Savulaik tikai retais varēja lepoties ar iespēju tikt pie iespējas nomēģināt tik kāroto un nelietderīgo amerikāņu "fast food".
Aptuveni tāda pati ir situācija ar Amerikas automobiļiem – sākumā tos iegādājas caur „pelēkajiem” dīleriem, pēc tam tiek nolemts legalizēt popularitāti ieguvušo auto. Nissan Murano ir tipisks piemērs. Tā pārdošanas apjomus gan pagaidām grūti salīdzināt ar populāro Infinity FX, tomēr Murano ir populārs.Acīmredzot šis Nissan radīts kā izturīgs ģimenes auto „vidējam statistiskajam” amerikānim – salonā nav nekā lieka, nepretenciozs un ne-kosmisks dizains, laba piekare un jaudīgs 3,5 litru dzinējs tandēmā ar automātisko transmisiju. Amerikā šis modelis ir populārs.
Amerikāņiem ļoti svarīgi ir, lai auto burtiski slīdētu pa ceļu – nedod Dies', bērnus spēcīgi kratīs, to amerikānis nespēs pārdzīvot. Nav nekāds brīnums, ka šī īpatnība auto saglabājas arī pie mums. Cilvēki, kas iegādājas šādu auto, augstu vērtē komfortu – ne mazāk kā amerikāņi. Murano par godu jāpiebilst, ka, ar visu šķietami mīksto piekari, ātrumu variēšana un kustības dinamika kopumā nerada bīstamu šūpošanos vai nesaprotamas auto reakcijas un stūres pagriezieniem. Visu riteņu neatkarīgā piekare atstāj ļoti labu iespaidu.
Starp citu, šim auto ir diezgan straujš ieskrējiens. Bezpakāpju variators X-Tronic CVT pārliecinoši savalda 234 zirgspēkus un ļoti plūstoši nodod griezes momenta visus 318 Nm riteņu rīcībā. Turklāt arī liels ātrums nerada pilnīgi nekādas grūtības, ja neskaita būtiski palielinošos degvielas patēriņu. 200 km/h auto var atļauties bez problēmām, tiesa, lielas jēgas no šāda ātruma nav, labāk noder 140 km/h un tīkamās Bose stereosistēmas skaņas.
Auto kārtējo reizi pauž savu amerikānisko dabu. Jāteic, ka plašais salons nevar neiepriecināt, jo komfortabli jūtas pasažieri ne tikai priekšā, bet arī aizmugurē. Tiesa, tādēļ nācies upurēt daļu bagāžas nodalījuma. Pat snovborda dēli ievietot neizdosies, par diviem vai trim nemaz nerunājot. Kāds teiks – pērciet jumta margas! Bet kam tas vajadzīgs, ja šāda izmēra apvidus auto sevī var uzņemt vismaz trīs draugus, dēļus un vēl atliks vieta dažādiem sīkumiem?
Salona apdare ir normas robežās, lai arī īpaši aci nekas nepriecē. Diezgan dīvaini izskatās instrumentu panelis, kas harmoniskāk iekļaujas tomēr Nissan 350Z dizainā. Dzeltenās spidometra un tahometra skalas rada dīvainu iespaidu, visu laiku šķiet, ka deg tuvās gaismas. Pa vidu novietots LCD ekrāns, kas gan vadītāju, gan pasažieri informē par degvielas patēriņu, esošo un vidējo ātrumu, kā arī par pārējiem standarta rādījumiem, kuriem gan, kā likums, uzmanību pievērš reti.
Ērta iekārtošanās amerikāņu automobilī problēmas nesagādā. Vienīgais, izbrīna stūres regulēšana. To nevar iebīdīt dziļāk; augšup-lejup – cik uziet, bet gājiens ir īss, turklāt vēl atsperīgs. Kas attiecas uz sēdekļu regulēšanu – lepni! Var par piespiest aizmugurē sēdošos, lai nekur neaizmūk – nekādu ierobežojumu. Pat pedāļu bloku var regulēt, kas ļoti būtiski ir maza auguma vadītājiem.
Nav vērts gaidīt, ka Murano steidzīgi griezīs visiem ceļu, tikai pamanot kāda tuvošanos. Aizmugures stiklu tonējums nedaudz bojā kopējo tēlu, it kā izstiepjot auto vai vizuāli sadalot to uz pusēm. Skats no aizmugures atgādina Nissan Micra, jo sānu stop signāls izvietots pēc tā paša principa – sānos vertikāli, tikai izmērs ir cits. Bet pretskatu būs grūti ar kādu sajaukt. Priekšējā “american style” reste pārsteidz ne tikai ar savu izskatu, bet arī ar hroma daudzumu.
Atsevišķu uzmanību pelna torpedo «futbola laukums», kura funkcija tā arī paliek nesaprotama. Ja ievieto tur ko lielāku – tiek aizsegts skats un pie straujākas bremzēšanas var apskādēt arī stiklu. Bet straujāk uzsākot kustību gluži otrādi – var aplaimot sevi ar priekšmetu birumu pa visu salonu.
Tātad, lielisks variators un ļoti patīkama piekare apvienojumā ar praktisku, bet ne pārāk pārdomātu interjeru atstāj cienījamu iespaidu. Tomēr tas ļauj gūt prieku no brauciena, paralēli klausoties, piemēram, labu džezu. Bet ārējais izskats atstāj tādu kā neviennozīmīgu iespaidu.
Varbūt vienkārši vecums neatbilst visām Nissan Murano priekšrocībām, jo vecākās paaudzes pārstāvji uztver to kā transporta līdzekli visiem dzīves gadījumiem. Iepriecināt sevi ar līdzīgu pirkumu viņi varēja jau agrāk, bet tagad ir parādījusies arī oficiāli Eiropai adaptēta versija, kas tirgū nonāks šā gada beigās.
autonews.ru
kads te sakars ar majsaimniecem?