5.oktobrī notika svinīgs "Dienvidu tilta“ balstu iesvētīšanas pasākums Daugavas labajā krastā.
Balstus svētīja un labu gan pilsētai, gan būvniekiem vēlēja trīs Latvijas lielāko reliģisko konfesiju pārstāvji: Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags, Visaugsti svētītais Rīgas un visas Latvijas Metropolīts Aleksandrs un Jelgavas Metropolijas Romas katoļu baznīcas bīskaps Antons Justs.Pasākuma vietā viesus, amatpersonas un būvniekus sagaidīja A/S "Dienvidu Tilts" valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis un A/S "Dienvidu Tilts" valdes loceklis Māris Kvite, kuri pauda pārliecību, ka jebkuru būvobjektu ceļot būtu jāiesvēta, jo īpaši Dienvidu tiltu, kas ir vērienīgākais, sarežģītākais un vislielākais šāda veida projekts Baltijā pēdējo 25 gadu laikā. Dienvidu tilts ir projekts, kas darbu apjoma ziņā pārspēj pat Vanšu tilta būvniecību, kuru uzbūvēja 1981. gadā. Pēc neatkarības atgūšanas, Dienvida tilts būs lielākais šāda veida projekts Latvijas būvniecības vēsturē.
Pasākumā klātesošos uzrunāja Rīgas mērs Aivars Aksenoks: "Dienvidu tilts ir vērienīgākā būve Rīgā pēdējās desmitgadēs, un šobrīd tilta būvniecība ir viena no galvenajām pašvaldības prioritātēm. Šis projekts ir uzsākts neatgriezeniski, un es esmu pilnīgi pārliecināts, ka jau 2008. gadā tilts būs izmantojams satiksmei. Tas lielā mērā atrisinās transporta plūsmas problēmas pilsētā."
Ar Dienvida tilta vēsturi, plānotajiem un padarītajiem darbiem klātesošos iepazīstināja Rīgas Domes Pilsētas attīstības departamenta Būvniecības plānošanas un attīstības nodaļas vadītājs Eduards Raubiško: "Dienvida tilta pasūtītājs - Rīgas Dome - ir gandarīts par padarīto. Novembra beigās Dienvidu tiltam būs izbūvēti visi balsti. Kopējais tilta balstu skaits ir 10. Šobrīd notiek darbs pie pēdējiem trīs balstiem, un tie tiek būvēti ar peldlīdzekļu palīdzību".
Projekta realizācijas rezultātā ieguvēji būs Rīgas pilsētas pastāvīgie iedzīvotāji, viesi, caurbraucēji un tranzīttransports. Ar Dienvida tilta palīdzību tiks atslogota Rīgas centra satiksme un samazināsies sastrēgumi, kā arī tiks uzlabota tranzīta plūsma automaģistrālē Via Baltica.
Par Dienvidu tiltu
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais būvniecības projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā. Dienvidu tilta būvniecības realizācija plānota trīs kārtās. Pirmajā kārtā paredzēts izbūvēt trasi no Bauskas ielas Daugavas kreisajā krastā līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam labajā krastā. Trases garums - 2,5km. Nozīmīgākās pirmās kārtas inženieru būves ir Dienvidu tilts pār Daugavu un Latvijā pirmā trīs līmeņu estakāde pāri Krasta un Maskavas ielām. Dienvidu tilta būvniecības pirmo kārtu paredzēts pabeigt 2007. gadā. Savukārt tilta būvniecības otrajā kārtā līdz 2010.gadam paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju, bet trešajā kārtā plānots izbūvēt autoceļu no Vienības gatves līdz Bauskas ielai. Dienvidu tilta būvniecību pilnībā plānots pabeigt līdz 2012.gadam.
Šie domā, ka ja iesvētīs, tad neplaisās. :D