Šīs nedēļas nogalē Falck Rally team komandas pilots Jānis Vorobjovs startēs 24 Heures 4X4 sacīkstēs Francijā, gūstot pavisam jaunu - bezceļu sacensību - pieredzi. Viņš iekļauts Latvijas komandā kopā ar Māri Saukānu un Andri Dambi.
24 Heures 4x4 ir bezceļu sacīkste diennakts garumā, kurā piedalās komandas ar trim braucējiem katrā. Latvijas komandā, kas startēs ar bezceļu sacīkstēs rūdīto OSCar, apvienojušies ļoti pieredzējuši piloti – Māris Saukāns, Andris Dambis un Jānis Vorobjovs. Pirmajiem diviem bezceļu braukšanas pieredze ir lielāka, taču apvienojumā šie trīs sportisti veido vispieredzējušāko Latvijas autosporta komandu, kāda vien iespējama. Andris Dambis savulaik bijis Eiropas vicečempions autokrosā un sasniedzis visaugstāko rezultātu no latviešiem Dakaras rallijā. Māris Saukāns ir neapšaubāmi viens no spēcīgākajiem, ja ne pats pieredzējušākais bezceļu braucējs, kura sportiskais potenciāls un attieksme ir sevi pierādījusi ne vienu reizi vien.Jāņa Vorobjova vārds autosporta pazinējiem Latvijā neprasa nekādus komentārus, jo viņš pie iespējas piedalās visās sacīkstēs, kādās vien iespējams. Tāpēc Jāņa kontā ir čempiona tituli gan autošosejā, gan rallijā, un par šo Francijas sacīksti viņš apgalvo, ka tā būšot jauna un tāpēc ļoti vērtīga pieredze.
„Šī būs ļoti laba starptautiska pieredze,” uzskata Jānis. „Braukšana ārzemēs ir vērtīga gan tāpēc, ka tā ir iespēja redzēt pavisam cita rakstura ceļus un trases apstākļus, tā parāda arī to, kurā jomā ir vairāk jāpiestrādā pie paša snieguma, pie fiziskās sagatavotības. Mēs komandā esam apvienojušies trīs sportisti, kas var papildināt viens otra pieredzi, un tas ir ne mazāk vērtīgi.”
Jāņa rīcībā šoreiz būs nevis ierastais rallija vai šosejas auto, bet gan OSCar, kas speciāli konstruēts un uzbūvēts tieši bezceļu sacensībām. „Testējot auto, pēc pirmajām 30 minūtēm man bija vēlme izkāpt no mašīnas un paspiest roku tās izveidotājam Andrim Dambim,” atzīstas pilots. „Auto vadās perfekti un var just, ka to ir radījis cilvēks ar izcilām inženiera zināšanām, kurš ļoti labi saprot tehniku. Ar OSCar braukt ir tikpat viegli kā ar rallija Subaru vai Mitsubishi.”
Sacensībām pieteikušās ap 120 ekipāžu, pārsvarā no Francijas, kuru rīcībā ir visdažādākā tehnika – klasiskie bezceļu džipi Mitsubishi, Toyota, Range Rover, bet arī ir dalībnieki ar mašīnām, kuru markas nebūt nesaistās ar bezceļu braukšanu – Renault Twingo, Scenic, Clio, Megane, MG Racing, un iecienīti ir mūsu kaimiņzemes auto Lada Niva, kas būs ne tikai vienīgās krievu komandas, bet arī vairāku franču komandu rīcībā.
24 Heures 4x4 būs diezgan prasīgas gan fiziskā, gan tehniskā ziņā. Sacīkste notiks visas diennakts garumā un trase sastāv no 10 km gara apļa, pa kuru sportistiem riņķot. Katrā komandā ir trīs braucēji un braukšanas laiks sadalīts līdzīgi – pa astoņām stundām katram. Šīs astoņas stundas nebūs jāveic bez apstājas, jo ik pēc trim stundām sportisti mainīsies. Interesanti ir tas, ka sacensību starts ir kopējais – uz starta stājas visas atbraukušās mašīnas kvalifikācijas rezultātu secībā. Kvalifikācijā startē tikai viens komandas pārstāvis, kuram jāizcīna savējiem pēc iespējas augstāku starta vietu. Latvijas komandā tas būs Andris Dambis.
Tā kā šīs ir endurance tipa sacīkstes, pilotus mašīnās nepavada stūrmanis, tāpēc Jāņa Vorobjova pastāvīgais līdzgaitnieks rallijā Guntis Ervalds paliks mājās, bet arī viņš atzīst, ka šis brauciens būs ļoti vērtīgs viņu ekipāžai. „Jāņa lēmumu piedalīties 24 stundu sacīkstēs vērtēju ļoti pozitīvi,” Guntis saka. „Spriežot pēc komandas sastāva un tehnikas, paredzu, ka latvieši tur nepaliks pēdējie, jo katram no viņiem ir liela sacīkšu pieredze.”
„Turklāt mēs ar Jāni pirms „pensijas” varētu kādreiz izbraukt arī Dakaras ralliju, tā kā arī šāda pieredze noderēs,” jokojot saka stūrmanis. „Agri vai vēlu, bet tas varētu notikt.”
Nākamais kopīgais pasākums Falck Rally team ekipāžai Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds būs rallijs Latvija 2005 septembra beigās.
Hi, hi! Saukāns "pieredzējušākais bezceļu braucējs"? Nesmīdiniet tautu. Viņš ir labs braucējs, bet ne jau pieredzējušākais. Nejauciet pirkstu ar gurķi. Latvija ir daudz pieredzejusaki bezceļu brauceji, kas jau no 9o gadu sakuma ar to ir nodarbojušies un pieprot perfekti to lietiņu, un tikai dēļ finansiālām iespējām nevar aizbraukt uz ārzemju gonkām.