Cik vienkārši var piezvanīt policijai? (+ atbilde) 45

21.septembris 2005 9:10

Lasītājs: Gribu padalīties ar vienu atgadījumu, kas notika vakar (pirmdiena, 19.09.2005 apm.19.30). Pēc grūtās darba dienas braucu mājās pa Daugavpils šoseju Ogres virzienā.

Starp Dārziņiem un Salaspili mani (tāpat kā citus autovadītājus) sagaida nepatīkams pārsteigums - vīrietis ar manāmām koordinācijas problēmām streipuļojot mēģina pārvietoties pa labās joslas viduci. Par laimi nebija vēl pietiekami tumšs, vieta arī pārskatāma, tā ka negaidīto šķērsli laicīgi ir iespējams pamanīt un apbraukt, ko arī daru, paužot savu attieksmi pret šādu pārgalvību, spiežot skaņas signāla pogu - rezultāta protams nekāda, cilvēks turpina mērot iesākto ceļu.

Bet ne par to īstenībā ir šis stāsts, vairāk mani satrauc kas cits. Tātad, lai šo šķērsli aizvāktu no ceļa, nolemju piezvanīt kompetentākām iestādēm. Neilgi domājot, kam labāk zvanīt (02 vai 112), nolemju par labu otrajam. Zvanu no mobilā tālruņa uz 112 (tātad laiks apm.19.30 ), kur izdzirdu paziņojumu, ka tūlīt tikšu savienots ar Ugunsdzēsības un glābšanas dienestu. Sašaubos vai maz tas būs īstais adresāts, kas varēs ko darīt lietas labā un nolemju zvanīt uzreiz uz 02. Zvanu, bet nekā - uz šādu numuru piezvanīt nevaru.

Lai noskaidrotu, kā tad īsti jārīkojas, zvanu uz 118 un prasu, kā izsaukt policiju - atbilde, jāzvana uz 112. Paprasu arī vai maz vēl var sazvanīt 02 un izrādās, ka no mobiliem tālruņiem vairs nevar, tagad ir jāzvana uz 202. Par cik 118 ir pakalpojumus, kas paredz savienošanu ar jebkuru numuru, paprasu, lai savieno ar 112 - izrādās to darīt nevar, jo viņiem (112) ir jāredz numurs no kura zvana. Zvanu vēlreiz uz 112, mazliet pagaidu un tieku savienots, izstāstu savu stāstu uz ko dabūnu atbildi, ka jāzvana policijai un, ka tūliņ ar viņiem tikšu savienots. Pēc apmēram 1-2 minūšu ilgas skaņas signāla klausīšanās (gaidīšanas, kamēr policijā kāds pacels klausuli), savienojums tiek pārtraukts. Zvanu vēlreiz, bet šoreiz uz 202, atkal nākas gaidīt apmēram 1 minūti, bet tomēr klausule tiek pacelta, izstāstu savu stāstāmo uz ko saņemu jautājumu - vai tas vīriņš atrodas Rīgas rajonā (tas nav citāts). Tajā mirklī šauboties atbildu, ka laikam jau jā (tagad apdomājot jāatzīst, ka kļūdījos, līdz Rīgas rajona robežai pietrūka kādi 500 metri). Uz šo saņemu atbildi, ka ir jāzvana uz Rīgas rajona policiju un ka tūdaļ tikšu savienots. Atkal dabūnu gaidīt 1-2 minūtes, kuru laikā tā arī neviens klausuli nepaceļ un savienojums pārtrūkst. Ar to tad mana pacietība bija izsmelta un vairs nemēģināju kādu par šo incidentu informēt.

Kopumā mani neveiksmīgie mēģinājumi izstāstīt problēmu, lai uz to tiktu reaģēts, ilga apmēram 15 -20 minūtes.

Secinājumi, pārdomas, jautājumi

1. Vispirms par galveno, kas mani satrauc - tas, ka pie noteiktiem apstākļiem specdienestu izsaukšanas ilgums var būt visai ievērojams. Manuprāt kārtībai jābūt maksimāli elementārai, jo vajadzība pēc tiem var būt gan īpaši saspringtos apstākļos (piemēram tevi mēģina aplaupīt, laužas dzīvoklī u.t.t.) vai arī pēc palīdzības griežas persona, kam nav nepieciešamās informācijas vai arī tai to ir apgrūtināti iegūt (piemēram ārzemnieki, bērni, veci ļaudis). Galu galā ir gadījumi, kad no problēmas fiksēšanas (nerunājot nemaz par reaģēšanu uz to) ir atkarīga cilvēka (-u) veselība un pat dzīvība, un katra minūte vai pat sekundes ir dārgas.

2. Var jau būt, ka apķērīgākiem cilvēkiem kā man (noteikti tādi ir un ne mazums), pirms savienošanas ar 112, izdzirdot paziņojumu Ugunsdzēsības un glābšanas dienests, neradīsies šaubas par adresāta pareizību, tomēr gan jau ir vēl citi, kam tādas var rasties.

3. Varbūt ne tas būtiskākais jautājums, bet tomēr. Kādēļ 118 nevar savienot ar specdienestiem, tas, ka specdienests neredz numuru, nevajadzētu būt argumentam. Nepieciešamības (piemēram kādas ļaunprātības) gadījumā pieļauju iespēju, ka var uzzināt zvanītāju no tā paša 118.

4. Nezinu vai ir bijusi kāda publiska informācija par zvanīšanas kārtības maiņu uz specdienestiem (01; 02; 03) no mobiliem tālruņiem, bet man tas bija pilnīgs jaunums. Var protams teikt, ka ir jāseko līdzi notikumiem u.t.t., bet, ja, tomēr cenšoties sekot līdzi Latvijas notikumiem gan presē, gan TV, gan internetā, šo nezināju, tad to vēl mazāk var uzzināt cilvēki, kas to dara daudz mazākā mērā (gan intereses, gan iespēju trūkuma dēļ).

5. Nekādi nevaru saprast, kādēļ 112, uzklausot manu sakāmo, tā vietā, lai piereģistrētu nepieciešamo informāciju un nodotu to tālāk atbildīgajam dienestam, zvanītāju vienkārši "pa(ār)sūta" tālāk.

6. Tas, ka policijā pat teorētiski ir iespējams, ka ir ilgi jāgaida līdz tapsi uzklausīts, nerunājot nemaz par to, ka vari arī nesagaidīt, nav īsti normāli.

7. Un visbeidzot, policijas rajonu sadalījums. Nezinu vai cilvēks kas mani uzklausīja nezin, ka starp Dārziņiem un Salaspili attālumi starp Rīgu un Rīgas rajonu ir gaužām niecīgi, vai arī neiedziļinājās problēmas būtībā, vai vienkārši viņam viss vienalga un primārais ir iespēju robežās "atkratīties" no problēmas, tomēr jebkurā gadījumā šādai pieejai manuprāt nevajadzētu būt.

Priekšlikumi

Domājot par to - rakstīt vai nerakstīt radās šaubas vai tik, kā bieži vien pie mums mēdz gadīties, šis gadījums nevarētu būt viens no "pilieniem", kas apstiprina nepieciešamību pēc kārtējā nevajadzīgā miljoniem latu vērta projekta, kas neatrisina problēmas būtību.
Saprotu, ka galvenā problēmas būtība ir pašā sistēmā, kur kā galvenie neizdarību cēloņi ir savstarpēji saistīti (vadoņu nespēja un negribēšana ko darīt; nepietiekama sistēmas finansēšana; nepietiekama darbinieku motivācija, kvalifikācija, atalgojums; kadru trūkums u.t.t.), tomēr nelikties par šo nezinis manuprāt arī nebūtu pareizi. Tādēļ mans skatījums uz to, kā šo problēmu varētu novērst, iztiekot bez "megadārgiem" investīciju projektiem. Apraksts protams aptuvens, pārzinot reālo situāciju tikai pēc masu informācijas līdzekļos pieejamās informācijas un no dažu paziņu neformāliem nostāstiem.

1. Jāapzina iespējamo gadījumu grupas, kad tiek zvanīts, nepieciešamā informācija, kas jāreģistrē (piemēram visos gadījumos pieļauju iespēju, ka jāreģistrē zvanītājs, zvanītāja tālruņa numurs, kontakttālrunis pa kuru var sazvanīt, gadījuma adrese, gadījuma vietas precīzāks apraksts, ja nepieciešams un paša gadījuma apraksts) un iespējamās darbības atkarībā no gadījuma grupas (kādi papildus jautājumi jāuzdod, kam un kādā veidā jānodod problēma u.t.t.) un jāapzina specdienestu struktūrvienības, to koordinātes (e-pasts, tālruņa numurs), darbi ko var veikt un pie kādiem nosacījumiem.

2. Jāpieņem lēmums kādā veidā no zvana reģistrētāja problēma tiek nodota izpildītājam - pa tālruni, faksu, e-pastu vai speciāli izveidotā, visiem iesaistītajiem pieejamā programmā. Pēdējais variants ir pats dārgākais un laikietilpīgākais, bet veiksmīgas realizācijas gadījumā (bieži mēdz būt arī neveiksmīga) arī efektīvākais, tomēr ievērojamu uzlabojumu iespējams arī iegūt ar pārējiem variantiem.

3. Jāizveido pieteikumu reģistrācijas sistēma, ko var izveidot vienkārši excelī vai accessā (neprasa pārāk daudz līdzekļus), izveidot speciālu reģistrēšanas programmu, pieejama tikai zvanu saņēmējiem (prasa laiku un salīdzinoši lielus naudas līdzekļus) vai arī izveidot jau iepriekšminēto programmu, kas pieejama visiem darbībās iesaistītajiem.

4. Jānodrošina zvanu saņēmējiem nepieciešamā infrastruktūra, ko arī gan kvalitātes, gan izmaksu ziņā var uztaisīt dažādi (sākot no lētākiem vairāku tālruņa līniju variantiem līdz dārgākiem, kas iekļauj sevī speciālu aprīkojumu un programmnodrošinājumu zvanu saņemšanai, reģistrēšanai un analīzei)

5. Jānodrošina nepieciešamais pietiekamas kvalifikācijas darbinieku skaits, lai nodrošinātu specdienesta sazvanāmību. Kopējo, darbā esošo un aktīvi strādājošo darbinieku skaitu var noteikt pēc statistikas par zvanu biežumu noteiktā laikā, diennakts stundā un dienā.

6. Jānodrošina zvana saņēmēju ātra un ērta piekļuve instrukcijām (iespējamo gadījumu grupas un to apraksti), ērti pārskatāmu instrukciju izveide un uzturēšana (izmaiņu gadījumā)

7. Jānodrošina arī darba izpildītāji ar tehnisko un informatīvo nodrošinājumu (tas ir datori, ja problēma tiek pārsūtīta pa e-pastu vai izmantojot visiem pieejamo programmu un instrukcija (pirms tam ļoti vēlamas apmācības) ar visas sistēmas vispārēju darbības aprakstu un konkrētās struktūrvienības darbības aprakstu.

8. Jānodrošina operatīvo dienestu struktūrvienību darbinieku nepārtrauktu esamību darba vietās, tā lai nebūtu iespējama situācija, ka notiek novēlota reakcija. Ar šo varētu būt vislielākās problēmas, ja ir nepietiekams darbinieku skaits un, ja to atalgojums un attiecīgi motivācija ir pārāk zema.

9. Par jebkādām zvanītājus tieši skarošām izmaiņām specdienestu izsaukšanas kārtībā ir jāinformē sabiedrība, bet ne tikai virspusēji - viens vai pāris paziņojumi presei, bet gan ilglaicīga kampaņa TV un presē, kā arī informatīvu vēstuļu nosūtīšana visiem Latvijas iedzīvotājiem (to ļoti viegli var izdarīt izmantojot LEP - Latvijas elektroniskais pasts pakalpojumus). Šādi domāju vajadzētu rīkoties arī citos, visus iedzīvotājus skarošos jautājumos.

10. Jānodrošina procesa kvalitatīvas darbības kontrole. Lai to izdarītu pietiek ar vienu vai diviem atbildīgajiem, kas izmeklē iedzīvotāju sūdzības un zvana pieņēmēju problēmu ziņojumus (ja piemēram izpildītāji sāk pieteikumu kā karstu kartupeli mētāt no viena pie otra) un dod gala slēdzienu par problēmas iemesliem, kas paredz arī vainīgo disciplināru sodīšanu.

11. Visbeidzot, lai šādu vai līdzīgu sistēmu ne tikai ieviestu, bet arī, lai tā veiksmīgi strādātu, nepieciešama attiecīgas kvalifikācijas speciālistu (pirmām kārtām sistēmanalītiķu) piesaiste un to reāla atbalstīšana augstākajā līmenī. Ja šai lietai pieiet formāli, kā pārsvarā valsts iestādēs pieņemts, tad ne tikai šis process ir ilgs un dārgs, bet arī ir liela iespējamība, ka nebūs sasniegts vēlamais rezultāts (var pat izrādīties, ka vecā sistēma funkcionēja labāk).

Cerot uz veiksmīgu problēmas risinājumu,
Ivars

Nosūtīts: Ministrs@iem.gov.lv
Ministru kabinetam (caur MK mājaslapu http://www.mk.gov.lv/index.php/?id=546)

Kopijas: linda.rasa@la.lv, redakcija@apollo.lv, lasitaji@tvnet.lv, redakcija@delfi.lv, Diena@diena.lv, redakcija@iauto.lv


VP atbild uz jautājumu - Cik vienkārši var piezvanīt policijai?

Valsts policija sniedz komentāru par Ivara vēstuli «Cik viegli var piezvanīt policijai?», kas šodien, 21. septembrī, publicēta portālos «Apollo» un «iAuto».

Valsts policija informē, ka diemžēl jāatzīst, ka pašreizējā situācijā iedzīvotājiem, lai sazvanītu ārkārtējo situāciju dienestu tālruņus, bieži vien ir jāgaida vairākkārtēji savienojumi, un no malas process var likties samērā sarežģīts. Valsts policija, tāpat kā citas institūcijas, ir izstrādājusi priekšlikumus, kā uzlabot un sakārtot pašreizējo situāciju. Lai tos ieviestu dzīvē, pietrūkst valdības atbalsts un papildus finansējums, kas tiktu iedalīts budžetā.

Vispirms jāpaskaidro, ka šobrīd pastāv divi galveni tālruņa numuri, pa kuriem sazvanīt Valsts policiju ārkārtas situācijās: 02 - zvanot no fiksētā tālruņa Rīgā (numurs var atšķirties dažādos Latvijas rajonos, ko nosaka sakaru pakalpojumu sniedzējs), vai arī 112, zvanot no mobilā tālruņa. Zvanot uz 02 no sava rajona tālruņa visbiežāk zvanītājs pa «tiešo» nokļūs pie konkrētās dežūrdaļas, toties, zvanot no 112, var gadīties, ka zvanītājam jāgaida vairākkārtējie savienojumi, kā savā vēstulē ir aprakstījis Ivars, un tam par pamatu ir vairāki iemesli.

Pirmkārt, vienotās ārkārtējo situāciju tālruņa līnijas 112 darbību šobrīd nodrošina Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD), ko tam par pienākumu uzliek «Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums». Līdz ar to visus zvanus saņem VUGD un tālāk tos pāradresē pēc piekritības, vai nu Valsts policijai vai arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam Jāatzīst, ka process šobrīd patiešām ir laikietilpīgs un pašreizējā vienotās ārkārtējo situāciju tālruņa līnijas darbība ir jāuzlabo. Vairākas institūcijas ir izstrādājušas savus priekšlikumus, tomēr katrs no tiem paredz ļoti lielu investīciju piesaisti. Piemēram, Valsts policijas projekts paredz izveidot vienota komandas kontroles punkta izveidi Valsts policijā, un tā izveidošanai būtu nepieciešams ~ 4,5 miljoni latu. Iekšlietu ministrijā šis projekts tiek apspriests jau 3 gadus, tomēr vēl joprojām nav sniegts atbalsts vai finansējums tā izveidei, līdz ar to pilnveidošanās un attīstība tiek kavēta.

Otrkārt, Ivars vēstulē norāda, ka, nezinot precīzu savu atrašanās vietu, vispirms tika savienots ar Rīgas pilsētas policijas pārvaldi un pēc tam ar Rīgas rajona policijas pārvaldi. Tāda ir noteikta kārtība, jo, lai varētu izbraukt uz notikuma vietu, policijas darbiniekiem ir jāzina uz kurieni tieši izbraukt un tas ir jāzina zvanītājam, jo šobrīd nav tehnisku iespēju, lai noteiktu, no kurienes tiek zvanīts ar mobilo tālruni. Izstrādes stadijā ir Ministru kabineta noteikumi, kas paredz kārtību, kādā pakalpojumu sniedzējs (sakaru operatori) sniedz ziņu saņēmējam (ārkārtas tālruņa līnijas dispečeram) informāciju par, tālruņa īpašnieku tālruņa aparātu, no kura tiek zvanīts, un zvanītāja atrašanās vietu. Lai tos pieņemtu, ir nepieciešama savstarpēja vienošanās starp daudzām iesaistītajām institūcijām un, lai apstiprinātos noteikumus izpildītu, jau atkal būs nepieciešams papildus finansējums.

Treškārt, Ivars norāda uz laiku, cik ilgi viņam bija jāgaida savienojums. Jau atkal jāpiemin finansējums, kas nepieciešams, lai varētu ātrāk reaģēt uz iedzīvotāju zvaniem. Minēsim dažus skaitļus. Rīgā vidēji diennaktī policija saņem 3,5 tūkstošus zvanu, savukārt tālruņa līnijas ir tikai 11. Lai apstrādātu saņemto informāciju ir vajadzīga vismaz viena minūte un citreiz pat vairāk laika. Iedzīvotājam ir jānosauc vārds, uzvārds, notikuma adrese, zvanītāja tālruņa numurs un jāpastāsta, kas noticis. Bieži cilvēki ir tik satraukušies, ka to stāsta piecas vai sešas reizes. Tādēļ veidojas situācijas, ka zvanītājam ir jāgaida rindā, ja visas tālruņa līnijas ir aizņemtas. Lai izveidotu papildus tālruņa līnijas ir nepieciešams finansējums tehniskajam nodrošinājuma un papildus darba vietām.

Visbeidzot, nekomentēsim visus no Ivara izteiktajiem priekšlikumiem. Par lielāko daļu no tiem Valsts policijā jau ir domāts, un tas tiek realizēts (piemēram, par nepieciešamo informāciju kas jāuzzina no katra zvanītāja, u. c.). Tāpat Valsts policija regulāri kontrolē un analizē dežūrdaļu (02) darbu, kā arī pārbauda iedzīvotāju sūdzības. Plānoti katru mēnesi tiek organizētas 8 pārbaudes visā valstī, savukārt dienā 2 pārbaudes ir Rīgā, Jūrmalā, Ogrē un Rīgas rajonā, un pārbaužu laikā tiek pārlūkots viss dežūrdaļas darbs. Piemēram, ar kontrolizsaukuma palīdzību tiek veikta izsaukuma apkalpošanas un reaģēšanas laika pārbaude, pārbaudīta attieksme pret iedzīvotājiem, kas vērsušies pēc palīdzības, kā arī materiālu izskatīšanas kvalitāte. Šīm pārbaudēm ir arī rezultāti, tiek ierosinātas dienesta pārbaudes un dežūrdaļu darbs tiek sakārtots. Ja radušās sūdzības par dežūrdaļu darbu, tad aicinām tās adresēt Valsts policijai.

Noslēgumā jāuzsver, ka Ivara vēstulē minētās problēmas skar ne tikai Valsts policiju, bet ir saistītas arī ar daudzām citām institūcijām, tāpēc nav iespējams šoreiz komentēt visu vārdā. Vēlreiz jāuzsver, lai sistēmu patiešām sakārtotu, ir nepieciešams arī politiskais atbalsts un jau minētais finansējums.

Valsts policijas Preses un sabiedrisko attiecību birojs

Trešdiena, 21. septembris 2005

 
Visi komentāri
 
179582. viesis 21.septembris 2005 9:19
0 0 Atbildēt

Tā neko problēma , un , protams , tās izklāsts !!!

179583. viesis 21.septembris 2005 9:24
0 0 Atbildēt

Labāk zvanīt uz 118 un uzreiz lūgt, lai savieno ar attiecīgo dienestu...

Ir mēģināts, darbojas labi! :)

179589. viesis 21.septembris 2005 9:31
0 0 Atbildēt

nu nezinu nezinu. Kad tika ieviests 112, cilveeki ariit ika briidinaati visos iespeejamos variantos par to ka no mobilajiem jaazvana uz 112 kas ir ugunsdzeesiibas un glaabshanas dienests, kursh savukaart savienos ar ko vajag un kur vajag. Tak shto es domaaju ka autors mums taads bik gadiijies apdaliits ar info.

Runaajot par to ka notiek "ping-pongs" tas gan ir noveerots. un tieshaam briizjos kad vajag steidzami, tas nemaz tik steidzami nesanaak. Piem. veel nesen kad zvaniiju CP (ok tur steidzamiibas nebija nekaadas) operatorei otraa galaa bija ilgi un dikti jaaskaidro kur notikusi avaarija. Vinja man n-taas reizes prasiija kur, es atbildeeju: Ziepniekkalna iela braucot virzienaa no Bauskas (A7) shosejas uz muukusalas ielu. Tad man prasiija kursh maajas numurs pie kura notikusi avaarija, bet nu sorry, tur tuvaakaa maaja bija 500m, un man naacaas iet un skatiities kursh maajai numurs. Bet iisteniibaa ja maaja buutu 2km?!?!? Kas man tas celjs arii buutu jaameero lai pateiktu kaads numurs???

179594. viesis 21.septembris 2005 9:35
0 0 Atbildēt

wtf 202? Pirmaa dzirdeeshana.

179598. viesis 21.septembris 2005 9:38
0 0 Atbildēt

112 un pajautaa VUGD operatoram, lai savieno ar attieciigo Policijas iestaadi un nekaadu probleemu:)

179605. viesis 21.septembris 2005 9:49
0 0 Atbildēt

piedod, tu esi riktīgi stulbs.jāzvana uz 112. Ja vēlies 112 struktūri lasi MK notikumus instrukcijas utt. Neizrādi citiem savu stulbumu.šis ir tas gadijums ,kad labāk būtu paklusējis.

179606. viesis 21.septembris 2005 9:50
0 0 Atbildēt

Šitāds bardaks tur ir bijis vienmēr! Pats esmu mēģinājis ziņot par nebūšanām un bezcerīgi nogaidot 15 - 20 minūtes atmetu ar roku!

Reiz pat pa Saulkrastiem dzenājos pakaļ kādam iereibušam šoferim un visu laiku ziņoju policijai par atrašanās vietu. Jūs domājat, ka viņi atbrauca? Protams nē, tāpēc es vairs nezvanu uz šīm iestādēm.

179608. viesis 21.septembris 2005 9:56
0 0 Atbildēt

autor, nevareeji apstaaties un to sadzeerusos smurguli novaakt no celja? zvaniit... ai, slinkums raxtiit

179609. viesis 21.septembris 2005 9:57
0 0 Atbildēt

nu gudri gudri :D

ivars rullee :)

nekad nav gadijies zvaniit un ceru ka nevajadzees, jo ir taada nojauta, ka jeegas nebuus. iipashi ja tas ir steidzami.

visvieglaak ir samierinaaties un neko nedariit. arii ja lauzh tava dziivoklja durvis. :D labaak mieriigi meegjini atrast ko smagu ar ko meegjinaat aizsargaaties nekaa bezjeedziigaa panikaa teereet laiku zvanot .... kaut kam, kuru tas maz satrauc

179617. viesis 21.septembris 2005 10:06
0 0 Atbildēt

Xex, mosh tu peresmenka laika esi piezvainijs? Es kad rezi zvaniju 112, kad bija Lielupes Pludmale, Varnukroga, zvaniju par lai uzzinatu vai mums ir kada veida udens policija, jo te kuteri kuri tur brauc uz laiku oh...eli, jo brauceja pa galviem. Man ari parsutija uz Jurmalas VP, pec tam uz Rigas CP, bet visur cilveki panema klausules un runaja.

179625. viesis 21.septembris 2005 10:19
0 0 Atbildēt

Vieneiz ar sanāca ļoti steidzama vajadzība sazvanīt ātros (cilvēks izkrita pa logu un ļoti smagi salauza muguru), zvanījos kādas 10min!!! un neviens necēla, nācās skriet uz tuvāko veikalu (500m) un zvanīt no parastā tel. pacēla momentāli, un pēc pāris min bija klāt. tā lūk strādā tas 112.

179630. viesis 21.septembris 2005 10:34
0 0 Atbildēt

Man arī mēnesi atpakaļ bija gadījums, kad centos sazvanīt CP caur 112. Arī manai pacietībai pēc 3x mēģinājumiem, kad tiku pāradresēts un pāradresāts (CP?) necēla klausuli, pienāca gals. Tā sistēma nedarbojas, bet nedomāju, ka risinājums būtu citu, papildus numuru izveide (agrāk apmuļļātie 113 utml).

Starp citu incanti, kāpēc mums ir 112, bet citiem 911?

179637. viesis 21.septembris 2005 10:51
0 0 Atbildēt

Yukki, visur Eiropā ir 112. Numuru 911 lieto amīši. Filmas bieži skaties, ja? :)))

179641. viesis 21.septembris 2005 11:11
0 0 Atbildēt

aha :)

Ejam tālāk,- kam vēl ir 202?

179645. viesis 21.septembris 2005 11:31
0 0 Atbildēt

Autoram filozofēt -tas viens, bet palīdzēt- par to jau man neviens nemaksā! Žēl, bet patiesība:((

179646. viesis 21.septembris 2005 11:31
0 0 Atbildēt

Te nu japiekrit ka ari man ir bijis lidzigs gadijums. Vajag kadas piecas minutes lai sazvanitu un rezultata nekadas reakcijas ari nav.

179650. viesis 21.septembris 2005 11:42
0 0 Atbildēt

Esu zvanijis vairaakkaart! uz 112 - un vienmeer ir gana fixi un laipni atbildeets. - Un pec tam ir bijusi arii reakcija no attiecigajiem dienestiem!

Vienigais ir jaatceras vecaa labaa pasaka par Vilku aitaas :) - un nevajaga vinjus nogruziit bez vajadziibas! Shinii situaacijaa vajadzeja pasham to skjersli nah..renizeet no celja un ja vinjsh lien atpakalj tikai tad zvaniit dienestiem kas kas varetu palidzeet ar vinju tikt galaa!

Bet administratiivais sadalijums policijai ir murgs! - Bija tas stasts par avariju ar nopietnaam traumaam un cilveeki ilgi un ciitigi meegjinaja noskaidrot kur tad taa avarija ir notikusi - jo dienesti d..t suutija kamer nav noskaidrojushi kuraa rajonaa tas ir! Bet pameegjini uz shosejas apstajoties pachuraat - pateikt kuraa rajonaa tu esi???? -

179653. viesis 21.septembris 2005 11:47
0 0 Atbildēt

Dzirdeeti arii pazinju viduu jau nu protams daudz shausmu staasti par to, ka nevar sazvaniit vispaar, vai arii ljoti ilgi jaagaida savienojums. Un menti uz avaarijas vietu brauc ilgaak par 2 stundaam...

Gruuti spriest, jo esmu zvaniijis kaadas reizes 3 par avaarijaam, kur esmu iesaistiits, jo zinu ka labaak ir izsaukt tomeer tos mentus, ja neesi vainiigs. Vienmeer ir paceelushi laiciigi, aatri savienojushi ar CP. Pa celjam neliels sashutums no vinju puses, ja nevari nosaukt maajas numuru, pie kura atrodies, bet beigas samierinas ar info "uz taadas ielas posmaa starp taadaam ielaam". Tas viss kopaa aiznjem ne vairaak par 1.5 - 2 min. (Un menti arii peec tam nezkaapeec klaat kaadaas 5-10 minuutees.)

Varbuut laimiiga sagadiishnaas?

179661. viesis 21.septembris 2005 12:13
0 0 Atbildēt

Autoram - Baigi stulbi īstenībā. tas, ka sākumā tevi savieno ar ugunsdzēsējiem ir pareizi, jo viņi tālāk nokoordinē ar ko tevi ir nepieciešams savienot un pa taisno savieno ar tās teritorijas policiju, kurā noticis pārkāpums. Tā kā nevajag paniku celt un mīzt par to, ka zvans iet uz pažarniekiem

179677. viesis 21.septembris 2005 12:48
0 0 Atbildēt

Jau sen ir skaidrs ka Latvija ir pati nabadzīgākā valsts ES bet arī pati TUPAAKAA......

Zinu ja ir problēma tad jau labāk paša spēkiem tikt galā jo tik un tā neviens šajā valsti nerūpējas par kopējo labklājību....

179691. viesis 21.septembris 2005 13:14
0 0 Atbildēt

Esmu zvanījis vairākkārt uz 112 līdzīgu un bēdīgāku gadījumu sakarā un vienmēr esmu savienots ar pareizo iestādi vajadzīgajā rajonā. Uz 02 nezvanu, jo tur tiešām ir problēmas piezvanīt. Piezvanot uz 112 un izstāstot problēmu viņu speciālisti visprecīzāk noteiks kam un uz kurieni zvanīt un arī to izdarīs (savienos). Jo steigā/uztraukumā diktēt cilvēkiem telefonus un stāstīt kur vajadzētu zvanīt nebūtu pareizi, varbūt tas ir pēdējais/vienīgais zvans, ko cilvēks spējīgs izdarīt (kaut vai tehnisku iemeslu dēļ). Iespējams, ka pirmais mēģinājums savienot ne vienmēr izdodas, tad ir jāzvana vēlreiz uz 112 un vēlreiz jāpalūdz savienot. Jo policijā (vai ātrā palīdzībā vai ugundzēsējos) nesavieno tāpēc, ka neviens neceļ trubu, bet gan darbinieks jau ar kādu runā un otrs zvans ir _uz hold_, mazliet jāpagaida.

179694. viesis 21.septembris 2005 13:18
0 0 Atbildēt

Man gadijums gan nav ar auto saitiic,bet...

reali bija taa ka dziivoju privaat maajaa.man viens piedzeeries stulbenis lauzas iekshaa, reaali meegina izspert aardurvis.zvanu 112.savienoo ar policiju aptuveni1-2min.izklaastu savu vajadziibu un tajaa galaa noliek klausuli.meeginu smekleet kaut ko ar ko aizstaaveeties, atrodu. ir pagaajushas aptuveni veel 3 min.uzsaaku sarunu ar to lopu meeginot dabuut prom pa labam.nekaa...

naacaas pielietot to ko atradu(pec likuma privatiipashumu driikst aizstaaveet ar visiem iespeejamiem liidzekliem).

tips ir prom.pagaajushas ir veel 15min peec zvana un tad seko zvans miegainaa balsii no tuveejaas policijas nodalas(lidz kurai ar kaajaam ir 10min)- kas jums notiek vai veel ir nepiecishama muusu palidziiba?

sakiet man luudzu- ja man nebuutu liidzeklu ar ko to lopu dabuut prom vai manaa vietaa buutu kaada jaunkundze...

un uz textu "pie manis notiek ielaushanaas" reagejam 20min bez ierashanaas uz notikuma vietu...

179701. viesis 21.septembris 2005 13:32
0 0 Atbildēt

Ticu autoram. Pašam bija tas pats dažas reizes. Liekas, ka neviens valsts iestādēs par to nedomā...

179703. viesis 21.septembris 2005 13:45
0 0 Atbildēt

nu raksts ir sameeraa infantiils. Izlasiiju liidz vidum un ieteikumiem paarbraucu ar aci paari, kur jau pamaniiju virkni nekompetences. Par to 202 bija sizhets vismaz Panoraamaa un raksts Dienaa - vismaz no turienes es par to uzzinaaju. Pie ieteikumiem pamaniiju kaut kaadu registra veidoshanu uz Excel vai Access baazes - shkiet, ka autors ar shiim programmaam nav straadaajis un nezina to kapacitaati... zinu ko saku, jo esmu ar shiim programmaam stradajis uz to "speeju robezhaam". Parejo lasit vairs nav veerts, jo izklaasts liidzigs tam, ko "80 gadiga tante domaa par to, kaa vajadzeetu gjeerbties muusdienu jaunatnei".

179704. viesis 21.septembris 2005 13:46
0 0 Atbildēt

Ņeosiļil...

179705. viesis 21.septembris 2005 13:48
0 0 Atbildēt

Kameer autors telefoneeja, to dzheku citi jau buutu 15x sabraukushi. Izkaap un novelc aiz ausiim no celja to dzeeraaju. A tu saac testeet sazvaniishanas iespeejas....

179706. viesis 21.septembris 2005 13:58
0 0 Atbildēt

Tagad mēģināju izlasīt arī ieteikumus, tālāk par pusi netiku, sāku braukt pāri, jo nu pārāk bērnišķīgi spriedelējumi pat nezinot konkrēto iestāžu izmantotās datubāzes! Kā var autors kaut ko rekomendēt, ja viņš pat nezin ko otrā galā tas darbinieks dara un kādā veidā viņš tiek pie informācijas! Vai tiešām autors domā, ka otrā galā pie sienas ir Latvijas karte un uz galda burtnīca ar zīmuli! ;) Excelis un access ir sviests, jo tad katrā iecirknī un birojā būs sava versija kā to visu darīt un ja mainīsies telefona numuri, tad kā izsekot, lai visi savos ekseļos nomaina tos?! :) Nevajag tik daudz paļauties uz citiem kā vairāk pašam domāt ar savu galvu! Konkrētajā situacijā es būtu apstājies un novācis to kodēju no ceļa, ja šis būtu nemierīgs, tad izsauktu mentus un viss!

179712. viesis 21.septembris 2005 14:19
0 0 Atbildēt

VAREJA SO RAKSTU IESIET KAA ROMAANU - VEEL GARAAK NEVAREEJI????

179714. viesis 21.septembris 2005 14:29
0 0 Atbildēt

Man te nāk prātā anekdote. Vienam zaglis ielauzies dzīvoklī, šis zvana policijai, policija saka, ka šobrīd nav brīvas mašīnas, būšot pusstundu jāpagaida. Vecis noliek klausuli un pēc brīža zvana atkal - viss kārtībā, es viņu jau pats nošāvu. Mašīna bijusi klāt pēc 5 minūtēm, saņēmuši zagli ciet un viss kārtībā.

179715. viesis 21.septembris 2005 14:35
0 0 Atbildēt

cik žēl, bet mani tas nepārsteidz - kopējais bardaks tāds ir

179716. viesis 21.septembris 2005 14:36
0 0 Atbildēt

Kritiķiem:

Par šķēršļa novākšanu no ceļa paša spēkiem – labi varu piekrist, ka konkrētā gadījumā tas būtu labākais risinājums, neienāca uzreiz tas prātā. Bet ne jau tas ir tas galvenais, bet gan tas, ka specdienestus ne vienmēr var ātri sazvanīt un ne vienmēr uz tiem reaģē. Manuprāt tas nav pareizi kamdēļ arī šo gara darbu radīju.

Par priekšlikumiem – tos rakstīju uz ātru roku un izejot no tās informācijas, kas man ir, tas nav reāli, lai cilvēks no malas uzraksta 100% pareizu, uz pareizas informācijas par esošo situāciju balstītu un detalizētu projekta plānu un aprakstu. Lai to pienācīgi izdarītu vajadzīgi vismaz mēneši 3 – augstākās vadības un iesaistīto struktūrvienību darbinieku (līdz pat zemākajam līmenim) intervijas. Par to Access un exceli , tie nav tie labākie risinājumi to ierobežotās veiktspējas dēļ, bet resursu trūkuma apstākļos tos var izmantot. Nevajag jau taisīt DB visiem iecirkņiem, pietiek vienu centralizētu Access DB, kam pieeja ir tikai operatoriem, tur viss tiek reģistrēts un nosūtīts pa e-pastu vai piezvanīts iecirkņiem, kas tad attiecīgi rīkojas. Bet kā jau rakstīju tas ir viens no, var jau taisīt „kā nākas”, bet tas ir laikietilpīgi, dārgi, pie tam, ja cilvēki neprot strādāt ar vienkāršām lietām, tad ir liela varbūtība, ka „megasofti” arī nelīdzēs.

Ivars (tas kurš autors)

179728. viesis 21.septembris 2005 15:27
0 0 Atbildēt

Šeit Iem preses dienesta atbilde:

www.apollo.lv/portal/articles/56613

Ivars

179740. viesis 21.septembris 2005 16:48
0 0 Atbildēt

Nu HVZ, cik es zinu Rīgas rajona robeža tajā virzienā ir aiz saulkalnes pirms ikšķiles, kur tur kaut kāds posms starp dārziņiem un s-pili.... cita lieta ja runa iet par rīgas pilsētas robežām.

179741. viesis 21.septembris 2005 16:55
0 0 Atbildēt

Es tikai nesaprotu vienu kaadeelj man ir jaasaka telefons no kura es zvanu? Vai tieshaam numura noteiceejs ir tik sarezhgjiiti un daargi?

P.S. vislabaakais bija ka es zvaniiju no parastaa maajas telefona.. kad prasiija numuru pateicu mobilo.. a peec 2 min atzvaniija uz parastto... ko es vinjiem nemaz nenosaucu.. taatad numura noteiceejs ir vinjiem.. priekshkam jaateeree daargais laiks un jaasauc numurs?

179744. viesis 21.septembris 2005 17:08
0 0 Atbildēt

Tiešām mēs esam tik stulbi? Kritizējam autoru, par to, ka viņš nepārzin datorprogrammas, par to, ka nesadeva dzērājam pa purnu....! Johaidī, autors visu darīja tā, kā tam vajadzētu būt zivilizētā valstī: ir problēma - piezvani uz *** numuru un vis.

Būtu vairāk tādi, kā šī raksta autors, būtu biežāk šādas problēmas izceltas gaismā, būtu arī adekvāta reakcija no ministru, deputātu, policijas, .... puses.

179752. viesis 21.septembris 2005 19:37
0 0 Atbildēt

Pilniigs Sviest no raksta autora puses.

Zvanot uz 112 un izdzirdot, ka savienos ar glaabshanas dienestu nevajag uzreiz paartraukt sarunu, bet uzreiz prasiit, lai savieno ar taada un taada rajona vai pilseetas policijas iecirkni. Pats esun zvaniijis un briidinaajis par balkjvedeejiem, kas paarkaapj svara normas un reakcija ir zibeniiga.

Otrs variants. Zvanot uz 118 uzreiz vajag prasiit konkreetaa rajona vai pilseetas, policijas vai cita dienesta tālrunja nummuru.

Vajag zvaniit pa tiesho un nevis caur kautkaadiem dienestiem.

Jebkuraa gadiijumaa respekt cilveekam, kursh meegjina dariit kautko lietas labaa.

179767. viesis 21.septembris 2005 23:17
0 0 Atbildēt

skarrbi.

179768. viesis 21.septembris 2005 23:30
0 0 Atbildēt

A ja nu dzerajam roka nazis vai cits ierocis Vai tiesam cilvekam jaapdraud sava dziviba

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (3.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

179770. viesis 21.septembris 2005 23:59
0 0 Atbildēt

ir cilveks kas grib dzivot ka visi kas esam iestajusies ES a ir cilveki kam vienkarsi viss ir pilnigi *******!!un tadu netruks,jo kamer psiem tada situaciji nerodas!Esmu arsts kuram ir gadijies sastapties ar sadu gadijumu no likumsargu puses,BET ta bija vienai reize kad VINAM bija vaijdziga palidziba(no manas puses) un man atlika tikai tadus stulbus seja vaijbstus pataisit kad man nacas noklausities visus likumus un ka manis vairs 'nav' apmeram :)

man ar bija ko pateikt...varbut vins sodien iet tikai vienreiz nedela baznica,bet to ka vins pa mani pieludz nu to es TIESAM zinu!

179775. viesis 22.septembris 2005 9:45
0 0 Atbildēt

179694. viesis, man taapat- maate ar maasu vienas maajaas un kautkaadi burlaki lauzhas iekshaa (piekam daudzdziivoklju maaja), peec stundas meerkakjeni atzvana- nukasunkaa?

179826. viesis 22.septembris 2005 14:20
0 0 Atbildēt

Ko tu tur jaajies - zvani uz 112 un viss. Un nevajag teikt, ka tev par sho ciparu neviens nav teicis - dziivo mezhaa, aviizes nelasi, TV neskaties?! Uz 02 nevar piezvaniit ar jaunajiem aparaatiem deelj specifikas, ar vecajiem viss rukseeja (teixim N5110). 202 var zvaniit no LMT, neoficiaali palicis shis virziens, par goviim nezinu. Parasti 112 savieno pietiekami aatri - dazhu sekunzhu laikaa. Ir savlaik zvaniits stundaa ashpadzmit reizes + paaris reizes gadaa taapat sanaak uzzvaniit. Taa ka taas 15-20 minuutres ir tikai un vieniigi deelj tava pasha "paargudriibas". Un vispaar - aizej ar mobilo uz 118 WAP lapu, kur ir noraades par rajonu tieshajiem mentu, aatro, morgu, utt telefoniem, zvanu pa taisno uz tiem, ja gribi buut advanceets un tikt pie savienojuma nepilnu minuuti aatraak (neskaitot laiku, ko pateereesi tieshaa telefona numura atrashanai).

179827. viesis 22.septembris 2005 14:26
0 0 Atbildēt

Roi: padomaa ar galvu - sapratiisi, kaapeec ir jaasauc numurs.

Varu piekrist par to, ka tauta varbuut nav informeeta, ka vislabaak ir pateikt "savienojiet mani ar policijas 33. nodalju, ja zini, kura rajona mentene tevi apkalpo". bet ja cilveeks nezvana 1mo reizi, tad vinsh to arii vareetu saprast.

Par mentu un aatro "aatrdarbiibu" vareetu piekrist - briizhiem reakcijas laiks ir bijis likteniigs, kaut gan pamata varbuut tam nav bijis no glaabeeju puses. Par vienotu centru izveidi runas iet jau sen. Bet shii nav taa lieta, uz ko buutu jaasaspringst tikai tapeec lai buutu - uzkraataa un piefixeetaa pieredze realizeeta ruupiigi nesiis daudz labaakus rezultaatus.

179839. viesis 22.septembris 2005 15:18
0 0 Atbildēt

Mjaa nu no VP atbildes var sacinaat vieniigi to ka mees arii paliekam par tizliem amerikaanjiem, kuri domaat un jeedziigi risnaat probleemas vairs nemaak. Tagad davai taisam projektu, sanjemam pikjiiti un tad meegjinam kaut kaa ar dievu uz puseem nodot projektu. Un tika projektu vadiitaaji sanjem pikjiiiti uztaisa tusinju un visiem labi iznjemot gala lietotaajus. Miljonus var investeet Lattelekom vai LMT vai TELE2 teiksim savas noreekjinu sisteemas uzlaboshanaa, jo gadu gaida iespejams tur atklaajies kaads neveiksmiigs risinaajums, kas iespeejams mazina sisteemas efektivitaati un liidz ar to kompaanijas pelnju.

112, 02 utml pietiktu ar attieciiga reglamenta izstraadi un/vai tikai taa ieveeroshanu, un iistanibaa tikai peectam var runaat paar kaadaam jeedziigaam informaacijas sisteemaam. Kaada jeega no elektroniskas veestules kuru neviens neizlasiis. Kaada jeega no zvana kuru neviens neatbildees, un kaada jeega no informaacijas sisteemas kuraa "slinks" darbinieks konkreetu izsaukumu varees neieraxtiit un "slinks" priekshnieks dzeesis zvanu no centraales zvanu regjistra.

180240. viesis 27.septembris 2005 15:56
0 0 Atbildēt

patiesiibaa taa probleema ar atrassanaas vietu ja esi aptuveni uz robezas starp rajoniem ir lloti liela, man reiz sanaaca kaadu pusstundu skaidrot kur atrodos pirms aatrie izbrauc, jo taa iisti nezinaaju kuraa rajonaa esmu bija jau tumss un nekaadas nopitnas paziimes kur esmu nevareeju samekleet, kopā gaidīju aptuveni 40 min un pirmie atbrauca policija, kaut gan saucu aatro paliidziibu jo bija noskreejusi automassiina no cela.

182794. viesis 19.oktobris 2005 20:25
0 0 Atbildēt

es zinu gadījumu,kad benzīna tanka operatore zvana policijai,jo redz jaunatne tepat teritorijā kaujas,UN STIPRI! saņēma diezgan negribīgu atbildi,ka braukšot...... pēc pailga laika zvana atkal,vai tad brauks vai nē,.... atbildee bija visai interesanta VAI TAD VĒL NAV BEIGUŠI...? beigās gan atbrauca,kad tiešām viss jau bija cauri... nu skumji... AMERIKAS filmās bieži dzird pieminam NODOKĻU MAKSĀTĀJU NAUDU.. mums.... nu skumji.......

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 5

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Opel Astra: Jau 500000 pasūtījumu “Eiropas gada auto 2016 2

Viegla automobiļa konstrukcija, ļoti efektīvas piedziņas tehnoloģijas, kā arī digitālās savienojamības un modernās vadītāja palīdzības sistēmas – šīs Opel Astra īpašības, kas tika prezentētas 2015. gada Frankfurtes automašīnu izstādē, jau ir pārliecinājušas vairāk kā 500000 klientu visā Eiropā. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv iepazīstas ar jauno "Subaru XV" (+ foto) 2

Japānas autobūves kompānija "Subaru" prezentē krosovera "XV" otrās paaudzes modeli. Tirdzniecībā tas nonāks tuvāk gada beigām un, piemēram, Vācijas tirgū maksās, sākot no 22 980 eiro. Lasīt vairāk

 

Avārija Krasta ielā - kravas furgons ietriecas mikroautobusā (+ foto) 11

Šodien Krasta ielā notikusi avārija - kravas furgons uz apgriešanās joslas ietriecies pasažieru busiņa aizmugurē. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti