Uzmanību! Gājējs! 70

 
13.marts 2002 0:33

Sākot ar 25. martu iAuto rīko jaunu akciju. Šoreiz tā būs veltīta gājējiem. Un ne tikai gājējiem, bet arī autovadītājiem...

Ļoti daudz satiksmes negadījumos cieš tieši gājēji, tāpēc iAuto nolēma atgādināt visiem autovadītājiem sen zināmas patiesības: pirms gājēju pārejas auto ir jāaptur, ja tur kāds jau ir apstājies vai arī kāds ir uz pārejas. iAuto ieteikums būtu pat apturēt ne tikai tad, ja gājējs jau ir "noriskējis" un nokāpis no ietves, bet arī tad, ja redzat, ka kāds vēlas šķērsot ielu pa gājēju pāreju... Vēl iAuto gatavojas vērst uzmanību uz to, ka ir daudzi gājēji, kas cieš paši savas vainas dēļ - šķērsojot ielas neatļautas vietās vai ejot pa ceļiem bez atstarotājiem utt. iAuto lūgs Ceļu policiju vairāk pievērst uzmanību šiem pārkāpumiem. Mums visiem ir viens likums - CSN, bet ja es pārbraukšu krustojumu zem sarkanās gaismas, būs tiesību atņemšana vai liels naudas sods, bet ja gājējs pārskries ielu zem sarkanā - viņam nekas nebūs. Nav godīgi! Un tas ir arī bīstami. IAuto nedaudz pafotografēja CP arī labi pazīstamo gājēju pāreju uz Brīvības ielas. Lielākā daļa vadītāju ignorēja jebkura skaita gājējus, kas vēlējās šķērsot šo pāreju. Vēl jau ir arī gājēji, kas šķērso ielu pirms vai pēc pārejas, domādami "kakaja razņica"? Bet tā arī nedrīkst! Te redzams gājēju izgudrojums pie lielvaikala SKY, kur speciāli pat pāreja uzbūvēta, kaut šeit nebūtu tas labākais variants šķērsot 6 joslu šoseju... iAuto aicina autovadītājus apturēt pie gājēju pārejām un palaist gājēju! Akcijas laikā notiks dažādi konkursi saistībā ar gājējiem un pieklājīgajiem autovadītājiem. iAuto
 
Visi komentāri
 
15862. viesis 12.marts 2002 9:42
0 0 Atbildēt

nu jārīkojas tieši kā "lādējos"laikā parādīts - šņkts un virsū un prom.....

15863. viesis 12.marts 2002 9:44
0 0 Atbildēt

Grib';etos tiešām ieraudzīt, ka CP reāli paņem "pie dziesmas" gājējus. kaitina vienkārši, ka nevar metru aizvilkties līdz luksaforam vai pārējai......grrrr, tādiem tiešām kājas nobraukt gribās.

15870. viesis 12.marts 2002 9:52
0 0 Atbildēt

Piekriitu Cleera. Lai iekase naudas no gajejiem un par to kraso tas gajeju parbrauktuves, atvainojiet pārejas:)!

15872. viesis 12.marts 2002 9:54
0 0 Atbildēt

iAuto tiešām varēja vairāk pafotografēt arī gājēju "varoņdarbus", sevišķi excluzīvi tas iznāktu, ja fonā atrastos dežurējošais CP, kas ķer autovadītājus'un tai pat laikā tam "gar degungalu" ņeatļautā vietā pār ielu slāj vesels bars kājāmgājēju!

15874. viesis 12.marts 2002 9:57
0 0 Atbildēt

Labs gājējs - sabraukts gājējs.

15877. viesis 12.marts 2002 10:04
0 0 Atbildēt

Atbalstu Iauto rīkoto akciju!

15881. viesis 12.marts 2002 10:16
0 0 Atbildēt

Gribot, negribot:) jāpiekrīt Cleerai:P Un skuju es stāšos, ja kāds divkājainais lohs samazinās savu uzrāvienu pārejas tuvumā, un urbinādams degunu un kožļājot belašu štukos kurā ielas pusē ir lētāks aliņš:|

Es nepiekrītu Karlito ekstrēmismam, bet audzināt gājējus vajag.

Jauku dienu visiem autobraucējiem:)

15888. viesis 12.marts 2002 10:26
0 0 Atbildēt

Varbuut tieshaam vareetu vairaak pieveerst uzmaniibu arii tiem gaajeejiem.. Pats censhos laist gaajeejus paari, pie viena nosaciijuma ja taa ir gaajeeju paareja.. Un veel man ir apnicis klausiities kaa sieva staasta ka tik un tik gaajeeji notriekti... jo ipashi liles skaits kuri neieveeros CSN.. Atceros kaadreiz bij' centraa policistu kungi kuri vismaz uzsvilpa svilpiiti gaajeejam-paarkapeejam... Un cik zinu dazhi pat samaksaaja 1Ls soda naudinjas... Vaig tachu atbalstiit CP arii no gaajeeju puses...

15892. viesis 12.marts 2002 10:28
0 0 Atbildēt

Tikai nenobrauktam gaajeejam ir taisniiba :))

15897. viesis 12.marts 2002 10:43
0 0 Atbildēt

ATBALSTĀMS PASĀKUMS !

Pats gan grēkoju gan kā vadītājs, gam kā gājējs... Taču laiku-pa laikam labojos (biežāk gan kā vadītājs laižu gājējus)

15898. viesis 12.marts 2002 10:43
0 0 Atbildēt

Pie šīs akcijas arī varētu izvirzīt aicinājumu APGAISMOT GĀJĒJU PĀREJAS NAKTĪS! Nobraukti gājēji un sasistas mašīnas maksā daudz vairāk kā tās dažas lampiņas un elektrības patēriņš.

15913. viesis 12.marts 2002 11:06
0 0 Atbildēt

he hee! redaktors riiko akciju - gaajeejs, a bilde www.iauto.lv/images/gajeju_pareja.gif reaali rulle... droshi vien ka driiz jau buus ieseedusies zemapzinjaa, ka uz gaajeeju paarejas kaa vzinis 2002-03-12 09:42:52 raxta :)

15922. viesis 12.marts 2002 11:20
0 0 Atbildēt

Filips , pašam Tev jauku dienu :P

15949. viesis 12.marts 2002 12:38
0 0 Atbildēt

Nu tad beidzot! Drosi vien tas neko nemainīs šoferu braukšanas manierē - pieklājības normu ievērošanā, bet solis ir super! Pats cenšos gan palaist gājējus, gan arī citus auto normas robežās, ja ir nepieciešamība! Malacis iAuto!

15962. viesis 12.marts 2002 13:33
0 0 Atbildēt

Esmu gan gaajeeja, gan autovadiitaaja. Un ticiet man, kad uz gajeeju paarejas, kuru gribu šķērsot praktiski nekad automašīnas neapstājas , proti , ļoti reti. Ir pat taa, ka es raadu maajienu, ka saaku kustiibu, lai mashiina nomet aatrumu un apstaajas, bet no shofera puses neredzot nekaadu reakciju, tikai truli blenzhot automashiinas stiklaa gaazee taalaak, un tad ir taada raustiishanaas - iet vai neiet, jo negrabas buut nobrauktai. Pec shiis paarejas biezhaas shkersoshanas, censhos vienmeer palaist gaajeejus. Pie mums ir lielaakais procents autovadiitaaaju nekulturaali attieciibaa uz gaajeejiem, bet es ceru, ka mainiisies autovadiitaaju atieksme un gājēju attieksme. IEVEEROSIM TACHU TO MAZUMINU, KO MUMS JAAIEVEERO! CIENIISIM CITUS UN TAD CIENIIS MUUS.( lai gan.......).

15965. viesis 12.marts 2002 14:01
0 0 Atbildēt

Paldies Cleera!:P

Man tūlīt būs jāiet darba darīšanās pastaigāt ar kājām pa centru, tā ka, ja nenobrauks, tad gan jau vakarā tiksimies ēterā:D

15968. viesis 12.marts 2002 14:21
0 0 Atbildēt

Gājēji ir īpaši nekaunīgi:

1) pāri Barona ielai - iepretī radio ielai - līdz krustojumam ar luksaforu baismais gaisa gabals - 50m

2) pāri Apazijas bulv., vietā, kur tas krustojas ar tramvaja sliedeem (pie 13. janv. ielas) - tur ir vēl lielāks gabals līdz pārejai, veseli 25m!

Maitas, vēl vicina dūres, kad uztaurē! CP ar' turpat stāv, bet tie ņem ķepā Ls5 no autovadītājiem un par gājēju nekaunību tiem nospļauties

15974. viesis 12.marts 2002 15:13
0 0 Atbildēt

Filips, nestaigā E-ielas tuvumā, nejauši patumdīšu :P

15985. viesis 12.marts 2002 16:01
0 0 Atbildēt

Ir nepiecieshamiiba mainiit kaut ko Agenskalna tirgus krustojumaa...KUr IR it kaa gaajeeju paareja , autovadiitaaji vienkaarshi vaalee virsuu.Un arii pie luksafora , pie zaljaas gaismas iisti droshi gaajeejs justies nevar, kur nu veel iet paari ielai, kur nav ne krustojuma, ne gaajeju paarejas, bet , kur cilveeki vienkaarshi iet, jo TUR IR TIRGUS. Vienvaardsakot, gaajeejs nekad un nekur nevar droshi iet paari ielai. Arii ietves tiek paarveerstas par mashiinu staavietaam...nevar ar beernu ratiem pabraukt garaam staavoshajai mashiinai , taapeec ir jaabrauc uz braucamaas daljas, lai apbrauktu to mashiinu, kura piebraukusi pie sava miilljaa Bumeranga durviim??? Gaajeeeju paareja man liekas ir tik prieksh kakkiem, cilveeki retu reizi tiek palaisti... Gaajeeu vienkaarshi nav, ir tikai mashiinas, kuraam jaaskrien, jaaapbaruc, jaaizbrauc . Laikam jau pietiek.

Neapmierinaats Agenskalna gaajeejs

15987. viesis 12.marts 2002 16:14
0 0 Atbildēt

Atbildot uz kājāmgājēju izmisīgajiem un raudulīgajiem tekstiem, zvēru, ka nepiedalīšos šāda tipa akcijā, kamēr visi gājēji uzskatīs, ka viņiem atļauts iet pāri ielai kur vien ienāk prātā, bet jo sevišķi gājēju pārejās, kur pat zemei jāpārtrauc griezties, tiklīdz kāds kāju ir uz tās uzlicis!

16002. viesis 12.marts 2002 16:45
0 0 Atbildēt

Nu tas ir tāds noslŗgtais loks, gājēji iet pāri kur pagadās, jo nau starpības kur iet, jo braucēji nelaiž kā uz pārejām tā citur, savukārt braucēji saka ka nelidīs gājus uz pārejām kamēr tie ies citur. Manuprāt situācij atrisināsies tad kad gājēji zinās, ka uz pārejām viņi droši un bez stressa varēs šķērsot ielu, un nafig tad stresot un skriet pāri tur kur nedrīkst, tā ka manuprāt pirmais solis tomēr ir jāsper braucējiem

Ceru, ka sapratāt šito murgojumu.

Barucējs-gājēju laidējs :)

16005. viesis 12.marts 2002 16:45
0 0 Atbildēt

Tā kā esmu gan gājēja, gan braucēja, varu tikai pašausmināties par mūsu "kulturālajiem" autobraucējiem. Lai cik arī nepareizā vietā vai gaismā gājējs ietu pāri, manā izpratnē ir tikai viens kritērijs: sadursmē starp auto un cilvēkbūtni vairāk izredžu izdzīvot tomēr ir auto. Un, ja glupi izvietotu, vispār neizbūvētu, vai autobraucēju nepamanītu pāreju dēļ cilvēkiem ir jāriskē ar dzīvību, TAS IR RIEBĪGI!

Es gan arī no kolēģiem autobruacējiem vēl neesmu dzirdējusi nevienu gadījumu, kad mīļotā CP būtu kādu autobraucēju sodījusi par gājēju priekšrocību neievērošanu.

16016. viesis 12.marts 2002 16:55
0 0 Atbildēt

Gajeji un gajeju parejas.

Isteniba jataisa divejada akcija tas ir labi ka pieversas soferiem, ka jalaiz gajeji, bet atvainojiet gajeji ari ir kamikadzes uzvelk kapuci uz galvas skatas tikai uz asvaltu un dur pari gajeju parejai, neskatas ka tuvojas masina, cels ziema loti slidens apstaties nav reali, un tev gandriz pilnas bikses, protams notiek brinums tu apbrauc gajeju laimigas sakritibas del, bet tik maz truka, lai vinu notriektu, un tad es, kad tados gadijumos apstajos uzbraucot kadai apmalei ieskrienot kupena vai utt., lai gajejs glabjas labak, tada situacija jo vinam garantets parsists deguns no manas puses, neskatoties ta ir sieviete vai virietis, gajeji ari ir tadi, viena dala parliecinas vai masina var apstaties vai ne un vins pagaidis, bet otri lidis pa varitem, nu ko viniem atbildet - lai lien cikstesimies uz masu, ja man nesanaks apstaties. Tad vel mates ar bernu ratiniem laikam viena dala grib tikt no berniem vala, jo rati pa prieksu un pasas neskatas , atkal stajies kur gribi.

Ta ka dargie gajeji parliecinieties vai jus tiesam laiz soferis, vai masina var apstaties, jo kas mums soferiem, sasitisim masinu, dabusim nosacito sodu par jusu navi, paris gadi bez tiesibam un vis ok , bet jus gajej dzivs nebusiet , es domaju ka der nedaudz aizdomaties.

16019. viesis 12.marts 2002 16:58
0 0 Atbildēt

Visforšākais ir lietus laikā šķiest peļķu dubļus tieši gājējiem sejās. Baigā bauda un labs hobijs. Tikai jāsargās, ja aptašķi kādu kuilīti dažus metrus pirms luksafora, kurā deg sarkana gaisma. Tad jāpārdomā mukšanas stratēģija. Man pagaidām laimējas, jo netašķu jau pirmo gadu! He-he.

16022. viesis 12.marts 2002 17:00
0 0 Atbildēt

Vispār jau CP laiku pa laikam pie pārejām rīko autovadīju audzinošas akcijas. Un ir smieklīgi skatīties uz retiem gadījumiem, kad CP svilpj (ir redzēts Aspāzijas un Barona +), bet gājējs paskatās ar dziļu neizpratni un dodas tālāk. Vēl ir labā vieta 11.nov krastmalā pie RTU, kur zīme gājējiem iet aizliegts. Viņi tur gāja, iet un turpinās to darīt. Liekas pat, ka sēta ir pārbīdīta, lai viņiem vairāk vietas.

16043. viesis 12.marts 2002 19:04
0 0 Atbildēt

Yukki, Aspazijas bulvārī ir vēl mazāk m liidz gājēju pārejai!!! Ik rītu ir komiski noraudzīties, kā CP izliekas neredzam gājēju barus, kas nevīžo paiet dažus soļus līdz pārejai... varbūt vieglāk ir pārnest zebras gājēju iemīļotajās vietās...lai gan... tāpat nelīdzēs:))))

16046. viesis 12.marts 2002 19:14
0 0 Atbildēt

Eee, es shodien (pirms sitaa raksta izlasiisanas) nosapnoju interesantu sapni - eju paari ielai neatljautaa vietaa policijas degungalaa, un sie mani aiztur... Baigi nepatiikami bija. Es sapnoju par to, ka mani aiztur nevis parastaa, bet pasvaldiibas policija. Turklaat mani vieniigo no vesala bara paarkaapeeju. Bija liela keepa, sie no manis gribeeja aadas jaku, bet beigaas es sameloju, pateicu, ka paziistu vinju prieksnieku Andri, un vienkaarsi gaaju prom. Taad es pamodos.

Jaa, dziivojot Latvijaa, saadas taadas lietas iespiezas zemapzinjaa...

16048. viesis 12.marts 2002 19:16
0 0 Atbildēt

viesis 2002-03-12 16:58:10

taadiem bebriisiem kaa tu, es neesaaaju liidzi akmenjus kabataa

16050. viesis 12.marts 2002 19:29
0 0 Atbildēt

Atbalstu akciju. Tikai ir viena lieta. Nesuuda shaadas te akcijas nedos, ja:

1. autobrauceeji (kursh esu arii es) laistu gaajeejus bez visaadaam akcijaam, ja gaajeejs ir uz paarejas vai vismaz taisaas iet paari

2. gaajeeji (ljoti reti ietilpstu arii shajaa kategorijaa) nevis domaatu lielo domu, bet tieshaam normaalaa veidaa paarvietotos pa taam paarejaam vai krustojumos, tad kad vinjiem ir jaaiet nevis jaaslaaj taakaa goviim uz kaushanu.

3. uz Muukusalas ielas gaajeeju paarejas ziime ir ljoti labi redzama jau no liela attaaluma (tas ir pretii kjiinieshu vai citu aziaatu restoraanam) Noteikti daudzi jau to ir redzeejushi - uz dzeltenzalja atstarojosha fona. Kapeec taadas nevareetu buut daudzaas vietaas? Piemeeram uz Deglava ielas, kur gaajeejs lai paarietu ielu ir kamikadze.

Man pasham ir bijis taa, ka reizeem jau vairs nezinu kaadus vaardus lietot, skatoties kaa viena "sveetaa govs" ar saviebtu, akmensveida gjiimi brien paari ielai vai krustojumaa.... Ja ir dzheks ta var uzshaut pa degunu, a sieviete.... Gaajeejiem vajadzeetu arii reizeem padomaat par to ka ar savaam "sveeto govju" tiesiibaa vinji traucee satiksmi uz ielas un dazhreiz arii rada avaarijas situaacijas.

Peec gadiijuma uz Teerinju ielas, kur gandriiz sabraucu vienu taadu uz paarejas slaajoshu maitu, censhos skatiities uzmaniigaak uz taam paarejaam utt.

Un veel. Es nedomaaju, ka kautkaadu sankciju akcepteeshana attieciibaa pret gaajeejiem no CP vai municipalitaates puses kautko dos. Paskataties uz zhigulistiem pizhikos vai ar huuteem galvaa. Kameer buus tie "vecie boljsheviki" nekas nemainiisies. Mainiisies ppaaudzes, mainiisies domaashana. Tas attiecas uz visiem.

16078. viesis 13.marts 2002 9:26
0 0 Atbildēt

Taisnība jau ir, ka gājējs arī jārespektē, bet pēdējā laikā milzumdaudz savairojies tādu ļautiņu, kas kā zaķi lec uz ielas visneiedomājamākās vietās! Grēks būtu tādus zaķus saukt par gājējiem... jo gājējs iet tur, kur viņam paredzēts iet! Varbūt problēma ir tā, ka zaķi netiek audziāti par gājējiem un pēc tam kļūst par tādiem pat braucējiem - zaķiem?!?

16084. viesis 13.marts 2002 10:00
0 0 Atbildēt

Sķērsot ielu uz gājēju pārejām ir vēl bīstamāk nekā ārpus tām.

Varbūt iAuto varētu pacīnīties par ātrumpumpu izvietošanu pirms gājēju pārejām Skolu tuvumā. Iesaku aizbraukt un pafotografēt vai vēl labāk pafilmēt kā no rītiem bērni spēlē "Krievu Ruleti" mēģinot šķērsot Valdeķu ielu izmantojot skolu tuvumā esošās "Gājēju pārejas".

16093. viesis 13.marts 2002 10:47
0 0 Atbildēt

Lasu te komentārus un tā vien šķiet, ka vairums to rakstītāju ir seksuāli vai kā citādi neapmierināti cilvēki. Skumji!

Nu kāpēc tāds naids pret gājējiem? Nu un kas, ka kāds gājējs pāriet ielu pie sarkanās gaismas, ja nebrauc mašīna, kas tur slikts, ja gajējs pāriet ielu tur kur ir ērtāk, nevis noteikti iet līdz krustojumam. Jā, jā - tūlīt man sāks teikt, kādas tik kuram avarājas situācijas tāmdēļ nav radušās. Jā, tas ir stulbi, bet tāpēc navajag izdarīt vispārīgus secinājumus!

Nav taču tik grūti piebremzēt un atļaut kādai mašīnai izbraukt no pagalma, palaist citu autovadītāju, kad viņš pārkārtojas uz tavu joslu un palaist gājēju pāriet ielu bez naida, pat ja viņam arī nav priekšroka. Vai tā nav?

16116. viesis 13.marts 2002 12:42
0 0 Atbildēt

TO: viesis 2002-03-13 10:47:48

1. Tev ar praatu ir galiigi *******a - kur tu redzi to, "ka vairums to (komentaaru) rakstītāju ir seksuāli vai kā citādi neapmierināti cilvēki"?

2. Nav naida pret gaajeejiem. Ir adekvaata attieksme pret gaajeejiem "sveetajaam goviim".

3. Neviens neko nesaaks tev teikt, jo, izlasot tavu komentaaru ir skaidrs, ka tu ietilpsti "sveeto govju" kategorijaa, taatad bezceriigs gadiijums.

4. Par palaishanu no pagalmiem aaraa un tamliidziigi. Tavs spriedums ir kaa 60 gadiigai vecmeitai kas par reaalo situaaciju uz ielas zin tikai no Latvijas Radio 1 vai LTV1 vispaarizgliitojoshajiem murkshkjiem.

5. Ceru, ka tevi neaizvainoju, Ja aizvainoju ta man tas ir pie d@#$%!.

16120. viesis 13.marts 2002 12:53
0 0 Atbildēt

shis jautaajums ir divpuseejs... kautvai piemeeram -

aspazijas bulvaari iegrieshot pie galvenaas policijas paarvaldes ik riitu aktiivi notiekosho veero CP, gaajeeji skjeerso celju ne tikai paarejaa, bet arii pa tramvaja sliedeem apmeeram 5 metri no paarejas, peec noteikumies gaajeeji ir jaapalaizh pie paarejas, bet kameer aiztiec liidz paarejai - tur vairs gaajeeju nav... CP reagjee protams tad ja tu kaadu nepalaid uz paarejas, bet tas ka pirms tam jaastaav uz tramvaja sliedeem lai nebrauktu virsuu gaajeejiem CP neiznteresee, CP ir taada kaa transporta kontroles policija, gaajeeji iet kur pagadaas, bet ja tu CP garaam pabrauksi bez apskates ziimes - uzreiz buus virsuu...

kaa kaajaamgaajeejam skjeersojot basteja bulvaari pie basteikalna tieshaam ir gruuti prognozeet vai braucoshaa a/m izdomaas palaizt vai ne - taa rezultaataa juuties kaa taads idinsh - iet vai nee...

16133. viesis 13.marts 2002 13:22
0 0 Atbildēt

Tiesa autovadītāji nav bez vainas un arī es reizēm šai ziņā grēkoju, tomēr gribētos lai arī gājēji domātu par savu drošību. Runa iet par tumšo un krēslaino laika perodu. Nav noslēpums, ka pārsvarā cilvēki velk tumšas vai pelēcīgas drēbes, bet tumšā laikā šādi ģērbtu cilvēku ir ļoti grūti pamanīt. Tādēļ, ļoti vajadzētu lai gājējiem būtu pie apģērba vai pie kādas somas būtu atstarotājs, kas atvieglotu šoferim pamanīt gājēju. Man pašai ir bijuši gadījumi, kuros brīnumainā kārtā neesmu uzbraukusi virsū gājējam, tādēļ, ka krēslainā laikā pamanu viņu tikai pašā pēdējā brīdī. Tāda pati problēma ir arī ir ar riteņbraucējiem, bet tas jau ir cits stāsts. Labāk ūpesimies katrs par savu veselību un dzīvību.

16229. viesis 13.marts 2002 17:00
0 0 Atbildēt

Beidziet pļāpāt un uzrakstiet arī konkrētākas lietas!

Piemēram, Rīgā, Gogoļa un Puškina ielas krustojumā autobusi, nogriežoties uz Turgeņeva ielu (Abrenes ielā ir to galapunkts), nevis palaiž gājējus, kaut gan tiem it kā pēc noteikumiem ir priekšroka, jo pie zaļās gaismas viņi veic taisnvirziena kustību, bet tieši otrādi - piedod gāzi. Sargās, kas var! Protams, var attaisnoties ar intensīvo satiksmi pa Gogoļa ielu, kas tāda patiešām ir.

Risinājums būtu papildsekcijas ierīkošana pagriezienam, vai arī zaļās gaismas periods tikai gājējiem.

Satiksmes organizētāji, lūdzu, ieklausieties un atrisiniet šo problēmu!

16262. viesis 13.marts 2002 20:31
0 0 Atbildēt

laizhu gajejus uz parejas. ienistu gajejus, kuri nekauniigi iet pari neatlautaas vietaas ar uzvaroshu sejas izteiksmi "taapat tachu nebrauksi virsuu".

nesen pagriezienaa birznieka-upisha/visvalzha vienu taadu gandriiz sabraucu - kapuce virsuu, skataas uz citu pusi un slaaj paari... es griezhos, aiz manis vel viens griezhas, preteejaa joslaa autinsh staav gaida kad varees izgriezties... nu izdevaas sabremzeeties ar riepu kaucienu, labi ka aizmugureejais neielidoja pakaljaa.

16346. viesis 14.marts 2002 13:37
0 0 Atbildēt

Man kā vadītājai arī nepatīk gājēji - lohi.

Bet kā gājējai - lohi -autovadītāji.

Piem Purvciema galapunktā tik daudz bērnu šķērso ielu uz skolu un no, bet kulturālu vadītāju - ļoti maz.

Mani pašu 2 reizes gandrīz sabrauca nesamazinot ātrumu.

Uzskatu, ka tur vajadzētu ātruma ierobežojumu, lai taču skolnieki var tikt pāri vai regulāru policijas posteni ar "atvērtu kasi".

Igaunija šai ziņā piemēram ir izdresēta - pilnīgi rietumi - gājēja privilēģija.

16352. viesis 14.marts 2002 13:53
0 0 Atbildēt

to uupiz. jeezinj, uupiit cik tev gadu?

16362. viesis 14.marts 2002 14:05
0 0 Atbildēt

Igaunijaa toch savaadaak-civilizeetaak, reiz krustojumaa ejot paari iedegaas sarkanais, bet mashiinas staav un gaida kameer gaajeejs skjeersos ielu... nez vai tas ir vinju kultuuras liimenis, vai augstie sodi...

16443. viesis 14.marts 2002 17:12
0 0 Atbildēt

Visiem "Viesiem", kas atļaujas runāt rupjības novēlu, lai viņus, kad viņi no savām mašīnelēm (parasti veac grabaža - Fords vai BMW) būs izkāpuši, uz gājēju pārejas nobrauc tāds pats kā viņš pats. Tad varbūt pēc slimnīcas sāks domāt savādāk. Un tas otrs arī varbūt padomās - ja dabūs kriminālsodu par gājēja nobraukšanu uz gājēju pārejas.

Šeit nav diskusija, par gājējiem, kuri pārkāpj CSN, te ir runa par gājēju pāreju ievērošanu. Ir valstis, kur apzinātu nepalaišanu uz gājēju pārejas uzskata par slepkavības mēģinājumu un par ko krimināli soda.

HC

P.S. Tiem, kas steidzās, iesaku padomāt, jo kad es palaižu gājēju un Tu nobrauc garām viņu nepalaidis, vari būt drošs - lielākajā vairumā gadījumu Tu būsi spiests apstāties un sagaidīt mani pie nākamā krusta, jo tur deg sarkanais un neko nebūsi vinnējis, ja nu vienīgi pakļāvis sevi zaļo vīriņu soda sankciju riskam.

16446. viesis 14.marts 2002 17:29
0 0 Atbildēt

SLĀJOŠĀS MAITAS VELTĪJUMS TAM, KAS SEVI SAUC uupizz.

Zini, uupizz, man Tu pats liecies tāds "vispārizglītots murkšķis". Tavi spriedumi skan visai ciniski un, manuprāt, arī pārspīlēti. Man ir gan autovadītājas, gan kājāmgājējas pieredze, un es labprāt ar to dalīšos. Braucot ar auto, pie pārejām palaižu gājējus, jo tas ir ne tikai pašsaprotami, bet arī patīkami, tāpat kā ir patīkami, kad mani kā kājāmgājēju respektē autovadītāji. Pārsvarā tomēr esmu "slājošā maita", jo nejūtos tik nīkulīga, lai nespētu, piemēram, iziet cauri Vecrīgai. Protams, nākas šķērsot arī lielākas ielas. To daru tikai vietās, kur ir gājēju pārejas, un manis dēļ zemeslodei nebūt nav jāpārstāj griezties, toties no braucējiem tiešām sagaidu apstāšanos - tādi nu reiz ir tās "spēlītes" noteikumi. Ir patīkami tikt pāri 11. novembra krastmalai (pie Kristapa) bez aizķeršanās un nodomāt: "Nu re, vēl pāris pieklājīgu autovadītāju!" Tomēr vēl pagaidām vairāk ir to, kas, pat no pārsimts metru attāluma tuvojoties gājēju pārejai, spītīgi min labo pedālīti, sak', paskatīsimies, kurš kuru! (It kā te būtu kādi atbilžu varianti...) Nu, ja arī notrieks kādu "sešdesmitgadīgu vecmeitu" vai "svēto govi", tas būs vismaz "adekvātas attieksmes" apleicinājums, ja ne pat pakalpojums cilvēcei (par vienu "bezcerīgu gadījumu" mazāk!). Tas nu tā, joka pēc operējot ar pikantajām frāzēm a'la uupizz, taču nopietnībā ir pārsteidzoši, ka tik daudzi autovadītāji ir gatavi riskēt gan ar gājēju dzīvību, gan ar iespēju sabojāt savu turpmāko dzīvi, jo nedomāju vis, ka ikviens autovadītājs, kas neievēro gājēju tiesības, ir asinskārs slepkava, kam nebūtu problemātiski dzīvot ar apziņu - esmu nogalinājis/sakropļojis cilvēku.

Manuprāt, mūsu lielākā nelaime ir tā, ka nav bijis, no kā mantot civilizētai sabiedrībai tik pašsaprotamo gājēju un autovadītāju attiecību kultūru. Mūsu autovadītāju paaudze ir jauna - daudzi pie saviem spēkratiem tikuši pēdējās desmitgades laikā, taču apziņa, ka tieši šis īpašums padara viņus pārākus par necilajiem kājāmgājējiem, daļai velkas līdzi kā rēgs no sociālisma laikiem, kad auto vairumam bija neaizsniedzams sapnis un auto īpašnieks - gandrīz vai izredzētais. Arī te lasāmajos komentāros autovadītāju tonis nereti ir uzstājīgāks un ar pārākuma pieskaņu, it kā mēs būtu iedalāmi svarīgākos cilvēkos (lasi - autovadītājos) un mazāksvarīgos cilvēkos (lasi - kājāmgājējos). Nevaru arī īsti piekrist komentāros izteiktai domai, ka jānomainās paaudzēm, lai situācija varētu uzlaboties. Nez vai katrs pusaudzis, kas šodien vēro sava tēva vai mātes braukšanas stilu, vienmēr gūst to labāko pieredzi, un nez vai mazā meitenīte, ko māte šodien aiz rokas rauj pāri ielai pie sarkanās gaismas, nākotnē būs tā, kas spītīgi stāvēs pie krustojuma, gaidot iedegamies zaļo gaismu... Man šķiet, policisti gan varētu padrebināt ne vienu vien tantuku (un ne tikai!), kas ar iepirkumu somām rokās metas pāri ielai tik pašnāvnieciskā apņēmībā, it kā kavētos uz pikniku pie paša svētā Pētera. Taču tā nez vai būtu viņu ienesīgākā nodarbōšanās, tāpēc naivi būtu cerēt, ka policisti ar savām svilpītēm nāks palīgā. Vai līdzēt var kampaņveidīgi pasākumi? Tas, domāju, ir labāk, kā nedarīt neko. Patiesībā būtu labi, ja mēs beigtu šo kašķi un KATRS tiktu galā pats ar sevi. Bija laiks, kad arī es, tuvumā neredzot mašīnas, pārjozu pāri ielai pie sarkanās gaismas. Nevaru teikt, ka tāpēc būtu ko vairāk paspējusi. Tagad stāvu un gaidu zaļo. Nevaru teikt, ka tāpēc būtu ko nokavējusi. Taču tad, kad esmu sagaidījusi zaļo gaismu vai nonākusi pie gājēju pārejas, gribu tikt pāri ielai bez raustīšanās, lai cik smalku auto īpašniekiem arī uz to nebūtu jāgaida. Tā ka varbūt tādiem "gudriniekiem" kā Tev, uupizz, gan nāktos piebremzēt jau LAIKUS, nevis turpināt brāzties un nikni saukāt gājējus, kas zina un ievēro CSN, par "slājošiem maitām". Bet varbūt vēl svētīgāk būtu kādu dienu atstāt savu auto mierā, pastaigāt kājām, ievērojot noteikumus, un saskaitīt, cik reizes Tu jutīsies kā no jauna piedzimis.

16480. viesis 14.marts 2002 21:55
0 0 Atbildēt

Nu man bija slinkums lasīt koentāru par uupizz un satksmes drošību! Nekādas jautrības!

16486. viesis 15.marts 2002 0:20
0 0 Atbildēt

hee, slaajosaas maitas veltiijums bija labais, man patika.

No savas puses es nekaadiigi nesaprotu tos, kas iedala autinjus lepnos un parastos. Es driizaak baidos no vecaam grabazaam, neatkariigi no markas, bet iipasi ziguliisi un moskvichi (kuru vadiitaajiem veel joprojaam ir sociaalisma domaasana). Esmu noveerojis, ka ja eju paari ielai paarliecinosi, neviens virsu nebrauc, tomeer necensos iet pari tad, ja piemeeram, no krustojuma peec zaljaa veljas vesela kolonna automasiinu. Es cienu sevi un citus, un zinu, ka man ir tiesiibas, tacu vairaak izsaka kultuura un domaasanas liimenis.

Par tiem tantukiem ar tirgus somaam - tas ir, kaa te viens izteicaas, LTV un radio un arii visas slinkaas tautas daljas panaaktaa apzinja, ka luuk tie, kas ir pie stuures, ir negodiigaa celjaa sapelniijusi naudu un tagad "braukaa".

Mans viedoklis ir taads, ka mums visiem vajag nedaudz nomierinaaties, jo dziivee ir daudzas lietas, kas ir interesantaakas par riiveesanos un striideesanos, neatkariigi no taa, vai taa iemesls ir gaajeejs vai policists.

16489. viesis 15.marts 2002 0:35
0 0 Atbildēt

gajejs nav laps

16493. viesis 15.marts 2002 8:47
0 0 Atbildēt

slaajoshajai maitai

ja jau esi speejiiga uzraxtiit tik nejeedziigi garu komentaaru kaa veltiijumu uupim, ko tad neesi speejiiga paraxtiities, peec shitaa iznaak ka tev pietiek ka nosauc par slaajoshu maitu.... ash slinkums lasiit taadu saleejumu..... anoniimi jau visi gudri....

atgriezhoties pie teemas - gan jau ar laiku arii muusu sabiedriiba pienjems faktu, ka arii visi autobrauceeji ir un paliek arii kaajaamgaajeeji un iipashi taxometru vadiitaaji :P:P:P

shajaa gadiijumaa ir pilniigs blefs skjirot auto markas - kas laizh gaajeejus un kas nee, tie sliktaakie nav ne bmw ne ladas, bet vienkaarshi ir cilveeki kam lieku reizi gruuti iznjemt no aatruma un piespiest bremzi un tad akal dot gaazi :P:P:P

16499. viesis 15.marts 2002 9:46
0 0 Atbildēt

Viesis 2002-03-12 16:58:10 - gājēju aptašķītājs acīmredzot sirgst ar kādiem perversiem kompleksiem.

16511. viesis 15.marts 2002 10:23
0 0 Atbildēt

Īpaši bīstama vieta gājējiem Rīgā ir nobrauktuve no Ieriķu ielas uz Braslas ielu pirms Zemitāna tilta, Ieriķu ielas nepāra māju numuru pusē. Uz ceļa, kas atzarojas no Ieriķu ielas gar bijušo VEF teritoriju - tagad projektēto Ernesto Preatoni kompleksu, līdz Zemitāna tiltam gājēju pāreja vispār nav ierīkota. Taču šis ceļš ir jāšķērso gājējiem, kas pa Ieriķu ielas nepāra māju numuru pusi dodas uz Zemitāna tiltu.

16559. viesis 15.marts 2002 11:53
0 0 Atbildēt

kautkas liidziigs ir pa kalnciema ielu liidz kalnciema tiltam braucot, tur ir liels celja posms kur nav gaajeeju paareju, neskatoties uz to ka veikali ir tikai vienaa ielas pusee - praktiski nav kur skjeersot ielu...

16560. viesis 15.marts 2002 12:01
0 0 Atbildēt

Ja ir acis pierē tad skaties kad nenāk mašīna un joz pāri........

(par Kalnciema ielu runājot)

16633. viesis 15.marts 2002 16:25
0 0 Atbildēt

16636. viesis 15.marts 2002 16:29
0 0 Atbildēt

Kādus 5 mēnešus laižu gājējus uz pārejām. Stulba sajūta kad sabremzējos, apstājos, bet gājējs pie pārejas "tramvaja zdjot" . Tapēc lūgums - mīļie gājēji, lūdzu speriet maziņu, niecīgu solīti uz ZEBRAS lai es, autovadītājs, redzu ka gribat iet pāri, un es labprāt Jūs palaidīšu. Es pats tā daru - palīdz, šoferi taču redz ka grib iet pāri.

16665. viesis 15.marts 2002 21:15
0 0 Atbildēt

Pāris dienas atpakaļ pie policijas iecirkņa Gogoļa un Turģēņeva iela krustojumā kau-kāds pakaļa ar sagrabējušu tumšu (melnu?) BMW slīpi uzbraucis uz trotuāra gandrīz līdz sienai. Bļ@#$ tā i gribējās ielikt ar kāju pa to mašīnu. Vai nu tas bija poliča BMW, vai arī kāda cilviņa, kas uz turieni atnesās. Tur protams gandrīz vienmēr stāv pāris policijas auto, bet nu nekad vēl nebija tā kā toreiz.

16667. viesis 15.marts 2002 21:20
0 0 Atbildēt

viesis 2002-03-12 16:45:11

šo situāciju var labot policija. Es domāju, tā būtu ļoti efektīva metode. Vajag sodīt gājējus. Visus pilnīgi. Bez jebkādām atrunām. Vienīgi, atlaides varētu būt tādas, ka pirmo reizi kārtīgi nobrīdina, otro reizi noštrāfē uz dubulto summu. Bet šī lieta neies, jo gājējiem parasti nav nekādu dokumentu. Tad sāks ievērot kaut cik noteikumus. Lielākā daļa protams nezina noteikumus. Nevar protams atstāt bez sodīšanas tie vadītāji, kas nepalaiž gājējus uz pārejām un krustos.

16668. viesis 15.marts 2002 21:26
0 0 Atbildēt

Jaa, ar gaajeejiem ir ka ir :)

Un par sievieteem-> shodien manu mashiiniiti plaida tieshi sieviete, pat uzsmaidiija :) Tas bija ljoti jauki un patiikami...

Veelaak braucu aiz policijas mashiinas (zhigulja), kuras vadiitaajs un pasazhieri nebija piespraadzeejushies, uz Briiviibas un elizabetes ielas krustojuma izdariijas kreiso pagriezienu ;) to gan vareetu nobildeet, zheel, ka nemaniiju v/n :)

meiteentinjch

16669. viesis 15.marts 2002 21:32
0 0 Atbildēt

viesis 2002-03-13 10:47:48

Kur ir runa par gājējiem, kas šķērso netraucējot satiksmi? Te tek runāts par tiem, kas lien zem mašīnām. Es teiksim arī ne vienmēr eju uz zaļo gaismu un ne vienmēr tur kur gājēju pārejas. Bet es vienmēr eju tā lai netraucēt autovadītājiem. Izvērtēju cik ātri brauc, utt...

16670. viesis 15.marts 2002 21:38
0 0 Atbildēt

Katram gājējam vismaz kādu laiku ir jāpabraukā pa Rīgu un tad var ļoti labi saprast savas kļūdas. Jo es arī pirms sēdos pie stūres, domāju, ka vadītāji sūdīgi izturās pret gājējiem. Bet pabraucot kādu laiku es atklāju, ka sūdīgāk tomēr uzvedās gājēji. Jo visi autovadītāji zina (vismaz mācījās) noteikumus, bet lielākā daļa gājēju ir tiešām kā govju bars, ko gans dzen uz ganībām...

16671. viesis 15.marts 2002 21:41
0 0 Atbildēt

viesis 2002-03-13 17:00:29

Toč, es arī tur staigāju, diezgan liels risks. Galvenais, ka policija tur pat blakus sēž. A viņiem 'vse po barabanu'

16673. viesis 15.marts 2002 21:58
0 0 Atbildēt

SLĀJOŠAI VIESEI

Gandrīz visur jāpiekrīt Tavam (Jūsu?) komentāram. Bet tomēr laikam Tu neesi pieskaitāma pie tām 'slājošām', ko minēja UUPIZ. Lieta tāda, ka lielākā daļa gājēju tomēr nezina CSN. Kā jau rakstīju iepriekš, pēc manām domām situāciju var ievērojami uzlabot, bet šim jautājumam nopietni jāpieiet no policijas puses, lai nebūtu nekādu izņēmumu: sodīt gan vadītājus, gan gājējus. Un lai visi gājēji zinātu, kas viņiem draud un kanebūs nekādu izņēmumu.

16902. viesis 18.marts 2002 14:55
0 0 Atbildēt

Piekrītu, ka pagaidām gājējiem ir 'kakaja razņica', jo kāda gan jēga vilkties līdz pārejai un tur gaidīt, līdz visi aizbrauks, ja to pašu var darīt jebkurā vietā. Kad gājējs pie (pat nevis uz) pārejas vadītājiem būs tāds pats stopsignāls kā policis ar paceltu zebras nūjiņu, tad viņi arī sapratīs, ka ir vērts aiziet līdz pārejai.

Pagaidām atliek tikai ārstēt braucējus droši soļojot pāri pārejām piedomājot, ka var nākties arī lekt malā.

Girts

17707. viesis 22.marts 2002 13:01
0 0 Atbildēt

Es esmu bijis notriekts jau 6 reizes. 3 reizes lauzu tikai ribas, bet 2 reizes sanaaca ka bija jālauž spranda...

17709. viesis 22.marts 2002 13:03
0 0 Atbildēt

Tagad vairs nēsmu gājējs, bet braucējs - ar invalīdu ratiņiem.

17724. viesis 22.marts 2002 14:07
0 0 Atbildēt

Tā jau viss neko, bet kad gadās lielāks kalniņš, tad gan papēži svilst. Riepas arī bieži pārplīst. Zagļu tik daudz, ka 3 reizes jau esmu bijis apzakts. Nozaga man vasaras riepas, braucu ar šipiem. Tādi nu ir tie invalīdu ratiņi CCCP.

17728. viesis 22.marts 2002 14:15
0 0 Atbildēt

KV tu mani dzirdi?

17730. viesis 22.marts 2002 14:17
0 0 Atbildēt

Tev nu gan slikti invalīdu ratiņi, ka braucot kalnā papēži svilst. Es tev varu pārdot tādus, kas ražoti Tambovā.

17731. viesis 22.marts 2002 14:18
0 0 Atbildēt

Super pa cik?

17734. viesis 22.marts 2002 14:24
0 0 Atbildēt

Dzirdu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17735. viesis 22.marts 2002 14:26
0 0 Atbildēt

Pa 35 ls. Vai pēc vienošanās

17736. viesis 22.marts 2002 14:27
0 0 Atbildēt

A tev kuras kājas nav!!!!!!!!!

17737. viesis 22.marts 2002 14:30
0 0 Atbildēt

Eversa onkul, kur Jūs palikāt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti