Statoil aicina valdību neuzlikt papildus slogu 12

 
3.oktobris 2005 11:18

4. oktobrī Ministru kabinets plāno skatīt MK noteikumu projektu "Naftas produktu rezerves izveidošanas un uzglabāšanas kārtība". Izvēlētais rezervju veidošanas modelis, salīdzinājumā ar citiem, ir visdārgākais.

Tā sekas Latvijas iedzīvotāji izjutīs nekavējoties kā papildus degvielas cenu sadārdzinājumu. Tāpēc SIA Latvija Statoil vadība ir nosūtījusi MK vēstuli ar aicinājumu neapstiprināt noteikumu projektu šajā redakcijā.

Valsts rezerve uz iedzīvotāju pleciem Koncepciju, kas komersantiem uzliek par pienākumu valsts rezervju veidošanu un glabāšanu, tā radot vēl vienu pozīciju degvielas mazumtirdzniecības cenas sadalījumā un būtiski sadārdzinot degvielas cenu mazumtirdzniecībā, Latvija Statoil neatbalstīja jau 2001. gadā. Salīdzinot ar citiem valsts rezervju veidošanas un uzglabāšanas modeļiem, šo modeli raksturo: - sadrumstalotība; - augsta sarežģītības pakāpe; - vislielākās administrēšanas un uzturēšanas izmaksas; - vislielākā ietekme uz degvielas mazumtirdzniecības cenām papildus citiem cenu ietekmējošajiem faktoriem.

Iedzīvotāji jau ir samaksājuši

Optimālākais modelis, kas neradītu papildus slogu degvielas pircējiem un ļautu visracionālāk izpildīt ES prasību par valsts rezervi, ir valsts un komersantu kopīgi dibināta aģentūra – sekojot, piemēram, Vācijas modelim.

Aģentūrā valsts piedalās kā garants finansējumam. Savukārt komersanti par dalību maksā dalības naudu atbilstoši katra realizācijas apjomam, kā arī ir pārstāvēti kā naftas produktu tirgus eksperti.

Finansējumu aģentūras izveidei iespējams nodrošināt no papildus par degvielu iekasētajiem nodokļiem. Gandrīz puse no degvielas mazumtirdzniecības cenas ir nodokļi – akcīze un PVN. Akcīze ir fiksēta summa, tāpēc naftas produktu sadārdzināšanās pasaulē, kas nosaka degvielas cenas arī Latvijā, valsts ienākumus neietekmē. Turpretī PVN ir procentu likme. Produktam kļūstot dārgākam, naudas izteiksmē PVN maksājums būtiski pieaug. Par to liecina fakts, ka šogad PVN ieņēmumi no degvielas tirgus par Ls 15 milj. pārsniedz plānoto.

Aģentūra: - pārraugot lielus apjomus, saņems konkurētspējīgu un patērētājam visizdevīgāko uzglabāšanas maksu. Glabāt rezervi var arī citās ES dalībvalstīs, nodrošinot vēl lētākas iespējamās izmaksas; - būs vienkārši administrējama un uzraugāma, tādejādi arī izmaksas šajā sadaļā būs viszemākās.

Optimālākais variants palicis novārtā

Vēstulē Latvija Statoil vērsa valdības uzmanību arī uz to, ka valsts degvielas rezerves izveide jebkurā gadījumā prasīs papildus izdevumus. Taču Latvija ir nabadzīgākā ES valsts un straujais naftas produktu cenu kāpums pasaulē nepastarpināti skar arī Latviju. Šādā situācijā ir īpaši būtiski neuzlikt iedzīvotājiem papildus slogu, atstājot optimālāko ES prasību izpildes variantu novārtā.

Informāciju sagatavoja Margrieta Akmens, "Latvija Statoil" sabiedrisko attiecību konsultante
 
Visi komentāri
 
180688. viesis 3.oktobris 2005 11:20
0 0 Atbildēt

sen jau nepērku benzīnu

180689. viesis 3.oktobris 2005 11:25
0 0 Atbildēt

ha ha ha, kārtējoreiz izceļas Latvijas valsts un iedzīvotāju "glābēji", nesen jau Statoils "novērsa" krīzes situāciju valstī :) :) :)

180695. viesis 3.oktobris 2005 11:36
0 0 Atbildēt

statoilam izskatās labi argumenti

180702. viesis 3.oktobris 2005 11:58
0 0 Atbildēt

1) benziins tvertnees ir regulaari jaapmaina

2) uztureeshana maksaa naudu

3) ja benziins pazudiis, tad no tvertneem leetaak jau nu vinju netirgos

Kaada jeega taadam pasaakumam? Labaak buutu apsveerushi sheemas, kaa gadiijumaa, ja Mazheikji uzspraagst, operatiivi dabuut zuppu no Krievijas, alternatiivas ta nav. Un rezerves varianta arii nav.

180704. viesis 3.oktobris 2005 12:05
0 0 Atbildēt

A kur paraksts? Kas to teica, kas iesuutiija? Karoch statoils ir satraucies, ka nu varees likt veel lielaaku ciparu un veel vairaak iekaast :)

180705. viesis 3.oktobris 2005 12:06
0 0 Atbildēt

Nu ja nu ja...Pagaajusaa gada juunijaa ar bliikskji benjas cena no 45-50 sanjiem uzleeca...Ar otmazku,ka esot jaataisa rezerves.... Un kaa izraadaas,taas rezerves neviens pat nav plaanojis uzkraat...

Par nozheelu jaatziist,ka muusu pilsonjiem ar atminju taa pasvakaak.Normaalaa sabiedriibaa jau kaadi triis piektie gadi un divas Sv.Beertuļa naktis buutu izveiktas...

180713. viesis 3.oktobris 2005 13:00
0 0 Atbildēt

Pateica Statoil un paceela cenas...

180727. viesis 3.oktobris 2005 13:39
0 0 Atbildēt

piekrītu Ozz

uz rezervju rēķina (sakarā ar to ka ir nepieciešamas rezerves) degvielas cenas jau kādas 3 reizes ir celtas

180739. viesis 3.oktobris 2005 15:07
0 0 Atbildēt

manuprāt uz rezervju veidošanas rēķina cenas jau vārākas reizes ir tikušas paaugstinātas pa pāris santīmiem katru reizi....

180741. viesis 3.oktobris 2005 15:08
0 0 Atbildēt

oi, pļin, kā izrādās, ne tikai man tā visu laiku likās

180756. viesis 3.oktobris 2005 16:31
0 0 Atbildēt

es ari apmaniju to joku par rezervem un cenu kapshanu vienu reizi jau nu tochna ;)

180834. viesis 4.oktobris 2005 13:20
0 0 Atbildēt

Statoilam tāds jautrs PR sanāk pēdējā laikā.

Prasās tikai vēl betmena kostīms cien.B.Rubesa kundzei, jo neviens cits taču par sabiedrības labklājību un interesēm tā nerūpējas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti