BMW 7-series - septītās debesis 40

 
11.marts 2002 0:45

Tiem, kas vēlas labāk iepazīties ar BMW 7-sēriju nepalīdzēs pārdevējs vai konsultants - šeit nepieciešams inženieris, lai iemācītu jums lietot šo no pirmā acu uzmetiena super sarežģīto automašīnas elektroniku. Viss šeit ir ne tā, kā visiem...

Viss ne tā kā "normālām mašīnām". Nav pierastās aizdedzes atslēgas. Tās vietā speciāla "šķirbiņa", kur iebāzt elektronisko atslēgu, kas nav nekur jāgroza... Jautāsiet, kā ieslēgt? Dzinējs iedarbināms un izslēdzams ar vienas pogas palīdzību. No pavasara pavisam izzudīs nepieciešamība to kaut kur "bāzt". Automašīna pati atpazīs saimnieku pēc elektroniskās atslēgas tā kabatā (Comfort Access sistēma). Tā kā iekāpjot ir jānospiež poga start un dzinējs iedarbosies. Kamēr tas notiks, auto, pēc informācijas jūsu kartē, noregulēs vadītāja sēdekli, spoguļus, klimata kontroli. Pēdējā ekstra ir īpaša, jo citiem auto tādas nav. Apsēžoties pie stūres, šķiet kaut kas trūkst - nav ierasto kloķīšu, nav pazīstamu podziņu... Kur ātrumpārslēgs? Kur rokasbremzē? Uz paneļa atrodas tikai klimatkontroles vadības slēdži. Pārējie slēdži, kloķi un podziņas paslēpušās tajā brīnumā, ko sauc par "iDrive". Tās apaļais "džoistiks" un lielais ekrāns uz paneļa izskatās ļoti noslēpumaini. Bet labāk jau būtu pamēģināt izkustēties no vietas... Interesanti, kā pārslēdzas ātrumi? Izrādās ātrumi ir pārslēdzami uz stūres. Nedomājiet, ka tas ir kāds amerikāņu auto līdzīgs kloķis! Nē. Izrādās, ka pārslēgšana notiek uz pašas stūres un elektroniski. Labi, bet kur tad rokasbremze? Tā gan nekur nebija atrodama! Kā paskaidroja vācu inženieris, kas sēdēja blakus, poga uz paneļa blakus stūrei aktivizē rokasbremzi - tā ir elektriski vadāma! Vienu reizi nospied - roķene norauta, otru reizi - atlaista... Ar iDrive ir iespējams arī mainīt rokasbremzes opcijas - piemēram, varat uzstādīt ļoti patīkamu variantu: ja esat apturējis auto, tad rokasbremze ieslēdzas automātiski. Ko līdz nospiedīsiet gāzi, tad tā atslēgsies un varēsiet braukt. Pēc tādiem atklājumiem, gribējās ko vairāk uzzināt par to brīnumu - iDrive. Tas gan nav iespējams dažās stundās, jo šajā sistēmā ir "iešūtas" 700 funkcijas. iDrivi ir sadalīts 8 pamatzonās. Zem katras zonas ir savas funkcijas. Zonas ir - Komunikācijas, Navigācija, Izklaide, Klimats, Borta dati, Palīdzība, Preferences, BMW Serviss. Ja negribas ložņāt pa šīm zonām un apakšzonām ar džoistika palīdzību, tad var izvēlēties arī balss vadību. Izklaides zona - viss, sākot no parastu kasešu, CD, mini-disku un beidzot ar DVD disku sagremošanu, nemaz nerunājot par parastu TV programmu uztveršanu un teleteksta kodēšanu. No 2003. gada parādīsies arī iespēja iegādāties otru monitoru - aizmugurē sēdošajiem, pietam ar savu džoistiku... Klimats - ļauj uzstādīt gaisa temperatūru ar smieklīgu precizitāti. Pie katras sēdvietas ir iespējams uzstādīt īpašu klimatu. Vēl vairāk - iespējams mainīt gaisa plūsmas temperatūru 3 līmeņos - kāju, vidus un galvas līmenī. Tādā veidā iespējams izpildīt senu parunu: turi kājas siltumā, bet galvu - vēsu. Borta dati - izdod pilnīgu informāciju par automašīnu. Jūs varat uzzināt, cik vēl nokalpos auto bremžu kluči vai cik vēl "izturēs" aizdedzes sveces. BMW serviss - dod iespēju uzzināt, kur atrodas tuvākais BMW serviss, kā arī tam ir pieeja pie Interneta. Preferences - šeit ir iespējams uzstādīt vēlamo ritošās daļas konfigurāciju, ieslēgt - izslēgt automātisko rokasbremzi, ieslēgt pretizslīdēšanas sistēmu, Braucot pa līkumainu un šauru ceļu, šķiet mašīna uzvedas kaut kā ne tā... Ļoti lēnīgi reaģē uz ātruma maiņu, ātrumkārba nesteidzas pārmesties uz zemāku ātrumu pie bremzēšanas... Stop! Izrādās, ka tas bija "Comfort" braukšanas variants. Jāpamēģina to pārslēgt uz "Sport". Protams, tas izdarāms ar tā paša džoistika palīdzību - Preferences. Pēc brīža jau mašīna izmaina savu raksturu. Ātrumi pārslēdzas pilnīgi savādāk - pilnīgi jūtams, ka spēks ir gatavs izrauties! Mašīnai ir arī tāda ekstra "Dynamic drive", kas cīnas ar mašīnas sasvēršanos pagriezienu laikā. Nedaudz gan tā vēl sasveras, bet ir atstāts speciāli, lai vadītājs neaizmirstu, ka viņš brauc ar mašīnu. Mašīnas ātrumkārbu ir iespējams vadīt arī manuāli - uz stūres. Kādi 7-niekā ir sēdekļi! Priekšējie un ... aizmugurējie regulējas visos iespējamos virzienos, tajos ir iebūvēti muguras masētāji, kā arī ventilācija. Bet pats galvenais - tie ir spējīgi mainīt savu formu! Runa neiet par kaut kādu nelielu muguras atbalsta maiņu, bet gan iespējams dažās sekundēs iegūt anatomisko sēdekli, vai arī platu sēdekli, kā aviolainera pirmajā klasē. Navigators spējīgs izrēķināt tuvāko ceļu līdz konkrētai pilsētai. Tas pat norāda, pēc cik metriem ir jāveic pagrieziens... protams, iespējams redzēt, cik vēl var nobraukt līdz benzīna uzpildes stacijai. Kas attiecas uz BMW 7-sērijas apetīti, tad tā ir krietni samazinājusies - 745i - 10,9 litri uz 100km. Uz maģistrāles - vēl mazāk. Auto ir ekonomisks pateicoties savam dzinējam. Tas ir viens no labākajiem V8 dzinēju pasaulē. Dzinējā ir apvienotas visas BMW zināšanas par dzinējiem. Tam pat vairs nav droseļvārsta - visu dara elektronika. Starp citu BMW V8 dzinējs bez problēmām māk lietot jebkādu benzīnu, sākot ar oktānskaitli 91 līdz pat 98. Jaunais BMW ir domāts "autobāņiem". Tā ir viņa stihija. Tam ir 8 ieprogramēti CRUISE kontroles režīmi. Pēc vadītāja vēlēšanās, iespējams ieslēgt tādu opciju, lai tavs BMW sekotu priekšā braucošajam auto. Žēl tikai, ka bavārieši vēl automātisko stūri nav izgudrojuši... Vēl pieminēšanas vērtas ekstras: bagāžnieka vāks atveras un aizveras ar elektriskā slēdža palīdzību, kā arī ar elektronisko atslēgu. Mobilajam ir atsvevišķa klausula, kas darbojas dažu desmitu metru attālumā no auto. Septiņi subvūferi ir iebūvētu mašīnas sliekšņos. Aizmugurējo sēdekļu pagalvji "izbrauc" tikai tad, kad tur kāds apsēžas. Aizmugurējo durvju stiklu aizkari, kas vadāmi elektriski. Pneimatiskā aizmugurējā piekare. Mašīnas augstums tiek uzturēts vienāds, neatkarīgi no pasažieru skaita un svara :) iAuto // Klakson
 
Visi komentāri
 
15643. viesis 9.marts 2002 16:31
0 0 Atbildēt

mjaaaaaa taas vieenoziimiigi naf ziepes!!! jauks raxc! pietiekoshi garsh, bet lakonisks.... te ir pateikc tas ka jaunajam BMW viss ir ne kaa citaam mashiinaam... jautaajums redaktoram - vai pasham ir bijusi izdeviiba paseedeet shai briinumaa? man ir, un mani shii mashiina fascineeja ar savaam extraam un pribambasiem... :)

Redaktors 9.marts 2002 16:42
0 0 Atbildēt

Jā, esmu sēdējis šajā mašīnā...

15646. viesis 9.marts 2002 16:59
0 0 Atbildēt

nu bet ir taksh laba? nav jau te runa kas rulzzzzz vai nee... atstaashu to Jurona kompetencee.... varu pateikt tikai vienu.... kad manaa kontaa ienaaks pirmaa nauda no narkotikaam, sutenerisma un pasuutiijuma slepkaviibu izpildes - shis buus mans pirmais pirkums... :)

15659. viesis 10.marts 2002 12:46
0 0 Atbildēt

raxts balstiits uz emocijaam :). bet nu taa neko, tas ka BMW rulz tur spiezhaas laukaa pa visaam viileem :)).

To: raxta autors 'Klakson'

vai Tu pameegjinaaji to autinju tumsaa? kaa patika fascineejoshais salona apgaismojums :) ?

15661. viesis 10.marts 2002 13:43
0 0 Atbildēt

2 perfectyon

nju no aarpuses jau ari vish tumsaa izskataas agresiivs ar savaam kacheena actinjaam.... :)

15677. viesis 10.marts 2002 23:10
0 0 Atbildēt

protams, tas jau pac pa sevi ;)

15714. viesis 11.marts 2002 11:54
0 0 Atbildēt

ak dies, shis auto laikam ir programmeetaaju / qa / servisu lielaakais murgs... iedomaajos, ka peec 5 gadiem kad pirkshu sho autinju lietotu, tad nez vai puse no fiichaam vairs straadaas :(. t.i. kompis jau straadaas, bet vai straadaas visas saistiitaas iekaartas

15720. viesis 11.marts 2002 12:21
0 0 Atbildēt

2 viesis

parasti probleemas ar eletroniku BMW saakas paarkaapjot 10 gadu slieksni... :) ar to arii shis auto atshkjiras no OPEL....

15721. viesis 11.marts 2002 12:22
0 0 Atbildēt

Tjipa tas ieprieksheejais comentc mans bij!

Dzhipo.

15724. viesis 11.marts 2002 12:30
0 0 Atbildēt

nu tas ir parasti. a jaunais 7tais takh i neparasts, piekriiti? imho paaris gadus pa muusu saals ziemaam, mega bedreem... bavaarieshiem vajadzeetu jaunos autinjus testeet nevis pa turienes autobaanjiem, bet gan pie mums... :)

15726. viesis 11.marts 2002 12:33
0 0 Atbildēt

2 VValdis

tieshi taapeec ka neparasts tas vilks 2 srokus bez probleemaam :))

Dzhipo.

15753. viesis 11.marts 2002 15:09
0 0 Atbildēt

Par elektroniku: a vot taa vis nebuus gan - BMW ir neganti daudz probleemu ar elektroniku , oficiaalais diileris atmazgaajas, kaa maak, bet vispaar probleema ir un ne mazaa. Ar Mercedes, Volvo un Opel situaacija ir KRIETNI labaaka! Iipashi savus iipashniekus jaaj jauni 5xx un 7xx biimeri - aciimredzot kaut kas ir pagaajis secen. Es neveeleetos auto, kursh pats no sevis atver prieksheejos logus naktii un no riita ir pilns ar sniegu :-)

15764. viesis 11.marts 2002 15:43
0 0 Atbildēt

Nez kādēļ visi, kam niez pateikt kaut ko skarbu apr BMW, nu nekādi negrib reģistrēties.

Par to elektroniku. Problēmas ir visiem auto. Par cik nav oficiālas statistikas, par to, kurai markai šo problēmu ir vairāk, tad nav ko ***sties.

Viesim no 15:09:43. Tu kas servisā strādā vai tev pašam ir piederējuši visi šie auto?

15798. viesis 11.marts 2002 17:07
0 0 Atbildēt

Mans FORDS ir līdzīgs - baigi labs auto.

15809. viesis 11.marts 2002 18:12
0 0 Atbildēt

Nu jaunieshi, ko var di..t uz BMW?

Vai jums pakalju spiezh, ka juus nevarat atljauties taadu?

Var jau staastiit, ka BMW taads un shitaads, bet nu BMW ir citaa tirgus segmentaa, nekaa ford, opel, un tamliidziigi drankji. To nu nevar noliegt (par Audi veel var striideeties). Un shie te apgalvojumi, ka BMW ******* un Opels rulez man izraisa smieklus. Ja neesat vienispraatis ar mani, tad palieniet zem opelja un zem BMW un paskataties kaa atshkjiras tehniskais risinaajums un izpildiijums. Tad jums daudz kas paliks skaidraaks.

Un veel - par pakaljas piedzinas aplikshanu. Mani uzjautrina arii tie pieonieri, kas lielaas, ka redz vinja auto ejot TAA pa sniegu un dubljiem, a BMW seezh. Vai juus pirkaat mashiinu, lai brauktu pa celju vai mezhu? Es piemeeram ar savu BMW braucu pa celju un nesuudzos. Ja braucu seenees, tad kaapju krievu bobii, jo tam caurgaajamiiba ir labaaka pat par audi. ;)

Tigers

15810. viesis 11.marts 2002 18:17
0 0 Atbildēt

Jautaajiens Redaktoram - Vai komentaari tiek cenzeeti automaatiski vai no rokas ? :)

15811. viesis 11.marts 2002 18:37
0 0 Atbildēt

Njā, šitais ir megakruc raxts par vēl megakrutāku vāģi...

Es būtu šito ar mieru ņemt kaut vai bez visām muguras masāžām un trīsdaļīgajām klimatu zonām katram pasažierim :)

15821. viesis 11.marts 2002 21:06
0 0 Atbildēt

da man taas masaaazhas nefaig man miiljotaa sieviete maajaas krutaakas taisa...... :) a auto shito es gribeetu sirdij..... un man i po uz visiem tiem kas te gaanaas... :P

15840. viesis 12.marts 2002 2:31
0 0 Atbildēt

Tas ir kapitāls auto! Nākotnes vēstis! BMW ir soli priekšā visiem auto ražotājiem. Tas kas citos autiņos jaunums, BMW noiets etaps. Man patīk šis auto, žēl, ka nevar noprovēt. bet gan jau pēc gadiem pieciem.

15842. viesis 12.marts 2002 7:53
0 0 Atbildēt

baigi kruts autiņš

15868. viesis 12.marts 2002 9:50
0 0 Atbildēt

Pietrūkst ziņu par izmaksām. Izklausās pēc kaut kāda i-maniaka dzīves sapņa :) Diez, vai tur nav arī havaja ar apzeltītu tualetes papīru, ko?

15879. viesis 12.marts 2002 10:07
0 0 Atbildēt

Japp!

Pie mums tikai blives starp sturi un sedekli boja iespaidu par BMW... ;))

16051. viesis 12.marts 2002 19:37
0 0 Atbildēt

Es pats nodarbojos ar programmeesanu un mikrosheemaam, un man ir liela nojausma, ka sitais kaifs vienu briidi beigisies. Piemeeram, braucot liikumaa, idrive uzkaarsies. Vai arii rokjene peeksni norausies.

Gan tiem, kas juusmo par sito autinju, gan skeptikjiem - iesaku pagaidiit, un tad laiks raadiis, vai tas ir tiesaam tehnikas briinums, vai arii kaada vaajpraatiiga bavaarijas menedzera "spozaa" ideja.

Pats esmu BMW fans, bet par sito kuslo monstru man nekaada prieka nav, tad jau labaak maaciities lidot, nevis to idrive.

Manas sliktaakaas nojausmas pat paredz, ka BMW nepietiks naudas zaudeejumu un liikju kompensaacijaam peec kaadiem 3-5 gadiem.

16052. viesis 12.marts 2002 19:39
0 0 Atbildēt

Veel, domas turpinaasanai - man bija izdeviiba straadaat ar IBM datoru, kuram nebija reset poga, jo gan razotaaji, gan Microsoft uzskatiija, ka sis dators nevar uzkaarties. Bija tikai viena elektroniskaa iesleegsanas/izsleegsanas poga

Rezultaataa no 5 reizeem 3 reizes datoru naacaas izsleegt, izraujot barosanas kabeli no rozetes.

16658. viesis 15.marts 2002 19:51
0 0 Atbildēt

To: bembermember

oponeeshu. protams, respekteeju Tavu programmeetaaja viedokli, tachu... nu galiigi naf taa kaa Tu domaa. iDrive ir radiits tieshi taadeelj, lai buutu VIENKAARSHAAK apkalpojama vienota sisteema nekaa konkurentu autinjos - paskaties kautvai Mercedes sakaino 'Comand' sisteemu ieksh S klases. arii jaunajam Audi A8 buus kas liidziigs iDrive, ar internetiem, emailjiem, visu eljektro saakot no rokjenes liidz balstiekaartas sagaazuma kontroleem utt utt. atgrieziisimies 1985. gadaa - varbuut tad cilveeki jauno E32 (septiitais) uztveera tieshi taapat kaa tagat dazhsh laps E65? padomaa - elektriski reguleejama piekare aizmuguree, kura pashliimenjojaas, no aatruma atkariigs stuures pastiprinaataajs un logu tiiriishanas slotinju pie loga piespieshanas speeks, un galu galaa, kopeejo vadu garums ekvivalents celjam apkaart ekvatoram. un kaa tad tagat ir? es neveelos iedziljinaaties BMW 'braakju' lietaas, kuri prasa 1000 USD meenesii expluataacijas izmaksaas (bez degvielas), jo taa tomeer ir teema ko BMW ljooti grib patureet cik iespeejams slepenu, bet kopumaa skatoties - viss ir ok :).

kaadeelj tad Tu nepaarmet Hondai ka taa ir Civikaa ielikusi elektrisko (nevis hidraulisko) stuures pastiprinaataaju? :)

17166. viesis 19.marts 2002 18:22
0 0 Atbildēt

gandriiz kaa lidmashiina

18677. viesis 29.marts 2002 19:30
0 0 Atbildēt

Katraa gadijuma shis auto paarsteidz ar visu savu aprikojumu. Pats esmu BEEM fans, tachu jaunais 7ais kaut kaa skiet par muskulainu (izskata zinjaa, bet gaumes jau ir dazhadas). Kopumaa tas rulezzz!!

LP

20156. viesis 11.aprīlis 2002 23:04
0 0 Atbildēt

Rullz tas vāģis!!

21210. viesis 22.aprīlis 2002 13:45
0 0 Atbildēt

diesel : bez koment'ariem

23546. viesis 17.maijs 2002 11:50
0 0 Atbildēt

kolja

45141. viesis 23.oktobris 2002 10:32
0 0 Atbildēt

Viss! Eju šauties nost...

56981. viesis 28.decembris 2002 13:37
0 0 Atbildēt

Nu ko, es labaak neteikshu ko es domaaju!

58290. viesis 10.janvāris 2003 0:47
0 0 Atbildēt

Nu ko lai saka! Vareeja vinjsh veel lidot, kugjot utt! Bet iizteniiba vai naf jauks autinjsh!

76587. viesis 3.maijs 2003 1:38
0 0 Atbildēt

Opeljiem jau nav elektronikas ! 3vadi - i to 2 uz lampaam ;)

89429. viesis 25.jūlijs 2003 19:45
0 0 Atbildēt

ko jus d... es ar tadu braucu vairak par menesi,un neparko nesudzos. ja pa musu bedrem draga 5 gadus, tad, protams, ka luzis un bojasies. nau ko braukt ar veciem drunduletiem!

102377. viesis 25.oktobris 2003 17:00
0 0 Atbildēt

DIEMŽĒL PRAKSĒ PIERĀDĪJIES, KA 7. BMW NAV DIEZCIK LABI AUTO...

NE VELTI PAT ŠĪ JAUNĀ ŠĪ JAUNĀ,7. SĒRIJA IR PABIJUSI SERVISĀ, LAI PIELABOTU NEPILNĪBAS, KO LIKUSI NOVĒRST PATI BMW VADĪBA - TAS IR FAKTS PAR KURU NESTRĪDAS, PAPRASIET KAUT VAI ZIGMĀRAM LIEPIŅAM, ARĪ VIŅAM IR ŠĀDS AUTO.

cTx

104337. viesis 12.novembris 2003 12:11
0 0 Atbildēt

Tie,kas te muld par BMW problēmām cik var noprast paši nekad ar tām nav saskārušies, bet par tām dzirdējuši baumu limenī un tagad aiz skaudības, ka pašiiem nav šādas a/m un nevar atļauties nopirkt tādu a/m te gudri spriedelē.Nopērkat pabraucat un es gribu redzēt, ko tad jūs teiksiet.Tas kurš BMW ir nopircis un kādu laiku pabraucis nekad to memainīs pret citas markas a/m,protams ja finansiāli vai kādi citi apstākļi to nespiedīs darīt.BEIGĀS TEIKŠU, NO SĀKUMA IZBAUDI UZ SAVAS ĀDAS UN TAD GUDRI SPRIEDELĒ.

107919. viesis 9.decembris 2003 18:14
0 0 Atbildēt

Saksim ar to, ka so komentaru rakstu no sava BMW 760Li mobila ofisa. Varu teikt tikai to, ka man sis auto skiet pati pilniba, un, manuprat, to kritize tikai tie, kas nevar tadu atlauties. Ar pilnu atbildibu varu teikt, ka 3 menesu laika, kops man pieder sis auto (sakuma nobraukums bija 0 km, tagad - ~600 km) man nav gadijusies neviena tehniska problema. Elekronika (DVD, kino, dators, printeris, tris mobilie telefoni un GPS) strada perfekti. Vieniga problema ir iDrive, kuru nav parak erti lietot. Jebkura gadijuma masinas max atrums ir ~340 km/h (chiptuning), un tas nemaz nav tik slikti tik lielai masinai.

168965. viesis 1.jūnijs 2005 1:42
0 0 Atbildēt

Es ar tādu braucu jau 1,5 gadus.Pasaka.To nevar noraksturot,TAS ir jāizjūt.

190405. viesis 11.janvāris 2006 18:00
0 0 Atbildēt

kārtējais *******a..........

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti