Vadīšanas eksāmenus pieņems ar CSDD auto 19

 
22.septembris 2005 9:58

No oktobra „B” kategorijas vadīšanas eksāmeni tiks pieņemti ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) automašīnām, to nosaka Ministru kabineta noteikumi.

Turpmāk pretendentiem būs iespēja kārtot vadīšanas eksāmenus ar vienādiem nosacījumiem un jaunām automašīnām. Tiks atvieglota pieteikšanās eksāmeniem, bet videokameras nodrošinās objektīvu pretendentu novērtēšanu. Tas nodrošinās, ka ceļu satiksmē nonāks labāk sagatavoti jaunie satiksmes dalībnieki.

CSDD rīcībā ir 48 jauni Toyota Corolla un Audi A3 automobiļi, kas piemēroti eksāmenu prasībām. Līdz šim eksāmenos izmantoja autoskolu automašīnas, bet pretendentus vērtēja direkcijas darbinieki, tādēļ eksāmena kārtošanas laiki bija jāsaskaņo gan ar autoskolu, gan CSDD. Tagad eksāmena laiks būs jāsaskaņo tikai ar CSDD, un pretendenti varēs pietiekties patstāvīgi, bez autoskolu starpniecības. Tāpat paredzams, ka ievērojami samazināsies laiks no pieteikšanās brīža līdz eksāmena kārtošanai, un eksāmenu varēs piedāvāt jau pēc dažām dienām.

No oktobra būs mainīta arī vadītāju eksāmenu kārtība. „Vispirms pretendents izlozēs, pie kura eksaminētāja un ar kuru automašīnu pārbaudījums tiks kārtots. Tad CSDD darbinieks eksāmena kārtotāju iepazīstinās ar automašīnu un atbildēs uz jautājumiem. Pēc tam topošajam satiksmes dalībniekam tiks piedāvāts izmēģinājuma brauciens, kura laikā eksāmena laukumā varēs izbraukt arī vienu figūru. Svarīgi, ka izmēģinājuma brauciens netiks vērtēts. Un tikai pēc tam sāksies pats eksāmens,” skaidro CSDD Kvalifikācijas daļas vadītājs Juris Teteris.

Jaunās automašīnas tika izvēlētas konkursa kārtībā. Tajās ir dublējošās vadības ierīces un papildus spoguļi. Toyota Corolla un Audi A3 automašīnās ir videonovērošanas sistēma, kas fiksēs situāciju satiksmē un to, kas notiek automašīnas salonā, proti, eksāmena kārtotāja prasmes. Strīdu gadījumā gan pretendents, gan arī CSDD eksaminētājs var pieprasīt, lai video ieraksts tiktu izvērtēts.

„Mēs saprotam, ka eksāmena kārtotājs pie CSDD mašīnām nebūs pieradis. Tieši tādēļ eksāmenā ir jaunums - izmēģinājuma brauciens. Tikai pēc tam, ka pretendents mašīnu būs iepazinis un pieradis pie tās, sāksies pārbaudījums. Eksaminētājs pretendentu novērtēs pēc vienotas metodikas, un tas nozīmē, ka vērtējums būs pēc iespējas objektīvāks.

CSDD darbinieka galvenais uzdevums ir novērtēt to, cik droši topošais autovadītājs ceļu satiksmē vada transportlīdzekli un kā iekļaujas kopējā transportlīdzekļu plūsmā. Mūsu mērķis ir panākt, lai vadītāja apliecību saņem tikai tie, kas patiešām ir apguvuši gan teoriju, gan braukšanas praksi,” uzsver J.Teteris.

Jaunie automobiļi būs visās CSDD nodaļās, kurās pieņem vadīšanas eksāmenus: Rīgā, Liepājā, Ventspilī, Talsos, Jelgavā, Valmierā, Gulbenē, Rēzeknē, Daugavpilī un Jēkabpilī. Kopējās eksāmena izmaksas nemainīsies. Jaunā vadīšanas eksāmenu pieņemšanas kārtība stāsies spēkā no 3. oktobra.

Ieva Bērziņa,
CSDD Sabiedrisko attiecību daļa

 
Visi komentāri
 
179777. viesis 22.septembris 2005 10:10
0 0 Atbildēt

48 autini, vairak par milijonu eiro! Labak nopirka kadu KIA par 10,000 un budu ok, un par atlikusho naudu pamgeina mazliet uzlabot satiksmi RIGA

179778. viesis 22.septembris 2005 10:16
0 0 Atbildēt

Par tām dažām braukšanas stundām lielākā daļa eksāmenu kārtotāju neprot iekļauties satiksmē. Zināmā mērā ir laba igauņu pieredze, kur vispirms cilvēks nokārto eksāmenu, ka vispār ir spējīgs braukt, izbraukt figūras un, ka neapjūk transporta plūsmā. Rezultātā saņem "botāniķa" pagaidu tiesības un zaļas'kļavas lapas uzlīmi uz auto, kas brīdina pārējos satiksmes dalībniekus, bet nekādi neierobežo vadītāja tiesības. Pēc 2 gadiem tiek kārtoti 2 papildus eksāmeni - ziemas braukšana un pati iekļaušanās satiksmes plūsmā - proti cik autovadītājs ir spējīgs būt saskanīga satiksmes plūsmas daļa. To, manuprāt, var iemācīties tikai diendienā braucot. Ja eksāmeni ir ok - tikai tad tiek saņemtas pilnās tiesības. Tas izslēdz iespēju, ka uz ielas brauc cilvēki, kam stāžs ir daudzi gadi, bet pirmo reizi kopš eksāmena kārtošanas izbrauc ar auto tagad un ir bīstami pārējiem satiksmes dalībniekiem...

179785. viesis 22.septembris 2005 10:50
0 0 Atbildēt

Normāli, visumā piekrītu.

179792. viesis 22.septembris 2005 11:15
0 0 Atbildēt

vai ir padomāts par tiem, kas vēlas tiesība nopirkt? :)

sanāk ka tagad pircējam būs par autiņā jāiesēžas!

179795. viesis 22.septembris 2005 11:37
0 0 Atbildēt

A kaa ar moticikliem?:)

179812. viesis 22.septembris 2005 13:16
1 0 Atbildēt

Jopcik bumbiņ, viņi tak atgriežas pie sistēmas, kāda bija 8 gadus atpakaļ, kad kārtoju tiesības (nu labi, nebija iespējas "pamēģināt") un sludina, ka tas ir kaut kāds überīgais jaunums!!!

179819. viesis 22.septembris 2005 13:55
0 0 Atbildēt

pareiz i, nav ko caur taam autoskolaam kaartot- naudu tik nosuuc vinji

179830. viesis 22.septembris 2005 14:40
0 0 Atbildēt

"CSDD darbinieka galvenais uzdevums ir novērtēt to, cik droši topošais autovadītājs ceļu satiksmē vada transportlīdzekli un kā iekļaujas kopējā transportlīdzekļu plūsmā. " --- šitas ir pareizi - atceros kā man pirms 10g gāja eksāmenā :) biju pirms tam kārtīgi iemācijies braukt (2g vecajam tēloju šoferi) - autoskolas instruktors tik noteica, lai nekavee savu un viņa laiku. Kad tiku pie CSDD exāmena, tad bija pirmā reize pie jaunas inomarkas stures ( toyota carina) bet neko, drusku stresinš tikai. Autoskolas instruktors paspēja pateikt: "šitam vīram patīk ka dod grīdā". tā nu es iesēdos taxi astē un vilku pa ielām. kad biju pareizā vietā apstājies, CSDD examinētājs tik noteica : "Kungs laikam iepriekš daudz braucis, apsveicu."

Beidzot atkal vecā kārtiba - tas labi, lai vadītājs pierāda, ka māk braukt ar automašinu. Nevis tikai ar mācību auto - dzīvē jau nāksies tās automašīnas tāpat mainīt.

179831. viesis 22.septembris 2005 14:41
0 0 Atbildēt

nu tak ar vienu figūru nevar paspēt pierast pie autiņa. tās ir 5 minūtes. lai izjustu auto niķus, stiķu un īpatnības vajag vismaz 30 min., braucot gan pa ielu, gan šoseju!

179834. viesis 22.septembris 2005 15:01
0 0 Atbildēt

Pieljauju, ka dailjaa dzimuma parstaaveem tagad buus zho*aa..... Taa arii nesaprotu kaa mana duudinja nolika tiesiibas!

179845. viesis 22.septembris 2005 15:49
0 0 Atbildēt

1) cik auto ir kameras? (2 vai vairāk)

2) par to iekļaušanos satiksmes plūsmā: kā zināms, tad lielākoties visi brauc +/-10km/h atļautajam, tātad, man, kā eksāmena licējam, vajadzēs iekļauties ceļu satiksmē, pārkāpt CSN noteikumus, tātad mani jau tiesību likšanas laikā iemāca noteikumus pārkāpt?

179851. viesis 22.septembris 2005 16:15
0 0 Atbildēt

liidz 60 driikst braukt eksaamenaa. Bet ja visu laiku taa gaaziiisi, var sanaakt probleemas. Es, atceros, knapi noliku tiesiibas, jo braucu ap 55 km/h

179854. viesis 22.septembris 2005 17:00
0 0 Atbildēt

179831. viesi, eksaamenaa neprasa veikt tadus trikus ar autinju, ka buutu jaizjuut visas vinja iipatniibas! :) A vienkarshi pavizinaaties pa ielam vajadzeetu prast ar jebkuru autinju, stuures iemanjas, aatruma sajuuta un bremzeeshana nav atkariigas shadas rezhiimaa no konkreta autinja.

179862. viesis 22.septembris 2005 17:56
0 0 Atbildēt

Ka cilveks kurs tiko ir iamacijies braukt ar masinu un ta jau brauc GANDRIZ labi, izbraucot vienu figuru vares pierast pie masinas? Sita CSDD taisas atpelnit masinas un vel biksi, uz tiem cilvekiem, kas eksamenus liks 3 un vairak reizes. Pats parliku tiesibas un ta man vel vajadzeja laiku lai pierastu pie instruktora masinas, jo biju jau pieradis pie savejas. NAUDAS KASANA

179864. viesis 22.septembris 2005 17:59
0 0 Atbildēt

Muļķības, 1.5 gadus braukāju ar žiguli, autoskolā pie Audi 80 pieradu 5 min (tiesa gan, laikam dīzeļa dēļ), ar figūrām nav problēmu, ja prot skatīties spoguļos un zin elementārāko Eiklīda ģeometriju.

Visnopietnākās problēmas, manuprāt, sagādās bremzes un stūre (pats regulāri nemāku precīzi izbraukt krustus).

179879. viesis 22.septembris 2005 22:06
0 0 Atbildēt

Neskatoties uz visam iespejam sava laika iegut tiesibas 'sada tada veida' vecaku stimulets tas ieguvu absoluti legala cela - macijos ar Volgu, eksus liku uz ZAZ... un nekas noliku. :)

Ta ka gan jau viss bus bumbas A3 un Corolla tomer nav ZAZ :)

179880. viesis 22.septembris 2005 22:21
0 0 Atbildēt

jaunajaas masiinaas itkaa busu taada fi6ka ka ja uz papildus pedaaljiem (bremzu) uzliek kaaju taa autins bremzee kaartiigi gandriiz pa maximumu, nebuus taa ka instruktors paliidz kaut gan daudz tas neko nemaina instruktora jau taa pat nebuus. agraak (veel arii tagad) instruktori piepaliidz ja gadaas paatri kaut kur ieskrieties

179920. viesis 23.septembris 2005 11:13
0 0 Atbildēt

Kāds var paskaidrot, kā liks braukšanas eksāmenu invalīdi ?

179961. viesis 23.septembris 2005 15:14
0 0 Atbildēt

tanii info, kas ir Vanaga maajas lapaa ir shaads teikums: " Ar 2005 gada 1 oktobri Latvijā visās CSDD nodaļās.Vadīšanas eksāmenu B kategorijas transportlīdzekļu vadītāja kvalifikācijas iegūšanai kārto ar CSDD īpašumā (turējumā) esošu transportlīdzekli (izņemot gadījumus, ja personai saskaņā ar medicīnisko uzziņu atļauts vadīt attiecīgi pielāgotus transportlīdzekļus)."

un naakamais teikums pastaasta, ka varees kaartot arii ar personiigo vai maaciibu transportliidzekli.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti