71% auto brauc ar bīstamu riepu spiedienu 42

 
12.septembris 2005 14:24

10., 11.septembrī notikušās akcijas "Uzpildiet ar gaisu" rezultātā tika atklāts, ka 71 % no pārbaudītajām automašīnām gaisa spiediens riepās ir ceļu satiksmei bīstams vai pat ļoti bīstams.

"Situācija Latvijā īpaši neatšķiras no situācijas citās ES valstīs, kurās šī akcija notiek pirmo reizi," stāsta Daniels Fregons, "Michelin" komunikāciju departamenta darbinieks. Kā piemēru tam, cik maz autovadītāju pievērš uzmanību gaisa spiedienam automašīnu riepās, viņš min faktu, ka daudzi no vadītājiem pat nezina, kādam šim spiedienam ir jābūt, kā arī to, ka šī informācija parasti ir atrodama uzlīmē pie automašīnas durvīm vai degvielas bākas. Viņš izsaka cerību, ka "Michelin" veiktās akcijas tomēr palīdzēs šo situāciju uzlabot.

10. un 11. septembrī pirmo reizi Latvijā notika akcija "Uzpildiet ar gaisu", kuras laikā Rīgā, stāvlaukumā pie tirdzniecības centra "Mols", riepu ražotājfirmas "Michelin" speciālisti no Francijas kopumā pārbaudīja 210 automašīnas, sniedzot savu novērtējumu un ieteikumus autovadītājiem. Akcija notika 2004. gada aprīlī parakstītās Eiropas Ceļu Satiksmes Drošības Hartas ietvaros, ar kuru "Michelin" uzņēmās saistības palīdzēt Eiropas Komisijai samazināt ceļu satiksmes negadījumu upuru skaitu.

No divu dienu akcijas laikā pārbaudītajām 210 automašīnām, tikai 15 % gaisa spiediens riepās bija pareizs vai tuvu tam. Apmēram 14 % automašīnu šis spiediens bija pagaidām apmierinošs, taču ne labs. Visām pārējām automašīnām gaisa spiediens riepās bija bīstams vai pat ļoti bīstams ceļu satiksmes drošībai.

Kā stāsta Daniels Fregons, "Michelin" veiktajām akcijām ES ir rezultāti, jo salīdzinājumā ar iepriekšējā gada akciju rezultātiem, šogad 33% automašīnu gaisa spiediens riepās ir bīstams vai pat ļoti bīstams, pērno 42% vietā.

Aldis Adiņš, CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieka vietnieks izsaka atbalstu šai iniciatīvai. "Katrs kārtīgs autovadītājs zina, ka viens no transportlīdzekļu tehniskajiem parametriem, kurš var būtiski ietekmēt kā satiksmes drošību, tā arī degvielas patēriņu un riepu nodilumu, ir gaisa spiediens transportlīdzekļa riepās pie nosacījuma, ka riepas uz transportlīdzekļa ir vienādas un to tips atbilst gadalaikam, kā arī tās nav pārlieku nolietotas vai citādi bojātas."

 
Visi komentāri
 
178653. viesis 12.septembris 2005 14:26
1 0 Atbildēt

par to spiedienu - kāpēc manometri katrā tankā rāda savādāk?

178655. viesis 12.septembris 2005 14:29
0 0 Atbildēt

Godīgi sakot, es arī nezinu, kāds ir tas pats pareizākais cipars. Varbūt kāds man var pateikt priekšā? Saab 900, pilna masa 1875 kg

178656. viesis 12.septembris 2005 14:32
0 0 Atbildēt

pie reizes varat iemest arii prieksh passaata 93 gada ar pilno 1765 kg... :)

178657. viesis 12.septembris 2005 14:32
0 0 Atbildēt

bullshit absoluuts. kaads tad ir "biistamais" un "iipashi biistramais" spiediens? lielaaks par manuaalii rakstiito,vai mazaaks? btw, degviela eedaas mazaak,ja spiediens buus lielaaks. da i vispaar peec manuaalja man jaabuut 1.7 / 1.9 atm, man ir attieciigi 2.1 un 2.3 pakaljeejaas un priexeejaas riepaas. nekaadu diskomfortu neizjuutu :P

178658. viesis 12.septembris 2005 14:32
0 1 Atbildēt

Michelin riepas ir meesls. Drausmiigi aatri nodilst.

178660. viesis 12.septembris 2005 14:41
0 0 Atbildēt

pirmkārt - vizuāli jānovērtē riepu stāvoklis pirms braukšanas - parasti no rīta, kad riepas ir aukstas.

otrkārt - pareizais riepas spiediens dots manuālī, ja nav, tad uz pašas riepas var redzēt, kādam spiedienam jābūt. principā jau 2 atmosfēras, jeb 2 bāri ir 99% gadījumu parastais spiediens riepās, ja nav kādas nezin krutās zemprofila riepas, kur jāskatās, cik vajag, papīros vai uz riepas

treškārt - tie dažādie manometru rādījumi kā rodas? ja no rīta pirms braukšanas izmēra un ir viens cipars, tad pēc braukšanas riepa ir uzkarsusi un protams cipars ir cits, ne jau manometri tur vainīgi.

178661. viesis 12.septembris 2005 14:41
0 0 Atbildēt

Kārlis:

Benzīntankos pie kompresoriem manometri ir absolūti neprecīzi vai nerāda vispār. Tātad mums būtu jābrauc uz servisiem, kur būtu sertificēti manometri???

Starp citu, TA laikā gaisa spiedienu būtu jāpārbauda.

178662. viesis 12.septembris 2005 14:42
0 0 Atbildēt

--------------------------------------------------------------------------- -----

178658. viesis 12.09.2005 14:32

Michelin riepas ir meesls. Drausmiigi aatri nodilst.

ned.i.r.s! pats nobraucu jau 40 000 km un nav vēl nodilušas un braukšu vēl daudzus km!

178663. viesis 12.septembris 2005 14:45
0 0 Atbildēt

...un nenodils arii nekad

178664. viesis 12.septembris 2005 14:48
0 0 Atbildēt

Vispār stipri dīvains pētījums, pie tam to veic "Michelin". Gribētos zināt ko viņi saprot ar tekstu "bīstams", tas ir par lielu vai par mazu. Ja par mazu tad es saprotu, bet ja par lielu tad tas ir subjektīvi, jo riepas braucot uzsilst un spiediens riepās palielinās! Būtu objektīvi publicēt tad to "bīstamo" spiedienu.

To cilvesinsh un R99,

spiediens arī atkarīgs no riepu izmēra kāds ir uz auto, jo zemāka profila riepas jo lielākam jābūt spiedienas, parasti jūsu klases autiņiem spiediens varētu būt ap 2 atm +/-0,1/0,2

178666. viesis 12.septembris 2005 14:48
0 0 Atbildēt

taa arii nepaskaidroja muljkjiem kas ir pareizs spiediens...

178667. viesis 12.septembris 2005 14:50
0 0 Atbildēt

:P a žēl, ka man nesanāca tos "gudros" mišulistus dzīvē skatīt - tas viņi uz Eiropas ceļiem man var "vparivatj" par bīstamību utl. - mūsu bedrainās ielas un dažādsegumu lauku ceļi ir pilnīgi cita pasaule un arī no braukšanas attāluma, tad vajag spiedienu pieregulēt (kā jau te raxtīja, nobraucot krietnu gabalu un vēl siltā laikā - spiediens riepā būs pieaudzis) ;p

vienvārdsakot - prasta SA (PR) akcija peļu ķērāju uzņēmumam ... un jo sabiezinātākas krāsas - cik tur to %, jo lielāka publicitāte koncernam P

178669. viesis 12.septembris 2005 14:52
0 0 Atbildēt

Nu raksts galiigi bezjeedziigs, tagad nu visi 71% biistamo brauceeju panikaa skries puust riepas :D. Vareeja jau rakstu nosaukt "71% brauceeju brauc ar biistamaam, zemas kvalitaates (ne Mizchelin) riepaam !"

178671. viesis 12.septembris 2005 14:56
0 0 Atbildēt

.. tas Miizchelin nejaushi sanaca :D sorry, Michelin.

178675. viesis 12.septembris 2005 15:09
0 0 Atbildēt

reiz tankā redzēju kā viens onka piebrauc ar jūtami pārpilnu riepu un vēl uzpumpē - manometrs rādīja jau pāri 3 atm :)

178676. viesis 12.septembris 2005 15:12
0 0 Atbildēt

normaliem drapakiem, sofera puse uz durvju stoikas viss ir rakstits!

178677. viesis 12.septembris 2005 15:17
0 0 Atbildēt

Gnom,

tā tabula tāda "kreisa" - tas kas manam autiņam sarakstīts ... nu nebraucu es ar viņu minēto riepu izmēru ... :D

PS

A šitas:

"При использоваl 5;ии шин M+S увеличьте давление на 0,2 Атм"

man patika vislabāk - tad kāda mārutka pēc man uzlīmēta klēbene durvīs ar spiedienu rādījumiem bez šitās norādes, a? ;)))

178678. viesis 12.septembris 2005 15:20
0 0 Atbildēt

Michelin's man sapumpēja riepas!

ierasto 2.0-2.2 vietā šie saka jābut 2.4-2.6 siltām riepām(vismaz 3 km nobraukts ).185/60 14

178682. viesis 12.septembris 2005 15:34
0 0 Atbildēt

"riepu ražotājfirmas "Michelin" speciālisti no Francijas kopumā pārbaudīja 210 automašīnas, sniedzot savu novērtējumu un ieteikumus autovadītājiem"

a h u j e n n a m speciaalistam jaabuut, lai paarbaudiitu riepaas spiedienu ...

btw - lielaakais gljuks ir ar to, ka DUSos manometri ir sapi/sti un kljuuda tiem svaarstaas 1 atmosfeeras robezhaas.

178683. viesis 12.septembris 2005 15:38
0 0 Atbildēt

Gnoms, Bumbarash - tai izmēru/spiedienu tabulas linkā ir runa par ~5 gadu veciem modeļiem, tāpēc - ja brauc ar svaigāku auto - brīnīsies par izmēriem. :-)

Autori gan varēja norādīt, kāda ir (kaut vai procentuālā) atšķirība no nominālā spiediena, kurš saucas "pagaidām apmierinošs, taču ne labs", kāds ir "bīstams" un "ļoti bīstams". Citādi pilnīgi bezjēdzīgs raxtelis sanācis... :-(

178684. viesis 12.septembris 2005 15:42
0 0 Atbildēt

izlasot rakstu tā arī nesapratu, kāds ir tas bīstamais spiediens. tiešām labs raksts!

178685. viesis 12.septembris 2005 15:51
0 0 Atbildēt

CSDD kantorim viela pārdomām - varbūt iekļaut riepu spiediena pārbaudi ikkgadējā TA . Vismaz būtu pārliecība, ka REIZI gadā riepu spiediens tiktu pārbaudīts. Šajā ziņā raksta autoriem ir taisnība - šodien ļoti daudzi autovadītāji, it īpaši dāmas, par riepu spiediena kontroli neizrāda interesi. Līdz brīdim, kamēr reals "mīkstais". Domāju, ka par šo visnotļaļ svarīgo tehnisko niansi - pēdējo gadu laikā maz stāstīts. Arī "zebra" u.c. auto TV raidījumi nav šo lietu aktualizējuši. Padomjlaikā katrs auto obligāti tika komplektēts ar pumpi un manometru, katram autoskolas studentam tika IEPOTĒTA darbība ar šiem rīkiem - kā saka, uz mūžu. Bet. Latvijas mainīgajos laika apstākļos, dažkārt atbilstošam riepu spiedienam visās riepās, var būt izšķiroša nozīme avārijas situācijas novēršanā. Un arī degvielas ekonomijā .

178686. viesis 12.septembris 2005 15:54
0 0 Atbildēt

Cik no Gnoma linka sapratu, priekšā man jāliek 205/70R14T, bet aizmugurē - 205/70R15T !!! (ChryslerVoyager 3.3)

Tādus brīnumus gan dzirdu pirmo reizi....

Tā jau autiņam priekša dēļ smagā motora ir uz leju, un aizmugure nedaudz gaisā dēļ AWD un lāgām. Ja priekšā uzlikšu R14, tad vispār tas auto tizli izskatīsies.... Kaut gan dažiem noteikti patiks :)

178688. viesis 12.septembris 2005 16:04
0 0 Atbildēt

Lapi, Gnoms, "neiespringsti" - story bij par linku, nevis to, ka Tu viņu "iemeti" un Tev kas būtu jāpierāda ... kā redzams, tad citi tur ar "gļukus" atraduši, bet mišu ļina akcija ir vnk "zīmēšanās" ...

178699. viesis 12.septembris 2005 16:35
0 0 Atbildēt

Taa ir, pareizs spiediens riepaas loti daudz ko noziimee. Pats panemu autinju no placha, sakuma nevareju saprast, kapec pa celju nevaru traapiit... Izradijas, ka prieksheejas riepas kaads aaksts iedzinis 3.5 atmosferas... :) Sture vienkarshi nenormali asa...

A manometri DUSos pa lielaakai daljai ir salauzti... Bet autoveikalos pa kadiem 3+ Ls var nopirkt pietiekami preciizu... Galvenais pat nav tik dikti preciizs tas spiediens, kaa daudzmaz vienaads pretejas riepaas..

178700. viesis 12.septembris 2005 16:36
0 0 Atbildēt

Vaidzētu CP kontrolēt spiedienu un sodīt ,ja nav kur citur piesieties

178702. viesis 12.septembris 2005 16:40
0 0 Atbildēt

iAuto rulle! Nu tad kadam tam spiedienam ta ari neuzraksta.

178707. viesis 12.septembris 2005 17:04
0 0 Atbildēt

80, iAuto nevar uzrakstiit kads katram vajadzigs spiediens... varu tikai pateikt, ka Astra F Caravan priekshaa ir 2.2, bet aizmuguree- 2, ar piebildi, ka pie pilnas kravnesiibas var vajadzet arii vismaz 2.2.

178712. viesis 12.septembris 2005 17:54
0 0 Atbildēt

Butu vismaz uzrakstijusi, kas vinuprat ir bistams... 1 vai 0,1 atm. atskiriba no normas? Vai vel ka savadak. Es vismaz ikdiena braukaju ar 2,2 prieksa un 2,0 aizmugure. Gariem paredzamiem grunts celu braucieniem vai ziemai -0,2 (2,0 un 1,8). Pilnai masinai (4-5 cilveki, bagaza) ari aizmuguri pielidzinu prieksai.

Bet uz uzlimes (man ta ir uz vaditaja saulessarga) ir paredzets 2,4-2,6. Reiz pameginaju - riepas vizuali bija parpumpetas un jebkurs asfalts pec bruga izlikas :(

178721. viesis 12.septembris 2005 18:47
0 0 Atbildēt

un kāds tad ir pareizais spiediens? ceļu situācija Latvijā un eiropā neatšķiras ???? ja eiropā var mierīgi braukt ar cietām zemprofilenēm ,tad Latvijā vajag max augstas un pusjēlas ,savādāk zobu maiņa garantēta.

178732. viesis 12.septembris 2005 20:23
0 0 Atbildēt

swiests, kaartiigi pasmeejos - laikam michelin reklaama :)

178756. viesis 13.septembris 2005 8:50
0 0 Atbildēt

jā un pašu galveno pateikt nevar, kur ir skaitļi, lai citi vismaz lasot rakstu varētu nojaust cik liels vai mazs spiediens ir bīstams!!!!

178807. viesis 13.septembris 2005 11:29
0 0 Atbildēt

Drausmas, nu kur vēl bezjēdzīgāku rakstu. Viss ir tik bīstami, bet neviens pats cipariņš, kā tad būtu jābūt. Un patiesi, kas ir tas bīstamais, pa cietu, vai mīkstu tās riepas?

178808. viesis 13.septembris 2005 11:32
0 0 Atbildēt

Biistams ne bistams, blee kaa var zinaat pa kaadiem celjiem es ar auto braucu, mosh man vispaar 1,5 atmosfeeras jo tikko esmu iezbraucis no dublju vannas. Kaut ka tie eksperti mani nekad nav paarliecinaajushi. Kaut kaa parasti jo krutaaks nosaukums jo mazaak zinoshs cilveeks traapaas. Tas laikam ir no seerijas par pagarinaashanu, tikai citaadaa noziimee. :)

178827. viesis 13.septembris 2005 13:03
0 0 Atbildēt

nemiiz, var veel gabalinju braukt uz diskiem!

178844. viesis 13.septembris 2005 14:19
0 0 Atbildēt

man jau ar liekas, ka uzraadiitais spiediens ir biku pa lielu parasti ... kaut gan golfam ar ruupniicaa paredzeeto riepu izmeeru ruupniicaa paredzeetais spiediens riepaas ir OK :)

178871. viesis 13.septembris 2005 17:28
0 0 Atbildēt

Droši vien bīstamība ir tāda, ka vieglāk pārsist riepas, kas tad cits? Ja pārsit priekšējo riepu pie paliela ātruma, protams tas ir bīstami.

Kad krasi mainās laika apstākļi (no - uz + grādiem un otrādi) cenšos pieregulēt to spiedienu, lai ir pareizais.

178895. viesis 13.septembris 2005 23:30
0 0 Atbildēt

Nu piedodiet milisi neh...a nesaprat! man 205/70/R14 vel kamernieces uz 1800KG pilnas..... manuali 2.0 atm....riepas stav ka riepas nevis pankukas tik pie 3 atm....kur prikols? riepu vecuma vai dinaza meramaja? un normali jutos braucot pa latv ijas celiem kurkatru bedri jut ar bezkamerniecem :)

178896. viesis 13.septembris 2005 23:37
0 0 Atbildēt

Ko nozīmē bīstams gaisa spiediens? Mazāks vai lielaks par normu? Kāda bija tendence?

178927. viesis 14.septembris 2005 12:58
0 0 Atbildēt

īsts svētdienas braucēju čats :))))))))))

179016. viesis 15.septembris 2005 9:08
0 0 Atbildēt

tja, mums sveetdienaas tas kaa ptpuuta, a Tu, girtsrobert, laikam maiziiti ar "baranku" pelni ...

179237. viesis 16.septembris 2005 13:48
0 0 Atbildēt

Tiesam sviesainc raksts, tad butu tacu uzradijusi kadi tad ir tie pareizie spiedieni un kadi tad bija tiem kuri tika uzskatiti par tie seviski bistamajiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti