Personiskā viesnīca – māja uz riteņiem 18

9.septembris 2005 8:44

Doties ceļojumā kopā ar ģimeni bieži attur laika trūkums saplānot ceļojumu un rezervēt viesnīcas, bet tikpat bieži pret ceļojumu nostājas tāme, kurā iekļautas transporta, dzīvošanas un uztura izmaksas.

Lielākajā daļā pasaules populārs ir kāds risinājums, kas Latvijā vēl nav iedzīvojies – tie ir dzīvojamie treileri un motormājas jeb tautā sauktie vonmobīļi (wohnmobile – vāc. val.). Katru gadu Latvijā arvien vairāk ierodas gan jaunas ģimenes, gan padzīvojuši pāri ar savām mājām uz riteņiem, bet ārvalstīs šādas mājas ar Latvijas numuriem ir retums.

Ielūkojoties vēstures lappusēs, pirmie ieraksti par mājām uz riteņiem datēti ar pagājušā gadsimta divdesmitajiem gadiem Amerikā, kur parādījās pirmie „tin can tourists”. Paskatoties vēl tālāk Eiropas vēsturē, par pirmajiem iedzīvotājiem uz riteņiem būtu dēvējami čigāni un ceļojošie mākslinieki, kuri savu dzīvi pavadīja zirgu vilktajās karavānās. Pasaulē pirmo atpūtas karavānu 1880. gadā esot uzbūvējusi kompānija „Bristol Carriage Company” pēc Dr. W. Gordon-Stables pasūtījuma, protams, tās pārvietošanai izmantoja zirgus.

Atpūtas transportlīdzekļi ir iedalāmi trīs grupās – piekabju veida treileri, motorizētie treileri un mobilās brīvdienu mājas. Pēdējās plašāk neapskatīsim, jo mobilās mājas faktiski ir rūpnieciski ražotas neliela izmēra vasarnīcas, kuras gatavas iespējams nogādāt paredzētajā vietā.

Mazākie un vienkāršākie piekabju veida treileri var būt pavisam nelieli un bez sevišķām ērtībām, bet lielākie mēdz būt pat septiņvietīgi ar ērtībām kā četrzvaigžņu viesnīcā. Iegādājoties šādu treileri, vienmēr ir jāpadomā par atbilstīgu automašīnu, ar ko to pārvietot. Šāda tipa treileri, jo sevišķi liela izmēra, rada manevrēšanas grūtības. Toties, dzīvojot kādā kempingā, velkošo automašīnu iespējams izmantot ceļošanai pa tuvāko apkārtni.

Motorizētos treilerus jeb vonmobīļus būvē uz mikroautobusu šasijām. Eiropā visplašāk izmanto Fiat Ducato; Renault Master; Peugeot Boxer un Mercedes-Benz Sprinter šasijas. Ar šādiem treileriem ir vieglāk manevrēt, tomēr mobīļa dzīvojamo daļu nav iespējams atstāt kempingā, ja automašīna vajadzīga tikai veikala apmeklējumam.

Treileri atkarībā no komplektācijas ir aprīkoti ar visu nepieciešamo pat ilgstošai dzīvošanai – ar virtuvi, dušu un tualeti. Virtuvē parasti ir iebūvēts ledusskapis un plīts, kurus iespējams darbināt gan ar elektrību, gan ar gāzi. Tos pašus enerģijas resursus izmanto arī apkures un gaisa kondicionēšanas iekārtas. Labi aprīkotu treileri var izmantot jebkurā gadalaikā bez laika ierobežojuma. Speciālos kempingos, kuru ārvalstīs ir daudz, iespējams pievienoties elektrībai, uzpildīt dzeramā ūdens rezerves un atbrīvoties no kanalizācijas.

Kāpēc cilvēki izvēlas ceļot ar treileriem
Ar treileri iespējams doties ceļā, iepriekš neko neplānojot, nerezervējot biļetes un viesnīcas, atliek vien paņemt drēbes un nepieciešamās mantas, piebraukt pie lielveikala, iegādāties vajadzīgo pārtiku un dzērienus, un esat gatavi ceļojumam. Nenoliedzams pluss ir iespēja paņemt līdzi savu mājdzīvnieku. Liela izmēra treileros ir pietiekami daudz vietas gan sporta inventāram, gan apģērbam, gan bērnu rotaļlietām. Ceļojot ar treileri, nav jāraizējas par viesnīcu un restorānu cenām, jo jums ir virtuve, kur pagatavot brokastis, pusdienas un vakariņas, un ir kur pārgulēt. Ārvalstu speciālisti aprēķinājuši, ka četru cilvēku ģimene, ceļojot ar treileri, var ieekonomēt no 50% līdz 70% ceļojuma izdevumu.

Eiropā plaši pazīstami ir Avondale, Bürstner, Dethleffs un Knaus firmu ražotie treileri, bet Latvijā neviens tādus netirgo, jo acīmredzot pēc tiem nav pieprasījuma.

Žurnāls A-ZET
 
Visi komentāri
 
178327. viesis 9.septembris 2005 8:46
0 0 Atbildēt

viss jau ir jabi.. tikai taa treilera cena ir manupraat astranomiska...

178331. viesis 9.septembris 2005 8:51
0 0 Atbildēt

tie treileri maksā daudz

178370. viesis 9.septembris 2005 9:20
0 0 Atbildēt

Manuprāt Latvijas apstākļiem piemērotāka būtu treileru noma. Cik tad vidējais statistiskais Latvijas iedzīvotājs ceļo? Cik gan nāktos ceļot, lai treilera iegāde atmaksātos?

178396. viesis 9.septembris 2005 9:43
0 0 Atbildēt

Pladies dievam, latvijā nav kalnu. Tie treileri satixmi brmzē vēl briesmīgāk par smagajiem - spānijā, francijā, itālijā, šveicē, austrijā, norvēģijā uz šaurākiem kalnu cēliem tas ir pilnīgs pī, kad strīpa ar tādiem velkas pa priekšu... :-(

Un - būsim reālisti - nemaz nav tik viegli atrast piemērotas stāvvietas, kur izgāzt ateju @ pieslēgites pie špana... :-( Pat 'civilizētajos rietumos'.

178418. viesis 9.septembris 2005 10:39
0 0 Atbildēt

Nu... Treilera cena- viens, otrs- ja ar vinju buus jaabrauc uz praamja, sanaks diezgan saliiti... Tas tapec, ka uzbraucot uz kadam salam, piemeram, tu nenemsi hoteli, tad no tevis nopleesiis par praami...

Man kaut ka letak sanak celot ar motociklu... Praamim biletes nerezerveju, tapat kads stuuris atrodas kur to iedziit, ir bijushi precenti, ka moticklam cena uz praamja letaka kaa gaajeejam... Dabigi, celot taa var tikai divi cilveeki...

178526. viesis 9.septembris 2005 19:43
0 0 Atbildēt

un cik tad tāds sūds maksā?

178533. viesis 9.septembris 2005 20:59
0 0 Atbildēt

Latvijas apstākļiem un rocībai visefektīvāk ir nopirkt parastu busiņu. It sevišķi ja vēl tas tāpat vajadzīgs darba vai ģimenes biznesa vajadzībām. Un tad uz ceļojuma laiku ar savu roku vai citu "tautas daiļamata meistaru" palīzību iebāzt tur gultas uc nepieciešamos pričendāļus. Protams, nav tāds komforts, kā ar specializētu "vohnmobili".

178554. viesis 10.septembris 2005 11:52
0 0 Atbildēt

Turēt auto tikai ceļojumiem? Tie, kas pie mums to varētu atļauties, labāk par to naudu apmetas kārtīgās viesnīcās.

178606. viesis 12.septembris 2005 9:51
0 0 Atbildēt

braucot ārā no Rīgas uz Ogres pusi.. pa labai rokai aiz rumbulas tacu vesela kaudze ar treileriem tirgojas..

Vācijā normālu piekabinamo treileri var nopirkt pa 5k eiro.. nav nemaz tik traki.. Latvijaa gan ir tikai max kādas 4-5 vietas, kur iespeejams piesleegt treileri...

178629. viesis 12.septembris 2005 12:03
0 0 Atbildēt

kas ta to nezināja? nākamais raksts būs tāds: ir tādi auto, kurā var sakāpt līdz pat 5 cilvēkiem un pārvietoties no punkta A uz punktu B.

178637. viesis 12.septembris 2005 12:50
0 0 Atbildēt

no punkta B uz punktu A nevar?

178650. viesis 12.septembris 2005 13:52
0 0 Atbildēt

turpinot Pepina domu.. tiešām vareja iauto vienoties ar Latvijā esošajām kempinga vietām, kuras sniedz treilerparka pakalpojumus, lai tās ieliek te savas adreses.. un apraksta iespejas, kas pieejamas ceļotājiem ar treileriem..

178651. viesis 12.septembris 2005 13:53
0 0 Atbildēt

pedējo komentāru - es..

178725. viesis 12.septembris 2005 19:20
0 0 Atbildēt

Esmu izmantojis (īrējis) šīs dzīvojamās piekabes. Apmēram Ls 15 diennaktī uz 4 cilvēkiem nav dārgi! Piebraucu pie paša ezera, sarunāja pa 5 lati pieslēgt pagarinātāju pie tuvākās kempinga mājiņas. Kempinga būdā vecas gultas, smird pēc pelējuma, nav izlietne, duša, leduskapis, apgaismes dažreiz utt. Vagonā - tīrs, sava gultas veļa, visādas gaismas, leduskapis, izlietne ar ūdeni, gāzes plīts, rozete ar 220 teiksim mūzikai, vakaros var biš uzsildīt. Ja sanāk labu vagonu paņemt tad ir ideāli!!! vai palikt viesu mājiņā ar to visu, bet pa 15 - 25 Ls no galviņas!

179754. viesis 21.septembris 2005 19:49
0 0 Atbildēt

Treilerus un,cerams,driiz arii vonmobiiljus,jeb kemperus var panjemt uz nomu Treileru Centraa.Tel.9489900.Cenas 15-20 Ls dienaa,atkariibaa no komplektaacijas.Celjojot pa Eiropu,uz 2 cilveekiem 10 dienaas ietaupiisiet apmeeram 1000 EUR,nekaa tadj baruktu tikai ar auto un apmestos viesiicaas.Pat,ja teltiis,ap 700 EUR paarmaksaasiet kafejniicaas par eeshanu.

Arii sleepot ziemaa var doties,tur ir autonoma gaazes apkure.Austrijaa vairums kemingu straadaa cauru gadu.

179870. viesis 22.septembris 2005 19:11
0 0 Atbildēt

Treileru cenas ir apmeeram shaadas-ja paveicaas,tad ljoti vecu (1978 g.),bet stingru un labu var dabuut par ~1500 EUR.Bet ar taadu uz aarzemeem gan braukt buutu kauns.Vizuaali svaigaaks,arii mazliet modernaaks (1985-1988 g.) maksaas ap 2500-3000 EUR.Nu,un taalaak jau var aiziet liidz pat 50000.Bet katraa gadiijumaa pirkt prieksh sevis,ja vien negrasaaties treileri lietot nepaartraukti vismaz 2 meeneshus gadaa, nav jeegas,izdeviigaak ir nomaat.

187145. viesis 30.novembris 2005 20:31
0 0 Atbildēt
189703. viesis 31.decembris 2005 12:10
0 0 Atbildēt

kur var iznomat normali treileri?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 12

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Ko zog Vācijā? – 20 pieprasītāko auto modeļu un 10 marku saraksts 11

Vācu izdevums Auto-Motor-Und-Sport apkopojis 2016.gada auto zādzību statistiku un publicējis 20 garnadžu iecienītāko auto modeļu un 10 marku sarakstu. Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti