Rīgas luksoforiem vairs nebūs zaļā mirgojošā signāla 96

 
13.oktobris 2005 15:55

Ņemot vērā to, ka Latvijai ir saistoša Eiropas Ekonomiskās komisijas Iekšzemes transporta komitejas Konvencija par ceļa zīmēm un signāliem, Rīgas domes Satiksmes departaments satiksmes drošības paaugstināšanai jaunbūvējamos un rekonstruējamajos luksoforu objektos pakāpeniski ieviesīs satiksmes regulēšanā jaunus, valsts standartam atbilstošus luksoforus, kuriem nebūs zaļā mirgojošā luksofora signāla pirms dzeltenā signāla ieslēgšanas.

"Kā rāda citu pasaules valstu pieredze, tādējādi tiks samazināta ceļu satiksmes negadījumu norises iespējamība, jo reizēm daļa autovadītāju, ieraugot zaļo mirgojošo signālu, nevis samazina ātrumu un apstājas, bet gan palielina ātrumu un paātrināti šķērso krustojumu gaismas signālu maiņas brīdī, tādējādi radot sadursmes briesmas.

Mirgojošā zaļā gaisma līdz šim Latvijā tika lietota kā brīdinošs signāls, kas vēsta par signālu maiņu, bet diemžēl tiek panākts pretējs efekts – zaļais mirgojošais signāls nevis savlaikus liek vadītājiem apturēt transportlīdzekli, bet gluži pretēji – mudina palielināt ātrumu, lai ātrāk pārbrauktu krustojumu. Zaļajam signālam mirgojot, kā tas ir līdz šim uzstādītajos luksoforos, ir īsi laika periodi, kad luksoforā signāla nav vispār, un arī tas var veidot satiksmei bīstamas situācijas, ja vadītāja skatiens satiksmes plūsmā tieši tad ir vērsts uz luksoforu," paskaidro Satiksmes departamenta direktora vietnieks Edgars Strods.

Situācijā, ja netiek izmantots zaļais mirgojošais signāls, bet uzreiz iedegas dzeltenais, tas tiek uztverts kā brīdinošs, drīzāk aizliedzošs signāls. Programmējot luksoforus atbilstoši jaunajam standartam bez mirgojošās zaļās gaismas, tiks panākts autovadītājus disciplinējošs efekts. Iedegoties dzeltenajam gaismas signālam, autovadītāji būs motivēti pieņemt lēmumu apstāties.

"Pie tam satiksmes drošības nolūkos signālplāns, mainoties luksoforu signāliem, nodrošinās laika intervālu, kad luksofora sarkanās gaismas signāls deg vienlaikus pilnīgi visiem autotranspotra kustības dalībniekiem visos virzienos," uzsver Edgars Strods. Lai luksoforu darbība būtu saskaņota ar autotransporta plūsmu izmaiņām dažādos diennakts laikos, luksoforu kontrolleros (iekārtās, kas nodrošina luksoforu darbību – signālu ieslēgšanu un izslēgšanu) tiks ieprogrammēti vairāki signālplāni, kuri secīgi tiks pārslēgti diennakts laikā. Šie luksofori atbildīs valsts noteiktā standarta "Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori" prasībām. Šis standarts ir izstrādāts, pamatojoties uz Eiropas Ekonomiskās komisijas Iekšzemes transporta komitejas Konvenciju par ceļa zīmēm un signāliem, kas ir saistoša visām konvencijas dalībvalstīm, to skaitā Latvijai, kā arī uz citu valstu pieredzi un speciālistu atzinumiem. Pārmaiņas luksoforu ciklu darbībā atbalsta Valsts ceļu policija, Ceļu satiksmes drošības direkcija, kā arī A/S "Latvijas valsts ceļi".

Rīgas domes Satiksmes departaments

 
Visi komentāri
 
182125. viesis 13.oktobris 2005 16:02
0 0 Atbildēt

Nu saaksies bremzeeshana pedeejaa briidii, gatavojiet peecpuses cieniijamie autobrauceeji.

182127. viesis 13.oktobris 2005 16:04
0 0 Atbildēt

[censored]

182128. viesis 13.oktobris 2005 16:06
0 0 Atbildēt

Palasiet Celju satiksmes noteikumus!!! Jums tas visAS ZIIMES UN LUKSOFORI IR JAANOMAINA LIIZD 2006 GADA 1 JANVAARIM!!!! Takaa tie kas nebuus nomainiiti atomatiski ir speekaa neesoi :P

182130. viesis 13.oktobris 2005 16:08
0 0 Atbildēt

Nav nemaz tik suudiiga ideja!

Bus vienkaarshi jaamaina braukshanas stils nedaudz un tuvojoties krustojumam jaabuut gatavam, ka paarsleegsies signaals! Citaadi tagad tieshaam pie mirgojosha zaljaa visi palielina aatrumu...

Vienaa vietaa Riigaa taa jau ir, bet nevaru atcereeties kur...

Sveicee taa ir pilniigi visos krustojumos!

182131. viesis 13.oktobris 2005 16:09
0 0 Atbildēt

Cerams ar gajeju parejam ari beidzot tiks gala un tas bus atbilstoshi eiropas noteikumiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

182132. viesis 13.oktobris 2005 16:11
0 0 Atbildēt

Zaļais patiešām var nemirgot, bet kāpēc visiem vienā momentā sarkanais, tas man nav skaidrs! Tad vispār atceļam dzelteno ka nevajadzīgu signālu vai varbūt papildinam visu ar vēl vienu papildus 4.signālu?! Normāli, ka slēdzas zaļš, dzeltens, sarkans un tajā mirklī, kad ir sakanais, tad otriem ieslēdzas dzeltenais (pie kura nedrīkst uzsākt braukt!!!) un tad zaļais - neredzu problēmu un bīstamību! Mani kretinē (tātad rada agresiju:)) kad visiem 5 sekundes deg sarkanais, -tas tikai veido sastrēgumus un nevajadzīgi samazina krustojumu caurlaidību.

182133. viesis 13.oktobris 2005 16:12
0 0 Atbildēt

vareetu buut jociigi, kad stiep kaartiigi... a te BAAC! Peekshnji jau dzeltens. :) Bet ar laiku pieradiis. Mosh buus kaa citur, ka no sarkanaa uz zaljo buus pa taisno?

182135. viesis 13.oktobris 2005 16:15
0 0 Atbildēt

uz bauskas ielas paarvads paar u gatvi ir taads luksafors, pilniigaa pakaljaa..... visi tio dod virsuu pie taa dzeltenaa, un pareizi dara, jo tev purnaa iedegoties dzeltenajam ja tu brauc uz 50 un aizmugureejais ir diezgan tuvu tad nav labi bremzeet. Korkji arii manupraat palielinaasies, jo kameer veel mirgoja, paaris auto tika paari, a tagad visi metiis pa meemajiem.

182137. viesis 13.oktobris 2005 16:16
0 0 Atbildēt

Piekriitu tiem, kas saka, ka regulaari viens otram ieskries aizmuguree. Vismaz viens taads luksofors Riigaa ir- netaalu no Kates meebeleem Purvciemaa. Vakar braucu tur un pa gabalu redzu, ka deg zaljais, pirms manis viena mashiina un peekshnji vinja dod pa meemajiem. Es arii. Nesapratu, kas par lietu, jo zinaaju, ka zaljam pazust bija paaragri. Tas vienkaarshi nemirgoja. Labi, ka sabremzeejos un aiz manis nebija, kas iesveetiitu manu aizmugureejo bamperi. Bet kas buutu, ja buutu? Kameer vadiitaaji pieradiis, tikmeer manupraat buus vairaak avaariju, kas saistiitas ar "distances neieveeroshanu".

182138. viesis 13.oktobris 2005 16:16
0 0 Atbildēt

to Yukki: Sarkanais jau tagad lielaakajos krustojumos deg vienlaiciigi...

to White_Trash: Sveicee viniem pie taa ka nemirgo zaljais vel daudzos krustojumos ir uzstaadiitas arii kameras, kas nofotograafee tos, kas nepaspeej apstaaties... :)

182139. viesis 13.oktobris 2005 16:22
0 0 Atbildēt

Kad zalais mirgo, tad vismaz daudz maz var prognozet parejo ricibu. A ja momenta nomainisies, ta priekshejie metis pa naziem un buus buc... Vienlaicigie sarkanie tikai korkus vel vairak palielinas.

182141. viesis 13.oktobris 2005 16:31
0 0 Atbildēt

Nu bet kur rodas tie idioti kas šito izgudro? Tiešām nav nekā labāka viņiem ko darīt? Kkāds ārprāc!

182142. viesis 13.oktobris 2005 16:31
0 0 Atbildēt

Spaanijaa nevienam luksoforam nav mirgojoshaa zaljaa. Toties, dzeltenais ir daudz ilgaaks kaa mums. Bet mums uzstaada luksoforus ar dzeltenaa garumu taadu pashu, kaa parasti un vadiitaaji nespeej ne normaali sabremzeet, ne peec noteikumiem izbraukt to krustojumu, ja tikai vinu skatiens nav visu laiku pieveersts luksofora signaaliem. Riigaa jau ir daudzi shaadi luksofori, bet manupraat visos vinjos ir jaapaildzina dzeltenaas gaismas degshanas laiks.

Un dzeltenais pie paarsleegshanas no sarkanaa uz zaljo arii ir pilniigi lieks - faktiski, daudzas mashiinas startee uz sarkano deel' shiis "fiichas".

182143. viesis 13.oktobris 2005 16:35
0 0 Atbildēt

Taa vien šķiet, ka, kamēr pieradīs pie šīs fīčas, kādus pāris mēnešus patiešām būs "vilcieniņu" ēra. Ja to vēl ieviesīs ziemā, tad vispār būs jautrība :-)

182145. viesis 13.oktobris 2005 16:38
0 0 Atbildēt

Visos jaunajos luksoforos jau ir ieviesta - vari braukt treneeties, kameer ziema nav pienaakusi :)

182146. viesis 13.oktobris 2005 16:40
0 0 Atbildēt

Visam varētu piekrist, bet tikai dzelteno gan varēja paildzināt vismaz līdz 7-8 sek.

182147. viesis 13.oktobris 2005 16:41
0 0 Atbildēt

nu, 7-8 sek ir gan stipri pa daudz. Buus tas pats, kas ar mirgojosho zaljo :)

182148. viesis 13.oktobris 2005 16:41
0 0 Atbildēt

Nezinu, visi te kliedz par to iebraukšanu pakaļā un straujo bremzēšanu, bet vai tikai tomēr nav tā, ka pie dzeltenā drīkst iebraukt krustojumā, ja droša apstāšanās nav iespējama.

Norvēģijā tas noteikti ir tieši tā - pie dzeltenā var nebremzēt, ja kāds var ieskriet pakaļā. Rekur ir pat likums: www.lovdata.no/cgi-wift/ldle...010-0001.html, paragrāfs 24.4

P.S. Šeit vismaz kulturāli cilvēki pulcējas. Kas par dumju taurēšanu notiek Delfos, šausmas!

182153. viesis 13.oktobris 2005 16:49
0 0 Atbildēt

iisteniibaa nav slikta doma, protams ja visu saconfigo praatiigi. laikam taisniiba par to ka visi dod ruchkaa lai paarvilktu paari...

gribeetu oponeet tam ka pie mirgojosha zaljaaa var prognozeet ko priekshaa braucoshais dariis. par cik meedz CP draazt arii par iebraukshanu krustojumaa pie mirgojosha zaljaa, tad praatiigaakie to ieraugot bremzee. un prognozeetaajs ka prieksheejais dos ruchkaa smuki ieliek praatiigajam aanaa...

182157. viesis 13.oktobris 2005 16:54
0 0 Atbildēt

Pirmo reizi dzirdu, ka menti shtraafee par iebraukshanu krustojumaa, kad raustaaz zaljais 8o)

182158. viesis 13.oktobris 2005 16:56
0 0 Atbildēt

Kartejais murgs

182160. viesis 13.oktobris 2005 16:58
0 0 Atbildēt

Ungaarijaa redzeeju, ka pie luksoforiem pielikta ciparniica. Tjipa raada sekundes, cik ilgi veel zaljais buus. Pie reizes kautko shitaadu vareeja izgudrot.

182161. viesis 13.oktobris 2005 17:01
0 0 Atbildēt

ieraugot uz ciparniicas veel dazhas sekundes noteikti spiestu atkal griidaa :):):)

182163. viesis 13.oktobris 2005 17:02
0 0 Atbildēt

Dzeltens tāpat kā sarkans ir aizliedzošais signāls = mentiem paveras jaunas kases iespējas :( Nepaspēji nobremzēt, iebrauci krustojumā pie dzeltenā (aizliedzošā) maksā un pelni punktus

Bet cilvēks ir tāds radījums kas pie visa pierod :)

182164. viesis 13.oktobris 2005 17:05
0 0 Atbildēt

Jā, mēs pieradīsim ātri, mēs vismaz par to zināsim, bet cik daudz cilvēku ziņas nelasa principā? Un vai mūsu likuma sargi tam ir gatavi? Vai nesāksies bizness uz iebraukšanu krustojumā pie dzeltenā, kas līdz šim principā skaitījās pārkāpums? Un ticiet man kungi, lai vai kā "vagoniņu ēra" sākas! Gatavojiet KASKO!

182167. viesis 13.oktobris 2005 17:10
0 0 Atbildēt

šodien noslēdzu jauno KASKO līgumu, mana pakaļa piesegta :)

182169. viesis 13.oktobris 2005 17:13
0 0 Atbildēt

Paldies, es jau izbaudīju ko nozīmē šie luksofori. Tādi tagad ir uz Deglava ielas atjaunotajā posmā. Ka tev degungalā bez jebkādas brīdināšanas pēkšņi ierubījas dzeltenais esi spiests mest pa mēmajiem ka kauc vien. Pretējā gadījumā:

1) Arvien vairāk parādās tādi umkas kas uzsāk braukt nevis tad kad viņam ir ieslēdzies zāļais, bet tad kad šķērsām esošajai ielai izslēdzas zaļais. Tātad reāli viņš uzsāk braukt pie sarkanā. Pārkāpums rupjš un acīmredzams, bet kad tu šitādam ieliksies sānos tad ej nu pierādi ka nebiji vainīgs;

2) CP to vien tikai vajag lai tagad pārvietotos ar kases aparātiem aiz krustojumiem ar intensīvu kustību. Pie katra dzeltenā vismaz pāris "klientu". Savukārt ja atcels sodu par iebraukšanu krustojumā pie dzeltenā (aizliedzošā luksofora signāla) tad visi durs pāri pie dzeltenā ka nemetas.

Ceru ka kļūdos. Bet pirmajā laikā būs ziepes... Visādi savādāk jaunie luksofori ir OK - spilgti un pārredzami. Tikai ar to režīmu programmēšanu ir auzas pagaidām. Ja brauc vakarā virzienā no centra pa Deglava ielu: Apstājies pie Ilūkstes ielas krusta pie sarkanā (vecais luksofors). Tad kad tur ieslēdzas zaļais sāc braukt un pusceļā līdz nākamajam luksoforam redzi ka nākamajā luksoforā ieslēdzas sarkanais. Tātad atkal stāvam. Kamēr stāvam redzam ka tālāk vēl nākamajā ir zaļais, kurš protams izslēdzas tad kad esi beidzot ticis pusceļā līdz tam. No rītiem centra virzienā vēl ir puslīdz normāli.

182171. viesis 13.oktobris 2005 17:17
0 0 Atbildēt

Drausmiigi besii araa, kad gruuti izdariit kreisos pagriezienus lielaa satiksmes intensitaatee (piikja stundaas), jo luuk, tie kas brauc preteejaa virzienaa taisni, parasti pie dzeltenaa veel turpina braukt krustojumaa iekshaa. Spilgts piemeers ir paardaugavaa aiz salu tilta, kur autovadiitaaji grib nogriezties uz vieniibas gatvi lai brauktu taalaak uz jelgavas pusi, bet to biezhi traucee dariit no juurmalas puses braucoshaas mashiinas, kuri neieveero to pashu dzelteno, kur nu veel mirgojosho zaljo signaalu.

182172. viesis 13.oktobris 2005 17:20
0 0 Atbildēt

Nekad nevar zināt kas rīt notiks, jūs var arī uzstumt virsū priekšējam, un tad jau piedodiet, bet nekas jums civiltiesiski nepienākas, un savu OCTA varat iebāzt.. un nevienu neinteresē, ka jūsu dupsis ir saīsināts pa metru, bet deguns tikko pieskāries priekšējam. Un lai arī mans auto nav jauns un dārgs, vienalga ir KASKO, diemžēl jau no rūgtas pieredzes saku.

182180. viesis 13.oktobris 2005 17:33
0 0 Atbildēt

Man gan liekas ka tagad zinot ka ari shkjjeersojoshajiem buus sarkanais veel kadu mirkli bus arvien vairaak brauceeju pie sarkanaa.

Man godiigi povers, kaa tie signaali sleedzas ja buushu ar ar 50 - 60 km/h 10 -20 metru attalumaa pa meemajiem nemetiishu un braukshu taapat kaa tagad pie mirgojosha zaljaa. Un taapat ja vajadzees piespiediishu gaazi nevis bremzi.

Un tie kas domaa savadaak var iet ieskrieties. CP mani sevishkji nesatrauc - neesmu tik neuzmanigs vadiitaajs.

182182. viesis 13.oktobris 2005 17:34
0 0 Atbildēt

Ahaa... beidzot post-factum uzzinaam par sho lietu. Bija jau sanaacis 2x strauji bremzeet pie shitaa sviesta. :(

Kaads ir iefikseejis vai tas dzeltenais ir ilgaaks nekaa vecajiem vai tikpat iiss? Ja nee, tad reaala barotava mazajiem zalajiem...

182187. viesis 13.oktobris 2005 17:42
0 0 Atbildēt

Forši!

182190. viesis 13.oktobris 2005 18:05
0 0 Atbildēt

Tas ir kaut kaads apsurds! Man mirgojosha zaljaa gaisma tieshi liek samazinaat aatrumu, lai vareetu mieriigi nobermzeet, bet tagad bus jaadod pa meemajiem, lai policsiti nesastaditu protokolu par braukshanu pie dzeltenaa!!! Shock!!!!

182191. viesis 13.oktobris 2005 18:10
0 0 Atbildēt

Naaks ziema, ielas bus slidenas, un tad tik saaksies... Priekshaa kaads ''pediks'' uzdos pa meemajiem un aiiizzzziet pakaljaa!

182194. viesis 13.oktobris 2005 18:18
0 0 Atbildēt

Vareetu padomaat, ka kaut kas mainiisies. Tagad vienkaarshi spiediis griidaa, kad iedegsies dzeltenais :) Jo slimiiba "Es arii veel paspeeshu" ir paaraak dzilji daudzos idiotos ieperinaajusies. To var noveerot burtiski pie katra krustojuma, zaljais mirgo, visi brauc paari un nemaz netaisaas apstaaties, dzeltenais deg, visi vienalga pofigaa mauc paari, iedegaas sarkanais un veel kaads iipashi gudrais pamanaas paarskriet, kaut aari no krustojoshaas ielas saak braukt auto. Un nedo dies laiciigi nobremzeet un apstaaties, tevi nolamaas peedeejiem vaardiem.

182195. viesis 13.oktobris 2005 18:22
0 0 Atbildēt

a tipa tagad nebus avāriju,tagad visi liks pa bremzēm takā negudri

182196. viesis 13.oktobris 2005 18:23
0 0 Atbildēt

viesim 18:10, lai nebuutu "aiiiziet pakaljaa", nevajag buut "pegjikam" un vajag distanci ieveerot.

182197. viesis 13.oktobris 2005 18:30
0 0 Atbildēt

Jaunie luksofori: Saharova un Deglava krusts, Ulbrokas un Deglava krusts, es braucot skatos uz gājēju luksoforu, tiklīdz tur sāk mirgot, tātad skaidrs man uzreiz no zaļa būs dzeltenais. Protams ļoti jāskatās uz priekšā braucošajām un aizmugurē braucošajām automašīnām, ko darīs tās. A tā ja to neievēro, tad jau pie dzeltenā sanāk :)

182199. viesis 13.oktobris 2005 18:38
0 0 Atbildēt

"reizēm daļa autovadītāju, ieraugot zaļo mirgojošo signālu, nevis samazina ātrumu un apstājas, bet gan palielina ātrumu un paātrināti šķērso krustojumu gaismas signālu maiņas brīdī, tādējādi radot sadursmes briesmas."

pilniigas mulkiiibas!!!!!

182205. viesis 13.oktobris 2005 19:42
0 0 Atbildēt

nav muljkjiibas - pilniiga taisniiba.

182206. viesis 13.oktobris 2005 19:47
0 0 Atbildēt

A luksoforus vajag izmest un piekart ciparnicas ar ciparinjiem no 0 lidz 100 nu tjipa cik latu dabon sodu par iebrauksanu..

127.0.0.1 212.93.97.204

SEC-SGHC100G/1.0 UP.Browser/5.0.5.1 (GUI)

182207. viesis 13.oktobris 2005 19:49
0 0 Atbildēt

nedomaaju, ka menti varees maseet par dzelteno tagad. Bik citi apstaaklji. Galvenais ir nemiizt!!! Un, kad ieraugi dzelteno, meegjinaat paspeet pirms sarkanaa!!! :):):)

182208. viesis 13.oktobris 2005 19:52
0 0 Atbildēt

es pie zaļā mirgojošā vados pēc apstākļiem. Ja ātrums ir liels un esmu pietiekoši tālu no krusta tad bremzēju. Ja attālums nav vairs liels un kāds astē sēž - duru pāri.

Ja ātrums nav liels un riktīgi redzu ka pāri tieku - braucu. Ja nē - stop. Un pofig ka kāds kauko lamājas.

182209. viesis 13.oktobris 2005 20:02
0 0 Atbildēt

Ko var muldeet par to ka liks straafi par to ka brauc paari ja deg dzeltenais signaals sods ir tikai un vieniigi tad ja iebrauc pie sarkanaas gaismas nesen veel pa TV5 raidiijumaa celu policija raadiija cilveekus kas brauc paar sarkanajam un tikai tad bija sods. padomaajiet tacu logiski ja iedegas dzeltenais kad esi 5m pirms krustojuma ir jaabuut pilniigi stulbam lai tad apstaatos jaapstaajas tad ja braucot apmeeram uz 50KMH 20m pirms luksofora iedegas dzeltenais.

182210. viesis 13.oktobris 2005 20:07
0 0 Atbildēt

cik tas ir reali? es braucu uz 50 km/h un 30 metrus man priekshaa veel deg zalais.. tad hlabis, paliek 15 metri un dzeltenais...? kas talak??

182213. viesis 13.oktobris 2005 20:42
0 0 Atbildēt

Un kur palika fotoelementi kaa citaas eiropas valstiis? Vai Latvijaa ir jaauzskata, ka suudiigi programmeetaaji?! Tie nevarees tikt galaa ar shaadu uzdevumu?

182214. viesis 13.oktobris 2005 20:59
0 0 Atbildēt

*******ing wrong

182215. viesis 13.oktobris 2005 21:00
0 0 Atbildēt

sviests!!!!! mani jau šitāds luksofors uz bauskas ielas pārvada ir vairākas reizes paspējis izbesīt :|

brauc mierīgi savā nodabā, deg zaļš, pavisam nedaudz palicis, a te pēkšņi bez jebkāda brīdinājuma dzeltens un sarkans + kamēr vēl laiks kamēr izdomā ka jābremzē.. avārijas būs daudz dēļ šitā marazma :|

182218. viesis 13.oktobris 2005 21:09
0 0 Atbildēt

tas ir pilnīgs sviests, nekļusim par mazpilsētu, nav iespējams ar tādiem luksaforiem sadzīvot un nevar saprast kādu gaismu viņš izmetīs. ej nu mini.

182222. viesis 13.oktobris 2005 21:32
0 0 Atbildēt

pilnīgi varu iztēloties šādu ainu: braucu, braucu, viss ir jauki. braucu kā super godīgs, visu mūžu pat pagriezienus esmu rādījis, braucu, skatos priekšā luksafors. piebraucu kādu 10 metru attālumā, paskatos kā godīgam šoferim pieklājas un skaidri redzu, ka zaļā gaisma, tad natgriežu skatienu uz ceļu un braucu pāri. tad izrādās, ka tieši tajā sekundē, kad novcērsos, iedegās dzeltenais. otrā pusē stāv CP un man pēcāk paskaidro, ka esmu vislielākais nelietis uz pasaules un izraksat jauku protokolu un ej tu kādam tad iepūst, jo mūsu dārgā CP jau nu tiešām būs pēdējā, kas vērtēs vai tas ir atbilstoši situācijai vai nē. Tātad: ja zaļais nemirgo, tad jābūt biku ilgākam dzeltenajam un nedrīkstētu būt, tā ka uzreiz pēc definīcijas vainīgs, ja tieši ielido pie dzeltenā, bet jāskatās pēc situācijas godprātīgi.

182228. viesis 13.oktobris 2005 22:58
0 0 Atbildēt

ja maina tad lai mina visus viena nakti, jo ej nu vels sazin vai sis mirgos vai ne, un tad ka mauks viens otram pa aani, tad bus jautriba. es jau ari pilnigi noteikti pielauju ka pie mums bus ta, ka braucot teiksim pa brivibeni virziena no centra, teiksim uz krusta ar dzirnaveni strada pa vecai modei, pie krusta ar lacplesa ari pa vecai modei a peksni pie stabenes pa jaunai modei un cilveks ka jau pieradis maukt pa vienai sistemai tur panem un iemauc prieksastavosajam purkski. vot takie piragi

182231. viesis 14.oktobris 2005 0:12
0 0 Atbildēt

Padoms visiem visiem - nekad neatzīstiet, ka braucāt pie dzeltenā vai sarkanā. NEKAD!!! Jāsaka - braucu, bija zaļais brīdi pirms krustojuma, par tālāko nezinu, jo uz ceļu arī jāskatās. Un braukt, neskatoties uz ceļu, ir bīstami... Un mašīnas ir dažādas, vairumam vienkārši nav iespējams redzēt luksaforu no 5-10 m attāluma. Par luksaforu pretējā pusē var teikt, ka arka priekšā.

Daži CPisti ir normāli, bet daži, ar kuriem nācies saskarties, rosina vēlmi viņus čakarēt, čakarēt... tas Latvijā ir ekskluzīvi, ka kāds nospārda policijas auto. Citās valstīs tauta jau sen būtu paplucinājusi CPistu autoparku.

182232. viesis 14.oktobris 2005 0:18
0 0 Atbildēt

neerti!

182233. viesis 14.oktobris 2005 0:47
0 0 Atbildēt

kaapeec taa ? manupraat eiropaa vareetu labaak paarnjemt muusu pieredzi. Man patiik muusu sisteema.

182234. viesis 14.oktobris 2005 7:29
0 0 Atbildēt

Tieši tā , somu paziņas kas bija atbraukuši teica, ka zaļā mirgošana ir sasodīti laba fīča. Un es arī tā uzskatu. Kaut vai piemēram sāc stiept no iepriekšējā krusta un ieraugi , ka nākamais sāk mirgot, var uzreiz nomest gāzi un ietaupīt degvielu.

182235. viesis 14.oktobris 2005 8:26
0 0 Atbildēt

tagad mentiem buus vairaak iespeejas draazt shoferus par krustojuma shkjeersoshanu pie neatljauta signaala - tu naac ar 50 km/h un peekshnji iemetaas luxoforaa dzeltenais. Nu neko - shauj paari ...

a iedomaajies kas botiktu uz baronenes ja tagad pazustu zaljais mirgojoshais ? :)

182237. viesis 14.oktobris 2005 8:59
0 0 Atbildēt

Cik esmu lasījis gudras grāmatas, tad lielākā daļa avāriju rodas no tā ka vadītājs nav spējis paredzēt situāciju un adekvāti reaģēt. Pareizi reaģējot praktiski jebkuru avāriju ir iespējams novērst. Cita lieta - kāpēc nevarēja paredzēt - neprognozējama cita satiksmes dalībnieka rīcība (izskrēja gājējs uz ceļa tieši zem riteņiem), vadītāja neuzmanība vai pieredzes trūkums..... (Citēju to pašu leģnedāro Zasadas grāmatu, arī krievijas interneta resursus par kontravārijas braukšanu)

Un tieši tāpēc ceļu ierīkotāji cenšas apgādāt vadītāju ar informāciju par stāvokli uz ceļa. Citur ir pat tablo, kas brīdina ja migla, ceļš apledojis utt.

Mirgojošais zaļais sniedz vadītājam papildus informāciju. Tāpēc viņam ir vairāk laika pieņemt lēmumu. Nav strauji jābremzē. Tāpēc tas dod daudzus labumus.

Un arī tas, ka pie mirgojošā kāds uzdod gāzi un pārbrauc krustu nemaz tik slikti nav, ņemot vērā korķus, kas valda rīgas ielās. Pie katra luksofora cikla kāda lieka mašina paspēj izbraukt.

Protams ka ir cilvēki, kuri "spekulē" uz šo mirgojošo un brauc pat pie sarkanā pāri. Bet te nu būtu darbs CP ar kamerām.

Kāpēc neviens neņem vērā Jelgavas pieredzi ar šādiem pēkšņi parslēdzošiem luksoforiem? Pat pie jelgavas mazās kustības intensitātes tajos ir ļoti daudz avāriju...... Ne jau viss kas ir eiropā mums akli jāpārņem!

Kas attiecas par braukšanu pie dzeltenā.

Problēma ir tajā faktā, ka nekur likumos nav noteikts kas ir strauja bremzēšana. Tāpēc punkts, kurš atļauj braukt pie dzeltenā ir strīdīgs un interpretējams. Diemžēl...

Bet punkts kurš aizliedz braukt pie dzeltenā gan ir konkrēts un neapstrīdams. Pārbrauksi pie dzeltenā - bet kā pierādīsi mentam, ka tev bija strauji jābremzē, lai apstātos, ja nekur nav definēts kas tas ir???

182240. viesis 14.oktobris 2005 9:13
0 0 Atbildēt

Ak jā... Ja jau gribēja eiropas un pasaules pieredzi pārņemt - varēja atļaut labo pagriezienu pie sarkanā. Daudzās vietās tas ir atļauts un nekas.

182241. viesis 14.oktobris 2005 9:15
0 0 Atbildēt

Pilnīgi nepiekrītu šīm izmaiņām!!!!! Kādu laiciņu nodzīvoju Jelgavā un tur pie centrālās pasta ēkas bija krustojums, kur vēl joprojām, domājams no Padomju laikiem, bija saglabājies luksofors, kas darbojās pēc šīs sistēmas zaļš>dzeltens>sarkans. Avāriju bija neskaitāmi daudz, jo tad sanāk tā, ka, ja brauc divi autovadītāji pa abām ielām un redz dzelteno signālu pieņem, ka paspēs un ... :(( Ja ir zaļais mirgojošais, tad sarkanais deg nedaudz ilgāk un tiešām var paspēt. Protams risinājums ir, ja gaismas abos luksoforos nemainās vienlaicīgi, bet ar laika nobīdi es ceru, ka tāda sistēma arī būs. Citādi es galīgi nepiekristu, ka tas uzlabos kautko!

182243. viesis 14.oktobris 2005 9:24
0 0 Atbildēt

Jā, sanāca pabūt Jelgavā... Pretīga sajūta, kad esot netālu no krustojuma nezini vai vari braukt droši vai būs jāpaspēj sabremzēties. Līdzšinējā sistēma bija viennozīmīgi labāka, bet protams mūsu augšas nedomājot dara visu, lai līstu ES pakaļā (sorry). Ir jau savi plusi un mīnusi kā vienam tā otram risinājumam, taču mirgojošajam zaļam nav tikai negatīva ietekme kā tas ir uzsvērts rakstītajā, pozitīvā tomēr ir vairāk. Pilnīgi piekrītu Ronaldam. Pēc dažiem piedzīvojumiem uz savas ādas uzskatu, ka labāk ir pasteigties ātrāk pārbraukt, ja var paspēt iebraukt krustojumā vēl pie zaļā (mirgojoša), nekā strauji bremzēt. Īpaši sākuma periodā pēkšņa dzeltenā iedegšanās pilnīgi noteikti lielākajā daļā vadītāju izsauks straujas bremzēšanas efektu. Un par kādu vēl distanci mēs varam runāt pārblīvētajās Rīgas ielās??? Nu jā var jau ieturēt drošo distanci, kas ļautu nobremzēt jebkādos neparedzētos apstākļos un tik laist visus pēc kārtas sev priekšā un veidot 3x garākus sastrēgumus... Tomēr mēs visi paļaujamies uz to, ka priekšā braucošais būs daudz maz prognozējams. Vienvārdsakot galīgi nepārdomāts piegājiens no valstvīru puses.. kā parasti.

182244. viesis 14.oktobris 2005 9:29
0 0 Atbildēt

Atbalstāma ideja.

182249. viesis 14.oktobris 2005 9:47
0 0 Atbildēt

Ideja ir pilnīgi ok! Atbalstu!

Raiciks.

182253. viesis 14.oktobris 2005 10:03
0 0 Atbildēt

"..luksoforu kontrolleros..", var redzēt kādi spečuki strādā valsts struktūrās, pat tādu elementāru vārdu kā "controller" nevar iztulkot pareizi :-D. Man patiktos dzirdēt, ka to iekārtu sauc par luksofora vadības bloku.

182255. viesis 14.oktobris 2005 10:11
0 0 Atbildēt

Man interesee kas dariisies pa ziemu kad nebuus iespeejams tik vienkaarsi nobremzeet. Buus jautri!!!

182256. viesis 14.oktobris 2005 10:16
0 0 Atbildēt

Vakar pa TV bija sizets par to kaa SAT DEP izplaanojis un izbuuveejis beernu ratinu nobrauktuves uz trepeem Riigas ielaas, tas bija vienkaarsi 3,14zdec. Un tad arii paraadiija 2-as aptuveni 20 gadiigas spidrilkas no taa pasa SAT DEP un vinju sniegtaas atbildes arii bija KAUTKAS!!! Un tagad saprotu, ka tur vairs nav ko briiniities par katru plaanoto un neplaanoto SAT DEP riiciibu - dir$@@!

182261. viesis 14.oktobris 2005 10:27
0 0 Atbildēt

Ideja nau slikta bet kameer cilveeki iemaaciisies domaat kaa Magistrs tameer visos servisos buus darbs. (Vismas kaut kads plus)

182262. viesis 14.oktobris 2005 10:39
0 0 Atbildēt

nuu mani tikkai interesee kaa shajaa gadiijuma varees veikt kreisos pagriezienus vietaas kur tas jau ta abija gruuti izdaraams ( piemeeram no P. Brieza ielas uz Hanzas ) pa zalo mirgojosho veel vareeja dazas mashiinas nogriezties, a tagad laikam buus taa ka pa vienai labi ja paspees. Nu buus buus deel shaa pasaakuma jaun korki un arii avaariju skaits vismaz saakumaa domaaju ka noteikti palielinaasies nevis samazinaasies.

182264. viesis 14.oktobris 2005 10:44
0 0 Atbildēt

Nu kartejais idiotisms, ja mirgo zalja gaisma es speju adekvati noreagjet un pienjemt lemumu apzinoties, ka CSN man aljauj iebraukt krustojuma pie mirgojoshas gaismas, ja nevaru apstaties neapdraudot citus ( nu kautkaa taa ) , bet kas tad tagad bus, braucu ar 50km stunda ( kads ir bremzeshanas celsh pienjemot sausu laiku un labas riepas) ?.... un tagad modelejam situaciju, 5 m pirms krustojuma ( tiesi taa tagad jau notiek Ulbrokas Un Deglava ielas krusta) peksnji iedagas dzeltena gaims, kas Pec CSN man aizliedz iebraukt krusojuma, ko daru es ar savam labam riepas, labo reakciju lieku pa naziem, opis 30 gadus braicis svetdiena pec piena zin, ka mirgo zalja un tad dzeltena, kas notiek, kad es nolieku pa naziem....pareizi bums.

Tas bija siks ieskicejums, rezumejot visu varu pateikt to kas to izdomaja ir idiots, tie kas to ieviesis idioti un sistema ir idiotiska un RD Satiksmesdepataments uzprasas uz skritulslidu pari katram, jo no satiksmes organizeshanas nejedz neko!

182265. viesis 14.oktobris 2005 10:44
0 0 Atbildēt

Tā tad ir liela stulbība, tāds luksofors jau ir uz krasta ielas pie 13. janvāra ielas, normāli braucu skatos zaļš, pēkšņi 20 m pirms krustojuma dzeltens un tad pēc 0.5 sek uzreiz sarkanais, tātad tagad ceļu policijai būs vairāk pārkāpēji, kas brauks pie sarkanā signāla? Jo dzeltenais ir tik īss, ka nevar paspēt apstāties ja esi 20 m pirms luksofora, bet pabraucot tam garām jau ir tas ir sarkans... :(

182272. viesis 14.oktobris 2005 11:16
0 0 Atbildēt

nu, ar to distanci riigaa arii ir taa, kaa ir (viens jau te teica) - es parasti ieturu normaalu distanci, lai vareetu sabrenzeet, bet tajaa pashaa laikaa man priekshaa ielie kaads, kuram taa ditance ir pie vienas vietas un veel saak bremzee... nu jaa... manupaat shitas ir kaarteejais muljkjiigais leemums no augstaakstaavosho puses... laikam buus jaaiegaadaajas kaads lidaparaats, lai nav pa riigu turpmaak jaabendee nervi un jaabaidaas no ieskrieshanas autinjam aizmuguree (vai nu man, vai es kaadam)... nja, galiigi garaam shitas ir, manupraat...

182276. viesis 14.oktobris 2005 11:27
0 0 Atbildēt

Iestājoties ES esmu daudzām izmaiņām sekojis, kas tiek ieviestas sakarā ar to. Bet vēl nevienu pārdomātu pasākumu neesmu redzējis no mūsu valstsvīru puses. Tāpēc varu teikt visiem diskutētājiem šeit: "Nav vērts šeit diskutēt un tērēt $$$...laiku, jo neviens mūsos, iedzīvotājos, neklausās un nerespektē. Tāpēc es, kamēr Tie tur augšā "kustina savas pēcpuses" (lasi "domā") un pieņem visus ES saistošos noteikumus u.c., laicīgi padomāju kā labāk apkrāpt viņus-Valsti. Skarbi, bet, patiesi. Viņi čakarē mūs, mēs viņus.

182280. viesis 14.oktobris 2005 11:31
0 0 Atbildēt

Vsjo, nākošajās vēlēšanās balsoju par kreisajiem.

182281. viesis 14.oktobris 2005 11:34
0 0 Atbildēt

Pie dzeltenā drīkst braukt pāri.

Strauja bremzēšana ir individuāla - šoferītim ar FiatUno strauja bremzēšana ir viens, man ar savu Voyager - pavisam cits. Ja pēc būtības, tad neviens, kam auto masa virs 2t, var nestāties pie dzeltenā.

Un ja gribas strīdēties, tad CP bez video, manuprāt, vispār nav variantu vinnēt šādas lietas.

182286. viesis 14.oktobris 2005 11:57
0 0 Atbildēt

Es te tā šodien no rīta uz darbu braukdams domāju. Ja nebūs mirgojošā zaļā signāla menti riktigi uzvārīsies. Te deg zalais, bet te pēkšņi dzeltenais. Braukt nedrikst.

1)Vadītājs dod pa mēmajiem, apstājas krustojuma vidū - sods

2)Izbrauc krustojumu nebremzejot - sods.

182287. viesis 14.oktobris 2005 12:23
0 0 Atbildēt

Stāvot pie sarkanā ir jāskatās uz šķērsielas zaļo, kad tas sāk mirgot,nozīmē, ka jāliek robā!

ja ir labs uzrāviens tad paspēj pārmaukt pāri, pirms šķērsielas plūsma vēl nav apstājusies,

bet pēc tevis škērsielu vēl pārlido tas, kurš pie mirgojošā uzgāzē! :)

182296. viesis 14.oktobris 2005 13:25
0 0 Atbildēt

Rīga, 14.okt., LETA. Ievērojot Eiropā pieņemtos standartus, luksoforus bez zaļā mirgojošā signāla uzstādīs ne tikai Rīgā, bet pakāpeniski arī visā pārējā Latvijā, aģentūrai LETA pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Ceļu drošības audita daļas priekšnieks Ziedonis Lazda.

Šādi luksofori tiks uzstādīti, veicot rekonstrukcijas darbus vai uzstādot jaunus luksoforus.

Lazda skaidroja, ka zaļais mirgojošais signāls pirms dzeltenās brīdinošās gaismas ieslēgšanās ir pārņemts no padomju laikiem, savukārt Eiropā pieņemtā konvencija par ceļa zīmēm un signāliem tādu neparedz.

Latvijā luksoforu standarts, kas atbilst šai konvencijai, ir spēkā aptuveni gadu - kopš pagājušā gada septembra. Lēmums par jauno standartu pieņemts, konsultējoties speciālistiem.

Kā atzina CSDD pārstāvis, uzstādot luksoforus ar zaļo mirgojošo gaismu, mērķis bija panākt, ka pie šī signāla autovadītāji sāk bremzēt. Taču panākts pretējs efekts - šoferi pie šī signāla palielina braukšanas ātrumu, lai pagūtu šķērsot krustojumu pirms dzeltenā signāla.

Šādu psiholoģisku niansi atzinuši arī citu valstu speciālisti.

Komentējot izskanējušos iebildumus, ka ar jaunajiem luksoforiem autovadītāji bremzēs straujāk, Lazda atgādināja ceļu satiksmes noteikumus. Tie nosaka, ka, iedegoties dzeltenajam signālam, nav uzreiz obligāti strauji jābremzē, bet ir atļauts pabeigt kustību un šķērsot krustojumu.

Turklāt būšot arī tāds brīdis, kad sarkanā aizliedzošā gaisma deg visos luksoforos. Pēc CSDD speciālista domām, līdz ar jaunās sistēmas ieviešanu nevajadzētu rasties problēmām.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes departaments satiksmes drošības uzlabošanai nolēmis jaunajos luksoforos vairs nelikt zaļo mirgojošo signālu, kas ieslēdzas pirms dzeltenās gaismas.

Tādējādi iecerēts samazināt ceļu satiksmes negadījumu iespējamību.

Elizabete Rutule LETA

Copyright © LETA

Rīgā luksoforiem vairs nebūs zaļā mirgojošā signāla

182297. viesis 14.oktobris 2005 13:35
0 0 Atbildēt

Zaļais "mirgojošais" nav nekas izcils (jo visi to ieraugot spiež gāzes pedāli grīdā) , kas nav pa labu satiksmes drošībai, bet pēkšņš DZELTENAIS - tas arī ir pretrunīgs risinājums. Būtībā, jaunais risinājums sabiedrībā izraisīs vairāk negatīvu diskusiju, jo CP atkal tiks dota iespēja papildus labi nopelnīt, jo precīzi bez videoiekārtām šo pārkāpumu ir grūti nofiksēt. Savulaik, jau "dzelteno" signalu vaktēšana CP bija mīļa nodarbe - domāju, ka ne vienam vien CP ar soda naudās iekasētajiem līdzekļiem izdevās māju uzbūvēt... Vakar par ši pārkāpuma juridisko pusi diskutēju ar vienu Administratīvās tiesas tiesnesi - kurš uzskatīja, ka bez klāt pievienota pārkāpuma fiksējoša videomateriāla , diez vai kādu autovadītāju drīkstētu un varētu sodīt. Domāju, ka tiesneša viedoklim būtu jāpiekrīt.

182305. viesis 14.oktobris 2005 14:48
0 0 Atbildēt

Nupatās vietējā avīzē (Aftenposten) izlasīju, ka Norvēģijā, palielinoties sastrēgumiem "samazinās respekts pret sarkano" - ja reiz pie dzeltenā drīkst braukt, tad tik uzdod gāzi, lai pacenstos tikt krustā, pirms iedegas sarkanais, nu un tad viena daļa vēl pavelk to dzelteno garāku - tā teikt, ja jau viņš man priekšā paspēja pārskriet, kāpēc lai es te gaidītu. Un tas - neraugoties uz to, ka sods ir pamatīgs - 4000 kronas (350 lati) un divi soda punkti (maks. 8, tad tiesības nost). Tā ka notiek tas pats, kas Latvijā pie mirgojoša zaļā. Starp citu, gājējiem šeit eksistē mirgojošais zaļais.

Tā ka es nedomāju, ka Latvijā kaut kas sevišķi mainīsies, ja cilvēki izlasīs Lazdas atgādinātos noteikumus un vismaz neliks pa mēmajiem pie krusta. Varbūt pat būs drusku labāk, ja reiz tiks izskausta varbūtība, ka tajā brīdī, kad skaties uz luksoforu, tas rāda melnu. Otrs nelielais labums, ka tiem nedaudzajiem Eiropas tūristiem, kas Rīgā parādās, būs luksofora signāli kā mājās.

182307. viesis 14.oktobris 2005 15:01
0 0 Atbildēt

ui kaa pakaljas tiks dauziitas.... kaut kaads stulbums, ka shitaa njem nost mirgojosho

182309. viesis 14.oktobris 2005 15:32
0 0 Atbildēt

nja.. droshi vien pieraduma jautaajums. domaaju tiem somiem un citiem kam nav mirgojosha zaljaa, taada shtelle buutu ok, bet muusu balinjiem rezultaats buus tieshaam preteejs, jo tomeer lielaakaa dalja ir pieradusi bremzeet pie dzeltenaa + kaa ja esmu neredzeejis luksaforu (piem brauc priekshaa fuure) un esmu 15m attaalumaa no luksafora varu zinaat vai tas ir jaunais luksafors un tajaa iebraucot veeljoprojaam buus dzeltenais vai vecais, kursh man esot ~5m pirms krusta paliks sarkans... Karoch riktiigs sviesc SAT DEP izpildiijumaa. :(

182315. viesis 14.oktobris 2005 16:46
0 0 Atbildēt

Spilgts piemērs - Lielvārdes un Aizkraukles ielu krustojums!!!

182320. viesis 14.oktobris 2005 17:12
0 0 Atbildēt

A es ta cerēju ka beidzot nomainīs tos atlikušos luksoforus, kuriem nemirgoja zaļais. Bet še tev - būs tieši otrādi... un būs tā ka viens vēl paspēs uz dzeltenā, bet no šķērsojamās ielas džigits sāks vilkt pāri arī pie dzeltenā, nesagaidot zaļo, kā tas notiek ļoti bieži. Rezultāts - visiem skaidrs. A par Jelgavas luxoforiem arī piekrītu - galīga pakaļa. Nav zaļā viļņa uz galvenajām ielām, par šķērsielām nemaz nerunājot.

182332. viesis 14.oktobris 2005 18:40
0 0 Atbildēt

Nu buus daudz darba auto remontdarbniicaam,apdroshinaataajiem un celu policistiem gan kaartojot papiirus par "distances neiveeroshanu" unavaarijas izraishiishanu,gan rakstot protukolus par krustojuma skeershoshanu pie neatlauta signaala (respektiivi dzeltenaa).

Nu marasms kaarteejais ko CSDD ir izdomaajis! Driizaak tad vareeja saakt kert tos,kas uzsaak kustiibu pie dzeltenaa,nevis nolikvideet mirgojushos!

Laikam buss jaauzstaada kengursitamie aizmuguree :-D

182346. viesis 14.oktobris 2005 22:36
0 0 Atbildēt

Kā lai pārprogramē šoferīšus?Tas ir dumji!

182348. viesis 14.oktobris 2005 23:01
0 0 Atbildēt

Ko jūs te bezdat,vēmiens nāk,lasot...Aizbraucat uz Tallinu pie visu zākātajiem igauņiem un pavērojiet,kā tās lietas jādara.Tur zaļais nomirgo trīs reizes un ATRI dzeltens,sarkans,pie kam dzeltenais ir labi ja 1sek.

Nevajag kasīt kuli pie krusta un laicīgi rādīt pagriezienu,tad viss bū8s o.k.

182356. viesis 15.oktobris 2005 2:04
0 0 Atbildēt

nez cik ilgi tas kules kasītājs sēž pie stūres,pāris reizes paņems ar kameru,ta jau redzēsi kā būs o.k.

182448. viesis 17.oktobris 2005 13:03
0 0 Atbildēt

Kaa tad... :)) Tagad mirgo zalais, visi turpina braukt pat to, veel pa dzelteno, un tad pabeidz pie sarkanaa... tagad ieraugot dzelteno, spiediis griidaa, un pie sarkanaa ripos raiti.... Atkal viss car D....

182455. viesis 17.oktobris 2005 13:54
0 0 Atbildēt

Nu ko palielināsies pakaļā skrējēju sakits, jo šada ricība ieviesīs asu bremzēšanu

182461. viesis 17.oktobris 2005 14:41
0 0 Atbildēt

Ja no diviem "ļaunumiem" jāizvēlas mazākais, tad izvērtējot visas loģikas teorijas nianses, labāks risinājums no satiksmes drošibas viedokļa puses skatoties - ir dzeltenā gaisma, bez zaļas mirgojošās. Jo dzeltenā gaisma vadītāju tomēr tendē uz bremzēšanas procesa uzsākšanu, kamēr zaļā mirgojošā instinktīvi "dzen" vadītāju iekšā pat pārpildītā krustojumā. Cik reižu pašam nav nācies "izbaudīt" aizmugurē braucošo taures signālu, kad pie mirgojoša zaļā, krustojums priekšā bijis pārpildīts... Domāju, kad ar laiku situacija krustojumos uzlabosies. Protams, kādu gadiņu, pedantiskākajiem autovadītājiem auto dibenus padauzīs, fiksajiem braucējiem nāksies piķot CP (tikai gan ar videokameru ekipētajiem) - tas ir process, bet tad jau sekos uzlabojums : krustojumi tomēr tā nepārblīvēsies, izbraukt varēs ērtāk un ātrāk.

182485. viesis 17.oktobris 2005 17:17
0 0 Atbildēt

CP atbalsts sheit tieshaam nezheeliigi nepiecieshams :D

182494. viesis 17.oktobris 2005 19:05
0 0 Atbildēt

cool, savest mežā un atstāt laai nomirst. nav jau tādam muļķim kā Edgaram Strodam ar komīti jāļauj organizēt satiksmi.

182495. viesis 17.oktobris 2005 20:03
0 0 Atbildēt

Tieši šadi viens vecītis (ap gadi 60), vecā pasātā nolika pa mēmajiem apmēram 10 - 15 m pirms krustojuma, tikai tāpēc, ka viņš pamanija, ka zaļais nomirgoja. Es saprotu, ka man to vajadzēja paredzēt, jo īpaši tāpēc, ka kādu kvartālu iepriekš šis pasāts pievērsa uzmanību ar ļoti nedrošo pārvietošanās stilu. Tā arī izrādījās, policija pēc tam teica, nu ļoti jaunā pēc stāža autovadītājā esi trāpījis. Domāju, ka būs soda punkts par distances neievērošanu, bet gods, kam gods, vecītis savā protokolā nenoliedza, ka nobremzējis tāpēc, ka zaļais nomirgoja, un tieši pie krustojuma sabuktētās mašīnas izteica visu pārejo. Domāju, ka nav tik būtiski mirgojošais zaļais, vai ne, par to nav vērts lauzt šķēpus, ja visur citur ir nemirgojošs, tad protams tas jāievieš arī pie mums, lai nav tiem problēmas, kas pa svešām zemēm braukā, bet jautājums vairāk ir par to, kā tiek mācīti jaunie vadītāji, it kā vienkārša lieta, ja ieslēdzas dzeltenais tālāk, kā 50 m pirms krustojuma, mierīgi piebremzējam un apstājamies, ja attālums ir mazāks, skatamies, nav sastrēguma - arī mēs braucam. Pie sarkanajiem krustojums atbrīvosies. Galvenais ir braukt mierīgi plūsmā.

182501. viesis 17.oktobris 2005 23:05
0 0 Atbildēt

Vispār jau domāju, ka Ikdienas viesim taiisnība. Tā viņš ir, dzeltenais tomēr liks piebremzēt savlaicīgāk un atturēs zem dzeltenā vēl iespiesties krustojumā. Būs baile no zaļajiem draudziņiem, kuri to vien tik gaidīs. tagad pie mirgojoša zaļaā pat visi troļļuki un ikarusi ar ermoņikām vēl provē ierullēt krustojumā pēdējā brīdi - ir baigais juceklis. A, finālā, krustojums pārpildās, visi minstinās, izbraukt nepagūst, sākas kavēšanās. Viss notiek vēl lēnāk, a tajā pasa laikā daudzi idiņi joprojām uzskata, ka ielīst pēdējā brīdī ir labi un veselīgi priekš citiem. Lai jau nu zaļie turpmāk tos skrējējus izdrāž pēc pillas programmas - jēga no viņiem nav nekāda. šodien viens tāds skrējējs, pie mirgojoša zaļā iebrauca saktas krustojumā, un palika vidū uz brīvībenes visa sarkanā cikla laikā - pa brīvībeni neviens auto pie zaļā neaizbrauca. NOTEST to džeku vajadzēja. bet tādu jau ir daudz, visus arī cp nenotesīs.

183265. viesis 25.oktobris 2005 13:06
0 0 Atbildēt

nu kam gan var traucēt mirgohjošs zaļais? ja tas mirgo tad taču otriem deg vēl sarkanais. un kā tas var radīt bīstamību? - demagoģija. bīstamību lūk rada tieši tas moments ka tu nespēj prognozēt kad tas zaļais izslēgsies - nāksies bremzēt, reizēm strauji. vai maksāt.

183496. viesis 27.oktobris 2005 9:42
0 0 Atbildēt

varēšu nokrāsot mašīnas aizmuguri :)

185777. viesis 17.novembris 2005 20:06
0 0 Atbildēt

Tas ir galiigi garaam.Sanaak ka par skersojamo ielu var uzsaakt braukt pie dzeltenaa signaala. Tas nav tikai mans viedoklis vien.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti