Horeliks izrauj uzvaru NEZ un LČ posmā Lietuvā 3

 
20.septembris 2005 9:41

Nedēļas nogalē Lietuvā, Kačerginas autotrasē “Nemunas zieds” notika NEZ (North European Zone) autošosejas čempionata septītais posms un Latvijas čempionāta ceturtais posms.

Šīs bija NEZ čempionāta un Latvijas čempionāta noslēdzošās sacīkstes, tāpēc cīņas bija intriģējošas. Kačerginas trase ir viltīga un bīstama, ko pierādīja arī vairākas avārijas. Diemžēl lielākie cietēji šajās sacīkstēs bija mūsu Aleksejs Kočujevskis un Lauris Vidžis.

Pirms pēdējā posma lielāka intriga bija Schenker B2000 klasē, jo otrajā vietā esošais Jānis Horeliks (JH Motorsports) savam tuvākajam sekotājam Egidijam Dapšas bija priekšā tikai 2 punktus.



Kvalifikācijas braucienos diezgan pārliecinoši ātrāko laiku uzrādīja AMB komandas braucējs Arnis Jurševskis un viņš bija galvenais uzvaras pretendents. Tāču svētdienas iesildīšanās braucienā viņa automašīnai radās motora defekts, kā dēļ viņš sacensības turpināt nevarēja…

Arnis Jurševskis : “Protams ir ļoti žēl, ka pēc tik laba sākuma sacīkstes beidzās tik ātri. Taču tāds jau ir autosports un tie dzelži var lūzt jebkurā brīdī!!! Nolūza motora vārsts un sacīkstes galā… Bet līdz tam laiki bija labi un mašīna patiešām bija ātra!!!” Otrais laiks kvalifikācijā bija Jānim Horelikam. Tāču jau otrajā sacensību posmā pēc kārtas Horelika mehāniķiem vajadzēja izcelt mašīnas motoru lai nomainītu kloķvārpstu…. Remontdarbi beidzās tikai 5 no rīta…. Apvienotajā Schenker B2000, Super 2000 un Super 1600 klašu pirmā brauciena startā Horelika galvenais konkurents Dapšas bija ātrāks. Pēc Alekseja Kočujevska kūleņiem trasē izbrauca drošības mašīna un brauceji aiz tās noriņķoja lielāko brauciena daļu.

Un atlikušajos apļos Jānim neizdevās lietuvieti apsteigt. Galīgo skaidrību NEZ čempionāta vērtējumā vajadzēja ieviest 2 braucienam.

Kurš būs ātrāks – Horeliks vai dapšas, tas arī ir otrais Schenker B2000 klasē. Startā atkal ātrāks ir Dapšas, taču Horeliks lielāko distances daļu bija turpat aizmugurē konkurentam. Līdz 2 apļus pirms finišā lietuvietis neizturēja un kļūdījās vienā no viltīgās distances posmiem un Jānis Horeliks prasmīgi izmantoja šo viņa kļūdu. Izcīnot uzvaru Scenker B2000 klases vērtējumā šajā braucienā Horeliks bija pirmais arī posmā un nosargāja otro vietu gan NEZ autošosejas čempionātā, gan Latvijas čempionātā. Jānis Horeliks : “Šīs atkal bija grūtas bet interesantas sacensības. Pat neskatoties uz tehniskām problēmām, kuras mani vajāja pēdējos posmos, tomēr izevās izpildīt nospraustos uzdevumus un noturēt otro vietu gan NEZ, gan Latvijas čempionātā Schenker B2000 klasē. Tāpēc lielākais paldies maniem atbalstītājiem, it īpaši Unilīzingam, mehāniķiem un visiem citiem, kas man palīdzēja, lai es šogad varētu sasniegt šo panākumu. Otrajā braucienā bija ļoti sīva cīņa, kurā tomēr ātrāks biju es. Prieks par to, ka tas izdevās tieši sportiskā cīņā. Ar šo mašīnu nākam gad visticamāk vairs nestartēšu, jo ir laiks domāt par ko jaunu….”

Čempiona godā esošais Ģirts Krūzmanis (Bensons Honda Racing) Lietuvā nestartēja bet asistēja Jurim Sprūdem, kurš izcīnīja trešo vietu un šajā debijas sezonā jau pirmo reizi kāpa uz goda pjedestāla. Juris Sprūde : “Patīkami, ka man ir pirmais pjedestāls autošosejā. Trase te ir viltīga un ātra. Tāpat lielas slodzes tieši fiziskajā ziņā. Bija grūti, bet izturēju. Braucot šosejā te ir savādākas sajūtas, nekā rallijā. Vispār man patīk, tāpēc iespējams, ka nākamajā sezonā arī varētu startēt…”. Jānis Ankravs pirmajā braucienā izstājās tehnisku iemeslu dēļ, bet otrajā bija….

Pēc 7 posmiem Schenker B2000 klases kopvērtējumā Ģirts Krūzmanis ir pirmais ar 240 punktiem, Jānis Horeliks ar 200 punktiem ir 2.vietā, lietuvietis Egidijs Dapšas ar 198 punktiem ir trešais, Nerijus Dagilis ar 150 punktiem ir ceturtais, bet Arnis Jurševskis ar 114 punktiem ir sestais, Juris Sprūde ar 107 ir septītais, bet Jānis Ankravs ar punktiem 72 ir astotais.

Baltic GT klasē uzvarēja lietuvietis Mindaugs Dainauskas, aiz sevis atstājot Alfredu Kudlu un Vidas Čebataviču. Iepriekšējo posmu uzvarētājs Tonu Soomers pirmajā braucienā bija otrais, bet otrajā izstājās tehnisku iemeslu dēļ. NEZ čempionāta kopvērtējumā pirmais Super 1600 klasē Lietuvā startēja Atis Veismanis, Andris Daugaviņš, Aleksejs Kočujevskis un Lauris Vidžis. Ātrāko kontrollaiku uzrādīja Vidžis, kurš bija pirmais arī pirmajā braucienā un stabils klases līderis arī otrajā. Pilnīgi nesaprotamu iemeslu dēļ viņš brauca pārāk pārgalvīgi un pēdējā aplī lielā ātrumā avarēja….



Pēc šīs avārijas viņa VW Golf tika pamatīgi bojāts un vēl nav zināms, vai maz tiks izmantots turpmāk sacensībās. Arī Kočujevska pilotētais Toyota Yaris pirmajā braucienā apmeta vairākus kūleņus un mašīnas liktenis arī vēl neskaidrs… Bet Super 1600 klases vērtējumā uzvarēja Andris Daugaviņš, otrais Mindaugs Nelibšis, trešais Madis Kasamets, kurš uzvarēja arī NEZ čempionāta kopvērtējumā. Atis Veismanis bija piektais kas viņam deva 2. vietu Latvijas čempionātā un 4. vietu NEZ čempionātā.

Super 2000 klasē ātrākais bija Martins Merisārs. Aiz viņa Indreks Seps. Šoreiz nestartēja Aivis Ohtla, jo neilgi pirms sacensībām Lietuvā tika nozagta viņa sacīkšu auto – ap 250 000 EUR vērtā Honda Accord…. Pagaidām par mašīnas likteni nekādu tuvāku ziņu nav.

Formula Baltic klasē ātrākais bija igaunis Stens Pentus, aiz sevis atstājot lietuviešus Jani Tammi un Ramunu Čapkausku. Bet NEZ čempions šajā klasē ir Igaunijas braucējs Jegors Popovs.

Dainis Burkovskis
LAF autošosejas komisijas preses sekretārs
 
Visi komentāri
 
179491. viesis 20.septembris 2005 11:44
0 0 Atbildēt

Tas ir vaaax nospert sporta auto, ko tad ar taadu var dariit. Vieniigi iebaazt dzilji garazjaa un nevienam neraadiit. Sviests katk aads !?!?!

179572. viesis 21.septembris 2005 8:44
0 0 Atbildēt

Horeliks rulzzzz!!!!!!

ja kads paliidzeetu jaaniitim iegadaat normalu tacku, tad tie Esti un Kruuzmanis ostiitu tik duumus!!!!

:))))))

179573. viesis 21.septembris 2005 8:44
0 0 Atbildēt

bija laba saciikste!!!! Un 2 vaki kaadi....!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti