Labdien! Šodien vēlētos iztirzāt krustojumu, kur ļoti regulāri notiek ceļu satiksmes negadījumi, bet lietas labā, darīts netiek - NEKAS! Tas ir Puškina un Gogoļa ielu krustojums, kurā regulāri notiek satiksmes negadījumi, pēc vienas un tās pašas shēmas!
Nezinot šo negadījumu līdzīgo raksturu, būtu grūti iedomāties, kas ir par iemeslu šiem satiksmes negadījumiem, ir taču zīmes un luksofori..Šo negadījumu bīstamais raksturs izpaužas tajā apstāklī, ka krustojuma un to regulējošo satiksmes luksoforu pārredzamība, šķērsojot Puškina ielu (jebkurā virzienā) pa Gogoļa ielu, ir ierobežota vai aizsegta, no vienas puses ar reklāmas plakātu, bet no otras puses ar servisa ceļa zīmi!
Kā redzams bildēs, braucot pa Gogoļa ielu centra virzienā, pirmkārt, luksofors atrodas pārāk tuvu pie ēkas un līdz ar to saplūst ar reklāmām, otrkārt, turpat esošā veikala reklāmas stends vienā mirklī aizsedz luksofora sarkano signālu (līdz ar to luksofors vispār pazūd, jo sarkanais deg viens pats)! Savukārt, braucot no centra, pa Gogoļa ielu, ir redzams, ka pirms luksofora uzstādītā servisa zīme "pilnībā" aisedz luksofora signālus!
Gandrīz reizi nedēļā šeit notiek satiksmes negadījums, kā arī kaucošu riepu skaņa apkārtējiem šajā vietā ir ierasta lieta. Ir bijuši gadījumi, kad satiksmes negadījumi šajā krustojumā notiek pat divreiz dienā, viens pēc otra. Par negadījumu biežumu šajā krustojumā liecina arī tas, ka no viena negadījuma līdz otram uz asfaltētā seguma paliek krāsas pēdas, kas tika izmantotas a/m stāvokļa fiksācijai notikuma vietā iepriekšējos negadījumos.
Tā 23.09.2005 ap plkst. 16.30 šajā krustojumā sadūrās a/m Mazda 626 un Audi 100, kur a/m Mazda vadītājs šķērsoja krustojumu pie sarkanā luksofora signāla, sekas fotoattēlos.
29.09.2005 ap plkst. 10.00 šajā krustojumā atkal sadūrās VW Passat automobīlis ar Renault busiņu, kur Passat brauca pie sarkanā signāla centra virzienā, sekas bildēs.
Un vēl kāds negadījums no personīgā foto arhīva šajā krustojumā, kurš notika kādu laiciņu atpakaļ, šeit, kā redzams divas Mazdas, kur zeltainās krāsas Mazda brauc atkal uz sarkano signālu.
IEROSINĀJUMI šī krustojuma drošas šķērsošanas uzlabošanai ir sekojoši :
1) (centra virzienā pa Gogoļa ielu) saskaņā ar Valsts Standarta prasībām pavirzīt luksoforus tālāk no ēkas vai novietot virs brauktuves;
2) nomainīt esošos luksoforus pret jaunās paaudzes luksoforiem, vai arī to izbalējušās lēcas pret jaunām;
3) noņemt esošās un aizliegt uzstādīt līdzīgas jaunas reklāmas, kas aizsedz luksofora signālus;
4) (virzienā no centra) pārvietot saskaņā ar Valsts Standarta prasībām uzstādīto servisa zīmi, vai vienkārši viņu noņemt, jo tā aizsedz luksofora signālus;
Diemžēl jāatzīst arī tas, ka mūsu valsts politika daudzās jomās tiek realizēta piemērojot sodus, iekasējot naudas sodus un kā redzams, tas tiek plānots pat gadu uz priekšu (sk. rakstiņu zemāk).
Atvainojiet, bet, kā ar šādu gadījumu PREVENCIJU?
Ko dara atbildīgās iestādes, kas atbild par satiksmes organizāciju valstī, sēž kabinetos un deldē bikses?
Ir taču statistika, kuru apkopojot un izvērtējot var izmantot šādu negadījumu novēršanai!
Ar cieņu -
iAuto lasītājs MG 222
Liela problēma ir tā ka starp plūsmu maiņām jeb signālu maiņām krustojumā daudzos krustojumos nav pauzes, kad sarkanais deg visos virzienos, lai varētu attīrīties krustojums.