Pirmā nedēļa ar jaunajiem eksāmenu auto 45

 
10.oktobris 2005 15:04

Noslēgusies pirmā nedēļa, kopš „B” kategorijas vadīšanas eksāmeni tiek pieņemti ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) automašīnām, kā to nosaka Ministru kabineta noteikumi.

Daudzi CSDD mājas lapas apmeklētāji turpina interesēties par dažām jaunieveduma niansēm. Tādēļ par biežāk uzdotajiem jautājumiem sniedzam skaidrojumu.

kameras2.jpg

Viena izplatītāko jautājumu grupa skar iespēju izmēģināt automobili pirms eksāmena kārtošanas, lai sajustu tā vadības iekārtu darbību un gabarītus. Pirms katra eksāmena tiek dotas 5 minūtes izmēģinājuma braucienam, turklāt laukumā drīkst izmēģināt 1 figūras izbraukšanu. Izmēģinājuma brauciens vērtēts netiek. Toties, ja figūra izmēģinājumā tiek izpildīta pareizi, tā tiek ieskaitīta vērtējumā.

Taisnība ir tiem jautātājiem, kuri sapratuši, ka eksāmena norisē autoskolas instruktori vairs nepiedalās – tieši tā – eksāmenā piedalās tikai pretendents un eksaminācijas inspektors. Savukārt automašīnās uzstādītās videokameras nodrošina objektīvu pretendentu vērtēšanu. Jebkuras domstarpības, ja tādas rodas, ir viegli izanalizējamas un novēršamas pēc eksāmena, noskatoties tā ierakstu.

Arī eksāmenu kārtošanas kopējās izmaksas nav palielinājušās. Maksa par teorētiskā un praktiskās braukšanas eksāmena kārtošanu CSDD saglabājās iepriekšējā līmenī (attiecīgi Ls 5,43 un 7,67). Arī vadītāja apliecības cena – Ls 11,68 – nav mainījusies. Vienīgās izmaiņas – tagad par transportlīdzekļa izmantošanu eksāmena kārtošanā fiksēto maksu Ls 6,96 iekasē CSDD (agrāk šo maksu no eksāmena kārtotājiem iekasēja attiecīgā autoskola, pēc CSDD rīcībā esošajiem datiem, parasti šī summa bija apmēram Ls 10,00).

Savukārt maksa par CSDD transportlīdzekļu izmantošanu braukšanas eksāmenā ir ekonomiski pamatota, un ļauj kārtot eksāmenu ar jaunu automašīnu par zemāku cenu. Līdz ar to CSDD solījums, ka eksāmena kopējās izmaksas nepalielināsies, atbilst patiesībai. Turklāt tagad eksāmena laiks jāsaskaņo tikai ar CSDD, pretendenti var pieteikties patstāvīgi, bez autoskolu starpniecības, tādēļ samazināsies laiks no pieteikšanās brīža līdz eksāmena kārtošanai, un eksāmenu varēs piedāvāt jau pēc dažām dienām.

CSDD Sabiedrisko attiecību daļas speciālists Juris Saukāns

Lasi arī: http://www.iauto.lv/article.php?sid=9312

 
Visi komentāri
 
181583. viesis 10.oktobris 2005 15:10
0 0 Atbildēt

Pats labākais ir tas, ka pie mums no 16-18 kārtotājiem dienā noliek 2-3! Lūk kādus aunus līdz šim ir laiduši uz ceļiem!

181584. viesis 10.oktobris 2005 15:11
0 0 Atbildēt

nošķilts vēl neviens nav?

181592. viesis 10.oktobris 2005 15:27
0 0 Atbildēt

Ir tāda lieta kā gabarīti, pie kuriem autovadītājam bez pieredzes nav tik vienkārši pierast 5 minūšu laikā. :(

181594. viesis 10.oktobris 2005 15:40
0 0 Atbildēt

kaa ir ar mociishiem kaartojot Valsts eksaamenu , kaa notiekaaas? varbuut CSDD iepirks jaunas Ninjas :))

181595. viesis 10.oktobris 2005 15:44
0 0 Atbildēt

csdd prieksniekam tagat par katru paardoto corollu wess atskaita savus % pie nosaciijuma ja corollu iegaadaajusies autoskola.

181596. viesis 10.oktobris 2005 15:47
0 0 Atbildēt

Kāpēc jūs domājat, ka automašīnas pieder CSDD. Man šķiet, ka tur ir vēl krutākas lietas... īre...

181597. viesis 10.oktobris 2005 15:48
0 0 Atbildēt

labaak tad jau Hayabusha jeb kaa vinji tur ar max 300km/h

181598. viesis 10.oktobris 2005 15:50
0 0 Atbildēt

Eksāmens ir ļoti, ļoti viegls, ja tiešām prot vadīt auto. Sajūgs sāk vilkt momentā, iepied gāzi - pašu sēdeklī iespiedīs ;), bremzes gan, maitas tādas, dikti stingras. Mani palaida vaļā pēc pusstundas (min. laiks laikam ir 25min) - galvenais nepsihot, bet gan skatīties uz ceļu un šaubu gadījumā tomēr apstāties pirms krusta.

181611. viesis 10.oktobris 2005 16:40
0 0 Atbildēt

diizelji?!

Redaktors 10.oktobris 2005 16:43
0 0 Atbildēt

Protams, ka dīzeļi, lai lielāka grieze un vieglāk iesākt un mīcīties uz vietas.

181619. viesis 10.oktobris 2005 16:59
0 0 Atbildēt

labak uzraxtitu cik cilveku procentuali nokartoja exaamenu ar jaunajiem AUDI/TOYOTA... tas butu raditajs jaunajai sistemai un adoptaacijai stresa situacijas..

181622. viesis 10.oktobris 2005 17:24
0 0 Atbildēt

Da kaadi diizelji, tikko man koleegjis teica, ka visi kaa viens esot benziinnieki, vot kaa reiz pusstundu atpakalj ar instruktoru pavizinaajies.... Man pasham ar taa shkjita, bet nebiju paarliecinaats, jo viens taads man vakaraa peec darba spariigi aizmauca garaam, pashi jau var braukt kaa ienaak praataa.......

181623. viesis 10.oktobris 2005 17:26
0 0 Atbildēt

Mani izbrīna tas, kā CSDD konkursā varēja vinnēt AUDI ar 2.0 TDI dzinējiem (viena no pašām dārgākajām auto markām, ar vienu no dārgākajiem dzinējiem) ? ...

Autiņi, bez šaubām, ļoti labi, bet nu tomēr :)

181625. viesis 10.oktobris 2005 17:27
0 0 Atbildēt

Ja kādam neticas, ka tie autiņi ir ar dīzeļiem, tad jau laikam kādam beidzot pieleks, ka dīzelis tomēr rulzz :)

181626. viesis 10.oktobris 2005 17:39
0 0 Atbildēt

Ja gribi piedalities satiksmē, tad ir jāmāk braukt ar jebkuru auto, kas atbilst tavas vadītāja apliecības kategorijai. Ikdienā, nopērkot mašīnu, paņemot īres mašīnu vai saņemot dienesta auto, neviens Jums nedos iespēju pavizināties un pierast pie mašīnas, uzreiz ir jāiekļaujas kopējā plūsmā un jābrauc. Pēc savas pieredzes varu teikt, ka gan Audi, gan Toyota ir tās mašīnas pie kurām var pierast gandrīz uzreiz un nav vajadzīga nedēļām ilga "aklimatizācija".

Neesmu nelabvēlis, bet jo stingrākas būs prasības, jo drošāk paši jutīsimies uz ceļa.

181627. viesis 10.oktobris 2005 17:50
0 0 Atbildēt

kāda tad statistika? viendien teica, ka esot nolikuši 50% cik tur 70%. Dažs te saka, ka 15%?

181629. viesis 10.oktobris 2005 18:11
0 0 Atbildēt

Man jau ari shkiet, ka sie nav tie auto pie kuriem butu sevishki japierod...

Audzekniem jaizvelas kaut kas liels un smags, macoties autoskola, piemeram, Volvo 740, Ford Scorpio etc... tad eksamena braukt liksies tas pats kas braukt ar skuteru :)

181631. viesis 10.oktobris 2005 18:56
0 0 Atbildēt

Audi toch ir diizelis redzeeju LNT kad raadiija, bet par toyotu nezinu. Pasham tagat neliels stresinjss buus jaaliek exis peec neilga laika. Vareetu kaads kursh ir licis exi ar jaunajaam mashiinaam kaut ko pakomenteet kas un kaa notiek.

181632. viesis 10.oktobris 2005 19:16
0 0 Atbildēt

Visi ir dizeli. To jau vismaz menesi kladzina pa visiem medijiem.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (4.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

181644. viesis 10.oktobris 2005 20:56
0 0 Atbildēt

Kāpēc nav Be-Mē-WE, tā ir diskriminācija. :)

181646. viesis 10.oktobris 2005 21:52
0 0 Atbildēt

To Jonkee, nesen LNT zinjaas dzirdēju, ka 2006 gada 1 kvartaalaa jaunajiem latviesjiem (atvasemm laikam) ipasji tiks iegaadaatas 7 X5 dizjelji/automati un 2 hammeri, ja vienu noskjils, lai otrs paliek..-)) Izmaksas arii sola nepaaugstinaat..

181647. viesis 10.oktobris 2005 21:56
0 0 Atbildēt

Y73: ar automātu nevar kārtot eksi ;)

181650. viesis 10.oktobris 2005 22:10
0 0 Atbildēt

Varet jau var bet nedrikst.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (4.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

181651. viesis 10.oktobris 2005 22:28
0 0 Atbildēt

nu ja, ka visi dizelji

izmeri nav mazi, nav ipasi viegli braukt

saakumaa nolika gandriz visi, tagad tik dazhi noliek

noskjilts jau kautkas ir pashaa saakumaa

tik taas ir dumibas, ka tagad ir jagaida dazjas dienas uz to eksi, taapat kaa bija taa ari ir taas divas nedeljas

181656. viesis 10.oktobris 2005 23:33
0 0 Atbildēt

Milicists WAP [?] 10.10.2005 22:10

Varet var un drikst, tikai tiesibas jabut atzimei, ka drikst vadit tikai automatu.

181657. viesis 10.oktobris 2005 23:35
0 0 Atbildēt

anonimikis [?] 10.10.2005 15:11

Ko skaitit par noshkiltu?

Nu ta - paris jau ir apskadeti.

Cik zinu pirmaja diena ielika "Macibniekam" pa pecpusi :)

181659. viesis 10.oktobris 2005 23:49
0 0 Atbildēt

Milicists

tā būs pēc apmēram diviem gadiem

anonimikis

tas vairs nav "maaciibnieks" tas ir brauceejs bez autovadiitaaja aplieciibas :))

tb atbild jau par visu inspektors(vaditajs)

181670. viesis 11.oktobris 2005 8:45
0 0 Atbildēt

chevrolet [?] 10.10.2005 23:49 Dlja osoba tupih povtarjaju "racija na BTRe..." "CSDD"auto ---> "M"auto.

181675. viesis 11.oktobris 2005 9:31
0 0 Atbildēt

Ziniet, es ar vakar liku ar to nolaadeeto mashiinu exi! Un izkritu pie figuuraam jau!!! Jo Maaciijos braukt ar Vento, luuk, un braucu garaazhaa kaa parasti un beigaas nekas nesanaaca no taa. Gribeejaas sasist to kameru priekshaa un veel iespert mashiinai!!!

Bremzes pedaalis - knapi pieskaries, jau pats lido logaa.

Gaaze - spied, bet mashiina kkaa negrib iet uz priekshu!

Nu kur kko tik stulbu vispaar var izdomaat. Kapeec man iesaaktos kursus neljaava pabeigt peec vecajiem noteikumiem??? Tie kas tagad saakaa, tie arii vareeja likt ar jaunajaam mashiinaam!

181676. viesis 11.oktobris 2005 9:32
0 0 Atbildēt

Un vispaar tie visi ir diizeljI!!!!!!

181677. viesis 11.oktobris 2005 9:38
0 0 Atbildēt

181675. viesis 11.10.2005 09:31

nu jaa, tu noteikti esi labs braucejs, bet tev vienkarsi suudiiga masina gadijaas, nu riktigi suudiiga, ka par garaazaa iebraukt gruuti, njaa....

sliktam braucejam pat veejs var trauceet!

181687. viesis 11.oktobris 2005 10:40
0 0 Atbildēt

to viesis 181677. viesis 11.10.2005 09:38 un citiem gudriniekiem!!!!

Kad jūs kārtojāt tiesības? Vai tik tas nebija vēl pēc pavisam vecās sistēmas kad bija 10 teorijas jautājumi, nebija figūru un ar auto bija jābrauc ~5 min???

Tad jau var gudri dirst... Piedodiet par izteicienu.

Jau ar to mašinu, kur mācījos pēc jaunās sistēmas, kad jābrauc ~1 stunda un par katru sīkāko kļūdu tiek likti punkti bija pietikami grūti nolikt. (Nez ko teiktu pieredzējušie šoferi, kad viņiem būtu pēc eksāmena noteikumiem 1h jabrauc pa rīgu, ja nē - tiesības nost.) Ja kas ir diezgan daudzas situācijas, kuras ja notiek eksāmena laikā gandrīz garantē, ka pretendents izkritīs. Piemēram - skrien pāri ceļam gājejs - ja bremzēsi strauji - avārijas situācija, ja nobrauksi tuvu gājējam - arī tas pats... (Man paziņa izkrita braukšanā jo dzērājs "lidinājās" pa gājēju pāreju - negāja pāri. Un viņa kādu laiku pastāvējusi brauca - cik ta var gaidīt) Līdzīgi ar velosipēdisdiem, ar auto, kas tuvu pie krustiem un nepārtrauktām līnijām noparkoti utt..

Un ja pat profam jāiesēžas citā mašīnā un ar divām (!!!) kustībām jāiebrauc "kabatā"... Nez cik procenti mācētu to izdarīt.... Daudzi pat ar savējo mašīnu nemāk parkoties....

181688. viesis 11.oktobris 2005 10:57
0 0 Atbildēt

Smeikls nāk par "sarūgtinātajiem" eksāmenu kārtotājiem. Pirms 3 gadiem liku eksāmenu, tad ieviesa nestandarta bildītes teorijā. No 30 jautājumiem bija 2 bildes safočētas no reālās dzīves. Nu bļin kā krita kursanti laukā!!! Un bija tik sašutuši! Viens idiots pat skolas eksi nolika un csdd dabūja 18(astoņpadsmit!!) kļūdas teorijā, visu nevarot zināt :D Un tādus lošus laižam uz ceļiem. Uzskatu, ka cilvēkam, lai saņemtu apliecību, jāprot braukt ar jebkuru attiecīgai kategorijai piederošu autiņu. Jo mācīties jau var ne tikai ar autoskolas tačku, taču visur radiem, draugiem ir autiņi, neviens tak neliegs drusku pa placi padzenāt un patrenēties.

181697. viesis 11.oktobris 2005 11:39
0 0 Atbildēt

Pirms gadiem 6-iem pats macijos ar VW Jettu, diesel, eksi liku ar VAZ 2106. No problem.

181702. viesis 11.oktobris 2005 11:49
0 0 Atbildēt

181697. viesis 11.10.2005 11:39

Sravnij h.u.j. s palcom....

Iepazīsities - eksāmens pirms 6 gadiem bija neskaitāmas reizes vieglāks.....

Kāpēc piemēram ASV eksāmenu nokārtot ir daudz vieglāk.? Nav obligāti jāmācās autoskolā - ej un kārto ar savu auto...

181797. viesis 11.oktobris 2005 14:31
0 0 Atbildēt

Nedaudz vēstures par šo tēmu - auto tiesības kārtoju 1977.gada maijā, Rīgā. Tolaik vēl spēkā bija kārtība, kas atļāva auto eksāmenus likt pašmācībā braukt prasmi un teoriju apguvušos. Tā kā tēvs mani auto vadīšanā "dresēja" no 16 gadu vecuma, 18 gadus sasniedzis pie stūres jutos jau itin droši un brīvi. Teorijā, eksāmenu biļetes jau tolaik bija neoficiāli pieejamas autoskolās, un tās es privāti apguvu pie viena autoinstruktora. Autoeksāmeni tolaik, ja nekļūdos, maksāja 2 rubļi, bet auto vadītāja apliecība - 5 rubļi. Tā arī VISA maksa. Teorētiskais eksāmens (biļetes) notika ēkā pie vecā radiotorņa kanāla malā - tur bija kaut kāda autoinspekcijas daļa. 15 minūšu laikā bija pareizi jāatrisina 10 situācijas - pieļaujama bija tikai viena kļūda. Braukšanas eksāmens ar speciāli aprīkotu auto (VAZ 2101 vai 2102) tradicionāli sākās uz kanāla tiltiņa K.Barona ielā. Maršruti bija diezgan līdzīgi - K.Barona iela, Dzirnavu iela, Čakene, Lācplēša, Brīvības, Vaļņu, Aspazijas, K.Barona. Aptuveni tml. rinķī - eksī bija jāizbrauc PIECIEM ekša licējiem. Protams, bija arī citi maršruti, bet manis minētais bija populārākais. Katram brauciens ilga vidēji 5 - 10 minūtes. Man viss izdevās OK, vadītāja apliecību /ar liegumu strādāt algotu darbu/ saņēmu aptuveni nedēļas laikā. Pēc tam, no kāda 1979.gada - autokursi kļuva obligāti. Piebildīšu, ka līdz šim - man 28 gadi pie auto stūres bijuši veiksmīgi , BEZ avārijām , īpašiem pārkāpumiem, sodiem. Fāterīts man savulaik bija slavens trauminstitūta ķirurgs - viņš mani izvadāja pa slimnīcas palātām un parādīja smagus slimniekus ar ieģipsētām rokām, kājām,lauztiem mugurkauliem - traumām autoavāriju rezultātā. Domāju , ka tml. ekskursija klīnikā noderētu katram jaunajam autovadītājam - tas dotu zināmu un saprotamu "materiālu" pārdomām visa mūža garumā kā arī iedvesmu vadīt auto saprātīgi, bez mākslīgi radīta riska un ievērojot CSN prasības. Dzīvība un veselība katram ir tikai VIENA, un to nekad nevajag piemirst. LAI VISIEM JAUNAJIEM autovadītājiem VEICAS !

181798. viesis 11.oktobris 2005 14:41
0 0 Atbildēt

Baac cik visi gudri runaa!!! Besiii!

Toch gribeetos redzeet, kaa tiesiibas shodien noliktu tie, kas likushi 5, 10 un vairaak gadus atpakalj. Un mees paarsvaraa lielaakaa dalja ikdienaa braukaajam ar aptuveni 10 gadus vecaam mashiinaam nejau ar pagaajushaa gada izlaidumu!!!! Domaajat liidzi, tur pat labs shoferis uzreiz nevareetu pierast!!!

181846. viesis 11.oktobris 2005 17:28
0 0 Atbildēt

Sodien liku eksaamenu un izkritu figūrā ar parkoshanos :( Tā lūk :( Diezgan gruti ir kad visu laiku trenējies ar savadakiem gabariitiem. Man bija Audi, ripoja baigi labi un problemas ar sajugu nebija.

181849. viesis 11.oktobris 2005 17:38
0 0 Atbildēt

haha. vaidzetu tajaa izmeeginaajuma braucienaa to audi a3 iemiit griida pa to placi, noraut ruchunjiku galaa utt.. 5 minuutees no riepaam vareetu arii iipashi daudz paari nekas nepalikt:) izmeegjinaajuma brauciens netiek taatad veerteets! peectam pazinjojam ka esam gatavi eksaamenam un ljoti godiigi visu izbraucam - teoreetiski taatad buutu jaatiek pie korkaam:)

181874. viesis 11.oktobris 2005 20:16
0 0 Atbildēt

Vispār jau manuprāt 50% no eksāmena ir atkarīgas no tā, kāds inspektors sēž blakus. Man vismaz ir izveidojies tāds viedoklis. Jo būtībā uz ceļa gandrīz ikkatru nestandarta situāciju var notraktēt kā "DROŠĪBAI" bīstamu (10 punkti).

182068. viesis 13.oktobris 2005 10:56
0 0 Atbildēt

droši vien mani apries, jo esmu vēl piedevām arī sieviete :) Taču, atzīstos, ja man būtu jākārto vēlreiz eksāmens ar tām jaunajām mašīnām un tām ideālajām prasībām, es droši vien nenokārtotu. Jo ikdienā braucu es ar dīzeli, lielu un smagu universāli; kad pārkāpju mazā mašīnītē benzīnniekā, ar viegli spiežamu gāzes pedāli, mašīnīte burtiski lido, un ļoti viegli slēdzamu ātrumkārbu, nu tad man pabraukt ir grūti. Bieži vien man šī mazā mašīnīte noslāpst, nevaru atrast vajadzīgo ātrumu, grūti manipulēt, braucot kalnā, citas "iedarbības ilgums" sajūgam ... nu braukšana sanāk gluži kā mācībniekiem :)

Tāpēc jūtu līdzi jaunajiem censoņiem, un sevišķi viņu vecāku naudas maciņiem.

182151. viesis 13.oktobris 2005 16:48
0 0 Atbildēt

sievietei>>

bet tak jaunaas mashiinas ir diizelji, taapeec jau ats rada probl;eemas, no benziina paariet uz diizeli!!!

182625. viesis 18.oktobris 2005 20:29
0 0 Atbildēt

Laikam jau jaaprot braukt ar vienalga kuru mashiinu. Noliku tiesiibas pirms gada, toreiz uzreiz peec 10 minuuteem paarseedos pie savas mashiinas, protams, citas markas. Un nekas! Taa jau visi - liek ar vienu un tad brauc ar saveejo!

182637. viesis 18.oktobris 2005 22:14
0 0 Atbildēt

Sodien vienu toyotinu redzeju. Baigi izceljas jo tas lielais uzraksts uz saniem. Vaditajs gan bija ar sarkaniem vaigiem un manami satraucies. Atceros ka pats pirms pieciem gadiem liku. Pats jau nebiju labaks. Liku ar audi burbuliti, noliku ar pirmo. Eh ku tas isteniba bija kruts laiks. Pec tam pasam tads bija prieks ka tiesibas jau kabata. Tagad tas liekas pats par sevi saprotjms.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (4.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

193061. viesis 19.februāris 2006 21:28
0 0 Atbildēt

Garamgajeja:

Eksamenu noliku ar 2.reizi, 1.reizi neapstajos pie STOP zimes, cels bija brivs un tik uz priekšu. Masinas gabaritus ir izjust loti viegli, figuras izbraukt bez problemam. ja autoskola instuktors ir iemacijis braukt, tad bez problemam var rullet!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti