Divu OSCar duelī Popes karuseļrallijā uzvar Skoks 2

 
13.septembris 2005 8:07

Svētdien, 11. septembrī Ventspils rajona Popes sacīkšu trasē vienlaikus risinājās „Ventbunkers Lielās Balvas” izcīņa motokrosā un „Venta-Kross kausa” izcīņa, kas bija Latvijas čempionāta 6.posms, apvidus karuseļrallijā.

Lieliski organizētās sacensības pulcēja lielu skaitu skatītājus, un mājiniekiem par prieku saspringtā cīņā ar rīdzinieku Jāni Āzi trīs braucienu summā skaistu uzvaru svinēja ventspilnieks Igors Skoks. Savukārt motokrosā absolūtajā vērtējumā galvastiesu pārāks par sāncenšiem izrādījās viesis no Zviedrijas Markuss Norlends.



Startēdams no pirmās starta pozīcijas, pirmā brauciena sākumā vadībā izvirzījās čempionāta līderis Jānis Āzis ar OSCar, kurš šoreiz startēja bez komandas otras ekipāžas atbalsta, bet viņa galvenajam oponentam Igoram Skokam no SPAK Racing Team ar otro OSCar automobili vispirms nācās tikt galā ar vairākiem pirms viņa startējušajiem braucējiem. Apdzinis lēnākās mašīnas, Skoks sāka iedzīt vismaz par desmit sekundēm atrāvušos sāncensi. Abi piloti braucienā veica pa desmit apļiem, un Igoram Skokam sešos apļos bija labāks laiks nekā Jānim Āzim. Rezultātā ar nepilnu divu sekunžu pārsvaru par sacensību līderi kļuva ventspilnieks.



Jau pirmā brauciena sākumā kļuva skaidrs, ka Jānim Naglim no komandas RE Autoklubs ar Mitsubishi Pajero Popes trasē OSCar braucējiem sastādīt konkurenci nebūs pa spēkam. Viņš sasniedza trešo rezultātu, atpaliekot gandrīz par pusotru minūti. Kā jau šogad ierasts, stabili ceturtais ātrākais atkal bija RE Autoklubs otrais pilots Jānis Auziņš, kurš atšķirībā no līderu trijotnes startē nevis ar starptautiskās T1 grupas, bet ar nacionālās N1 grupas Pajero.

Aiz vadošā četrinieka izvērtās interesanta cīņa par atlikušajām divām godalgotajām vietām N1 grupā. Pirmo braucienu savā labā noslēdza Aigars Lūsis, apsteigdams gan divus T1 grupas pilotus Arvi Piķi un Andri Ozolu, gan arī tiešos konkurentus grupā Kristapu Ķirsonu, Valēriju Lukašenoku un Andreju Pahomovu.

Otrajā braucienā pirmās starta pozīcijas priekšrocības savukārt varēja izmantot Igors Skoks, tomēr sākumā mazliet ātrāks bija Jānis Āzis. Taču sākot ar trešo apli ventspilnieks „sakurināja” tādu tempu, kam Āzis šķiet nebija gatavs, un brauciena beigās līderus šķīra gandrīz 20 sekundes. Jau pirmajā aplī kļūme gadījās Jāņa Nagļa vadītajam auto. Bojājums visticamāk bija sadales kārbā, jo dzinējs darbojās, taču auto kustēties uz priekšu nespēja.

Atkrītot Naglim, uz trešo pozīciju absolūtajā vērtējumā pacēlās Jānis Auziņš, bet ceturto laiku braucienā sasniedza rīdzinieks Andris Ozols ar Toyota RAV4. Aigars Lūsis viņam zaudēja 18 sekundes, toties atkal bija priekšā karuseļralliju debitantam Arvim Piķim ar T1 grupas Pajero, kā arī Lukašenokam un Pahomovam. Ļoti labu ātrumu demonstrēja arī Ivans Bergmanis, taču viņam sestajā aplī gadījās pārsist riepu, un servisa zonas apmeklējums atsvieda uz 12. vietu. Turklāt arī pirmā brauciena beigās Bergmaņa auto jau bija piemeklējusi tehniska problēma. Nepaveicās arī Kristapam Ķirsonam, jo astotajā aplī viņa vadītais Pajero „pazaudēja” priekšējo riteni.

Izšķirošajā trešajā braucienā septiņos no veiktajiem desmit apļiem ātrāks, deldējot līderim iepriekš zaudētās sekundes, bija Jānis Āzis, tomēr Igors Skoks summā nosargāja divu sekunžu pārsvaru un kļuva par „Venta-Kross kausa” izcīņas uzvarētāju absolūtajā vērtējumā un T1 grupā. Par pārsteigumu gādāja Arvis Piķis, kurš noslēguma braucienā uzrādīja trešo labāko laiku un līdz ar to arī izcīnīja trešo vietu T1 grupas ieskaitē.

Jānim Auziņam astotajā aplī tehnisku problēmu dēļ gadījās aizķerties, un braucienā viņš noslīdēja uz septīto vietu, tomēr summā N1 grupā viņš uzvarēja vairāk nekā pārliecinoši un tik un tā saglabāja trešo vietu arī absolūtajā ieskaitē. Aigars Lūsis braucienā ierindojās ceturtajā vietā priekšā beidzot bez problēmām braucienu aizvadījušajam Ivanam Bergmanim un sīvākajam N1 grupas sekotājam Valērijam Lukašenokam, kas arī noteica galīgo vietu sadalījumu N1 grupā: 2. vietā A. Lūsis; 3. vietā V. Lukašenoks.

Nacionālās N grupas ieskaitē divos no trim braucieniem ātrāks par Aivaru Ici bija Ilmārs Kuzmanis, kas arī viņam nodrošināja uzvaru N grupā.

Čempionāta kopvērtējumā T1 grupā Igors Skoks, kuram uzvara Popē bija ceturtā pēc kārtas, ir gandrīz noķēris (starpība 5 punkti) Jāni Āzi, un medaļu liktenis oktobrī izšķirsies pēdējā – 7. posmā Alīksnes rajona Trapenē. Savukārt N1 grupā jau priekšlaicīgi Latvijas čempiona titulu ir nodrošinājis Jānis Auziņš.

LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs
Ainārs Zariņš

 
Visi komentāri
 
178834. viesis 13.septembris 2005 13:15
0 0 Atbildēt

nemiiz, OSCar nav vieniigais auto

178868. viesis 13.septembris 2005 16:56
0 0 Atbildēt

xex....sacensiibas tieshaam bij labas..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 49

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 

Uzvaras visur, kur iespējams - Verstapens dominē Ķīnas Gran Prix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas piektā posma - Ķīnas "Grand Prix" - pamatsacensībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti