Volkswagen Scirocco atgriezīsies 2008.gadā 19

29.septembris 2005 11:36

2008. gadā koncerns Volkswagen atjaunos vienu no savām lielākajām leģendām – kupeju Scirocco, kas savulaik kļuva par īstu kulta auto, tāpat kā VW Beatle vai pirmās paaudzes Golf.

Tomēr no leģendas jaunajā kupejā nav palicis praktiski nekas, izņemot nosaukumu. Jaunais auto būs diezgan „agresīvs” un to izgatavos ne tuvu ne auto dizaina zvaigzne Džordžetto Džiudžiaro (Giorgetto Giugiaro), bet Volkswagen galvenais dizaineris Murats Gunaks (Murat Gunak). Tā ka kupeja atgādinās koncerna pēdējos modeļus, nevis leģendāro auto.



Kupeja ar sēdvietu formulu 2+2 būs konstruēta uz VW Golf platformas un būs gandrīz 4,2 metrus gara. Par bāzes dzinēju kļūs Golt GT benzīndzinējs ar 1,4 litru darba tilpumu (ar kompresoru) un 170 Zs jaudu. Šādas Scirocco versijas cena būs nedaudz virs 20 000 eiro.

Atgādināsim, ka Volkswagen markas vadītājs Volfgangs Bernhards (Wolfgang Bernhard) Frankfurtes autosalonā paziņoja, ka vācu koncerns Volkswagen AG tuvāko piecu gadu laikā gatavojas prezentēt 5-10 jaunus savas markas modeļus. «Mēs izlaidīsim 5-10 jaunus modeļus, kas neieņems līdzšinējo vietu,» viņš paziņoja.

Kas attiecas uz minēto leģendu – tā dzima 1974. gadā kā Scirocco I. Jau tad par VW tradīciju kļuva nosaukt savus modeļus vēju vārdos. Scirocco nebija izņēmums. Šādi Dienvideiropā sauc niknu dienvidu vai dienvidaustrumu vēju, kas pūš no Ziemeļāfrikas tuksneša un Arābijas pussalas, nesdams sev līdzi daudz smilšu un putekļu.

Sportiskās trīsdurvju kupejas dizains piederēja itāļu auto modes guru Džiudžiaro, bet to ražoja kompānija Karmann. Kupeja vienā mirklī iekaroja pircēju sirdis ar savu ekonomiskumu, dinamiku un lielisko piekari. Pilnpiedziņas Scirocco 100 km/h spēja sasniegt 12,2 sekundēs un varēja attīstīt ātrumu 165 km/h – sporta auto ne pārāk daudz, toties noturības ziņā uz ceļa tam konkurentu nebija. 1976. gadā modeļa izskatu nedaudz izmainīja, kvadrātveida lukturu vietā nāca apaļi un palika tikai viens no diviem stiklu tīrītājiem, bet 1979. gadā auto tika pie piecpakāpju transmisijas. 1981. gadā Ženēvas autosalonā tika prezentēta modeļa otrā paaudze - Scirocco II. Tā priekšteci no ražošanas noņēma un jaunais auto tika labi pirkts, jo bija tikai nedaudz dārgāks par priekšgājēju, bet būtiski atjaunināts.

1992. gadā Scirocco atdeva savu vietu savam sekotājam Corrado.

 
Visi komentāri
 
180382. viesis 29.septembris 2005 11:45
0 0 Atbildēt

Kur korektors?

180383. viesis 29.septembris 2005 11:50
0 0 Atbildēt

dikti jau nu izskatās pēc Hyundai Coupe :)

180384. viesis 29.septembris 2005 11:52
0 0 Atbildēt

jā..

Un kad tad scirocco ir bijusi kupeja????????????????????????????????????????????????

A vartbūt hečbeks?

180385. viesis 29.septembris 2005 12:10
0 0 Atbildēt

GT benzīndzinējs ar 1,4 litru darba tilpumu un 170 Zs jaudu :O

180387. viesis 29.septembris 2005 12:14
0 0 Atbildēt

no saaniem it kaa uz mersiiti velk.!

Redaktors 29.septembris 2005 12:14
0 0 Atbildēt

Ar kompresoru.

180392. viesis 29.septembris 2005 12:24
0 0 Atbildēt

4,2 m ??? hm m m , a 1,4kompresooris incants kukainis :)

180393. viesis 29.septembris 2005 12:26
0 0 Atbildēt

Vien kārtējo reizi jānopūšās - unifikācija ar visu un visiem pāri visam.

Žēl gan.

Man tā patīk 70,80 gadu spilgtākie modeļi. Viņi bija ar savu seju.

180399. viesis 29.septembris 2005 13:00
0 0 Atbildēt

Manis pēc var arī neatgriezties. Lai paliek kur ir.

180404. viesis 29.septembris 2005 13:15
0 0 Atbildēt

par 1 Scirocco cenu sanaak 2 Getzi :D :D :D

180405. viesis 29.septembris 2005 13:19
0 0 Atbildēt

>Pilnpiedziņas Scirocco

tā tā, varbūt kāds var man, muļķim, apskaidrot par pilnpiedziņas scriroku, kautkā līdz šim nebija nācies par tādu dzirdēt. Ja vēl būtu links, tad apčurātos no laimes. Runa, protams, iet par sērijveida modeli, jo 1 eksemplārā ir gan 2motoru scirocco, gan corrado vr6 syncro, bet tie ir amatieru roku darbs.

180412. viesis 29.septembris 2005 13:30
0 0 Atbildēt

Magistr, lūdzu faktus studijā. Tu domā Amerikas Corrado SLC versiju ?

180418. viesis 29.septembris 2005 13:50
0 0 Atbildēt

IDEAALI!!!!

180419. viesis 29.septembris 2005 13:58
0 0 Atbildēt

Smuks :)

180428. viesis 29.septembris 2005 16:15
0 0 Atbildēt

Vai tik tas nebuus tas 1.4 motoriits ar kompresors + turbiina www.volkswagen.msk.ru/ (rakstinsh par 16.09.2005)

180595. viesis 30.septembris 2005 15:37
0 0 Atbildēt

1992. gadā Scirocco atdeva savu vietu savam sekotājam Corrado.

Izlabo sho rindinju uz 1989. gadu!

180619. viesis 30.septembris 2005 21:26
0 0 Atbildēt

veesture atkaartosies !

180632. viesis 1.oktobris 2005 19:58
0 0 Atbildēt

sebs

nav tur kljudas

Scirocco un Corrado gaaja paraleeli no 89 - 92 gadam.

182405. viesis 17.oktobris 2005 10:01
0 0 Atbildēt

laps raks

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motormuzejā atklāts K.Ulmaņa "Cadillac" (+ video) 3

iAuto.lv ir klāt brīdī, kad Motormuzeja darbinieki atklāj vienu no vērtīgākajiem eksponātiem - "Cadillac Fleetwood V8" kabrioletu, ko Ministru prezidents un Valsts prezidents no 1935. līdz 1940. gadam izmantoja saviem reprezentācijas braucieniem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas studente izgudro „lidojošo burbuļu” transportu "Renault" konkursam (+ foto) 2

"Renault" sadarbībā ar britu Svētā Martina mākslas un dizaina koledžu sarīkotajā nākotnes transporta konkursā uzvarējusi ķīniete Jučena Cai, kura piedāvājusi konceptu "The Float". Lasīt vairāk

 

"Mazda" gatavo nomaiņu "RX-7" un "RX-8" 1

Mazda inženieri strādā pie modeļa, kas Japānas autobūves kompānijas piedāvājumā nomainīs no ražošanas noņemtos "RX-7" un "RX-8". Jaunā sporta auto prototips tiks parādīts 25.oktobrī, Tokijas autoizstādes ietvaros. Lasīt vairāk

 

420 Zs; vismaz 300 km/h - Super Golf uzsāk testus (+ foto) 15

Volkswagen izvedis Nirburgringas trasē kompaktā Golf visjaudīgāko modeli, kas iegūs 420 Zs motoru no Audi RS3 un tirgū nonāks, visticamāk, jau nākamgad. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti