GE Money pilnībā izprot nepieciešamību ierobežot aizvien pieaugošo auto vadītāju patvaļu uz Latvijas autoceļiem un braukšanu dzērumā, tādēļ pilnībā atbalsta valdības pieņemtos grozījumus Krimināllikumā, kas kā galveno soda mēru nosaka cietumsodu.
Dmitrijs Cimbers, GE Money valdes priekšsēdētājs: "Esmu gandarīts, ka tika pieņemts tiesiski pārdomāts lēmums- arests ir daudz bargāks sods nekā vienkārša auto konfiskācija, un pirms sēšanās pie stūres reibumā liks aizdomāties arī turīgiem satiksmes noteikumu pārkāpējiem, kuriem līdzšinējie naudas sodi nebija nozīmīgi. Jaunais sodamērs var ietekmēt ikviena pārkāpēja nākotni, un auto konfiskācija kā papildus sods ir pilnībā atbalstāma.Auto konfiskācija ar tiesas lēmumu ļaus izvairīties no subjektīviem policistu lēmumiem, jaunām korupcijas iespējām policistu aprindās, kā arī papildus izdevumiem gan valstij, nodrošinot masveidā konfiscēto automašīnu uzglabāšanu, gan līzinga devējiem, kam jānodrošinās pret iespējamiem zaudējumiem."
Atšķirībā no Ceļu policijas, kurai nav padziļinātu juridisku zināšanu, tiesa var objektīvāk izvērtēt lietas apstākļus un visu iesaistīto pušu līdzatbildību.
"Jaunie sodi ir pamatoti un samērīgi, jo braucot dzērumā vai bez autovadītāja tiesībām tiek apdraudēta ne vien paša vadītāja dzīvība, bet autovadītājs ignorē arī daudzu citu satiksmes dalībnieku, tai skaitā kājāmgājēju, tiesības justies droši uz ceļa. Ticu, ka šāda soda mēra piemērošana samazinās gan pārkāpēju, gan smagu autoavāriju un tajās cietušo skaitu," uzskata Dmitrjs Cimbers.
Ir ļoti būtiski, lai, steidzami meklējot risinājumu aktuālām problēmām, tiktu izvēlēts atbilstošākais un efektīvākais soda mērs, un sods tiktu piemērots pārkāpējam, nevis auto īpašniekam, kas nereti nav viena un tā pati persona.
Papildus ieviestajam kriminālsodam par rupjiem satiksmes noteikumu pārkāpumiem būtu noderīgi pārskatīt arī noteiktos naudas sodus un iespējas piemērot sabiedriskos darbus. Latvijas apstākļiem piemērots risinājums būtu sodu noteikšana procentuāli automašīnas vērtībai, nosakot arī ievērojamu minimālo soda apmēru. Tādejādi sods būtu vienlīdz bargs pret visiem satiksmes noteikumu pārkāpējiem, un tiktu ņemta vērā arī katra indivīda maksātspēja.
Lai soda apmēra noteikšanai uzzinātu katras atsevišķas automašīnas vērtību, veiksmīgi var izmantot jau esošo Satiksmes Biroja sastādīto automašīnu vērtību katalogu. Saskaņā ar likumu šis katalogs tiek atjaunots vismaz četras reizes gadā. Tas ir pietiekami objektīvs informācijas avots, kuru izmanto gan apdrošināšanas kompānijas KASKO apdrošināšanas vērības noteikšanai, gan līzinga kompānijas, tai skaitā arī GE Money, līzingā finansēto auto vērtības noteikšanai. Šādi sodi būtu daudz iedarbīgāki, vienlaikus ar pietiekami vienkāršu, objektīvu un caurspīdīgu sodu aprēķināšanas metodi, kas ņem vērā katra pārkāpēja maksātspēju.
Aija Krūmiņa,
"GE Money" sabiedrisko attiecību konsultante
kaads shiem ar to visu sakars ?