:44
0 0 Atbildēt

Izraadaas ka estipoisi vairaak tikai ar muti brauc, iisteniibaa kad paskataas, tad taads suunu ciems vien ir.

Bet Latvietis jau vienmeer taa kautriigi, pazemiigi, lieku reizi sevi nepaslavees un nepalieliisies. Labaak veel kaadam pakaljaa ieliidiis, kaut vai Europai.

176764. viesis 26.augusts 2005 2:33
0 0 Atbildēt

/rec par karstasinigajiem igaunjiem/

127.0.0.1 212.93.97.204

SEC-SGHC100G/1.0 UP.Browser/5.0.5.1 (GUI)

176771. viesis 26.augusts 2005 8:27
0 0 Atbildēt

Apsveicam CSDD ar kārtējo (datu bāžu) darbības augstu novērtējumu!

Tiešām, IT lietas CSDD ir labi sakārtotas!

176777. viesis 26.augusts 2005 8:40
0 0 Atbildēt

A vot ja vini uzzinatu par situaciju uz musu celiem un ipasi par to CSDD nodala kura ir atbildiga par celu zimiem...

176787. viesis 26.augusts 2005 8:55
0 0 Atbildēt

Jā atzīst, ka CSDD darbība patiešām notiek ļoti veikli un ilgāk par pusstundu neaizņem pat mašīnas piereģistrēšana, atšķirībā no tā kā tas bija pirms gadiem 5. Prieks, ka vismaz viena iestāde darbojas veikli, būtu vēl tā ar būvvaldi un citām valsts iestādēm....

176790. viesis 26.augusts 2005 8:58
0 0 Atbildēt

Ej d@#$% Saukān - "šāda tipa valsts struktūru un pakalpojumu institūciju darbību saskaņā ar tirgus likumiem un sekmīgu attīstību" notiks tad, kad būs konkurence - šobrīd ir monopols, kurš Lukstiņa rallijreidu finansēšanai var ieviest tādus pakalpojumus un cenas, kādus vēlas.

176791. viesis 26.augusts 2005 9:01
0 0 Atbildēt

CSDD reģistrācija un TA Rīgā rullē!

176793. viesis 26.augusts 2005 9:07
0 0 Atbildēt

'Varbūt igaunīšiem arī tā reģistrācija ilgst vairākas dienas, toties ceļi ir normāli. Tas ir svarīgāk. Baigo jau nu atraduši vareno piemēru, re kur mēs esam kruti, Lukstiņš priekā dej, ne?

176796. viesis 26.augusts 2005 9:11
0 0 Atbildēt

Nu tas ka igauņi un skandināvi vairāk ar muti brauc ir ne vienu vien reizi pierādījies. Piemēram robežkontroles sistēmas Somijā bija tikai teorijas līmenī (ko viņi centās slēpt līdz pēdējai iespējai), kad pie mums tas viss jau strādāja reālā laika režīmā. Tai pat laikā somi nebeidza mūs mācīt kā jāveido robežkontroles sistēmas...

Igauņi vismaz neslēpa situāciju pie sevis, bet arī igauņu ambīcijas nebija mazās. ;)

Lietuvā šai sakarā bija daudz smagāka sistēma - viņiem nekā nebija un nebija arī nekādu ambīciju. Viņi tā arī pateica - nekā mums nau un kad būs nau ne jausmas. Šiem tur vienkārši visa tā valsts organizāciju struktūra ir pilnīgi savādāka kas arī radīja nopietnas problēmas.

Par CSDD: Igaunijā ir vairākas automašīnu reģistrācijas datu bāzes. Sākotnēji šāda sistēma šķita daudz progresīvāka, bet dotajā brīdī tā varētu būt problēma. :(

176803. viesis 26.augusts 2005 9:28
0 0 Atbildēt

Kapec jamuld par otru fotografiju kas tiek ieprinteta tiesibas? Tas igaunija nav nekads jaunums. Es tur nodziviju 3 gadus un jau 2001 gada dzivosanas atlaujam igaunija bija viena orginala un viena uzprinteta fotografija. Ka ari sai atlaujai bija ari elektroniskais paraksts, kuru musejie noteikti uzskata, ka ir pirmie, kas to izdomaja.

Butu labak braukusu uz igauniju un macijusies, kadiem ir jabut celeim un kadia ir jabut satiksmes organizacijai.

176804. viesis 26.augusts 2005 9:32
0 0 Atbildēt

Taatad CSDD ir SIA...? :D

176805. viesis 26.augusts 2005 9:33
0 0 Atbildēt

CSDD ir valsts struktura vai komercstruktura ?

176813. viesis 26.augusts 2005 9:54
0 0 Atbildēt

Kārlis:

CSDD nevis ņem no valsts savai darbībai, bet gan pelna naudu (lai arī teorētiski skaitās bezpeļņas organizācija). Varbūt šo naudu varētu novirzīt ceļu remontam, lai būtu mazāk avāriju?

176827. viesis 26.augusts 2005 10:24
0 0 Atbildēt

Nu taada leeta sevis slavinaashana :D Laikam raksts tapis vakardienas raksta pa csdd iespaidaa!

176842. viesis 26.augusts 2005 10:42
0 0 Atbildēt

Tas ka Latvijas CSDD straadaa aatraak un viekaarshaak pat kaa !VAACIJAS! CSDD - taa nu ir taisniiba...

176852. viesis 26.augusts 2005 10:58
0 0 Atbildēt

Vēl jau vajadzēja nozīmēties ar plašo maksas telefonu sarakstu! Diez vai bremžu tauta var iedomāties, ka pavisam vienkārša, tipa valsts iestāde var organizēt informācijas tirgošanu par piķi.

176855. viesis 26.augusts 2005 11:17
0 0 Atbildēt

176813.viesim: "Bezpeļņas organizācija" tieši to arī nozīmē. Respektivi, tā nevis nedrīkst pelnīt (tā pat ļoti drīkst pelnīt), bet jebkura peļņa ir jānovirza iepriekš definētiem mērķiem. Vai tas ir ceļu remonts, jālasa statūtos.

176902. viesis 26.augusts 2005 14:31
0 0 Atbildēt

Par informatīvo tehnoloģiju veiksmīgu izmantošanu CSDD darbā - viss tiešām visnotaļ augstā līmenī. Tas ir patīkams fakts. Nebūtu arī slikti, ja vienkāršajam pilsonim būtu iespēja vismaz "pārlūka" režīmā ieskatīties savā dosjē CP datu bāzē. Trešdienas domburšovā mani pārsteidza CSDD šefs, nespējot TV skaitītājiem KONKRĒTI izskaidrot - kādas amatpersonas lemj par ceļa zīmju uzstādīšanu un gājēju "zebru" izveidošanu. Līdz šim es biju pārliecināts, ka CSDD vismaz kontrolē šo procesu. Ja jau ar to lietu nodarbojas "suņkopības/kaķkopības institūtiem" līdzīgas struktūras, tad jau nav jābrīnās par tml. " līmeņa zebrām" kā : 11.novembra krastmalā, Kalnciema tilta lejā , Lācplēša Brīvības ,Deglava u.c ielām... ES valstīs pilsētās arī "zebru" ir daudz, bet 90% gadījumos tās izvietotas uz ielām, kur atrodas viena josla. Uz daudzjoslu ceļiem tomēr it visur pirms "zebrām" ir gājēju luksofori.

176913. viesis 26.augusts 2005 15:10
0 0 Atbildēt

Tallinā jau gan nav tie labākie ceļi,kā Jelgavā

176962. viesis 26.augusts 2005 18:44
0 0 Atbildēt

Mani arī , tāpat kā esti poisus, pārsteidz otra fotogrāfija uz "vākiem". kam tā domāta ???

jāpiekrīt "apaljais_buss", jo cenas kāpj laicīgi ,jāmaksā pat par maksāšanu , tajā pat laikā nav dota iespēja maksāt citur un izvēlēties ssamaksas pakalpojuma tarifu . kā var nosaukt par pakalpojumu piespiedu eksekūciju (ikgadēju), ja man nav izvēles iespējas to darīt vai nē. man nav iespējas izvēlēties kur to darīt. un nav tiesības izvēlēties par cik naudiņām to darīt . Tātad tas ir monopols , piespiedu eksekūcija, nelikumīga naudas kāšana . ja pie šādiem biznesa noteikumiem vēl tās operācijas vilktos dienām ilgi, tad to kantori ir jādedzina nost .

176964. viesis 26.augusts 2005 18:51
0 0 Atbildēt

ikdienas viesi--par ceļu zīmju izvietošanu "domā"-tobiš murgo attiecīgā pašvaldība, CSDD tikai apstiprina pašvaldības sagatavoto projektu. tāpēc jau sanāk ka CSDD neko tā īsti nevar izdaīt , vienīdi pireģistrēt auto un izčakarēt apskatē un par to vēl nokāst naudu. un par to, ka tu samaksā, tev vēl ir jāsamaksā .

176980. viesis 27.augusts 2005 11:19
0 0 Atbildēt

kad muuseejie brauks igaunju celjus luukoties??

177012. viesis 28.augusts 2005 22:31
0 0 Atbildēt

jā izčakarēt apskatē tur viņi ir lieli speciālisti, ja gribēs, piečakarēsies tikko no veikala atdzītam autiņam, var vecākiem nemaz nerunājot, jo, ja uz skati dzen otro reizi, tad tak naudiņa nāk un vispār....nu nevar tā būt ka mašīna ir kārtībā...

177131. viesis 30.augusts 2005 0:01
0 0 Atbildēt

to ikdienas viesis - ja kas, shodien biju patiikami paarsteigts, no hanzanet ieejot lursoft baazee, par iespeeju "mani sodi" sadaljaa redzeet soda punktus. nebiju par to neko dzirdeejis. tiesa, nepatiikami biju paarsteigts, ieraugot vienu soda punktu, par kuru neko nebiju zinaajis. tipa, pirms gada izdariits paarkaapups, leemuma norakstaa ierakstiits "nolemju sodiit ar naudas sodu Ls20 apmeeraa", a izraadas "prinjom" arii soda punkts, kas vismaz rakstiskajaa leemumaa nekur neparaadas. viens jau nav daudz, bet nu nekorekti sanaak.

Redaktors 30.augusts 2005 7:46
0 0 Atbildēt

Soda punktus nepiešķir policists, bet gan sistēma - pēc tabulas. Ir pārkāpts konkrētais CSN punkts - saņem soda punktus!

177187. viesis 30.augusts 2005 15:37
0 0 Atbildēt

Nu nezinu, mani gan poliči informē par to cik bonusa punktus iegūstu par parkāpumu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti